Čast odnijeti prve dvije pobjede za ekipu ove godine ipak je imao Rosberg, no Hamiltonova prva pobjeda za Mercedes bila je spektakularna.
Kad Hamilton početkom sezone, nakon što je poslodavca promijenio iz Wokinga u Brackley, nije odmah počeo u prvim utrkama razbacivati Rosberga kako mu se prohtije, neki su ubrzano zaključili da je Britanac opet u nekakvoj “teškoj sezoni”, apatiji, i štošta drugo. Trebalo mu je nešto vremena, koje je Rosberg iskoristio ščepati svoje pobjede, ali čim je bolid bio konkurentan po brzini i nije bilo nekih ludorija sa sigurnosnim automobilom ili nekim drugim drastičnim vanjskim faktorom, evo Britanca opet na vrhu pobjedničkog postolja.
Očito da ne samo što nije zaboravio biti brz, nego nije zaboravio niti odrađivati brutalan posao napadanja, obrane, taktiziranja brzim krugovima oko konkurentskih ulaska u boksove, itd. Ovo nije za njega bila utrka u superiornom bolidu u kojem bi možda odlepršao ispred drugoplasiranog sa sekundom prednosti po krugu, već krvavo zarađena pobjeda u kojoj je bilo i rizika i potrebe probijati se, i to ne ispred vozača zaobiđenih za puni krug.
S današnjeg gledišta se pokazalo izvrsnim potezom (iako tada očito rizičnim) prijeći iz McLarena u Mercedes točno u ovom prelasku sezona 2012-2013. Iako možda ne najbrži generalno, Mercedes očito može biti materijal za pobjeđivanje, dok McLaren trpi jednu od svojih zapanjujuće apatičnih i neuspješnih sezona. Nema neke sumnje da bi Hamilton, da je ostao tamo, danas vjerojatno bio najfrustriranija persona na gridu.
Frapantan kontrast u Mađarskoj između njega i Rosberga koji niti je imao posebno dobar početak utrke, niti ju je u konačnici uspio završiti, što je ipak ona crna strana u inače dobrom vikendu za Mercedes. Britanac je u ovoj utrci sad zauzeo ozbiljno unutarmomčadsko vodstvo pred starim prijateljem.
A Räikkönen, po staroj recepturi, pokazuje svoju fantastično konzistentnu brzinu. Do sad je u većini utrka netko ipak bio brži od njega (osim one pobjede na početku sezone), ali Finac nakuplja masu drugih mjesta; u njih pola bio je drugoplasiran. Nedovoljno za voditi prvenstvo što je ipak Vettelova zanimacija, ali dovoljno za preuzeti drugo mjesto među vozačima od Alonsa.
Alonsa, koji i dalje vozi svaku utrku kao da mu je posljednja, ali crni konjić na žutoj pozadini sve više se iz trkaćeg konja pretvara u solidnog konja za razonodu vikendom. Španjolac je barem inače kako-tako znao kompenzirati anemične kvalifikacije u utrci i pentrati se na postolje, ali ovaj put izgledao je kao da mu je cilj uopće držati tempo s konkurentima iz gornjeg ešalona, što mu je koliko-toliko i uspjelo petim mjestom. Ali ovo suptilno klizanje forme Ferrarija sve ga više udaljuje od titule. Još ima dosta utrka pred nama, ali sad mu već malo zvoni alarm, osobito kad je pao na treće mjesto među vozačima.
I onda, kao rum za kolače na jučerašnji burek, stižu “taktičke” vijesti kako Red Bull razmišlja o njemu kao kandidatu za svoje redove. Ha! Pisci znanstvene fantastike rekli bi da je ovo dovoljno ludo da bi zapravo moglo biti istinito, iako tu i dalje nema baš objašnjenja kamo će Vettel, tko će u Ferrari, i tko bi sve kršio čiji ugovor. Dakle, prema starom pravilu da nevjerojatne teorije trebaju i nevjerojatne dokaze, dokle se ne pojave neke konkretne indicije ovo ćemo smatrati malim poslovnim menadžerskim spinom. (Iako, uopće nema sumnje da bi grozomoran udio publike htio vidjeti Vettela u Ferrariju, baš kao što bi jednako velik dočekao s veseljem Alonsa u Red Bullu. Ili, i jednog i drugog u istoj ekipi, što je sad doista znanstvena fantastika…)
Kad smo kod Red Bulla, možda nije bio u potpunom fokusu na Hungaroringu, ali ne treba odbaciti to treće i četvrto mjesto. I dalje to predstavlja 27 konstruktorskih bodova (opet više od Mercedesa), te Vettel zadržava pristojan razmak ispred svojih konkurenata.
Prvi među gubitnicima bio je Grosjean, i to opet iz “umjetnog” razloga sudačke kazne. Da, istina je da pravila moraju postojati, i jednako tako da se trebaju poštivati, i da naposljetku trebaju postojati i sankcije ukoliko se ne poštuju, ali kod ovakvih rubnih slučajeva uvijek postoji onaj neugodni osjećaj da se direktno diralo u mogući ishod utrke, jer nije nezamislivo da je Grosjean možda mogao ostati pri vrhu, malo zapapriti situaciju Hamiltonu…? Francuz doduše nije toliko magnetičan za sudare kao prošle godine, ali sa situacijom u Lotusu, ne želi baš niti previše odbacivati šanse za zadržavanje kokpita u 2014.
Kad smo kod zadržavanja kokpita, Massa je ovaj put bio u bodovima, ali na kraju 25 sekundi iza momčadskog kolege. Čak ni sam Brazilac više ne govori presamouvjereno o ostanku u Scuderiji. Naravno, s obzirom da je Ferrari posrijedi, i dalje će valjda pola grida biti medijski kandidati za njegovu zamjenu. Od indisponiranih, ovaj put je i Force India bila zapanjujuće slaba. Splet okolnosti?
Svoju nevjerojatno crnu seriju je, doduše na kraju zahvaljujući crnoj sreći Rosbergovog kvara na motoru, završio Williams osvojenim prvim bodom ove sezone, iako s debelo preko jednog kruga zaostatka. No i to je bolje nego nula koju je držao devet utrka. Ima nešto gorko u tome da jedan bod Williamsa danas smatramo uspjehom, te da s aktualnom situacijom Sauber izgleda teško, teško dostižnim. Dolazak Pata Symondsa bi mogao označiti put prema gore, ali treba vremena dokle se takvi efekti počnu vidjeti (baš kao što će to biti i s dolaskom Jamesa Allisona u Ferrari ― neka Tifosi ne očekuju pobjedu s trideset sekundi prednosti već na sljedećoj utrci!).
A ta sljedeća utrka je jedna od “onih” ― naravno, Spa-Francorchamps. Tamo je gotovo nemoguće zamisliti lošu utrku. I još s meteorologijom koja se nećka kao tinejdžerica u parfumeriji, stvar može biti samo zanimljivija. Naravno, neće škoditi malo pratiti i relativne pomake u formama ekipa.
No, prije toga, ljetna pauza, tradicionalno omiljeno vrijeme za tabloidne teorije tko bi gdje mogao voziti sljedeće sezone. Kao zamjenu za Webbera ili Massu sugerirat će se svi, od Hülkenberga preko Danice Patrick do Alaina Prosta. Kako god bilo, uživajte u odmoru!
Heroj utrke: Lewis Hamilton. Uporno, brzo, hrabro tamo gdje je to trebalo biti, konzistentno i s Pole positiona. Idealan vikend za Britanca, ali ne zato što mu je poklonjen na tanjuru, već se za njega morao dobro potruditi.
Potez utrke: Lewis Hamilton. Ono prvo pretjecanje Marka Webbera bilo je super-odvažno, ali se isplatilo, i vidjeli smo jedan od (do sad) rijetkih prizora Mercedesa kako prolazi pored Red Bulla.
Razočaranje utrke: Kažnjavanje Grosjeana. Šteta što su mu dali kaznu u tako rubnoj situaciji, jer je do tada prijetio biti vrlo ozbiljan faktor u vrhu utrke. Tko zna koliko je sve još moglo biti interesantnije… Vice-razočaranje utrke: Force India.
Nagrada “Nikad nije kasno”: Williams. Ajde, konačno je prvi bod spremljen u torbu, neka to postane malo konzistentnije i možda se može početi govoriti o konkuriranju srednjem ešalonu ekipa…
Oton Ribić
Koliko prostora za čovijeka koji odnese jednu pobijedu.I koliko hvale kako je super ovo super ono.Kad je toliko super…itd zašto nije u McLarenu kada su imali najbrži bolid u nekoliko sezona uzeo prvenstvo,zašto su morali Nici kad ga stigne javljati da uspori,i zašto zbog jedne pobijede ovoliko prostora u medijima.Zašto to nije dobio Nico,ili bilo ko drugi.Sve zbog tog što je u Hamiltona izvjestna osoba koja ima ogroman uticaj u F1 uložila silu para u Hamiltona,a i Mercedes je uložio silu novca,špijunskih viještina i podmićivanja da bi dostigao ovu brzinu koju sada posjeduje.Nemoze to preko noci doc,a ne pogotovo za… Read more »
Pričaš gluposti. Kao da Mercedes postoji i proizvodi sportske automobile od prije 3 godine. Provjeri malo koja momčad je dominirala još davnih 30-ih godina. Hamilton, da, trenutno uz Kimija najbolji vozač na gridu definitivno.
hamilton je nabolji razvojni vozac, po meni i najbrzi u f1,kad je dolazio u mecku rekao je da ne dolizi u momcad gdje ocekuje cuda i da mu odmah naprave top bolid rekao je da to sa svojim radom zeli postapeno napravitii napravo je jer samim dolazkom takvog vozaca momcad dobiva dodatni motiv,pa kad se sjetim prosle godine poslje bahraina button se uvijek zalio da bolid ne valja dok ga je hamilton u isom bolidu pretjecao za puni krug i ovogodisnji mclaren nije spor auto nego nema pravog pilota u sebi garantiram da se hamilton vrati da bi se mclaren… Read more »
f120
Lewis je nedavno nekom prilikom pohvalio alonsa i izjavio nesto u smislu “ako nekome mogu biti zahvalan sto znam gdje je problem onda je to alonso” tako da ti to s alonsom ne stoji ali da ti bude lakse on je JEDAN OD najboljih razvojnih vozaca mada oni samo kazu gdje im je i kakav problem a mehanicari i ing to sredjuju 😉
svi fale članak pa ga mora neko pokudit i to neko navika na misuse ..a di ćeš pogodnijeg od mene 🙂 sve 5 ali malko mi se čini da je bar prvi dil napisan ka hvalospjev i glorifikacija LH . niko ne kaže da mu je pobjeda poklonjena jer …nije . istina da se treba izborit za nju ali ako ne može drugačije ajmo bit ikreni i objektivni . iskreni … komparacija LH i NR u kojoj LH dominira . zašto gotovo svi smatraju irelevantnim odustajanja osim kad su im omiljeni u pitanju ? tada su odustajanja vrlo bitan faktor… Read more »
Nico je nažalost sam kompromitirao svoju utrku lošim startom gdje nije imao “muda” kočiti kada i Vettel . Pogledaj start pa ćeš vidjeti da je tim neodlučnim manevrom u sljedećim zavojima izgubio nekoliko pozicija. i kao šlag na kraju, ukazao se Massa. On kao da ima malu crnu knjižicu u koju bilježi koga sve još mora izbaciti iz utrke.
P.S. webber nije trebao tako dramatično skrenuti u lijevu stranu, Lewis mu je ostavio dovoljno prostora da mu bolid ostane na pasicama zavoja.
neobično si “blag” u svom komentaru ,a to mi nešto govori . još više “priča” o nici kojega nisam ni spomenija u vezi mađarske pa me čudi zašto mi pričaš ono šta smo svi vidili ?? o nici i odustajanjima , tim radijima sam priča u komparaciji sa uspjesima LH , a s obzirom na dosadašnji tok prvenstva.. svih proteklih 10 trka . šta se tiče webbera , možda loše starta ( a možda je i softver često “kriv” 😉 ) ali kad je neko u F1 12 sezona i kad je odvozija 206 trka ne virujem da bez razloga… Read more »
Odnio je Nico dvije pobjede. jednu u Monacu gdje je Lewis imao “grešku” kod sc-a. Slučajna ili namjerna kao vraćanje usluge iz Malezije? Ti mi to reci. Silverstone? po ničemu nije trebao pobijediti. Dva vozača ( Vettel i Lewis ) su bili ljudi na putu pobjede. naravno, dok im nisu bolid i guma otkazali poslušnost. ono što Nico dobro radi, kao i Button je kontroliranje utrke sa savršenim bolidom. Kada na bolidu nešto nije u redu, Nico je u sredini poretka. Ova razlika u bodovima je za mene iznenađenje jer je Nico ipak dugo sa ekipom i odlično poznaje način… Read more »
Avalon, dosadan si više sa izljevima mržnje i ljubomore prema Lewisu. Neznam gdje je problem, ali ponašaš se kao da si osobno bio prijatelj Britancu i da ti se nešto jako zamjerio, kada ovoliko negativno pišeš na svaki njegov uspjeh. Uostalom kakve veze ima Rosberg sa ovom pobjedom Hamiltona i zašto se stalno prijsjećaš te Malezije koju je vjerujem i Nico zaboravio nakon pobjede u Silverstroneu kada je Lewisu pukla guma na domačoj stazi, a ovaj je bio na pravom mjestu u pravo vrijeme.
James Hunt….vidiš ja tebi nikad nisam kaza da si dosadan , a najčešće se javiš da poljucaš moj komentar . ne čini li se tebi da si dosadan tim redovitim opaskama na moj račun ? ima li tvoja medalja 2 strane …sumnjam jer vidiš samo da sam ja dosadan . možda bi prije pisanja “kritike” treba pročitat retrovizor !?!? je li ovo negativno šta sam napisa “niko ne kaže da mu je pobjeda poklonjena jer …nije . istina da se treba izborit za nju” je li ovo istina ? ko je napisa tu istinu ? da si pročita retrovizor na… Read more »
Ne pišem često na ovom forumu jer je pun ljudi koji ne vide dalje od svog favorita i svoje ekipe. Ne vidim smisao rasprave jer ako netko ima svoje mišljenje neda mi se truditi mjenjati isto. Tebi odgovaram zato što pokušavaš gotovo uvijek biti svoj i podjenako kritizirati različite situacije i vozače. Dapače ponekad imaš dobre osvrte i po njima zaključujem da shvaćaš i imaš razlog zbog kojeg ti je Lewis trn u oku. Upravo zato me tvoj stav oko njega smeta jer namjerno podbadaš sa svojim komentarima i želiš rapspravu koja nema kraja. Sve što si gore naveo je… Read more »
hm? kad 200 komentara bude na utrku i svi pohvale voznju i pretjecanje LH a ti jedini kazes da nije bilo nista posebno ja bi se malo zapitao. vjerojatno je njih 200 gledalo neku drugu utku. joj joj avalone. nikad neces prozvakati tog hamiltona. steta za tebe jer ce sigurno imati jos pobjeda do kraja sezone pa mislim da ti bas i nece biti lako. al zato se veselim i uvijek nasmijem tvojim komentarima kako pokusavas umanjiti lewisove pobjede.
mclaren tooned di si ti meni sačekušo ? 😉 kako si , kako podnosiš vručinu ? ajde i ti me negiraj …je li LH preša webbera sa vanjske strane ? je li merc i brži od RB ( pogledaj Q ) je li ima problema u mađarskoj sa gumama ? je li u monzi MS proša LH sa vanjske strane ( i bez DRS – a) ? je li tadašnji lewisov McL bija puno bolji bolid od tadašnjeg mercedesa? bi li odgovorija na ovo ali …ISKRENO ? di si ti gleda kad si vidija da je u 200 komentara pofaljeno… Read more »
evo me avalone pametnjakoviću stari. a vruce je al zivi se, a kod tebe? lewis je presao webera sa vanjske strane. merc je brzi od RB ali onaj u rukama LH na VN madarske ( onaj od NC nije bio brzi, pitam se zasto???)i naravno da nisu imali problema sa gumama, ako nisi uocio nitko vise nema problema sa gumama. da, MS je presao LH sa vanjske strane ( kakve to ima veze sa ovim clankom, iako mi je te utrka u 2011 bila najbolja bas zbog njihovog stalnog pretjecanja). I da LH bolid je tada bio puno brzi, ali… Read more »
mclaren tooned…dio ću ti odgovorit ovde , a dio sam želija PP ali vjerovatno bi mi trud bija uzaludan pa još razmišljam jer ako ti se moj komentar 11.3.1 ne čini baš iskren onda bi jedino rješenje bilo da me osobno poznaješ pa bi onda povirova u sve do zadnjeg slova …ali pošto je to nemoguče ( takav nivo poznanstva ) neču se ni trudit . možda bi potvrda tebi ( meni je sve isto ) bili moji komentari o LH iz proteklih perioda u kojima uz sav trud ne bi moga pronač pljuvanje ili omalovažavanje brzine , tralenta LH… Read more »
volio bih naci clanak poslje te utrke u monzi i sigurno bi nasao hrpu ( bar 100 komentara) da je to pretjecanje MS bilo savrsenstvo. i oni koji prate F1 to nece zaboraviti, ka sta nismo ni ti ni ja. ali to je bilo 2011 i dosta se toga zaboravi, za to postoji yubito 🙂 A to sto je IB svrsavo na to valda ti je jasno, nema tim radija u prenosu, zvuk bio ocajan, pa je malo sa svojim vristanjem pokusao publici skrenuti paznju sa bitnijih problema. Srto se tice PM slobodno se javi, uvijek volim ulaziti u diskusije… Read more »
mclaren tooned…daj upregni malo moždane , vidim da možeš . ako to napraviš valjda ćeš shvatit da za mene nema veze je li 100 , 200 ili 500 forumaša vidilo ,zapamtilo to preticanje MS . poanta je bila da je jedno dobro preticanje ( mislim ovo lewisovo u mađarskoj ) dignuto na nekakav piadestal od ljudi koji su “službeniji” od nas “običnih smrtnika” i to mi smeta . čemu i zašto to rade ? zašto npr niko nije glorificira nicu koji je ove godine već odnija 2 pobjede , a kolega mu je vozač koji kotira ka sirova brzina ?… Read more »
James Hunt..stari moj iako je ovo virtualno druženje , a pošto sam ja gnjida pazi da i ti to ne postaneš u duhu one ” s kim si , onakav si ” možda sam ja i glup ( ali inteligenciju bi mogli komparirat u nekom razgovoru , a ne ovde i ovako pa bi možda ustvrdili koliko ko intelektualno teži 😉 ) ali pripazi šta pišeš jer mi se čini da si malko od mržnje kontradiktoran 🙂 da te malo citiram ( iz tvog komentara No 11.2.2 ) ” Tebi odgovaram zato što POKUŠAVAŠ SKORO UVIJEK BITI SVOJ i PODJEDNAKO… Read more »
Avalon
Ovo ti je rekord 😉 najduzi text koji sam procitala ali si ga dobro oprao vrijedilo je citanja 😀
Avalon-nerazumijem i dalje tvoju usporedbu ovog pretjecanja sa onime iz 2011. Zašto si kao primjer uzeo taj prelazak MS-a, vidi “vraga” baš nad Hamiltonom. Uopće nije bitno jeli Blažičko išta rekao taj čovjek je u svijetu formule1 faktor isto koliko i mi ovdje na forumu, znači nikakav. No isto tako Lewisov prolazak dobiva na značaju iz razloga što je Hamilton u toj utrci puno riskirao sa Webberom, a borio se za pobjedu(prvu u Mercu), eto ako tražiš.. to je moguče opravdanje zašto je to toliko dobar/sulud potez. Dok je onaj prelazak MS-a bio nebitan za ishod utrke, prvenstvo i preveliku… Read more »
Avalon-počeo sam čitati ovo što si napisao, ali mi se neda pa pošalji na pp, kad će mi biti dosadno, pročitam. Nigdje nisam napisao da si glup, ali da postoje sumnje s moje strane to svakako. Gnjida(ili kako god hoćeš to nazovi).. barem za mene iz više puta napisanih razloga s moje strane. Rijetko odgovaram na ovom forumu jer mi se neda, ali tebi odgovaram baš zato što ti to tražiš sa svojim komentarima/provokacijama(uostalom svaka tema ima tvoju “bibiliju” od teksta). Molim te također ako možeš ubuduče smanji citate, pametnome dosta da shvati nešto u par rečenica(odgovarao bi i češće,… Read more »
“A ta sljedeća utrka je jedna od “onih” ― naravno, Spa-Francorchamps.” – Vi mora da mislite na Spa-Kimichamp 🙂 Kimi-True King of Spa
King of spa je Schumacher-uvjek…
Uz svo dužno poštovanje ne budite smiješni ! Malo je Šumija ,Mika poje** na Spa 😉 najjace prestizanje u F1 ikada ….
http://www.examiner.com/images/blog/wysiwyg/image/kimi_the_king.jpg
Mogu samo reći ovo :
Zagrijavanje za start iz moje perspektive (:
http://www.youtube.com/watch?v=Xa43Hr3dnWs
stavi jos koji video, slobodno 🙂
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200897283127193
Evo na Facu jer mi se nije dalo sve stavljati na youtube … ovo je pravi wormup lap (:
Pohvale Otonu za odličan članak. 😉
‘I još s meteorologijom koja se nećka kao tinejdžerica u parfumeriji, stvar može biti samo zanimljivija.’ HA HA.., ZANIMLJIV TEKST, NEMA ŠTO! Pretpostavljam da si mislio da se nećka oko odabira parfema, ili?
Svaka čast, vrstan tekst, posebno me nasmijalo ono on vremenu u Spa… Samo tako nastavi… Čestitam… :thumbs:
moram priznati da sam bio razocaran kad je hamilton odlucio otici u mercedes, zato sto mi je najdrazi vozac otisao iz najdraze ekipe, ali i zato sto sam mislio da u mclarenu ipak ima bolje sanse za osvajanje naslova, i da ce u mercedesu proci puno gore i losije… prvi dio razocaranja i dalje stoji, ali mi je jako drago zbog njega da se ovaj drugi dio nije potvrdio, hamilton je jedan od najboljih vozaca danas i drago mi je da to pokazuje i u drugoj ekipi, navijam za njega svaku utrku, posto je moj mclaren los, pa nemam nikakvog… Read more »
Ima nas više …
ovaj retrovizor je jedini pošteni članak na gp1.hr .. otone bravo (Y) (Y)
Odlican retrovizor. Ko ce sad docekati Spa, bem ti ovu pauzu
Odličan tekst. 🙂
Sve super Otone, jedino sto cu ti nadodat da tifosi nece ocekivati JA do kraja sezone dakle tih 30s bi se “trebalo” ocekivati tek na vn australije 2014 😉
navodno je Luca “di sad, kaj sad” Montezemolo rekao da James Allison počinje u timu sa 01. 09., ali nije rekao da li za 2014 ili već za ovu 2013
Koliko sam ja shvatila po raznim novinama (hmm novine) da JA ne smije do kraja ove sezone biti “aktivan” u ferrariju znaci moze vec sad raditi s roryem ali ne i s fryem ali mozda sam pogrijesila (ipak nitko nije savrsen ;))
http://www.f1reader.com/news/ferrari-confirm-allison-move-79652
evo ovdje su napisali da počinje 01. 09. sa radom, a po poziciji je, citiram:
Allison will work alongside director of engineering Pat Fry, and is to take charge of all design aspects of the car as well as aerodynamic development.
Fry will be in charge of vehicle dynamics, simulations, trackside engineering and strategy.
Ok thx my bad onda 😉