Strateška grupa Formule 1 izložila je ideju po kojoj bi u svakoj utrci iduće sezone vozači bili prisiljeni barem dva puta ući i zaustaviti se u boksu.
Ovakva promjena ograničila bi vrijeme provedeno na jednom setu guma, što bi razuvjerilo vozače od taktike čuvanja guma i potaklo ih na agresivniju vožnju. Osim toga, rizici od pucanja i delaminacija bi se smanjili.
No, s druge strane, izbacivanjem varijable broja ulazaka u boks i ograničavanjem taktičkih opcija za momčadi opet se na umjetan način pokušava poboljšati zabavni aspekt sporta.
Loading ...
dosta nam je 1 referendum… 🙂
Gume koje traju da se može voziti pun gas i dva obvezna boxa bi bilo bolje nego ovo sada!
Svatko ima svoje mišljenje,ali ja bi najrađe da se vrati nadolijevanje goriva kao prije.
Ja predlažem da ni ne izlaze iz boxa!
A ja predlažem da ni ne ulaze u boxove, osim ako moraju i da ukinu DRS i ERS i da vrate stari način borbe za startnu poziciju
Ja sam za to da Ferrari, Sauber i Marussia voze na Bridgestone gumama, a svi ostali na Michelin gumama. Ja sam za to da se vrati dolijevanje goriva. Ja sam za to da od sljedeće godine opet bude 2000- godina (ovaj puta sa 2 vanzemaljca), i onda mogu mirno spavati sljedećih 5. 😉 Šalim se naravno (osim o ovome za 2000. godinu). —- Ovo je glupa ideja. Zašto? Znamo da su i prije gume bile izdržljivije. Napravi izdržljive gume koje imaju tendenciju relativno spore potrošnje (ovisno od bolida do bolida), dopusti vozačima da voze flat out. Šou je dovoljno začinjen… Read more »
Uvedu li ovo otet cu Bernia 😀
Budem i ja sa tobom u toj akciji kidnapovanja pa ćemo se zabavljati ko ona dvojica u filmu “Vikend kod Bernija” 😆
:rofl: :rofl: :rofl:
ucjenjivat cemo FIA-u da vrati pravila I bolide iz 2008.Ako ne ode Bernie.Mislim to je plan dok Bernie ne pita “decki kolko trazite?” 😀
Misljenja sam kao i vecina komentatora,da je ovo jos jedna umobolna tvorevina starog isprdka. Ovo postaje gore od neke nocne more, jer u morama niti ima logike, niti ima spasa. Nego jos mi je veci fenomen da ima onih kojima je stari prdonja simpa i kojima su njegovi potezi sasvim na mjestu. Koji trolovi! 🙂 🙂 🙂
Ne!
Apsolutna glupost koju nikako ne bi trebalo uvesti.To bi samo ubilo čar taktike.Kako što bolje sačuvati gume,kada je najbolje ići u boks,sve je to dio Formule 1.Nikako ne bi trebalo uvesti ovo pravilo.
Inače za one koji ne znaju,FIA je iznijela još jedan prijedlog (netko ne zna jer nije objavljeno na GP1 :bic: ).Taj prijedlog je da se uvede pole trofej koji bi se dodjeljivao na kraju sezone vozaču s najviše pole positiona.Taj prijedlog mi je puno bolji od ovog s 2 obavezna zaustavljanja u boksu.
nije los prijedlog za pole trofej… mislim da bi bilo dobro i da se uvede bodovanje za pole, najbrzi krug i najvise krugova u vodstvu kao u Indy seriji (znam da je ovako nekada bilo, ne znam kako je sada) 🙂
Imaju li oni mozga pa necemo umjetnu F1. Neka vrate dolivalje goriva i gume koje traju beskonacno pa ce svi morat u box a bit ce vise prilazenja 😀
I opet umjetno rješenje za umjetni problem nastao umjetnim rješenjem. Kako bi bilo da se rađe vrati jedna, izdržljiva specifikacija guma sa manje gripa? Problem rješen. Bilo je zabavno kad je uvedeno i nitko nije znao kako će se ponašati, no sad je već postala farsa koja jedino služi tome da napravi umjetnu razliku dovoljnu za više pretjecanja. Ista stvar sa DRS-om. Umjesto da se pravilnikom usmjeri razvoj aerodinamike tako da je moguće pratiti bolid ispred u zavojima, uvodi se kompliciran sustav čiji rezultati variraju od staze do staze. DTM je nažalost krenuo istim putem jer su utrke postale tragično… Read more »
Ja glasam ZA! Ali sutra na referendumu 🙂
A kad je ova ideja u pitanju, tu sam, kao i kod većine “izmišljenih” pravila, protiv.
Dimenzije bolida, ukupna masa bolida, vrsta motora, te pravila koja se odnose na sigurnost vozača, mehaničara, gledatelja i ostalih, su jedina pravila koja bi trebala postojati, a sve ostalo prepustiti sposobnosti inženjera, vozača i ostatka ekipe, pa tko je bolji ukupno, neka pobijedi…
slazem se sa komentarom o f1 tematici… minus sam ti dao zbog ovoga za na pocetku 😉
Ok, tvoje pravo, svatko podržava svoje… 😉
JA SAM ZA !
čak bi bilo bolje 3 stopa, jer bolje da voze na limitu, nego da gotive i voze onako kako gumama paše, nebil odvozili stint od 30 krugova čuvajući gume… čak bi dobro bilo da uvedu pravilo 103% možeš voziti sporije za samo 3% od svog kvalifikacijskog kruga, uffff to bi bilo super, FULL LIMIT :O
objektivno msm da nije uredu, ali subjektivno, sasvim ok pravilo za vožnju na LIMITU 🙂
A što misliš da se uvede pravilo da mora biti ulazaka u box onoliko koliko je 25% krugova od ukupnog broja na utrci? Vožnja na limitu se postiže izdržljivim gumama, dolijevanjem goriva u boxu i u krajnjoj liniji ukidanjem pravila da se moraju koristiti dvije komponente guma na utrci …
Ovo ja nejveća glupost koju sam čuo. S jedne strane gumama naprave da vozači ne smiju voziti do kraja,a sa druge bi sada htjeli da opet pritišću s tim pravilom. Sami sebe demantiraju. Najviše mi je žao što nema nadolijevanja goriva. To je najgluplje što se moglo zabraniti,bilo mi je super kada se nakon kvalifikacija startalo sa preostalom količinom goriva,jer teoretski mogao je i najslabiji bolid startati prvi. Znači tu se već određivala strategija,a gume su manje više bile u drugom planu i bilo je zanimljivo. Ponekad najbolji bolid nije mogao preteći onaj slabiji zbog taktike u gorivu,a moglo se… Read more »
Mislim da Su zabranili nsdolijevanje goriva zbog onog sto se desilo Massi u Singapuru 2008. I slicnih incidenata s gorivom.Po meni to nisu trebali napravit Ali Safety First.
Dado jesu riješeni projenosi za sljedeće 3 godine?
kada pomislim da su izmislili sva glupa pravila i da je vise nemoguce izmisliti gluplje ovi iz Fia-e me uvijek iznenade i uspiju napraviti jod gluplje pravilo!Dokle vise pitam se ja….Bolje im je neka vrate pravilo o nadosipanju goriva,bilo je 100 puta zanimljivije i ostanak u box-u je tada i mogao varirati od ekipe do ekipe po 2 sekunde,sada obicno varira od 0.2 do 0.5 sto nije dovoljno ni za sta!
Oduzeo si mi misao i riječi iz usta.
Kad pomisliš da ne može gluplje i gore, ekipa iz FIA-e te demantira.
Ako će to pravilo ubrzati ovaj “najbrži cirkus” – neka bude tako!
Samo još uvijek nisam siguran koja je uloga Formule 1, prvenstveno. Da budu brži od svih, tj. da prijeđu određenu udaljenost u što kraćem vremenu, neprestano premašivajući svoje prijašnje granice, ILI im je uloga imati status “najbržeg”, a sve dok ga imaju – raditi cirkus unutar njega. Stvarno ne znam. Zaista se pitam. :nemampojma: 😐
(Usput, odgovorio sam “DA” na anketu.)
Uloga F1 je prvenstveno ispitivanje novotarija koje auto industrija koristi za proizvodnju automobila za svakodnevnu upotrebu… Pa se tako ispituju hibridi (nekad KERS, sada ERS ili prošireni KERS), motori sa 1,6 L, jer se pokazalo da su najekonomičniji, tj, da imaju najbolji omjer postignute snage i potrošnje goriva (ta klasa mototra već vlada autocestama Europe po brojnosti!), zatim se ispituju novi načini ovjesa koji štede gume (zbog toga je ove godine bilo toliko sranj* s gumama), pa ispituju najbolje načine prijenosa snage motora na kotače, u slijepu ulicu su ušli sa aerodinamikom, jer to što ima F1 nije moguće prenijeti… Read more »
Dobio sam jedan koristan uvid u to, da. Cijenim to. Hvala 🙂
Pravilo je bezveze
Ja mislim da bi najbolje bilo da im naprave kafić na pol kruga u koji obavezno moraju stati 13 puta tokom utrke. Tko prvi popije pivu može dalje…to bi bilo pravo utrkivanje !! pijan voziš 300 kmh a nakon 5 pive moraš stati u boks da obaviš nuždu. vjerovatno bi bio prvak onaj koji ima najbolji mjehur što većeg kapaciteta. Eto u tom smjeru ide F1 i njihova pravila. ovo gore bi barem bilo zanimljivo za razliku od postojećih pravila.
pa onda bi kimi pomeo konkurenciju gore nego vettel, da to pravilo vrijedi
😆
u ime moga dida, babe, oca, majke ja sam ZA!
S tim se pravilom ne bi dobilo ništa posebno,tako da je još jedno -ograničenje- potpuno bespotrebno.
Iz godine u godinu ovaj sport se sustavno uništava blesavim pravilima. Stvarno bi trebalo Mamića postaviti na čelnu poziciju FIA-e da ubije ovaj sport do kraja. Barem bi bilo zabavno…
.ja ovaj prijedlog baš i nebi olako odbacio. razmislimo. Ima onih koji tvrde kako bi proizvođaći guma (sada Pirelli) trebali proizvesti dovoljno kvalitetnu gumu pa onda ovakava pravila nebi bila u opciji. Naravno, to bi bilo idealno. Ipak, svako ko se malo razumije u filozofiju guma, shvaća da je takva misao pomalo djetinjasta jer vjerujem kako je Pirelliu prvom u interesu proizvesti gume idealnih performansi…ali. Ekipe traže gumu koja će u svakom trenutku imati idealan grip s podlogom i to je prva misao vodilja. I što je guma mekša, to je grip veči. Međutim, postoji kompromis: što je guma mekša… Read more »
ja se slažem sa tobom.. s tim pravilom bi vozači više mogli “stiskati gas”… kad pogledamo grid, znamo da ima punooo vozača koji ne vole čuvanje guma(kimi, hamilton, massa, itd…) oni se hoće utrkivati a ne paziti previše o gumama.. pirelli radi užasan posao, vozač napravi 2-3 lock-upa i gume su gotove, mislim, to je strašno.. meni se osobno taj prijedlog sviđa..
Mislim da je sve rečeno u članku;”opet se na umjetan način pokušava poboljšati zabavni aspekt sporta”
Niste napisali u članku da se prime gume ne bi smjele koristiti više od 50% krugova, a opcijske više od 30% krugova tako da svaka taktika momčadi pada u vodu.
Totalna bezvezarija, dajte momčadima prave gume i pustite ih da stisnu gas do daske a taktika je uvijek bila ta koja je davala draž F1.
Ovaj stari ishlapljeli Bernie i vrhuška u FIA-i sve više mi liče na našu vladu, izgubljeni u prostoru i vremenu.
too much DTM….
Uvijek za flat-out vožnju, tako bi se rejseri tipa Hamiltona mogli više istaknuti, nebi bilo latentnog razvlačenja na stazi… sigurno bolje nego da vratimo doljevanje goriva.
ja ZA!
i ja sam, a i Mamić je za!!!!!!!
vratiti dolijevanje goriva bi bila najbolja opcija,barem je bilo zanimljivo zaustavljanje u boxu,desavalo se vise gresaka,sada zaustavljanje traje manje od 3 sek…
he he he…..a ja mislio da smo samo mi hrvati sposobni za ovako umobolno genijalne ideje 🙂 katastrofa…..
Sere mi se od te ideje…
Ajmo još malo uništit i ovo malo Formule 1….
Majmuni…
Svasta se izmislja ne bi li se F1 ucinila zabavnijom. nekome je zabava taktika, nekome cista brzina, nekome sudari i ostaci karbona po pisti, nekome safety car, a vecini, ipak, borba na stazi odnosno, preticanja. E, sad, kako dobit vise preticanja na stazi a da ona ne budu “umjetna”, uz pomoc DRS-a. Vrlo jednostavno! Ako stavimo najbrzi bolid na pole position, a najsporiji na kraj kolone necemo vidit bas puno preticanja u utrci, ali poredamo ih naopako, zagarantiran je lom u prvom zavoju, safety car, preticanja, pa i taktika! Moj prijedlog; Subota, kvalifikacije; vremenski ogranicena utrka na 1h koja se… Read more »
Posto je maFIA unazadila ovaj sport i svela ga na umjetnost – citaj umjetno utrkivanje, umjetna pretjecanja i sl. Sad zele uvest umjetna zaustavljanja u boksu, pa mogli bi onda uvest i pravilo da tokom utrke moras pustit nekom da te pretekne pa da bude sve to jos malo zanimljivije.
Žao mi je ali ne razumiješ ovaj sport.
Pa nek onda daju napraviti gume koje se neće raspadati nakon 5 krugova agresivne vožnje pa će smanjiti rizike od pucanja i delaminacije. Ali onda bi se vjerojatno počelo i malo više preticati, a to predstavlja znatan sigurnosni rizik pa je možda bolje da stave 2 obavezna zaustavljanja. Jer ipak je bolje da voze na gumama koje se raspadaju sa agresivnom vožnjom. A kad i malo bolje pogledamo trenutnu situaciju, neznam o čemu oni pričaju jer jedan ulazak u boks s trenutnim gumama zvuči kao utopija.
Trebaju na svakoj utrci imati par vozača luđaka koji će napraviti krš dva do tri puta u utrci za saefty car, pa bi bili svi presretni (osim majke vozača).
Utrka bi bila izjednačena nekoliko puta, ljudi bi imali zagarantirane nesreće za skupo kupljene karte, tv kompanije bi imale željene komercijalne pauze, limari bi uživali………cirkus dostojan Rimskog carstva zagarnatiran.
Moje mišljenje je da bi bilo najbolje da ostane jedno obvezno zaustavljanje, ali da se timovima stave na raspolaganje svi setovi guma (SS, S, M, H i, naravno, po potrebi gume za kišu) pa neka sami biraju na kojima će vozit. Istina, ovo podrazumijeva visoke troškove prijevoza, ali bar ne bi bilo žalbi oko pregrijavanja guma ili nemogućnosti zagrijavanja guma.
Sve se staze razlikuju po potrošnji guma,tako da u Monaku,svi bi koristili supersoft gume,dok bi one tvrde i medium stajale iza bokseva,a znaš li koliko treba novaca potrošiti za,ajmo reći po tri seta dvije različite komponente guma za 22 vozača? Formula 1 je ionako skupa,ne treba pogoršavati 😉
A čuj i razvoj ovih novih motora za iduću godinu je skup pa to očito nije problem. 😉
Nek im uvedu onda ograničenu količinu svih guma za suho na razini sezone. 😀
Zasto bi uvodili ikakva ogranicenja? Cilj je da momcad sama dode do kljucne strategije za pobjedu, a ta strategija je za svaki bolid drugacija jer ne daje svaki bolid svoj maksimum u jednakim uvjetima.
Ograničenja moraju postojat da ne dođe do još većeg jaza između ”velikih” i ”malih” timova. Kad malo bolje pogledaš, sve je ograničeno: broj motora, broj mjenjača, setovi guma, DRS, KERS…
Ma gledaj, sve je to politika i vjerojatno ni ti ni ja necemo imati nikakve koristi i nikakve uloge u svemu tome. Mi smo samo pasivni promatrači. Shvaćam ja što ti želiš reći, ali npr. marussia nece osvojit bodove kakva god da pravila bila, pa zasto bi onda zbog toga morale trpit velike i bogate ekipe + gledatelji. Naravno da ne treba sad potrosit cijelu tvornicu guma za jednu utrku. Samo kazem da bi pravila trebala ići u tom smjeru da svaki tim dode do svoje idealne kombinacije, a onaj tko ne dode, imat ce losu sezonu kao ovaj put… Read more »
@Monstrum po tvojoj ideji imali bi svaku utrku onu famoznu VN USA, kada su vozila samo 3 team-a. Zamisli da vozi samo 5 teamova – RBR, Ferrari, MGP, McL i odaberite jedan od preostalih na gridu koji bi za to mogao skupiti dovoljno love, jer za sve love ne bi bilo, ni sada nema dovoljno love za sve momčadi u F1, zato sredina poretka muku muči, a kraj poretka preživljava na aparatima… Meni je jasno da vama 1000000 ili 10000000 dolara ne znače puno jer ih nikada niste vidjeli na hrpi ili ih imali pa da razumijete tu vrijednost, a… Read more »
@stari lisac
da, možda imaš pravo, ali nekad je formula bila puno zanimljivija. Sada se puno toga promijenilo i nije vise toliki gust cekati nedjelju da utrka pocne. Zalim za vremenima kada je na Mclarenu pisalo “West” , a na Ferrariju “Marlboro” i to je bilo toliko uzbudljivo gledati da ostale vozace nisam ni primjecivao na stazi 😀
Eh, di si ti bio kad je na McLarenu pisalo “Marlboro” ? Stalna borba sa Farrarijem i nešto manje sa Williamsom. To su bile utrke. To je bila F1. Ali to su bile i godine opasnog življenja. To je bilo doba masovne proizvodnje adrenalina kako na pisti tako i van nje.
Bez ograničenja dobijaš efektivnost, ali ne i efikasnost. Ja govorim o ograničavanju maksimalne količine jer jedino tako možeš postići napredak u razvoju i iskorištavanju raspoloživoga. Bez ograničenja Marussija vjerojatno nikad ne bi osvojila bodove jer nema resurse kao npr. Ferrari ili RB dok ovako ipak može.
Pogledaj malo u prošlost i pojavu RBR-a. Tko bi uopće pomislio da jedna ”tvornica pića” može vladat F1? Nitko. A pogledaj ih sad.
treba vratit dolijevanje goriva…
Tako je, i dat im izdržljive gume pa da se mogu utrkivati bez ograničenja, pa nek pobjedi najbrži, a ne onaj koji bolje špara gume.
Definiraj mi najbrži… Onaj koji vozi najbrži bolid? Onaj koji može najbrže voziti? Onaj koji ima najsigurniji bolid (bez kvarova)? Tko je tu najbrži?
po meni je ovo glupost jer je Formula 1 sport, a u tom sportu bi osim dobrog bolida ulogu trebala igrat i taktika. Zasto bi netko morao ici 2 puta u boks, ako je dovoljno sposoban napraviti bolid koji ce ici samo jednom u boks i pobjediti? bezvezne su i zabrane dolijevanja goriva, bezveze je kers, drs i slicne gluposti… pa dajte vozacima i momcadima malo slobode, neka ljudi voze kako znaju. iz godine u godinu bolidi su sve sporiji, fanova je sve manje, uvode se neke pizdarije koje kao olaksavaju pretjecanje i tako dalje. Tko j*** vozaca ako ne… Read more »
Na tvoju (a često i na moju) žalost, fanova F1 je sve više u svijetu i to se širi, a i zarada Berniea je svake godine veća. Da nije tako, Bernie bi davno izokrenuo ploču… Ako se tebi ne sviđa, ne znači da se ne sviđa drugima…
hm. ne znam, ne pratim statistike. Iz razgovora s ljudima zakljucujem da im je dosadno i uglavnom gledaju samo prva i zadnja 2 kruga jer im je eto to glupo kruzenje u krug. Ja volim formulu od malena i pratim je unatoc tome sto su se mnoga pravila promjenila i mnogo stvari mi se ne svida, ali eto, to je dio mene.
opet neka sranja
:facepalm: Pirelli neka napravi gumu koja je konstantna 20 krugova bez obzira kako vozis i nece imati problema sa zaustavljanjima u boks bit ce 2x i problem rijesen. Samo problem je sto su oni nesposobni, talijani,sto dalje komentirati.
Ma siguran sam da oni bez problema mogu napraviti takvu gumu, samo tatica bernie vise voli umjetne cimbenike.
Naravno da mogu napraviti gumu koja će izdržati cijelu utrku, sjetite se sezone kada su ukinuli zamjenu guma i tada su gume izdržale cijelu utrku, što znači da se može napraviti dobra i izdržljiva guma. Problem je u ovom sportu što Brni i ekipa sve gledaju kroz novac.
A na što bi ti gledao? Kako si u gubitku i kako nestaje tvoj omiljeni sport jer nisi pratio trendove suvremenog svijeta? Naravno da se sve radi zbog profita, koliko se god to tebi manje ili više sviđalo…
Ako je vec potrebno kalkulisanje,da bi izbjegli cuvanje i voznju po jajima,fino uvedu za obije komponente gume ogranicenje broja krugova,ali tako da ako guma traje 15 krugova,oni ogranice na 10-12. Time svi vozaci moraju tih 10ak krugova da lome prste po krivina. I ogranice gume tako da bude makar 2 stopa minimum po trci.
neka vrate nadoljevanje goriva i problem rijesen
ma baš tako,ne znam za vas,al meni fale ona vremena Coultharda i Trullija,natankaj do vrha,najčešće jedna promjena guma i vozi miško 😀
Ostavit kers ,al maknut drs
Apsolutno se slažem, DRS je nepotreban a to je najbolje prikazano u prvim krugovima zadnje utrke ove sezone.
Ma zašto treba raditi lakrdiju od ovog sporta?
Evo i ovdje clanak za ili protiv xd.
Vecina medija, vozaca ‘misle’ da ce krstarit po stazi u 2014 a posebice je problem gorivo i dali ce ga imati.
Kad sve to sklopis plus Pirelli 2014 ce biti jako zanimljiva i jedna od najgorih odluka FIA koja bi mogla sjebat buducnost 2014…
Zašto neću glasati? Razloga je puno.S jedne strane,kao što je ste naglasili u članku,vozači bi bili ”slobodni”.Svi vi kukate,zajedno sa mnom,da su vozači prisiljeni ići sa 50% snage zbog guma,a kada bi se ovo uvelo,hopa,zašutkali bi vas,zajedno i mene,jer bi vozači morali ući dva puta u boks,što znači da bi vozili mnogo brže i agresivnije. Zatim se javlja problem.Skoro svi govore da će novi motori ”jesti” gorivo veoma brzo,što znači da bi sa ovakvim pristupom morali vratiti mogućnost za tankanje u toku trke,što bi već bila velika promjena,a i opasna. Naravno da je totalna glupost uvesti previlo da moraš otići… Read more »
a da se jednostavno naprave normalne gume..
Mislim da to nećemo vidjeti dok je Pirelli u Formuli 1,jer su u sport ušli sa jasnim ciljem-da gume postanu važnije nego što su bile prije,te da vozač misli i o taktici.
S jedne strane,ovo onemogućuje timovima razne taktike za manje zaustavljanja.S druge strane,ovakva promjena može omogući vozačima da “nagaze na gas” jer nemoraju toliko štedjeti gume.Iskreno,ja sam protiv ovakvih promjena jer,ako nešto povezano s gumama to je drugačija strategija,a ovo to ubija.Za ili protiv,vi zaključite.