FIA, sve momčadi Formule 1 i Bernie Ecclestone zajedno su se složili da motori moraju biti glasniji i da će početi s istraživanjem na koje se načine to može napraviti. Na sastanku koji se održao u nedjelju u Bahreinu, složili su se da je zvuk novih V6 motora izazvao veliko nezadovoljstvo među navijačima ali i vozačima. Također, mišljenja su da bi sam zvuk, odnosno nedostatak istog, mogao prouzročiti veliku štetu i pad popularnosti Formule 1, pa hitna reakcija mora biti poduzeta.
“Oko toga smo pričali sa svim proizvođačima uključenim u Formulu 1. Moramo vidjeti što se može napraviti kratkoročno ili dugoročno. To ćemo i učiniti i imat ćemo jednoglasan dogovor”, rekao je predsjednik FIA-e Jean Todt za Autosport.
FIA će sastaviti radnu grupu u kojoj će inženjeri momčadi i proizvođača motora raditi zajedno kako bi poboljšali zvuk V6 turbo motora. Todt nije siguran kada možemo očekivati promjene u zvuku, ali je rekao da bi se prvi testovi mogli odraditi nakon VN Španjolske.
“Teško mi je dati točan odgovor. Nakon Barcelone će biti dva dana testiranja, pa se nadajmo da ćemo tamo imati nešto za isprobati.”
Bivši vozač Martin Brundle je u intervjuu za Sky rekao Ecclestoneu da bi promjena zvuka sigurno zahtijevala potpuni redizajn motora. Ecclestone je na to odgovorio:
“Odakle dolazi buka? Sav zrak izlazi na kraju onoga što zovemo ispušnom cijevi. Možda oko toga mogu učiniti nešto da zvuči puno bolje.”
neka povečaju broj okretaja,tj neka nema ograničenja broja okretaja i eto zvuk!
mogu to oni napravit, ali dok god postoji ovako niska dopuštena granica goriva…ništa od toga.
ako nisi skužio da se ovi sadašnji motori ne vrte preko 13000 a granica im je na 15000. sve je to zbog toga da nebi ostali bez goriva na kraju utrke
Ma na kvalama nitko nije vrtia motor preko 11500 okretaja. Nema svrhe podizat okretaje ako ih nece koristit
onda bi još trebali povećat gorivo da riješe zvuk,ništa strašno
🙂
nemaju šta sastavljat posebnu grupu inžinjera da izmisle nešto što je već izmišljeno, pojačalo na ispušnoj grani, ako postoji prigušivač za glasne ispušne sustave obrnuti postupak od toga je pojačavanje
evo kako su to u Paganiu rješili
https://www.youtube.com/watch?v=6ZZLAMN1x0g
smo premotajte na 34:21 ako vam se negleda cijeli video i pogledajte zadnjih 10 min kako iz turbaka izvuč zvuk
Zvuk motora Formule 1 mora biti simfonija za usi 🙂 …. ovo danas je kao da gledam trke traktora i poljoprivrednih masina 😀 mislim na zvuk motora 🙂
Ovako treba da zvuci motor Formule 1 : http://youtu.be/JKQMt01rKiQ moze i ovako http://youtu.be/r-ebcvgP_jc
Evo kako to Ferrari napravi kod Maseratti-ja:
http://www.tportal.hr/lifestyle/autozona/271126/Ferrarijev-novi-dizelas-zvuci-bolje-od-vaseg-benzinca.html?utm_source=clanci&utm_medium=manual1&utm_campaign=clanci_manual
ljudi zaboravite na V8ice, pa R, F i M ulozili milijune u razvoj novih motora i da sad vrate nazad nakon jedne sezone, pa nema sanse!!! 19 motora (iliti pogonskih jedinica) po sezoni i 22 000 okretaja i da vidis kak ce se cut
Pa otpiliš lonac jebote.
http://www.youtube.com/watch?v=OKusSKUGfAM
najbolji komentar : i think we found the solution for formula 1 2014! . 😉
A da se motori pocnu vrtit na obecanih 15 000 rpm ,mozda bi to pomoglo
V12 i eto ti zvuka i brzine, izbaci se kers, drs , elektro motor, ružni nosovi i povećaju se zadnja krila 😀
bravo to i ja kažem neka vrate V12 i sve če bit super!!!
Decki u cemu je problem imam susjeda decko pubertetlija ima scuttera 50 cc Mili kad on njega rebne pa to vristi nema cure koja se ne okrece za njim!!!!!! Valjda se ugledao na mene kad sam bio klinac imao sam Tomos automatic 50 cc sr skidao prigusivace sam vario auspuhe dodavao benzina u auspuh nema sto nisam radio!!!! ove danasnjim bolide treba samo dobar auspuh i pun gasssss!!!! malo mi je i Fia smijesna kad su fino stavili ogranicenja na broj cilindara na broj okretaja ,kubika mogli su staviti samo jos jednu natuknicu -motor mora proizvoditi buku od minimalno 135… Read more »
Ja sam imao Marco rezonantni na automaticu i garant bi te odrezo 😀
Imao sam i spužvaste ručke i eksperimentiralo se sa DeLorto karburatorom…išlo se u Trlju 😀
14 ili 16? 🙂
Šta? Sa kolko godina? Automatic sa 14, BT sa 16…poslije sa 17 CTX 😉
neee, DellOrto 14 ili 16? 😉
Kada sam odlučio ići u Monzu to je bilo opčenito jer obožavam F1 a ono prvo što mi je ostavilo dojam i uvijek ču ga pamtiti je ZVUK čak i one niže kategorije neznam točno koja je bila (jednosjed) imaju fenomenalan zvuk.To se mora vratiti,neki dan sam se prepucavao sa starim da je loš zvuk a on mi trubi kako to nije važno dok god formula postiže otprilike iste brzine i da šta moraš čepit uši nemoš pričat itd….Nikako se s time nbe slažem jednostavno kada sam čuo taj ZVUK adrenalin mi je skočio i pogledao sam utrku u jednom… Read more »
as ti problema, borer 10-ka i malo izbušiš zadnji lonac i da vidiš kak grmi 😀
a to što svi bolidi imaju gadne noseve nikom nista, nitko to ne spominje…..ja bih prije bio za promjenu izgleda nosa jel brate kad vidiš force indiju ili onaj caterham vrištim (ili se sjetim kara-marka :D)….čak i da imaju zvuk V12, kad gledaš utrku u oči bode izgled i ne razmišljaš o zvuku već o ružnoći nosa….
Neznam…meni je zvuk dobar a izgled više zanimljiv nego ružan.
Dizajn je bitan, nema što, ali uzmi na primjer onaj “Brutus” 16 cilindara, grd ko lopov, ali gdje god tip s tim čudom dođe, rulja jedva čeka da se šesnajstica upali, zagrmi, te ti spali pol face ako si na manje od dva metra od ispuha 🙂 Treba u F1 na zvuk stavit ono “R” i riješen problem.
Sigurno će se više čuti od ovih formula
http://www.fiaformulae.com/
Zvuk je svima bitan jer smo navikli na glasnije motore. Ovaj novi zvuk baš i nije nešto, meni je malo iritantan ali ga podnosim, samo se treba priviknuti.
Mislim da bi svima trebalo biti važnije utrkivanje i dvoboji na stazi, kojih je u Bahrainu bilo više nego dovoljno.. ako s tim nebudemo zadovoljni, sa zvukom sigurno nećemo biti 🙂
baš me zanima kaj buju sad oni skemijali na tu cjev koja je ubiti sva pod poklopcem bolida..momcadi sigurno nece pristat na neke lonce unutar poklopca koji ce dodatno grijat ionako prevruce motore..vjerovatno cemo sljedece sezone vidjet drugacije pravilo o dimenzijama ispušne cjevi i nešto oko noseva bi se moglo promjenit..taman da dizajneri imaju na cemu radit kroz zimu 😉
ma jbt ga. što ne bismo napravili formulu da grmi ko grom a da ne miče s mjesta?? čovječe, Ferrari i Reanult se nadaju da mogu nešto napraviti sa pogonskim jedinicama na tom testiranju, da se približe mercu, a sad će trebat se brinuti oko toga hoće li galamit da valja… nek okače bas tube sa strane i puštaju muziku turiranja… eto. treba im samo 2 tube od po cca 100 eura i možda pojačalo od 1 000w i to je to… mogu nastaviti radit na motoru… mjesto da učine nešto da bude što više utrka kao ova zadnja sa… Read more »
Upravo to… a zvuk i nije toliko bitan pogotovo za nas koji gledamo prjenos… 😛
a ne, nek bolidi skiče ko mačke. a šta su toliki stručnjaci očekivali od 16 motora? da će žene sv*šavat od vibracija u gledalištu?? pa jbt cestovna auta i to ne strogo sportske linije imaju bolji zvuk. to je to, mogu kao što sam ja na Marutiju(ako netko ne zna za ovo auto, mali zmaj od 800 kubika) izbušit odvijačem lonac, ali to je još uvijek slabiji motor od prijašnjih. ne osjeća se snaga u zvuku, niti se može osjećati. kao što je moja baba govorila: “ne može gladan p*diti” tako ni ovi motori ne mogu biti monstrumi u zvuku.… Read more »
Malo mi je i smijesno da npr. Ferrari u F1 bolid ugrađuje v6 motore, a u cestovne aute v8 i v12. Pa bolji zvuk imaju 458 Italia i F12 Berlinetta od bolida formule 1! Isto tako i Mercedes AMG. Formula 1 treba v8-ice ili 12-ice, a v6-ice nek ugrađuju u Clie i Megane.
To je istina
Zadnje dvije godine sam bio u Mađarskoj,sjedio sam na zemlji oko 20 metara od staze.Tu buku i vibracije formule kad dodaje gas… NEPROCJENJIVO…. Osjetiš da zemlja pod tobom vibrira.Idem i ove godine pa ćemo vidjeti razliku
Bio sam i ja, stajao na brdu i limenka Red Bulla mi je vibrirala…
Molim, što Mađari nemaju pive? :nemampojma: 😀
..nadam se da će Austrianci popravit stvar, makar se zvala RedBullBier.
Zvuk je teško pojačati jer energija ispušnih plinova se pretvara u mehaničku unutar turba, posle kojeg nema lonca nego samo cijev. Ta ista energija se prije širila kao zvuk. Ovo je možda način da se ferrari proba približiti mečki jer merc ima najveću prednost baš na ispuhu i turbu. Po meni trebaju promjeniti slijedeće: 1. Ukinuti senzor protoka goriva i umjesto njega ograničiti maksimalan tlak i minimalnu temperaturu posle turba na usisu. Što daje isti efekt ali je puno preciznije i lakše se kontrolira. 2. povećati limit težine za otprilike 10 kg, ali ograničiti postavljanje utega pod sjedalo na taj… Read more »
@zgrobnika,potpisujem ti svaku stavku iako moram priznati da to sve ima jednu veliku manu.Zapravo dvije.Prejednostavno je i prelogično što prema dosad viđenom,nema prolaz u današnjoj F1.
…prije početka sezone bil sam skeptičan oko tih pogonskih jedinica, dal bude to upola brzo ko do sad, kakva su to nagađanja oko potrošnje goriva i vožnji posljednjih krugova utrke na parama, zvuk ko kosilica i slične stvari, ali današnja F1 nije uopće loša, pa to je vrh inženjerstva i treba biti preteča tehnologiji u cestovnim automobilima i smanjenoj potrošnji goriva i zbog okoliša i zbog cijena koje stalno variraju… Pogledajte samo Porsche 918, LaFerrari i McLren P1, posljednje krikove tehnologije, auti su brutalni, dobrog dizajna i imaju baterije… To je tak, svijet ide naprijed, svidjelo se to nama ili… Read more »
dao sam ti + sa jednim velikim ALI OVO JE IPAK FORMULA 1 i mora biti glasna
Baterije nisu nikakva nova tehnologija jer su izumljene odavno, a ovo baterije + štednja goriva nije budućnost nego tumaranje u prošlosti.
evo prilike za ferarri i renault da poboljšaju svoje motore ako sad ferrari neuspije ništa napraviti onda neko treba s vrha pasti (makar je već trebala biti smijena)
Sad ce redbull predstavit auspuh koji se mora koristit koji ce dat dobar zvuk i bit siguran da nebi nekog ozljedio pa ce ponovo moc pobjedjivat
Ovo ako nije smjesno onda je zalosno… najgore je od svega da se u ovoj F1 pravila i odredbe mjenjaju svako malo. Kako vjetar zapuse tako i to… eksperimentiranje svake godine sa necim. 😉
cijela formula je eksperiment sve su usrali s pravilima i kad i sami skuze onda mijenjaju svako malo
Vrtite se u krug sa vijestima , kojih je manje nego ikad ….
Nek se posavjetuju sa Akrapovicem, pogotovo Ferrrgonja jer njima fali i snage pored zvuka.:)
nek se vozači prije utrke najedu graha tetovca i eto ti buke, stvarno ga seru nek vrate v8 motore i to je to
Pa LOGICNO je da se vrate v8 motori.
Ma to je sve skupa obicno picajzliranje. Kao da proizvođaći motora nemaju druge brige nego se zajebavati sa zvukom. Puno je vaznije unaprijediti motore da iz to goriva sto imaju izvuku maksimum i da se sto bolje sinkroniziraju sa elekticnim dijelom pogonske jedinice.
Nije ni Berni budala, pa majka mu stara ako se na Yugu može staviti “rora” da gori sve kad prođe, mogu nešto valjda smisliti i za F1.
Ovo je mozda jedan od najljepsih zvulova u F1 ikad neka se vrati
https://www.youtube.com/watch?v=c-rNiswUhQ4&feature=player_detailpage
He, he, čista mehanika, jeftina, zvuk do bola, šteta da zbog zvuka moraš na YouTube ić danas. PLUSINA!!!
Vratite motore iz prosle sezone.
Ionako gledam prijenose, nemam love za ići na utrke, a na telki imam “Volume” gumb, pa si poglasnim ak treba
Šta imaš opciju za isključit komentatore?
Nek nazovu Lastu i stave nove zadnje lonce Jap stajl 🙂
Zvuk je vazan, ali ne I presudan – ako analizirate jucerasnju utrku, o zvuku necete niti razmisljati, sadrzavala je sve sto treba biti, a borbe unutar momcadi smo jos dobili gratis. Osim toga, vremena su neznatno losija od npr proslogodisnjig, zbog goriva se niti jedan nije ugasio …a prvenstvo je tek pocelo. Ljudi odbacite predrasude I uzivajte.
Nazalost biti ce tesko.
a da uključe akrapoviča ???
Pazi-dobili smo borbe unutar momčadi gratis-šta bi se trebali pretplatit na te momčadske dvoboje? Ruku na srce, zvuk je meni banana, pričo ko šta hoće. Još kad vidim komentare-“naviknut ćemo se”, “zaboravit ćemo na zvuk”?!? Pa ne mogu sam sebe lagat.
Kad je prije neki tjedan,Vettel upitan za mišljenje o zvuku motora,odgovorio kako je to najobičnije sranje,od strane Ministarstva za Bogoštovlje i Čudoređe-FIA-to je proglašeno herezom i neprikladnim ponašanjem jednog 4xprvaka.
Sad su ti isti genijalci shvatili da i zbog zvuka na globalnoj razini pada interes za F1 a sukladno tome njihov prihod.Panika do neba.Sličnu su glupost napravili prošle sezone s onom katastrofom od guma koje su usred sezone mjenjali kako bi spasili vlastite guzice-bankovne račune-a ne da bi pomogli-odmogli bilo kome.Prema količini nervoze nebi me začudilo da sredinom sezone promjene i motore,no nadam se da neče.
potpis deda.. ! :thumbs:
Btw..malo je off i osobno.. no zašto baš “Bilmez”? Prošli put, dok sam bio pod paljebom raznoraznih haubica (nije da nisam već navikao) tak sam površno čitao tvoj kometar, i na kraju se bezrazložno zakačili.. vjerujem da je razlog bio splet okolnosti tipa moje tupoće, nepomišljenosti i tvojeg nika. Malo sam pročačkao o tvojim komentarima i moram priznat da su vrlo korektni, samo nastavi tako. 😀 😀
Ma daj,zaboravi,kao i ovo deda.Koga to briga.Tvoje pitanje nije komplicirano,ali bi kompliciran mogao biti odgovor ako ti ga velim na glas.Ukratko.Doživljaj samog sebe u trenutku logiranja.
@hattrick,kud si zbrisal?Ljepo ti dam odgovor na postavljeno pitanje osobne naravi i onda mi nedaš povratnu informaciju.
Možda me nisi dobro shvatil.Nisam ti niš uzel za zlo i s moje strane je sve OK.
Ma totalno zaboravio, bio sam u toku jedno vrijeme, vidim da nisi niš odgovorio, pa se prešaltao na neš treće. Ok, ok.. i ja si sada ozbiljno razmišljam promjenuti nik u “pigzibner”, poslije onog što mi nisi uzeo za zlo, ak me razmeš. 😀 Eto, od sada si za mene prvi Bilmez s ovih naših prostora za kojeg ne mislim da zaslužuje biti bilmez. Pa nek ti bude krivo.. 😀 ..da ti budem iskren nisam uopće razmišljao kad sam si davao nik.. nekak mi je to bilo totalno čudno, jer nikad nisam imao nekakav nik koji je bilo gdje egzistirao.… Read more »
s-m-i-j-e-š-n-o… žao mi je onoga tko ne može gledati f1 jer mu nije dovoljno glasna.
Naravno da mogu ali ako dam 150E za ulaznicu onda želim ONAJ ZVUK.
Zar se do tog zaključka nije došlo 28,.siječnja?
“Sav zrak izlazi na kraju onoga što zovemo ispušnom cijevi.” :facepalm: :facepalm: :rofl: :rofl: :doh: :doh:
bilo bi jebeno kad bi motori usisavali CO2 i H20, ispuhivali O2, odnosno zrak xDD
samo obrneš..i to je to xD
O2 nije zrak, nego kisik 🙂
no shit, sherlock
možda jednog dana bude tamo u Kini najprije