FIA nakon kritika promijenila sustav bodovanja za superlicencu

Osim sportskog pravilnika i kazni za prekoračenje dodijeljenog limita od četiri pogonske jedinice, FIA je na jučerašnjem sastanku Svjetskog motorsportskog vijeća doradila još jedno područje na koje su brojni vozači upirali prstom – sustav bodovanja za stjecanje superlicence za Formulu 1.

Sustav je krajem prošle godine dizajniran i uveden u uporabu kako bi se spriječio popularni trend, čiji je najnoviji primjer Max Verstappen, kada mladi i neiskusni vozači dobiju priliku nastupa u F1 bolidu. Vozači su morali zaraditi 40 bodova tijekom perioda od tri godine vozeći u serijama poput GP2, GP3, IndyCar, Formula 3 i World Endurance Championship, kao i u budućem prvenstvu Formule 2.

Međutim, sustav je bio nepravedan jer bi pobjednik F2 dobivao 60 bodova, dok su se u drugim serijama te brojke kretale između 40 i 50. Na udaru se posebno našla World Series by Renault, a nezadovoljstvo su pokazali i vozači koji su prije dolaska u Formulu 1 vozili upravo u popularnoj i cijenjenoj Formuli Renault 3.5.

Po novim pravilima, tih šest serija će prvaka nagrađivati s 40 bodova, a istu količinu bodova će dobiti i viceprvak u Formuli 2 i GP2 seriji.

Nova Formula E će svom prvaku dati superlicencu, ali ta kategorija nije uključena u sustav bodovanja. DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) i WTCC (World Touring Car Championship) su također dodani na listu, a pobjednik će zaraditi 15 bodova. Ostale serije svoje prvake nagrađuju s pet do 12 bodova, ovisno o vrsti natjecanja.

Vozači koji posjeduju superlicencu, ali nemaju priliku voziti u Formuli 1 (npr. testni i rezervni vozači), također imaju više koristi od novog i pravednijeg sustava. Njihovi bodovi, odnosno licenca, po novom će sistemu biti važeći naredne tri godine.

 

points-system-licence

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
zekohonda

bogu fala!

Related Posts