Lewis Hamilton je osvojio najbolju startnu poziciju za sutrašnju VN Belgije na Spa-Francorchampsu. Drugi je bio njegov timski kolega Nico Rosberg, a do trećeg mjesta je došao Valtteri Bottas u Williamsu.
Na brzom Spa je ponovno do izražaja došla snažna i najkonkurentnija pogonska jedinica na gridu. Od 10 vozača u trećoj kvalifikacijskoj rundi, Mercedesove pogonske jedinice nemaju jedino Ricciardo na šestom te Vettel i Sainz na posljednja dva mjesta.
Q1
Mercedesovi vozači su na prime gumama odvozili najbrža vremena prve kvalifikacijske runde. Očekivano, ispala su dva bolida Manor Marussije, a pridružili su im se McLarenovi vozači te Sauberov Felipe Nasr. Jenson Button je ovoga puta bio pola sekunde brži od timskog kolege Fernanda Alonsa, ali od prolaza u Q2 ga je dijelila jedna sekunda, dok je Nasra samo jedna desetinka dijelila od druge runde kvalifikacija. Iz posljednjeg reda će sutra startati Button i Alonso, koji zbog višestrukih promjena raznih komponenti pogonske jedinice kombinirano odrađuju kaznu od 105 mjesta.
Q2
U drugoj kvalifikacijskoj rundi smo nakon samo par minuta ostali bez Kimija Raikkonena. Suci su pokazali crvenu zastavu kada je Ferrarijev SF15-T ostao zaglavljen u petoj brzini, a Finac je uz neobične zvukove stražnjeg kraja morao parkirati svoj bolid pokraj staze. Momčad je ubrzo obznanila da je pad tlaka ulja uzrok ovog kvara. Kimi će sutrašnju utrku startati s 14. mjesta zbog kazne za Maxa Verstappena.
Akcija na Spa-Francorchampsu je ubrzo nastavljena, a nakon kraćeg zatišja, većina vozača je u posljednjim minuta izašla na stazu. Max Verstappen je imao manje probleme s motorom u Q1 pa je odlučio ne izlaziti na stazu i uštedjeti gume za sutrašnju utrku; mladi Nizozemac mora odraditi kaznu od 10 mjesta zbog jučerašnje promjene motora pa će VN Belgije startati s 18. mjesta.
Osim Raikkonena i Verstappena, u Q2 su još ispali Ericsson, Kvjat i Hulkenberg. Nijemac je u svom brzom krugu napravio pogrešku u prvom zavoju, koja ga je vjerojatno koštala prolaza u posljednju rundu kvalifikacija.
Q3
U prvim pokušajima treće kvalifikacijske runde Mercedesi su ponovno bili dominantni. Lewis Hamilton je imao veliku prednost u odnosu na Rosberga, ali i na Bottasa i Massu na trećoj i četvrtoj poziciji. Ricciardo je bio peti, Vettel šesti, a Lotusovi vozači na sedmom i osmom mjestu.
Stvari su se ipak promijenile pred sam kraj. Lewis Hamilton je popravio svoje vrijeme, koje je na kraju iznosilo 1:47.197 te je bio skoro pola sekunde brži od svog timskog kolege Rosberga. Nijemac ove sezone ne može parirati snažnom Hamiltonu; Britanac je do ove utrke osvojio 10 pole positiona te si je već sada osigurao malu pobjedu kada je riječ o kvalifikacijskim duelima, u kojima je prošle godine bio slabiji od Rosberga. Aktualni svjetski prvak sada vodi 10:1.
Stvari su se promijenile iza leđa Mercedesovih vozača. Valtteri Bottas je došao do trećeg mjesta iako zaostatak iznosi velikih 1.3 sekunde. Odličan je bio Romain Grosjean koji je došao do četvrte pozicije, ali Francuz će sutra ipak startati kao deveti zbog promjene mjenjača i kazne od pet sekundi. Dobar je bio i Sergio Perez u Force Indiji, a Meksikanac će nakon pomicanja Grosjeana u sutrašnju utrku krenuti s odličnog četvrtog mjesta. Šesti je bio Daniel Ricciardo u Red Bullu, sedmi Felipe Massa u drugom Williamsu, a osmi Pastor Maldonado u drugom Lotusu. Sebastian Vettel je u svom Ferrariju bio tek deveti, a najsporije vrijeme je u posljednjem i jedinom pokušaju ostvario Carlos Sainz u Toro Rossu. Španjolac je bio dvije i pol sekunde sporiji od Lewisa Hamiltona na pole positionu.
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m47.197s | – |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m47.655s | 0.458s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m48.537s | 1.340s |
4 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m48.561s | 1.364s |
5 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m48.599s | 1.402s |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m48.639s | 1.442s |
7 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m48.685s | 1.488s |
8 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m48.754s | 1.557s |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m48.825s | 1.628s |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m49.771s | 2.574s |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m49.121s | – |
12 | Daniil Kvjat | Red Bull/Renault | 1m49.228s | – |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m49.586s | – |
14 | Kimi Raikkonen | Ferrari | – | – |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m49.952s | – |
16 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m52.948s | – |
17 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m53.099s | – |
18 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | – | – |
19 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m50.978s | – |
20 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m51.420s | – |
Utrka se vozi sutra u 14 sati.
Evo pravi opis startne procedure. Fino objasnjeno.
http://www.f1puls.com/4980/sto-predstavlja-nova-procedura-starta/
http://www.gptoday.com/full_story/view/536000/Analysis_How_Ferrari_and_Red_Bull_went_backwards_at_Spa/
Analiza pada forme red bulla i ferrarija u odnosu na mađarsku..Uglavnom ferrarijev pu. još uvijek poprilicno zaostaje za mercedesovim a pogotovo u kvalifikacijama jer mercedes određen broj krugova može ici sa znatnim povecanjem snage,znaci oni za slijedecu godinu moraju doradit pu da cijelo vrijeme mogu koristit to povecanje snage i opet su daleko ispred.Red bull i ferrari zbog slabijeg motora smanjuju douwnforce pa ferrari u zavojitom sekturu gubi preko sekunde u odosu na merc a po ravnome jedva pariraju mercedesu 🙁
Kada bi se mene pitalo kao sudca, pola kvalifikacijskih krugova bi bilo DNF…odnosno “BAŠ SVAKI” izlazak sa staze bi bio DNF…i onda bi to bila ZANImLJIVA UTRKA!
Zašto?
Kada bi pola vodećih završila na donjim mjestima, zbog DNF krugova koje su napravili “svojom krivicom”…onda bi zbilja imali zanimljivo utrkivanje, jer bi možda Hamilton bio na 11. mjestu, a Rosberg na 14….i sve svojom krivicom! 😉
nadam se da će utrka biti kao 2001 bar upola dobra
Lujo je izgleda “ukrotio” ovaj bolid. Tko je gledao prijenos na sky-u, mogao je vidjeti kakve su bile reakcije na taj krug, Nikijeva je definitivno bila najbolja. Inače drago mi je zbog Grosjeana, ponajviše zato jer se bori protiv Maldonada koji iza sebe ima cijeli vikend.
Gro starta 9 iza mal…zbog kazne… :/
give a kiša?da li će padati?
Mogla bi pred kraj utrke…ali tesko… 😉 ….no u belgiji nikad ne znas…
šteta onda… mercedesi će biti uvjerljivi
3,5s je malo previše, s ovom jakom nadogradnjom kako kažu..Sve mi se čini da će se oni još sljdeće godine tražiti..
Zna li tko kakvo ce vrijeme biti sutra tokom utrke? Hvala.
Lagana kiša..
odlično 😀
Danas je kisilo i sutra ce kaze radio ,lose vrijeme za nas rajske ptice…
Izgleda da će kišit tek poslije utrke.
Kaj je bilo s Vettelom?
Nikaj osim sto je bio prespor!
Onda pametnjakoviću napiši gdje je pogriješio, gdje je izgubio vrijeme, to me zanima!
A bio je i tvoj lujo u mađarskoj i to više nego spor, bio se malo igrao maldonada pa je udarao druge bolide i gurao ih van staze 😁😁😂
Za F1fan; Slusaj jajaro ,kad si vec toliki fan Vettela i Ferrarija onda bi trebao znati da postoje njihove sluzbene stranice na kojima mozes citati sta te zanima!
Navijam za vettela a ne za ferari. Kao prvo.
Kao drugo, ovdje smo svi fanovi formule 1, i ostavljamo komentare, svoja mišljenja, pitamo ako nesto ne znamo ili sto nas zanima, tu smo da se druzimo jer dijelimo strast prema istom sportu, a ti si tu došao se bahatiti i širiti negativnu energiju. Kad si takav frajer javi se porukom dogovorit cemo se da te naucim pameti!
F1 fan..al nisi dosad moga skužit da za blaćenje Ferrarija i Vettela sluzi west,a za saznat nesto poucno sluze Ferrarijeve stranice. Uostalom,i sam to kaže.
Možda je vettel namjestio bolid više za kišu pa nije imao takvu brzinu, lewis postao nedodirljiv u kvala svaka čast……
Htio sam bacit komp kroz prozor kad mi se ugasio link zadnje dvije minute!!!!
Gdje je seb pogrijesio da je tako velik zaostatak?
Steta za kimija.. Bravo za groznog ali steta zbog kazne, perez isto dobar, eto kolko znači mercedesov motor.
Nadam se sutra promjenjivim uvjetima na stazi
Kazu da je Seb pogrijesio u posljednjoj krivini, prikazali su ga tek kad je izasao na pravac..
Šteta. Sutra ce bit zanimljivo gledati kako ce se probijati naprijed, jos da bude malo kiše..
open Ace Stream ID – bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f i gledaj HD a ne mrtvi linkovi. lol
Čestitke Lewisu i Mercedesu. Nadam se da će Nico prestati brinuti se o privatnom životu Lewisa i početi pritiskati na stazi! Ipak, sutra bi bilo dobro da Nico nekako završi ispred Lewisa jer prednost je dosta velika, a utrka sve manje…pobjednik će biti odlučen nakon prvog zavoja, tko iziđe prvi taj je 90% pobjednik (uvijek postoji šansa za kvar, kišu i sl…) jer Mercedes će nakon Mađarske igrati na sigurno da vrati stvari u “normalu”…kao i uvijek na ovakvim stazama, momčadi s Mercedesovim PJ su u prednosti pa ne čude dobri rezultati Williamsa, Lotusa i FI, ali treba reći da… Read more »
airton, smanji dozivljaj i ostani uvijek vjeran. pricekaj sutra trku, jer pomaci postoje. mclaren honda ne treba trositi resurse na kvalifikacije, jer s promjenom motora ionako padaju na kraj poretka. puni fokus je na utrci, i sutra cemo sve doznati. ismijavao sam tvoju ekipu od samoga starta ove sezone, ali sad mi se cini da su konacno napravili solidan korak naprijed. ne moze se puno toga uciniti s tri tokena, ali bitan je test za iducu sezonu.
Volio bih reci nesto pozitivno o McH, ali jednostavno nemam sto. Novi,jaci motor, kvarovi ne prestaju,tempo je jednako los kao i prije ljetne pauze. Button je izjavio da mu je ovo bio odlican krug i da mu nije jasno kako je razmak u odnosu na Sauber jednu sekundu i da ce sutra vidjeti ostale bolide kad ih budu prestizali za krug. Osobno,mislim da je Hondin motor corak, valjda ni sasija nije bajka. I da, gospon Arai puno prica, posao koji je napravio s ekipom je miljama daleko od Ferrarija,o Mercu da ne govorim. Ova godina im sluzi kao test za… Read more »
“Jadni Coulthard se morao pravdati gledateljima u Britaniji da nije riječ o usporenom snimku već o stvarnoj brzini McH-a na pravcu!”
ajoooj, uljepšo si mi ne dan, bar tri dana 😀 😀 😀 😉
Pametan Vettel namjerno stao iza Malnonada 🙂
Najbolje da svi uzmu Mercedesove motore i da Hamilton osvoji jedno 5 naslova a dotle neka vječaju u FIA-i o promjeni pravila, jer ovo nema smisla više.Pa kako bi po ovim pravilima netko trebao dostići Mercedes a nisu potrošili niti jedan token.
E sad bi ti mjenjao pravila…Tko je vidio testiranja, rad na motorima itd. Sve se to radi da se uštedi, nisi primjetio kako se male momčadi sada bore rame uz rame sa velikima 😉
Uostalom, Hamilton jedino u ovakvom odnosu snaga može osvojiti naslov…
Dok se ostali ubijaju da kako tako zadrže korak, u Mercedesu niti ne donose nadogradnje motora, ali budi siguran da se bolid za slijedeću sezonu već ušminkava, ne razvija, kao i pogon. Pogledaj kakvo zadnje krilo su razvili, duplo više draga i potiska ima nego ostala na ovoj stazi, ali si to mogu dozvolit, bez da izgube puno na brzini, tolika je prednost u snazi, jer top speed im je isti kao npr. Ferrariju, a za drugi sektor imaju puno više downforcea. Duga staza, ali opet 3. Bottas 1,3 iza. Tek drugi motor koriste obojica, možda 4. niti neće trebat,… Read more »
svaka čast grosjean,šteta za grid penalty. perez također sve pohvale, u prvom krugu nakon eau rougea će biti zanimljivo sa njegovim top speedom
Kakva je forma Ferrarija danas, dobro je da su svi prezivjeli..
“Forza Ferrari”…ajme jada do jaja!
Cuj navijaca od 2014. 🙂