Odlaskom atmosferskih motora u povijest i dolaskom V6 turbo jedinica, Rob White iz Renault Sporta je prokomentirao V8 agregate koji su bili prisutni od 2006. do 2013.
Novi motori su navodno “zeleniji” i efikasniji od prijašnjih, ali White tvrdi da bez određenih ograničenja, V8 agregati su mogli imati više snage nego u zadnjih 8 godina.
“Bez ograničenja okretaja mogli smo razvijati motore da daju još veće okretaje sve do fizičkih ograničenja procesa unutarnjeg izgaranja i padajućih prinosa zbog povećanja trenja i većih rotacijskih brzina.”
“Bez dodatnih ograničenja u pravilima mogli smo doseći i preko 22 000 okretaja do sad i pronašli bismo dodatnih 75 ks (+10% na dosadašnju snagu) što bi se odrazilo na 2 sekunde brže po krugu na Monzi.”
Razvoj motora od 2006. do 2013. bio je zamrznut kako bi se ograničili troškovi ekipa, što je rezultirao s razlikama u motorima između Ferrarija, Renaulta, Mercedesa i Coswortha.
“Mnogi pretpostavljaju da su motori slični zbog smrznutih specifikacija, ali su svi dosta drugačiji jer u trenutku kad su specifikacije bile smrznute V8 je bio nezreo. Tehnička ograničenja su stroga i postoje slične karakteristike koje uključuju promjer cilindara i broj okretaja, ali postoje još tisuće dizajnerskih odluka koje nisu fiksirane ograničenjima.”
“U prethodno vrijeme mogli ste instalirati motore po volji. Mogli ste staviti jedan motor za utrku i onda ga promijeniti sljedeću rundu. To je značilo da ste ga mogli gurati do same granice bez razmišljanja o korištenju u budućnosti. Ograničenje od 8 motora po sezoni značilo je da se par motora moralo koristiti u 3 utrke. Zbog toga smo naučili produžiti vijek motora i komponenti, bez velikih promjena u tehnologiji ili padu performansi. Rezultat svega toga je da sad motori mogu odvoziti 2500 km bez značajnog pada u snazi. U prošlosti vijek je bio tik preko 350 km, tako da guramo 7 puta veću udaljenost danas nego prije 12 godina.”
pero, imaš godina i trebao si naučiti da se ne mijenja ono što je dobro.
Don’t fix it if it ain’t broken.
Da, vremena se mijenjaju.
Srećom
Zašto srećom?
možda zato jer kako kaže white motori su “izdržavali” jednu trku i npr za sezonu 2012. bi sa takvom trajnošću motora trebalo 20 komada , a sa današnjom izdržljivošću je sve rješeno sa 8 motora . dobro , znamo da motor i nije nešto skup pa bi čak i timovi ka marussia ili caterham lako smogli sredstva za kupovinu dodatnih 12 motora da je sve ostalo ka nekad . zašto ne prominit nešto dobro sa boljim ? ko kaže da će turbo bit lošiji od V8 npr ? zar se nisu dokazali i prije 20ak godina , a u međuvremenu… Read more »
Dobro, Avalone, a što bi falilo da na gridu imaš 3 Ferrarija, 3 McL, 3 Mercedesa, 3 RB i 3 Lotusa? Ako Marussia i Caterham nemaju lovu, što uopće rade u F1? Reći ću ti što – glume pokretne šikane! Fućkaš momčad čiji bolidi zaostaju za cijeli krug nakon 10-15 krugova (iako možda imaju i talentirane vozače)…
Turbo motorima je mjesto u F1,nusu ih ni trbali banirati…
po meni nije srećom, nemam niš protiv turbo motora ali daj ih pusti nek ih iskoriste do maksimalnih granica! Ako se mogu dignuti na više okretaja i dalje izdržati toliko utrka s istim brojem motora e to bi bio napredak ali zaustaviti razvoj motora – tu ne vidim nikakav napredak…
Druga stvar Marrusija i slične ekipe, neću nikog uvrijediti ali tko navija za njih ili voli njih gledati nije normalan. Ako će se formula ravnati prema takvim ekipama onda bolje da se ugasi.
kad malko bolje razmislim slažem se sa Larry Lafferom i jesusom . na trenutak me obuzela slabost prema sitomašnim i “nepobjedničkim” timovima F 1 pa sam zaboravija da pripadam ( npr ka i njih dvojica ) pobjedničkom i bogatom narodu koji samo te “vrline” cijeni . slažem sa sa larryem da bi sasvim Ok bilo da su na gridu 3 RB , 3 McL , 3 mercedesa i 3 feraria … jedino mislim da je pretjera kad je tu uvrstija i 3 lotusa jer oni su pokazali neisplaćivanjem plaća kimiju da nemaju novaca i da ne spadaju u ovu četvorku… Read more »