Strateška grupa Formule 1 je u četvrtak izglasala prijedlog o povratku nadolijevanja goriva od 2017., ali Mercedesov šef Toto Wolff tvrdi da može doći do neželjenih posljedica pa dodaje da od povratka nadolijevanja neće biti ništa ako troškovi budu previsoki. Zbog toga će biti sastavljena radna grupa koja bi trebala procijeniti koje bi mogle biti posljedice i hoće li taj potez biti isplativ.
Nadolijevanje goriva je zabranjeno krajem 2009., a jedan od razloga, osim sigurnosti, bili su i troškovi prijevoza opreme i dodatnog osoblja oko svijeta. Toto Wolff je za BBC rekao:
“Nadolijevanje je bilo zabranjeno zbog troškova i zbog toga što su ulasci u boks trajali predugo. Želimo ponovno razmisliti o tome i vidjeti možemo li ulaske u boks s mijenjanjem guma i nadolijevanjem goriva skratiti na ono vrijeme koje je sada potrebno samo za mijenjanje guma – a to je dvije do tri sekunde. Dogovorili smo se da ćemo istražiti ovaj problem i popratne troškove jer bi to moglo biti spektakularno. Ako je preskupo, nećemo to učiniti.”
Osim nadolijevanja goriva, Wolff tvrdi da postoji velika želja za puno agresivnijim bolidima kada je u pitanju dizajn, ali dodaje da će se i po tom pitanju trebati napraviti razna istraživanja.
“Za sada će to biti evolucija aktualnih bolida. Postoji želja za spektakularnijim aero kitom, ali za početak ćemo ići s evolucijom, a to nam daje šest mjeseci da se složimo oko spektakularnijeg dizajna.”
Ljudi moji,radikalne promijene su MOTORI …
Ne gorivo,gume,drs,ers,kers i ostale gluposti….
Čitjući komentare otkad su lani uvedena nova pravila napokon sam shvtio kako bi F1 u budućnosti trebala izgledati; Motori. Najmanje V12 pa naviše, možda čak W18. Bez ispušne cijevi, samo rupa na cilindru radi veće buke. Turbo može, ali samo za par cilindara, da ne ubije zvuk. Vrtili bi se na bar 28000rpm i razvijli bi se čak i za vrijeme utrke. Naravno, bili bi lišeni bilo kakve elektronike a ERS ni ne spominjem. Snaga bar 1500KS. Aerodinamika. Još više downforcea jer bolid mora bit brži po krugu. DRS se izbacuje, vozač mora imat muda za preticanje. Gume. Veće nego… Read more »
Sad kad si sažeo naše želje u jedan komentar, daj ih pošalji Berniu, da ne radimo mi to pojedinačno svaku želju.
Ja ne znam o kakvim troškovima priča ovaj lik. Zar ni sada ne dosipaju gorivo? Samo što to rade u garaži, i jednom prije početka utrke. A na treninzima i u kvalifikacijama bude nadolijevanja redovno. Za kraće stintove, za duže stintove… Sad to samo treba preebaciti i na utrku. A nebi im trebao biti nikakav problem, jer već smo to imali u F1 dugo vremena. Možda on za to ne zna jer nije ni bio u to vrijeme u Formuli 1 😀
Pa priča o tome da treba smislit opremu za nadoljevanje goriva koja može npr. napunit rezervoar sa 20l goriva unutar sekunda koliko im treba za promjenu guma.
onda mi onaj članak u kojem piše da se 2017 vraća nadolijevanje goriva uopće nema smisla …..jer će se to prvo razmotriti,pa ako ne bude preskupo,pa ako ne bude preopasno …… i ako ne bude na nečiju štetu ….. koja glupost
Ovaj lik me počinje lagano iritirati!!!!!!
Točan prijevod glasi: “Ništa od nadolijevanja goriva, ako to šteti Mercedesu”
Stari prdonjo , F1 će postati poznatija ako se povećaju troškovi ! F1 je na vrhu po potrošnji novaca , a ovako će biti najadnija i najsiromašnija…
Koje su ovo debilane. Uštede na prijevozu? Na gorivu.. WTF.
Pa koliko troše goriva ovakvim sistemom kvalifikacija. Koliko svaki od njih odveze krugova na ovim debilnim kvalifikacijama. Nemaju uopće uzbuđenja.
Isto vam dođe da vrate leteće krugove i V8 atmosferce. Još bolje ako stave turbo u V8. Turbo smanjuje potrošnju 😀
Prije kada smo gledali leteće, gledali smo sa strepnjom i uzbuđenjem taj jedan brzi krug svog favorita.
mislim da treba ukinuti ova DRS pretjecanja, skupe hibridne motore i gume koje se ovako degradiraju. Zalažem se za jednostavnije i jače motore, koji se više vrte, šire i izdržljivije gume i aero kit koji će omogućit da se maksimalno može prići bolidu ispred bez gubitka downforcea i da se tako prestiže bez upotrebe DRS-a.
U Formuli 1 nikada nisu bili jači motori od ovih. Što ih ne koriste do maksimuma to je druga stvar…
Da, najjače su ove PU, tj.motor plus ERS. Ja sam govorio o motoru bez ERS-a.
Meni se ne sviđa to nadolijevanje goriva. Samo nek oni maknu ove motore, neka dođu V10 jači bučniji, veće i šire gume, neka vrate neke utrke kao san marino, francuska, turska.. Ograničit troškove za razvoj bolida tako da i manje momčadi dobiju priliku utrkivati se
Ma svaki put kad su išli sa “kao” takvim pristupom stvar je bila uvijek u korist onih sa jačim budžetom. Ova SAD situacija je isto dijelom proizvod takvih ideja. Jer, ako si ograničen sredstvima onda moraš imati genijalne inžinjere koji će za malo novaca napraviti nešto, a koliko oni stvarno koštaju.. 😉 Ti danas imaš ovo zbog takvih “ušteda”, a sjetimo se kada ušteda nije bilo i kada je npr. Toyota imala budžet pola milijarde dolara, a ni jednu pobjedu. Dok je Renault u to vrijeme raspolagao sa budžetom od 200 do 250 miliona dolara, manjim od McLarena, dok je… Read more »
Pitam se kako bi izgledalo da u košarci igrač napadu može koristiti opruge na tenisicama ( dsr ) a odbrambeni ne može….koliko bi to utjecalo na broj gledalaca….?
Ovisi. Ako kod obje ekipe igrači napada imaju isto..onda je isto 🙂
Pa to kažem, ima li onda ikakvog smisla igrati odbranu….jer Lewis moli boga da na startu iza njega upadne neko ispred Nike da bi on mogao izači iz zone drs-a, jer u protivnom nema šanse da odbrani poziciju i obratno… I onda pobjedu odnese ekipa koja brže mjenja gume….. smješno je da pit wall pobjedjuje utrku a ne vozač…..
Pila
A zašto je smješno to što pit wall pobjeđuje utrku, odnosno ekipa koja brže mjenja gume?
F1 je ekipni sport, i svaki kotačić u ekipi pridonosi pobjedi i isto tako je odnosi. Zar je smješna pobjeda koju svojim golom donese lijevi bek?
Meni je smješno uopće bodovanje vozača dok se natječu u različitim bolidima.
Svi znamo zašto je DRS uveden. I meni se sviđa, jer postavlja bolide u mogućnost za borbu koja se onda nastavlja kroz par zavoja. Bez njega nije ni bilo borbe.
Bare,
Slazem se da je F1 timski sport, i da je brzina i umjesnost pit wall-a itekako bitna, ali ne moze biti odlucujuci faktor…
Jer centarfori su ipak oni koji zabijaju golove…
A ja več godinama živim u zabludi misleči da su ukinuli nadoljevanje goriva samo iz sigurnosnih razloga….. ????
Evo, to je Mercedes. Nisu ludi mijenjati Sad kad su dobro uboli jer očito nisu baš sigurni u sebe, pa ne žele promjene.
Kad se išlo na ove nove motore RB i Renault su bili među prvima koji su bili za to. A jbg, nekad se i zahebeš ali barem ne budeš pič..ca.
Od sada kad ih budem gledao na stazi, gledat ću ih upravo kao takve.
Ma koji si ti Vuk, Toto. Kako je krenulo mislim da nista od nadoljevanja goriva. Najvjerojatnije će izglasat da se bolidi uopce nesmiju tankat cijelu sezonu. Nasipa se u Australiji pa ko di stigne u prvenstvu. 🙂
I opet preveliki troškovi! Žalosno je da se više ne gleda da bolidi budu brži, bolji, jači nego tko će potrošiti manje goriva i bolje čuvati gume. Pa F1 bi trebala biti vrh ekstremnih sportova, a ne da se gleda na štednju svega i svačega. Tko nema novca i treba štediti neka se ne natječe i gotovo! Evo usporedba kruga u Australiji 2004 i 2014 https://www.youtube.com/watch?v=SOeCmNCqzng. Žalosno koliko je F1 postala sporija.
Kao da mi cijeli život prolazi u svojevrsnom dejavu-u 🙂 Na opravdane kritike današnje f1 nam bace kosku kako evo za godinu dvije,tri,osam ili 20 i neku bit će “bolje” 🙂 dok u realnosti svak drži svoj monopol i poziciju samodostatnog egzistiranja.Tako imamo živote gdje sport ne postoji više zbog naroda nego narod služi diktatu sporta (identična situacija kao i sa državama).Mercedes kao globalni igrač (i ne samo mercedes) sve brutalnije slijedi zacrtani put u kojemu na kraju može biti “samo jedan” 🙂
Sačekaj još dok Ameri udju u igru….. zbogom formula onakva kakvu smo je znali…
To je tako dok si najbolji najbolje nista nw dirat.I dok svi budu gledali svoj interes nece se moc nista postic.
Želim mu od srca dug život i dobro zdravlje, ali očito je da ga pamet već duže vrijeme napušta.
Dok god ovaj djedica diše, formula je će biti prije svega cirkus, a tek onda ono što je najvažnije, a to je utrkivanje.
E koji ti sad k pričaš? Znaš li uopšte na kojem si članku i šta komentarišeš?
Jel trebalo dugo čekati da se pojavi Lauda(Wolff)? Prekrasno.
Završilo prije nego što je počelo!
Jučer si skoro na lomači završio jer si rekao istinu, što se potvrdilo za niti 24h. Nisam se iz istih razloga niti zaletavao u neka ushićenja, kao i sa petim motorom, bacili su kost da smire strasti i kad je došao trenutak potvrde “dogovora”, okrenuli ploču. Ista stvar se sada događa, licemjerje preko svake granice, Toto priča o prevelikim troškovima nadolijevanja, zbilja??? A, troškovi sa ovim PJ-a koje nemaju nikakvu upotrebu van staze? Nadolijevanje bi riješilo više problema, uz hibridni sustav, puni rezervari ubijaju vrijeme kruga, manja masa bolida je meni važnije pitanje nego nabijanje konja-stručnjaci upozoravaju da su kočnice… Read more »
Krajcar, a jesi bio tako zabrinut za buducnost F1 kad je Ferrari pobjedjivao pet godina zaredom, nisi jer te bolilo uho onda za troskove i sve ostalo a sad odjednom kad drugi kolo vode sve vam igra ulogu i sve vam smeta.Vidim primjecujes da Ferrari vise nije utjecajan kako je bio pa bogami i to je bilo previse za gledat i tko zna dokud bi F1 dosla da su oni i kompic im Mosley nastavili jahat zajedno.Na svu srecu propade im taj disco.Pravila ce se sigurno mijenjat ,uvijek su se mijenjala ,e sad koliko ce se netko prilagodit to cemo… Read more »
@Zeus-Potpisujem!Kad Mercedes toliko voli i zagovara postoječu hibridnu formulu,mogao je barem safety car napraviti do u detalj po današnjoj F1 tehnologiji a ne 4,0 litarski twin turbo bez h od hibrida.Na taj bi način bar pokušali dokazati kako je to primjenjivo u normalnim autima,taman da naprave jednog jedinog!BBW je starudija zbog koje je Mercedes prije 10tak g. povukao cca 2miliona auta i zamjenio ih normalnim kočnicama a nama to prodaju pod najnoviju tehnologiju.Svaka im čast,kako je počelo,ostat će sami.
@Zeus, u pravu si.
West, nisu svi imali iste uvijete, Merc je znao jednu više. Ne možeš testirati motor prema pravilima ako pravila izlaze za jednu god.
Evo ti jedno još…Mercedes u B klau ugrađuje Renaultov dizel motor…sve to meni sumnjivo zvući…
Šta bolan nema komercijalnu primjenu? Danas svi proizvođači auta proizvode hibride. Svako novo auto ima neku vrstu hibridnog pogona. I pričaš nešto o uštedama, a spominješ više motora po sezoni i veću potrošnju goriva. To bi sigurno pomoglo manjim ekipama… Ovo su do sada najjači motori u F1, i slažem se da ih ne koriste ni blizu maksimuma. Ali podizanje potrošnje će samo povećati troškove. I dodatnog goriva i veće potrošnje motora. Nadolijevanje goriva je dobra stvar. Mehaničari bi mogli mirnije mjenjati gume, jer će nadolijevanje duže trajati od promjene guma. Pa više nebi trebalo biti spadanja točkova. A lakši… Read more »
Schumi1 da si pročitao što sam napisao možda bi ti bilo jasno. Ako se maknu nepotrebne (skupe i komercijalno neiskoristive) komponente sa ovog pogona, MGU-H i BBW, paket bi bio puno jeftiniji za izradu. Umjesto toga manji turbo za niske okretaje ili jedan varijabilni. Vidiš u WEC-u hibridi imaju samo MGU-K i ne smiju prelaziti 450 000€. Nissan ima na prednjoj osovini biturbo šestak od 600ks, a na zadnjoj osovini MGU-K od 750ks!!! Eto koliko se može harvesta dobiti samo iz kočnica. Cijeli komplet od 1350ks za “samo” 450 000€. Samo motor (ICU) u F1 košta 750 000€. MGU-H da… Read more »
Krajcar prosipas se kao riza!
@Zeus-Sve stoji samo si smanjio potrošnju benzina.100kg=ca140litara i nek trka traje dva sata,evo ti potrošnje od cca70l/h+cca12 kubika zraka/min i imaš ispušnih plinova ko u prići za dobivanje nekakvih rezultata kroz HGU-H.Smanji to na potrošnju i količinu ispušnih plinova jednog priusa,dobiš struje taman za žmigavce.
@west-Najprije shvati o čemu se radi,jer ovako ispada da se prosipaš ti i to turbo.
Otto;Shvacam ja o cemu se tu radi ,ali neshvacam Vas koji govorite tu o nekim troskovima,ciframa isplativosti ili ne a u principu neznate ni koliko kosta nabavna cijena zakovice za formulu 1 a kamoli sta drugo.Pa te ekipe imaju savrsen financijski inzinjering da je tu rasipanje ili ulaganje u nesto sto ne vrijedi apsolutno nemoguce.Sta mislis da bi jedan Mercedes (pogotovo Nijemci) isli uokolo i bacali novce na nesto sto im nikad nece trebati.Formula 1 je najinovativniji dio auto industrije i ona mora imati nesto po cemu ce biti posebna, sto nigdje nema i tu se stvara buducnost ,e sad… Read more »
Ako ti se negde putem zagubila logika,nemoj je tražit u F1.Ona odavno tu ne stanuje.
Neču se nadjebavat oko nečega što je po mom mišljenju napravljeno loše.Ak je za tebe dobro,poštujem.
JA, JA I SAMO JA. Ovaj Toto mi se počeo gaditi ko i Lauda, što niste rekli za nove PU, ako budu skupe odbaciti ćemo ih.
Wolffa bi trebalo pod hitno udaljiti iz F1.
ma nek ostave ovako super su utrke
Mislim da vecina nije shvatila tvoj komentar!
hahaha znam