Michelinov motorsportski direktor Pascal Couasnon vjeruje da će Formula 1 uskoro prijeći na 18-inčne kotače jer aktualni format od 13 inča pripada prošlosti. FIA je ovog tjedna službeno otvorila natječaj za novog dobavljača guma, ali Michelin vjerojatno neće dobiti priliku jer Francuzi traže promjene koje Bernie ne odobrava. Couasnon ponavlja ranije rečeno, a to su trajnije gume i 18-inčni kotači.
“Dopuštaju razvoj novih tehnologija koje mogu biti korištene pri konstruiranju cestovne gume za masovne uporabu. Motorsport može igrati značajnu ulogu u ubrzavanju razvoja cestovnih solucija za budućnost, ali smatramo da je nemoguće prenijeti tehnologiju s guma malog promjera i visokim bočnim stranama. Trkaće gume trebaju imati sličan profil cestovnim gumama kako bi mogli razviti nove tehnologije.”
Couasnon je siguran da će se 18-inčni kotači pojaviti u Formuli 1.
“Formula 1 je postala modernija u mnogim područjima, ali nije inovativna kada je riječ o gumama. Jednosjedi s 13-inčnim kotačima su stvar prošlosti. Osim razmatranja po pitanju tehnologije, gume većeg promjera bi jednosjedima dale moderniji izgled. U isto vrijeme, vozači bi imali velike koristi kada se radi o performansama u zavojima.”
“Bez nekog velikog truda oko rada na setupu bolida, prva testiranja, koja smo proveli prošle jeseni s Renault Sportom u Jerezu, otkrila su da su bolidi bili brži i puno ugodniji za voziti samo nakon zamjene 13-inčnih guma sa 17 ili 18-inčnim.”
Aktualni dobavljač Pirelli je također proveo svoja istraživanja te je spreman prebaciti se na 18-inčne gume ako to zatraže šefovi Formule 1. Bivši F1 vozač Martin Brundle je u Monaku odvozio dva demo kruga u GP2 bolidu koji je bio opremljen 18-inčnim kotačima. Britancu se svidio izgled gume, ali je dodao da nije mogao vidjeti rubnjake ili barijere. Unatoč tome, Couasnon vjeruje da će FIA uskoro narediti prelazak na veću dimenziju.
“Krajem 2015. će se donijeti nekakve odluke o mogućem uvođenju 2017. Budući da bolidi novog Formula E prvenstva već koriste 18-inčne gume i da će natjecanja World Series by Renault – Formula Renault 3.5 i Formula Renault 2.0 – možda slijediti taj potez, meni se čini da to ima smisla”, zaključio je Couasnon.
Još jedna ludost ili kako uništiti F1.
Ma netrebaju gume uopće, Ne trebaju ni bolidi. Dovoljno je vozače utrpat u simulator pa ćemo gledati virtualne trke. Najsigurnije i najjeftinije rješenje.
Ferrari 312 T4, nikad prežaljena legenda Gilles Villeneuve (da je poživio, ni Senna mu ne bi bio ni do ramena), ovo je slika iz Monte Carla, sa čudnim zadnjim krilom, širim nego obično i postavljenim ispred zadnjih točkova…onda je sve bilo puno liberalnije…to su bili bolidi, smrtno opasni, fantastično atraktivni, konstruktori eksperimentisali na sve strane, gume umjesto grijača se hladile vodom i mokrim krpama, nije bilo toliko “žara” skupo…bilo je i po 30-ak bolida, kvalifikacije na ispadanje, šarenilo, dernek…eh…
Ako budu dosle te gume u F1 ja ju prestajem pratit..
uf al je ljep lotus s tim felgicama 😀
Ne bih komentirao ostale dok ne vidim, ali na ovoj slici mi izgleda predobro na tom Lotusu 🙂 A i ta boja felgi lijepo ide uz detalje iste boje na bolidu.
Moram priznati da ne kužim negativne komentare na Michelinovu priću,
nema tome dugo je Pireli testirao sa Lotsuom čni mi se sa 18″ i nikom ništa.
Sada je bed što Michelin govori da treba ići na na niži profil?
Na to će se ići, malo prije ili malo kasnije 🙂
čujem da su mclaren i manor izvukli još dvije sekunde iz bolida.mercedes i ferrari u panici!
Do nekakvih promjena u vezi guma jednostavno mora doći,jer postoječe nisu dorasle zadatku.Nisu u stanju na cestu prenesti veliki okretni moment turbo motora,nit koće kako treba,što je zapravo zasluga sprege MGU-K-BBW.O gore prikazanim gumama nemam nikakvo mišljenje iz razloga što nisu testirane na bolidima koji imaju podvozje konstruirano za iste,tako da o njihovim performansama nemam pojma.Neću ih ni hvalit ni kudit a o sviđanju,otom potom.
Ne znam zašto, ali meni se ove gume ne sviđaju, ama baš nimalo!
Em mi ne pašu za bolide, za aute da, ali za bolide nikako!!!!
Pogotovo ako žele primjeniti idućih godina malo agresivniji izgled bolida sa širim gumama, 13-inčne gume uz to odgovaraju. A i performanse istih su puno bolje od 18-inčnih. Tako da i o tome treba razmišljati. Jer su i sami rekli da žele brže bolide.
Definitivno trebaju ostati 13-inčne gume i uvest šire stražnje gume!!!! 😉 🙂
Zato sta sa njima bolid izgleda kao neka igracka koju su napravili kinezi bez licence
Meni se sviđaju, al ako je istina da će ih usporiti onda sam 100% protiv.
To bi bio još jedan novi zakucani ekser u kovčegu Formule 1,zašto?Zato što su se 18inčne gume pokazale skoro 3 sec. sporije u odnosu na 13 inčne.F1 treba tehnologiju koja će joj dati brzinu a to inovativne 18 inčne gume ne daju.18 inčne gume su između ostalog krivac za sporost FE bolida,bili bi najmanje 1.5s brži sa 13 inča te sledi logično pitanje-zašto motorsport fanovi uopšte vole 18 inčne pneumatike kada samo usporavaju bolide?Besmislica… Kolega @FerrariMaranello je u pravu.Jedina stvar koja kvari takav sled događaja je očajnički vapaj F1 za potražnjom novih partnerstava te dovođenjem novih momčadi koje su se… Read more »
U pravu si, a još jedna bitna stvar je da se te niskoprofilne gume koriste i koristit će se u mas. prod. samo za osobne automobile srednje i više klase. Manji auti čija će proizvodnja eksponencijalno rasti u zemljama poput kine i indije, ali i u ostatku svijeta će biti jednostavno izvan tog platnog razreda, i umjesto aluminija će i dalje imati standardno puno željezo dok god bude željeza i nafte za praviti aute, a da ne govorimo o teretnim, odnosno gospodarskim i ostalim vrstama specijaliziranih vozila, jer.. Druga bitna činjenica kod klasičnih pneumatika jest, da oni zbog svoje konstrukcije… Read more »
!!!!!!!!Procurila snimka sa testiranja Hondinog novog motora s kojim će iskoristiti sve tokene za 2015. godinu. Još su više otišli u extrem smanjivanja tako da Prodromou može napraviti dosad neviđeni nizak zadnji kraj bolida.
https://www.youtube.com/watch?v=-Pa2CWYd7L0
😀
Nisi dobro informiran to je motor na kojem se sada voze ????
Baš ti hvala Kove, saboteru stari 😛 naletio sam na ovo…
https://www.youtube.com/watch?v=lSiShiu9Sgs
WTF?????
Ptuj ti mater francusku
Hahahaha. 😀
Ovo su gume koje želimo:
http://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2013/11/11/173154/6d08024576f662b1875603a2965eb386.jpg
Nekužim zašto ti daju minuse, nije sve novo super niti sve staro loše, i obratno, kako tko već voli, ja mogu reći: Zlatna vremena što se tiče guma i dan danas sinonim formule, ako se želi nacrtati neka skica ili silueta za logo. A baš ovi auti sa puno momenta na malo okretaja bi bili idealni za gume većeg promjera, ne tako ekstremno kao nekad, ali da su samo 10 cm veće u promjeru, što bi podiglo zadnji kraj auta za 5 cm, što se može dosta jednostavno rješiti pri konstrukciji, bez uvođenja novotarija, automatski bi porasle performanse, pogotovo top… Read more »
Davaju minuse jer nemaju pojma o ničemu. Igrali su Codemasters F1 igru, otkrili Formulu i uživjeli se i sad misle da znaju nešto, a poznavanje povijesti im seže do Vettelovog 1. naslova.
Što je ovo ? 🙁
Ako je tvoj komentar odgovor na glavni post – isprika, ako je na link @... KOve, onda objašnjenje: Kako šta je? pa ferrari iz ’82. nisam siguran zbog krila za godinu 100%, ali pošto mi je ’82 urezana kao prva kada sam se baš zaljubio i pratio cijelu sezonu, pamtim dobro da je jedino ferrari imao takvu čudnu konstrukciju prednjeg dijela, dakle može biti i godina prije ili poslije, ali mislim da su taj auto imali samo te godine, ne garantiram jer po sjećanju pišem. Ako se čudiš gumama, svi su imali takve gume tad, jer uz istu kutnu brzinu,… Read more »
>RogerR1
Ferrari 312 T4 sa 3.0 motor i 12 cilindara flat i Gilles Villeneuve za volanom.
Ma na komentar.. Slika je fenomenalna. Uf, izgleda divlje u pm!
Testirajte za cestovnu uporabu na WEC-u i LMP autima ne na F1 bolidima…
Meni su lijepi, Ja podržavam.
ovo vise i nije smijesno…. A sta je s prskalicama koje ce nasumice mocit stazu i tako postizati kisne uvijete… ja bi i to volio vidit…. i onda da ovi sport ima sluzbeni naziv CIRKUS F1….. P.S: a zivim za svaku trku…..
ma uvedite još 100 novih promjena f1 is dead … one promjene koje treba uvest to ne treba…bernie vrati imolu