Iako su Tifosiji vidjeli Ferrari na postolju, situacija u prvenstvu se u Monzi još dodatno iskristalizirala ― i to ne onako kako su se nadali.
Treba li više mnogo špekulirati i teoretizirati? Situacija je iz kilometra u kilometar Monze postajala sve jasnija. Sebastian Vettel, na stazi na kojoj mu prema vlastitom priznanju ekipe raspored ne bi trebao ići na ruku, je dodatno povećao prednost u prvenstvu. Ipak, to je Formula 1 i nezahvalno je išta uopće stopostotno tvrditi prije nego stvar po bodovima bude definitivna (sjetimo se samo 2007.!), ali isto tako sad više nema mnogo sumnje kako se prvenstvo treba razvijati da bi Španjolac, ili u još ekstremnijem slučaju, Lewis Hamilton, osvojili titulu prvaka.
A to su ― višestruke pobjede, dok Vettel ne grabi druga mjesta. Alonsov zaostatak za aktualnim svjetskim prvakom je narastao na preko dvije pune pobjede, konkretno na 53 boda, i sa sedam utrka preostalih na kalendaru jasno je da Ferrarijev vozač mora nadoknađivati u prosjeku preko sedam bodova po utrci, više i nego za slučaj da pobjeđuje sve preostale utrke, a Vettel bude drugoplasiran. Kad dodamo u računicu Ferrarijevu formu, koja ne djeluje kadrom nizati pobjede, bojim se da nema nekakvih velikih riječi nade za Alonsove navijače i Tifosije. Kao ni za navijače Hamiltona, Räikkönena ili Webbera.
Jedan je autor dobro komentirao kako ovakvo stanje u prvenstvu ne mora nužno značiti i pad interesa prema preostalim utrkama, osobito kad i ako Nijemac prođe granicu nakon koje više ni teoretski ne može izgubiti naslov. Tu je i dalje prvenstvo za titulu viceprvaka, kao što su i utrke same po sebi interesantne.
Što ova u Monzi, brat bratu, i nije bila strahovito. OK, imali smo Alonsovo tradicionalno probijanje s osrednje pozicije na gridu, koje mu je na kraju i donijelo drugo mjesto s osamnaest bodova, baš kao što smo vidjeli i zapanjujuće dobar Hülkenbergov nastup. Ali ovo nije bila među najboljim GP-ovima Italije ikad voženim. (Iako to ni najmanje ne umanjuje povijesnu težinu i atmosferu staze, kakva god utrka bila sama po sebi. Tko voli Formulu 1 a još nije iskusio Monzu, neka to svakako počne planirati.)
A kad smo kod Hülkenberga, njegov vikend bio je impresivan. Doduše, ova mu je sezona pomalo šarolika, ali ovim petim mjestom je sigurno podigao obrve dobrog dijela paddocka. Nije bilo neke sumnje da zna biti brz, a i već smo viđali takve bljeskove od njega (sjećate se zapanjujućeg Pole positiona za Williams?), ali svakako mu je korisno opet ih malo “potvrditi”. Vrlo vjerojatno prste u tome ima i specifičan raspored Monze, ali nema veze ― i u povoljnim uvjetima, osvojiti peto mjesto je snažan rezultat, naročito s konkurencijom koja vlada u gornjem ešalonu. Teško je ne slutiti da mu se sprema svijetla budućnost upravo u nekoj od tih ekipa na vrhu…
Mjesto ispred njega završio je Felipe Massa, kojem je ovo najbolji rezultat od onog postolja na GP Španjolske. I dalje vidljivi korak iza svojeg Španjolskog kolege, ali ovo je ipak mala “revitalizacija” za Brazilca. Međutim, prekasno; taman pred završetak ovog teksta stigla je vijest kako Brazilac napušta redove Maranella, a njegov kokpit će 2014. preuzeti Räikkönen, kojem će to naravno biti drugi stint u Ferrariju. Ovo će sve zajedno malo zavrtiti priče o kadroviranju za nadolazeću sezonu, u kojoj je ispražnjeno jedno mjesto u Lotusu.
Neuobičajeno apatična nedjelja za Mercedes i Lotus. Mercedes je u aktivnoj konkurenciji s Ferrarijem za drugo mjesto u konstruktorskom prvenstvu, dok je Lotus manje-više “siguran” na svojoj poziciji. Već smo vidjeli dovoljno od sezone da se rezultati u Monzi mogu više pripisati spletu okolnosti nego nekakvoj najavi pada forme, tako da konkurencija do GP Brazila svakako ostaje na razini.
Ricciardo, u skladu sa svojim obećanim novim kokpitom (za koji je preširok) je veselo doletio do svojeg udjela bodova. Nasuprot tome, katastrofalan vikend za Force Indiju, ali joj McLaren nije previše pobjedao među konstruktorima s obzirom da se i on vratio na slabu formu, sa samo jednim osvojenim Buttonovim bodom na kraju. Williams, nažalost treba to tako formulirati, “standardno loš”.
I tako, s vozačkim rošadama koje su i dalje vruća tema, F1 cirkus kreće na Daleki Istok, gdje slijedi azijski Monte Carlo, naravno GP Singapura. Glamurozan noćni spektakl, ne baš komforan za pretjecanje ni izravne napade na stazi, ali redovito interesantan, Singapur će biti jednako drastično važan za daljnji razvoj prvenstva. Tamo je 2012. slavio Vettel, i uostalom, tom utrkom pokrenuo onaj svoj rafal od četiri pobjede za redom, čijih stotinu bodova ga je gurnulo natrag u utrku za titulom prvaka. Pobjeda (i) tamo bi mu ove godine još malo čvršće gurnula četvrti šampionski pehar u ruke.
Ali dotle, sigurno počinje doba analize i slutnje kako će izgledati Ferrari kad se sljedeće sezone tamo u istoj garaži nađu dva super-vanzemaljca…
Oton Ribić
Heroj utrke: Nico Hülkenberg. Vjerojatno je raspored Monze imao velik udio u rezultatu mladog Nijemca, ali peto mjesto s onakvim bolidom i onakvom konkurencijom je odličan pothvat.
Potez utrke: Fernando Alonso. Pretjecanje Webbera nakon starta utrke bila je dobar podsjetnik koliko Španjolac, kad je u punoj formi, može inferiornim bolidom uspješno napadati onaj aktualnih konstruktorskih prvaka.
Razočaranje utrke: Force India. Nastup bez bodova je zadnje što je trebalo ekipi, sad kad još uvijek ima na nišanu McLaren u konstruktorskom prvenstvu. Barem je neka utjeha da nije baš ni McLaren nešto “profitirao” u Italiji…
Ne znam je li mi se učinilo, ili je ovaj Retrovizor odista šturo napisan (sastavljen, ‘nakuckan’)?!
Da li sam dobro izračunao – Vettelu za titulu u idućih 7 utrka treba nekih 45 bodova ili u prosjeku 6,4 boda po utrci.
Ipak nije dobro. Ako Alonso pobijedi sve utrke do kraja Vettel mora osvojiti 123 boda ili 17,5 prosječno po utrci.
Ovo drugo je točno, ako Alonso pobijedi sve do kraja imao bi 344 boda, a da bi Vettel na kraju ipak bio prvak morao bi imati bod više jer bi Alonso imao više pobjeda.
Vettel trenutno u prosjeku na svakoj utrci osvoji drugo mjesto (18 bodova), Alonso je u prosjeku 3,4 u utrci, ako uzmemo, statistike radi, da u prosjeku dobije 14 bodova, tim tempom Vettelu još fali 45 bodova do potvrde prvaka. Naravno ako se taj tempo nastavi do kraja sezone, Vettel u prosjeku 2, Alonso 3,4.
Od 12 utrka Vettel je pobijedio u 6, s tim da je jednu odustao zbog kvara dok je bio u vodstvu. Valjda bi mogao dobiti još koju od idućih 7?
jedino sto bi sad vise spasilo prvenstvo je da Vettele odusatane a da Alonso pobijedi pa da se bar malo smanji razmak
bio na utrci – lice mi se ukocilo jer sam osmjeh od uha do uha imao cijelim putem od srece – koliko sam bio van sebe utrka mi je prosla ful brzo – uz samu stazu bolidi imaju bolestan zvuk – takav da mi je mob u džepu vibrirao – ( i da mislim da je williams najglasniji ) red bull ide ko po šinama ferrari je najljepši mclarenova crvena boja svijetli na suncu a caterham izgleda ko aligator – a mercedes se i dalje cuje ko da imaju dlowndifusor
Pitanje prvaka je davno riješeno, htjeli mi to ili ne. Iz više razloga. Gume(od palačinki koje su se raspadale nakon par krugova pa do jedne izmjene tokom utrke),nečijeg bržeg i boljeg razvoja i tko zna čega još. Stvari su kakve jesu. Pitanje je što tek slijedi nakon novih pravila u idućoj sezoni.No, nek prvo ova završi i da bude što zanimljivija.
Gledam malo neke vijesti vezane za Ferrari i vidim da ozbiljno rade i na dovođenju novog kadra. Alisson i Raikonen nisu jedini koji su došli tj. koji će doći. Danas Gazzeta piše čak da je Stefano razgovarao sa A.Newey o mogućem dolasku… Inače Ferrari je dvojicu glavnih aerodinamičara otpustio . Koliko je to točno, ne znam samo prenosim.
Zamisli, Newey, Byrne, Raikkonen i Alonso na istoj hrpi… 1988 anyone?
Newey u Ferrariju? Ajde da i to vidimo
Bilo bi lijepo i dobro, no mislim,ma siguran sam, da se to neće desiti. Neweya nećemo vidjeti u Ferrariju. Koliko sam čitao i slušao,boravak u Italiji ne dolazi u obzir. Mada, kad vidimo koliko se novaca okreće,nikad ne reci nikad.
Novac u RB-u barem nikad nije bio problem. Koliko god Ferrari ponudio, RB će mu ponuditi više, no mislim da kod njega novac nije tolika prevaga. U RB-u ima idealno okruženje i zašto bi ga mijenjao? 😉
Brumbrum
Mozda zeli promjeniti okruzenje 😛
Nema razloga, ako ikada i ode, onda ide u paketu s Vettelom :zub:
Ali mozda je i njemu dosadio onaj woohooo jes jes jes i prstic naravno :prcnjau:
Nikad ne znas 😉
mlada gardo, jedna napomena. F1 je vrlo stresni posao i vremenom kod svakoga se pojavi umor i zasićenje…. Zato je sredinom sezone Adrian Newey rekao da slijedeće godine ide u mirovinu… No, više to nije ponavljao, tako da mi više izgleda kao missundertanding onoga što je Adrian rekao ili novinska patka, nego istina… Uz takav stresan posao morate zaista imati vraški razlog da unosite dodatni stres promjenom okruženja u kojem radite bez valjanog razloga… I bez obzira što se svima nama čini da novac može biti dobar motivator (jer ga većina nas nema), kad ga imaš i više nego dovoljno,… Read more »
Svi se sada žale na sustav bodovanja,a zapravo je Mercedes kao ekipa napravio takvu stvar u prvenstvu.Jer da nie bilo onoga njihovoga testiranja guma,nebi Alonso par utrka bio iza njih,te tako posijao bodove,već bi bio puno bliže Vettelu.A bez obzira na to,Red Bull je najbolja ekipa na gridu,i to od početka sezone tako da bi Vettel ionako bio svijetski prvak,samo koju utrku kasnije.
Kada bolje pogledaš novi sustav bodovanja je čisto sranje jer je prevelika razlika između vozača koju se nakon već 9 utrka nije mogla dostići!
…tak sam i ja mislil, al kad zbrojiš bodove po sistemu 10-8-6-5-4-3-2-1 i ovom trenutno važećem, omjer na kraju ispada gotovo isti, tak da nema neke velike razlike, samo su sad veći brojevi u igri…
Svejedno je bodovno bliže pa se čini da je napetije.
Po načinu bodovanja 10-6-4-3-2-1 bi Vettel 2012. imao 91 bod, a Alonso 86. Po bodovanju 10-8-6-5-4-3-2-1 bi Vettel imao 115 a Alosno 114.
2010. bi Vettel po prvom načinu bodovanja imao 84 boda a Alonso 81. Po drugom načinu Vettel 104, Alonso 101.
Koliko bi Vettel ove godine imao a koliko Alonso ?
Po načinu bodovanja 10-6-4-3-2-1 Vettel bi imao 80, Alonso 53, Raikkonen 42 i Hamilton 38.
Po načinu 10-8-6-5-4-3-2-1 je napisao deda tu ispod.
Ako sam dobro izbrojo Vettel bi imo 90 bodova, Alonso 70, Hamilton 65 i Raikkonen 56
Hamilton isto 56
A što bi trebalo da npr, Da Alonso u cijelom prvenstvu ima 1 pobjedu,a Hamilton 6 pobjeda,pa da Alonso bude svjetski prvak.Pa to ne bi bilo pošteno.
Nisam rekao da je stari bolji,nego bi trebalo drugo mjesto 20 bodova,jer je 7 malo previše između prve dvije pozicije
zato što su (glavonje) mislili da će se više gristi za to prvo mjesto
Po meni je bolje da je bodovna razlika između prvog i drugog mjesta veća jer se tada pobjeda vrednuje bolje.
A to je iz razloga što ne volim mlake vozače koji govore bitno je skupljati bodove, dovoljno mi je postolje a pobjeda ako bude bit će dobro itd.
Sistem 10-8-6… uveden je nakon što je Schumacher jedne godine osigurao naslov u Mađarskoj ne bi li se tako nešto ubuduće spriječilo. Rezultat je bio da su vozači na drugom mjestu kasnije rijetko napadali prvo za samo 2 boda više u takvom sustavu bodovanja.
A di si sinko’Tifosije’ naša i iz kojega ti je to jezika da mi je samo znati ????!!!!
Jedini koji su dali pravi akciju su Hamilton i Kimi no rezultatski su završili loše.
Potez utrke je svakako ovaj prolazak Alonsa pored Webbera, ali trebalo je i spomenuti Webbera, jer da je bio neki Maldonado/Perez/Grosjean, letjela bi prednja krila na sve strane
Mos mislit. – nece biti pada interesa. Ma jok. Ljudi obozavaju gledati vec unaprijed dobivene utrke i prvenstvo.
Jedino ako neki dobrocinitelj(i) u iduce tri ili cetri utrke ne lupe Vettelov bolid odmah na startu.
Jedan lik sa nickom zivio sumi ima nešto za reći za unaprijed dobivene utrke i prvenstvo… Jeli nije ono bio sumi koji je osvojio 5 naslova za redom, ali je bio u crvenom pa većini nije smetalo…
veli lik sa Schumaherovom slikom na profilu….
A Schumacher je uzastopno pobijedio koliko ono puta?
Koliko i naslova ima 7 puta za redom 2004.g. Europa(Nurburgrung),Canada,U.S.A,France,Great Britain,Deutschland,Magyar.To je od 30.svibnja 2004.g.-15.kolovoza 2004.g.
c-c-c-c-c-c-c-combo breaker!
Nebih se složio da je Ferari inferioran bolid.
To znaci da mislis da su jednaki ili cak bolji!?
@Luka_M
nemoj tako Luka, čovjek zna znanje, fučkaš ti one “belosvetske hohštaplere” koji su čitav život proveli u i oko F1. Oni samo gluposti valjaju… Našao se jedan da kaže istinu, onako iz stručnog kuta sa puno argumenata… 😆
Ejla lisac..
u pravu si kao i vecinom.. samo josh malo i budem totalno otupio na pljuvacinu protiv Alonsa.
Sta je najbolje nije uopce stvar u tom prokletom spanjolcu nego jednostavno je degutantno citat neosnovano blacenje protiv ikog. Pogotovo u jedinom sportu kojeg zaista pratim. Zivio ti meni.
Iluzorno je govoriti da je ferari loš obzirom da je uvijek tu negdje.Ali vozač čini razliku.To će se i potvrditi dogodine.
pa rekao sam ja da se slažemo. Definitivno pilot čini razliku. Dokaz za to je što je Ferrari toliko loš, ali ga Fernando stalno drži odmah iza SV-a i RBR-a… Hvala što si potvrdio ono što je većini poznato… 😆
Ferrari je u Monzi bio barem tu negdje s RB-om cijelu utrku. To se jako dobro vidi i po brzini Masse, a ne samo Alonsa. Veća razlika nastala je prije svega zbog ponovo promašene strategije Ferrarija.
Da bio je bliži – nije razlika bila 1 sec. po krugu nego 0,4 sec po krugu… Imaš pravo. Još da pratite simulacije utrka na treninzima i da vidite pace race, pa da se podsjetite da je tako strašno brz Ferrari Mark bez problema (i sa slomljenim prednjim krilom i kasnijim problemima sa mjenjačem) držao u DRS dohvatu, a Felipe ni nakon upozorenja iz box-a, tipa daj uhvati Mark-a ima slomljeno krilo i probleme sa mjenjačem, nije uspio smanjiti razliku… Stvarno je Ferrari bio tu negdje. No doubt. No, eto ja sam samo jedan ljubitelj, a vi svi ste stručnjaci,… Read more »
Potez utrke po mom mišljenju: Raikkonenov prolazak pokraj Sutila u Parabolici
ili lewisov na istom mjestu s vanjske strane kao prije 2 godine vettel-alonso, šteta što redatelj utrke nije to popratio kako treba, kao pravi talijan ignorirao ga je
.može se primjetiti da se vrlo sporadično razgovara o RBR-u i Vettelu. Iako je trenutno ( i vjerojatno konačno) vodeći u prvenstvu fokus interesa je na ostalim kandidatima i ekipama. Svima je več jasno da je prvenstvo odlučeno ( a čuda se ne događaju svaki dan…godinu) a i Vettel je svojim “prelakim” pobjedama jednostavno otupio osječaj pažnje na sebe tako da mislim kako će i onog trenutka kada Vettel prijeđe prag “teoretske mogučnosti” trke ostati vrlo zanimljive jer ionako se cijele sezone sve zanimljivo događalo iza njega.
vetel samo koristi svo svoje znanje i potencijal bolida koji ima, a što bi i drugi iskoristili da su na njegovom mjestu (kao što su iskorištavali svi dosadašnji prvaci – od prvog do posljednjeg), nije on kriv što konkurencija kaska i bavi se drugim stvarima a ne razvojem bolida
U PRAVO VRIJEME NA PRAVOM MJESTU
Dobro si napisao, bivsi i sadasnji prvaci iskoristavaju bolid malo bolje od ostalih.
zanimljivo kako nisi napomenuo one silne ilegalne nadogradnje pa do kukanja FIji oko guma dok ih nisu izmjenili. Na gumama kojim je pocela sezona mercedesa nebi bilo nigdje a Vettel bi mozda bio bio u igri i to samo mozda. Ovu sezonunije dobio RB svojim radom nego kmecanjem pred Pirellijem. Kad su dobili gume (da podjesetim 3 puta su izmjenjene tokom sezone) kakvesu zeljeli najdenom je RB poceo dominirat. I gdje je tu njihov taj veliki razvoj bolida?