FIA će pokušati smanjiti troškove pogonskih jedinica

FIA-in predsjednik Jean Todt je konačno priznao da su momčadi Formule 1 suočene s velikim troškovima nakon prelaska s V8 na hibridne V6 motore. Prije prelaska na nove pogonske jedinice, timovi su plaćali oko 5.6 milijuna eura godišnje za sezonsku zalihu motora, a ona se sastojala od 16 jedinica i dodatnih 8 za testiranja. Situacija je sada puno teža jer ekipe moraju platiti oko 21 milijun eura za samo 8 motora i dodatnih 6 do 8 za testiranja.

Ova računica govori da V6 hibridni motor košta 1.4 milijuna eura u usporedbi s 230 000 eura koliko je koštao visokoturažni V8. Todt nije htio otkriti previše, ali je rekao da će pokušati uvesti ograničenje troškova kako bi osigurao da momčadi koje kupuju motore plaćaju pošteni iznos.

“Slažem se da su preskupi. Preuzimam odgovornost jer nisam na vrijeme osigurao maksimalnu cijenu koju će plaćati kupci. To je problem kojim ćemo se pozabaviti; bolje ikad nego nikad.”

Francuz nije htio otkriti kako će uvesti ograničenje, a problem bi mogla predstavljati činjenica da su mnoge momčadi već potpisale dugoročne ugovore koji su ih obvezali na dogovorenu cijenu.

“Razgovarat ćemo o tome. Ja sam realist pa želim osigurati da napravimo ono što može biti napravljeno. Trebam dobre savjetnike da možemo krenuti s izazovom.”

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
najboljif1fan

“Pokušati”.

otto

Ima tu više pitanja.Kolko košta,kolko vrijedi i ćemu zapravo služi?U cjenu koštanja neću se mješati,”vrijednost” je dokazana a u F1 služi isključivo u marketinške svrhe jer se prava vrijednost Hybridnih PU vidi u WEC-u,koji je kao platforma osmišljen upravo za to.Premalo je tu mjesta za objašnjavanje takvog stava,no priklanjam se mišljenju onih koji tvrde kako Formula 1 nikad nije bila u većem problemu,nego što je sad.

Groff

Eto, brojevi ne lažu.
Sad neka mi netko veli da operacija PU nije promašena. Gorko su se zajebali. Razlika u cijeni ove nove naprave i starog motora je samo 1 170 000 eura. Čista pljačka!
Todtu bi bilo najpametnije da famozne PU spremi tam gdje im je mjesto, u muzej, i da vrati V 8 motore.

sveznadar

smjer je bio dobar, samo što su previše promjena odjednom željeli postaviti …. trebalo je nešto sporije sa promjenama, recimo 1.6 biturbo+stari KERS … pa za koju sezonu dodati više elektronike, naravno ako se momčadi slože ….. no, što je tu je, V8 se vjerojatno više nikad neće vratiti, jednostavno proizvođači nisu zainteresirani

partwish

Skupi su vjerojatno s razlogom. Možeš ograničiti da maksimalna cijena bude 10 milijuna eura, ali isto tako proizvođači motora mogu prestati isporučivati momčadima koje nisu tvorničke. Zašto bi išli u minus…

Related Posts