Momčad Lotus jedna je od momčadi čiji je bolid puno nježniji prema Pirellijevim gumama od drugih, no nakon sedam utrka i oni su našli razlog da kritiziraju Pirelli.
Talijanskog proizvođača guma optužili su kako su bili vrlo konzervativni pri odabiru guma za iduće dvije utrke.
Alan Permane rekao je da je izbor medium i tvrdih guma za Mađarsku vrlo konzervativan, ali Pirellijev direktor se brani te kaže kako su gume ove sezone agresivnije i da je za sve ista situacija.
Permane preispituje i odabir guma za Silverstone.
„Neobično je izabrati iste gume za Mađarsku kao i za Bahrein i Silverstone. Prošle godine nismo imali te gume, imali smo mekše i medium i svi su išli dva puta u boks. Jednostavno nema smisla, pretvrde su za tu stazu“, rekao je.
Podsjetimo, nakon 2012. Pirelli je modificirao sve četiri komponente guma za 2013. te je to dovelo do toga da na utrkama ima više zaustavljanja u boksevima. Ta odluka je dobila kritike od Red Bulla i Sebastiana Vettela, koji je rekao da zbog takvih guma vozači ne mogu izvlačiti maksimum iz bolida. Osim Red Bulla, žalio se i Mercedes.
Za razliku od njih, Lotus, Ferrari i Force India imaju bolide koji su nježniji prema gumama te smatraju da Pirelli nije napravio ništa krivo.
„Istu stvar su radili i prošle godine. Kako je sezona odmicala, donosili su sve tvrđe i tvrđe gume da smo na kraju završili sa samo jednim odlascima u boks“, dodao je Permane.
Lotusov šef, Eric Boullier, rekao je kako će nastaviti pritiskati Pirelli.
Pazite komentar na jednom portalu od jednog dotičnog lika (naravno mislio je na gume):
”Formula 1 više nema nikakvog smisla. Tu glupost treba ukinuti i uvesti utrke elekretičnih automobila, da se potakne taj segment na brži razvoj. I za 5 godina imat ćemo bar 50% električnih vozila na cestama. Sadašnja F1 je sport za matore bogate budaletine koji ne znaju što bi s lovom. F1 odavno ne služi ničemu, a najmanje napretku tehnike automobilizma.”
😀 😀 😀 kakav kralj! Maljem u čelo!
Opet pogoduju red bullu što se tiče odabira guma za naredne tri trke…
lotus je ove godine u vrhu isključivo zbog guma tako da je normalno da će se žalit, bilo bi im bolje da rade na brzini, jer kvalificiranje na 5 6 mjesto pa što bude nije idealna strategija za naslov. i gdje je taj drd? trebali su ga staviti na bolide još na pola prošle sezone, nažalost izgleda da i ove sezone ga nećemo vidit na bolidima.
ferrari je ove godine po meni možda najkompletniji bolid, ima brzinu i dobar je na svim smjesama, red bull je odmah tu negdje.
Ferrari je definitivno najbolji bolid u ovogodišnjim uvjetima, a Lotus se malo razbahatio izjavama nakon nekoliko dobrih rezultata pri čemu izgleda zaboravljaju da dobra dio tog uspjeha leži u Kimiju, možda i veći nego u samom bolidu. Ako ga izgube čini mi se da im nikakve gume neće biti od pomoći.
Citiram moj post nekoliko desetaka postova prije: “Peter Sauber koji je prije početka sezone izjavio: “Svi će se iznenaditi brzinom RBR-a. Njihovi bolidi su barem 1 sec. brži od svih drugih na gridu!”. Toliko o tome tko ima najbrži bolid. Samo uz pošten postupak prema pravilima Ferrari i Lotus (a možda i FI) imaju neke šanse. Inače ne!
U izjavi mi je najsmješniji izbor riječi “konzervativan izbor guma”. Za Lotus je konzervativno ono s čime je moguće bolid F-1 voziti brže.
Esencija utrka bi trebala biti brzina, a ne čuvanje guma. Ako se zbog guma bolid ne smije voziti onoliko brzo koliko on to realno može, onda te gume nisu na nivou ostatka bolida i F-1 općenito. Mislim da Pirelli pa ni itko drugi ne želi ponavljanje onih scena s raspadnutim gumama jer i nije neka slika, a nijedna se nije raspala na RedBullu niti je točno da se samo oni i Mercedes žale na gume. Druga je stvar što je to jedina prednost Lotusa. Ferrariju ove gume manje odgovaraju nego Lotusu, ali s druge strane usporavaju njihove glavne konkurente, odnosno… Read more »
“Esencija” utrka F1 nije ono što ljudi žele, nego ono što piše u pravilima, a to je biti najbrži u zadanim i propisanim uvjetima. Ako te zanima samo brzina odi gledati drag utrke, tu je ubrzanje i brzina jedino što je bitno. Molim te, možeš li mi odgovoriti gdje si vidio ove godine RASPADNUTU gumu. Na kojem bolidu i u kojoj utrci. Ne spominji delaminaciju, jer to nije raspad gume. I da ti pomognem. Guma se raspala Felipe-u, nakon što je brutalno oštećena od drugog bolida… Specifikacije guma su bile poznate još u 9. mjesecu prošle godine, pa nitko nije… Read more »
al ipak imamo situaciu da se zbog nekih momcadi mjenja komponenta gume unutar sezone,mada niko nije zadovoljan sa ovakim gumama to je cista cinjenica.bilo bi im pametnije da vrate bridgestone u f1
ovdje je najveći problem što je lotus dizajnirao bolid još od pola prošle sezone da bolje odgovara gumama koje se više troše i koje su trebale biti cijelu sezonu po pravilima ali kad odluče promjenit gume nakon 5 utrka zbog ekipa koje su znale kakve će biti
gume ali opet su konstruirali bolid koji više troši gume a brži su na tvrđoj komponenti guma.Sad je sve puno lakše za red bull i mercedes jer imaju najbrže bolide a sad imaju i gume koje su uvedene zbog njihovih žalbi.
Zaključak: ne treba pobjeđivati najbrži. Ili je čak poželjno da ne pobjeđuje. Nek odsad Bolt trči s tenisicama od tri kile.
Pu govana. Jos ih nije sramota zaliti se. Jedini nece da pristanu na promjenu na normalne gume. I jos se usudjuju zaliti sto biraju tvdju mjesavinu. Pa kad im ne dozvoljavate da uvedu normalne gume, onda moraju kompenzirati na ovaj nacin. I cime cete vi praviti pritisak? Na ovo imaju potpuno pravo.
bas to,berni je to sve zakuhao cim je poceo mijenjat pravila zbog pojedinaca i eto sta na kraju dobijemo,pravi cirkus.
Uvukla se prljavstina i nemoral u F1 sa kladionicom zajedno. ffuj gade mi se.
Kaze istu su stvar radili i prosle godine. Pa je RB 4 trke za redom dominirao.
Glupi Ferrari nije skuzio stvar a Alonso je njih napao da ne dobiva nove djelove, zato je dobivao sve tvrdje gume. Ma ove stvari radi samo psihopat Berni.
Ako nisu zamjenili gume već u kanadi…
Recimo – do kanade, (Monaco neću računat svi znamo zašto) su na svakoj utrcu inžinjeri govorili ljudima da paze na gume, ne utrkuju se za tim i tim vozačem nego voze svoju utrku, stalno smo imali slow motion raspadanja guma… a u Kanadi ništa od toga. Hop, odjednom sve bajno i krasno, (sjetimo se Mercedesa u Australiji, Bahrainu i barceloni…..)
ma gume su već zamijenjene i lijepo su to odradili,očigledno lotus nesmije ponoviti uspjeh od prošle godine ili još bolji uspjeh zato jer to nece odgovarat mečki i rb ,koji su silne pare potrošili na žutkoljunca i hamiltona a da mečka drzi fosila bernieja u šaci,to netreba ni spominjat.samo se nadam da će im kimi napravit malu pojebotinu kao prosle godine,svi se boje kimija jer znaju sta je sposoban napravit sa dosta slabijim bolidom od drugih.kad su vec napravili sranje s tim gumama onda bi tebali uvesti pravilo o budzetu svih ekipa,da se ogranici na 100-150miliona eura pa bi onda… Read more »
ovo oko buđeta ti je glupost kako nekome ograničiti koliko love bude potrošio to je nemoguče, zato i jest ko ima više para taj ima šansu da bolje uspije ali nije u šoldima sve tu ti je najbolji primjer lotus, po meni treba uvesti sve bez ograničenja pa ko jači taj tlači i bok, a zašto nebi uveli ograničenje ko nema 500 miliona eura taj nemože u f1? isto kak i ja ako nemam pare nemrem imati ferari nego imam yugo. 🙂
F1 2013 prve 3 utrke 4-5 zaustavljanja u boksu,4 i 5 utrka 2-3 zaustavljanja u boksu,6 i 7 utrka po 1 zaustavljanje,toliko o regularnosti i mislim da ko kod osvoji prvenstvo nece moci reci da je 100% zasluzeno nakon svih malverzacija s gumama.
pa cetiri komponente guma i jesu tu da se moze malo regulirati odnos snaga! Mislim da nije ni Berniu ni Pireliju cilj da se RB odljepi po bodovima ali da je izbor cudan za neke utrke zbilja je! A sto se tice te madarske mislim da nije posteno prema lotusu da se odabre takve gume! istina je da su gume za sve iste i isto tako kako Mercedes i Rb traze rijesenja za gume isto tako bi Ferrari i Lotus trebali naci rijesenje za brzinu na tvrdim komponentama guma! Stoga po meni odabir guma je malo cudan ali netreba osudivati… Read more »
Gume se odabiru prema konfiguraciji staze i vrsti asfalta – zbog toga postoje 4 vrte tvrdoće guma. Dat ću samo jedan primjer ove zadnje staze u Montrealu; Na super softu Lotusi su bili koliko toliko konkurentni dok su na mediumu strašno pali u odnosu na druge. Da su na pr. umjesto ovih vozili na medium i hard gumama, na ovoj stazi hard gume moguće da nebi uspjeli ni dovesti na radnu temperaturu i brzo bi ih uništili. S druge strane RB i Mercedes koji ih jače zagriju bi mogli vozit na njima i postizati dobra vremena. Stoga je pravilan odabir… Read more »
Ova priča o i oko guma može završiti samo ako Pirelli ode…i onda pređu na Borovo…
I svi na pit wallu nose borosane…,
Hornerovo cupkanje u borosani…neprocjenjivo…
http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/105594946/woman_safety_shoe.jpg
Kratko i jasno Pirelli gume ne valjaju! Možda samo za lomaču. 🙂
Daj molim te nemoj tako pljuvati po proizvođaču gume su onakve kave ih je naručio poslodavac u ovom slučaju Berni, pa zar ti još uvjek misliš da pireli nezna napraviti gumu?
Daj molim te reci mi kako si izvuko iz mojega posta ovo kaj si ti napisao? 🙂
Kratko i jasno Pirelli gume ne valjaju!
Sve u korist rb-u,sada balavcu gume nisu bile problem,sad je skakao od srece,eh da Alonsu nije botas smetao,ne kazem da ga je trebao propustit,al nda ga je prosaobu prvom zavoju,bio bi sasvim drugaciji svrsetak
Opet je Red Bull kriv ,uvijek Red Bull…
ma vi ste krivi za sve!! xD
Naravno, i za visoki vodostaj Drave kod Osijeka 🙂
Aha, odsad kad se netko kvalificira ispred tebe, onda ti “smeta”?
U ovoj (prljavoj) igri oko guma pobijedio je najdublji novčanik.
Na ono pitanje oko Mercedesa i guma iz principa neću glasati jer mislim da je recimo blentavo.
Što bih trebao pomisliti, ako su prošli bolje i nisu tako rapidno padali u poretku nego prije.
Oni koji misle drugačije ionalo su navijači Mercedesa pa im je mrska pomisao da je tu bilo “nečega”.
Vidim, društvo fanova RBR-a (mislim SV-a) sad “likuje” i spominje iste gume. Pa društvo, gume jesu iste za sve i ne žali se Lotus na gume, nego na promjenu tvrdoće guma za pojedine staze, što je već nešto drugo. Sada se tvrdoća guma vraća na prošlu sezonu. Razlika u odnosu na prošlu godinu je u smjesi… Ali tvrdoća (ili mekoća) nije ona koju su najavljivali… Ali, ostavimo to. Ono što će po meni biti zanimljivo jest vidjeti kako će gume papati MGP i RBR, ako u Silverstonu ne bude hladno i kišno. Jer Silverstone je pun dugih brzih zavoja koji… Read more »
Koliko ja znam Medium I Hard gume Su bile u Maleziji I u Bahreinu pa niko nije reko ni A
Malezija je i 2012. bila Medium-Hard, a Bahrein su sa Soft-Medium prebacili na Medium-Hard nakon što su gume u Kini bile islužene nakon dva kvalifikacijska sektora pa su to htjeli spriječiti u Bahreinu.
Očekujem da se ponovi Indianapolis
Kako Su ono fanovi Ferrarija I Lotusa posluje Spanjolske pricali “gume Su iste za sve ,gume Su super netreba ih mijenjati itd itd” Za Kanadu je bilo najavljeno nove gume pa nista ,pa je bilo najavljeno za Silverstone da bi se nakraju odustalo od novih guma…Dok je Ferrari pobjeðivao gume Su bile super ,sad kad Red Bull pobjeðuje odma nesto ne valja…please
dali si ti procitao naslov,i odkuda ti znas da gume nisu izmjenjene?
Of course ,Lotusu se se ne sviða izbor guma ,ne sviða se ni meni puno toga pa Sta sad?A zasto se Lotus nije zalio na izbor guma u Spanjolskoj?
Pravila igre su se promjenila za vrijeme igre. To je bit svega.
To reci djelitelju karata
Koliko sam ja skužio pod “pravila igre” se misli(lo) na promjenu mješavina u tijeku sezone, a ne na kombinaciju guma za određenu utrku. Gdje piše da na nekoj utrci moraju biti iste gume koje su bile i godinu prije?
Gume su, nominalno, nepromijenjene, dakle pravila igre se nisu mijenjala. Bar ne javno…
Svima kad padne forma onda traže krivca … do sada su bile super nisu htjeli da se mjenja a sad kad su bili ne primjetni u utrci sad su se obrušili na gume!
..odoše štakice.. 😉
Izgleda da će se druge momčadi sada ipak morati više pomučiti u pogledu ostalih performansi (nevezanu prvenstveno za gume). Mislim da je RB u međuvremenu, bez obzira na ovaj, recimo (uvjetno rečeno), konzervativniji pristup nasprem prošle godine napravio dobar posao u pogledu temperature guma.. iako će mo to još vidjeti na abrazivnijim stazama. Nezaboravimo, ako duže traju RB-u, još duže traju Ferrariju i Lotusu… tako da je njihov strah manje-više neopravdan, naravno ako naprave dobar kometativan bolid u utrci, ako nebudu napravili , opet nemaju za ničim žaliti.
Valjda znaš da to nejde tako. Ako Red Bull-u traju duže, Vettel ode u 15 krugu u boks. Što misliš da će Alonso i dalje voziti na starim gumama ili će pokrivati Vettela koji će btw biti brži na novim gumama?
Nejde to tako kako ti misliš. Ferrari i Lotus su imali očiglednu prednost prvih par utrka u pogledu guma, sada se ta prednost neutralizirala. Jedino Lotus i dalje ima neke svoje specijalne taktike sa jednim manje ulaskom u boks, ali ja bi doveo u pitanje isplativost takvih odluka.
hattrick svako toliko baci izjavu samo takvu.. Baš onako kao da djete od 10 godina dođe i pametuje..
U Australiji je Kimi iskoristio nespremnost sviju, ostali se nisu još bili snašli i sa ulaskom u boks manje ostvario uvjerljivu pobjedu. Stari lisac.
Kako su utrke prolazile ta se taktička prednost topila, jer su se drugi usavršavali brže nego Lotus.
Ostaje nam se samo nadati da će im vrijeme na utrkama pogodovati kako bi borba za naslov bila što neizvjesnija – do samog kraja. Dominacija jedne ekipe nikad nije zanimljiva. Neizvjesnost i preokreti su s druge strane uvijek dobrodošli.
pirelli nezna vise kaj da radi umjesto da su pustili da sve ide od pocetka do kraja s gumama koje su odredili , moraju pokleknut pod pritiskom red bulla i merca i tako napravit totalno nepravedno natjecanje gdje neki profitiraju ne zasluzujuci trudu vec zato jer imaju gomilu para pa manipuliraju svime,cista politika i maFIAška sezona
eto, sad ce sve momcadi popljuvat pirelli
pa kad to i shitelli zasljužuje!
cini mi se da je netko nasao “rupu u zakonu”…naime, ne mogu mijenjati mjesavinu ni dizajn guma bez pristanka svih momcadi, ali mogu za svaku utrku ponuditi ono sto oni misle da je najblje, u prijevodu, gdje bi bio super soft, bit ce soft, gdje soft bit ce medium itd, tvrdje gume za bolide agresivnije prema gumama,….netko je natjerao vodu na svoj mlin, netko ce imati problema, i pad perfomansi… nije dobro za f1 da u sredini sezone gume budu glavna prica kraj toliko dobrih vozaca i momcadi…..
to ti je tako kad su izabrali tri vrste guma. Zašto? da bi se moglo manipulirati. Umjesto dvije vrste i vozi kako kome paše, a ovako lutrija koju priređuje Pirelli.
ma ja mislim, a pretpostavljam da cu sad dobiti puno minusa ;)…da se iza svega krije puno dublji problem…mislim da bi se moglo dovesti u pitanje regularnost sezone…niti u jednom sportu, ne mogu se mijenjati pravila usred sezone, to jednostavno nije sportski….ovdje se ne moze reci, bit ce bolje, ili bit ce gore za sve…ovdje se zaista moze reci da se pogoduje nekima na stetu drugih…, jer ako se ne moze postiti optimalna temperatura u gumama, bolidi ne mogu ni biti u svom max. tempu, a ako se hladne gume odmah opterete dolazi i do graining-a, tako da ce vozaci… Read more »
zanimljivo ….. nisi dobio nijedan minus,a bogme ni plus al’ evo od mene + iako nisam ni pročitao jer sam lijen
Hm, znači uspjeli su izganjati da se sastav i struktura guma ne mijenja, ali sad čim njima malo forma opada a konkurenciji raste, i oni su odlučili “oplesti” po dežurnom krivcu, Pirelliju, jer biraju krive gume… Ali kao što su sami nedavno tvrdili i kako je lijepo mladi mostarac zaključio, iste gume za sve, znači isti uvjeti za sve, zar ne? 😉
Mislim da je poanta skroz drugačija. Pirelli je odlučio nepromijeniti gume, ali je zato odlučio donositi trajnije gume, točnije, one koje više odgovaraju RB-u i Mercedesu te su na taj način njih ušutkali jer sad mogu biti zadovoljniji. S druge strane, Lotusov bolid bi došao do većeg izražaja kada bi bilo supermekih guma upravo zato jer im je bolid nježniji prema gumama.
Sasvim je normalno što se žale jer zapravo nemaju neke koristi od ovoga, al se Pirelli fino ogradio. Gume ostale iste, al su odlučili donositi trajnije gume.
apsolutno se slazem 🙂
Vjerovatno…
Slažem se, logično je da se svatko žali na ono što mu ne odgovara. Ali kao što su svi govorili kad su se Red Bull i Mercedes žalili, imali su prije sezone gume na testiranju, pa isto tako vjerujem da su sve ekipe imale sve vrste guma na testiranju i mogućnost prilagodbe na sve vrste guma… Nemojmo odmah između redova stvarati novu teoriju zavjere, možda su samo i u Pirelliju postali svjesni nakaradnosti cirkusa sa stiropornim gumama pa su odlučili donijeti nešto tvrđe gume na staze na kojima se prošle sezone vozilo na mekšim komponentama…
Mogu oni biti svjesni, ali jebben mu miša nemoj mjenjat stvari nakon šta sezona počne!! To je čisto SRANJE!!
@damir76 bez želje za svađom, znam iz čitanja tvojih postova da nisi glup, niti potpuni neznalica… Ovdje se ne radi o promjeni sastava guma, već o odabiru tvrdoće komponente koja više odgovara team-ovima koji jače žderu gume i time ih stavlja u bolji položaj. Ako se sjećaš, nema tome dugo da sam ti odgovorio na tvoj upit da sam za to da ove gume koje jesu budu cijelu sezonu. Ako cijelu sezonu bude kišilo i bude hladno, nema tko konkurirati RBR-u. Ali ako bude vruće, onda bi RBR trebao biti u problemima. Zašto kažem trebao? Očito je da se odabirom… Read more »
Ali si zaboravio kome odgovara,odgovara rb-u
Ne znam jesi li star, ali isto tako iz tvojih postova znam da si mudar kao lisac 😉 Naravno, ne znamo pozadinu priče i pod čijim utjecajem su se iz Pirellija odlučili na to, možda Bernie ima svoje prste u tome, možda su se samo i oni pogubili pod svim tim kritikama i pritiscima, a možda razmišljaju kao i ja, iako laik kao i svi mi ovdje, smatram da dovoljno znam o F1, i razmišljam, kad ostavim sve navijačke strasti po strani, da se ovogodišnje gume dokazano po vrlo toplom vremenu puno brže raspadaju od prošlogodišnjih, i da bi tamo… Read more »
Samo jedna napomena, Barcelona je 2011 imala 4 ulaska u box. Pobijedio je SV. Prošle godine se ne sjećam da je itko išao 4 puta u box, pogotovo ne na Hungaroring-u (dva puta u box, smjesa soft i medium). Ako se slabo sjećam, podsjeti me (tu su mi godine, pa se lako izvućem na ono: “a zaboravio sam”). Zato, po meni nije u redu da nisu zadržali S i M smjesu – ovogodišnju, već su stavili M i H smjesu (kao prošlogodišnji S i M), a koja bi, navodno, trebala više odgovarati RBR-u i MGP-u. Sve u svemu, ipak sam… Read more »
a naravno, kad jednom valja drugom ne valja i obrnuto..nikad kompromisa..
Sad ću biti onakav kao i kad se RB zalio, iste su gume za sve…. hahaha
Da, istina ali zašto onda mijenjaju gume? Konzerve i trokraki tu nešto muvaju….