McLarenov vozač Sergio Perez podupire odluku FIA-e da za VN Španjolske postavi dvije DRS zone, nadajući se da će to pridonijeti uzbudljivosti utrke.
Kako povijest pokazuje, Circuit de Catalunya često je bila utrka s minimalnim brojem pretjecanja, a to bi se uz Pirelli i DRS moglo promijeniti.
“Nadam se da će uvođenje dvije DRS zone pomoći i da će utrka biti uzbudljiva. Vidjeli smo u Kini i Bahreinu da se dva bolida mogu blisko boriti. Barcelona je bila teška za pretjecanje”, izjavio je Perez.
Povratak na Barcelonu mnoge momčadi željno iščekuju da još jednom testiraju svoje bolide. Perez to potvrđuje:
“Ovo je dobro mjesto za testiranje poboljšanja na bolidu, obzirom da je vrlo aerodinamična staza. Imamo dosta podataka sa testiranja i kad iziđemo na stazu u petak imat ćemo puno posla. Trebao bi biti zahvalan vikend po pitanju razumijevanja ponašanja našeg MP4-28,” zaključio je.
Napomenimo da na službenoj stranici FIA-e još uvijek stoji grafika sa samo jednom DRS zonom za iduću utrku.
F1 nikad nije bila dosadna,a novotarije poboljšavaju sam sport.Za istinskog ljubitelja f1 termin dosadne trke ne postoji.Ako vam je dosadno,Youtube ima rešenje.Samo ukucate motorsport violent crashes.
Ako vam se ne svidjaju nova pravila prekinite gledati f1. Kad gledanost pocne padati onda ce se i pravila mjenjati. A nije mi jasno sto toliko kritike prema svemu sto je novo. Generalno je tako. Ako vec sve znate zasto ne radite u tom sportu? Sve bi se nesto vracali na staro, uvjek je prije bilo bolje i slicne gluposti… Neki bi vracali stare mjenjace, strasno. Kao to bi dokazalo ko je najbolji vozac. Ukidali bi nove zone izletanja. Mozda da voze i sa starim koznim kapama, tu bi se sigurno pokazalo ko je najbolji. Treba zaustaviti sav napredak i… Read more »
ma imaš moju podršku 100% za ovo. Sezone su postale super, samo neki to ne žele prihvatiti, i to oni koji misle da bi njihov idol trebao biti protežiran do beskraja, čime bi navodno potvrdio da je najbolji vozač u povijesti. Svi znamo da se mjesto u povijesti skuplja vrhunskim izvedbama u tijesnim situacijama, a ne pilotirajući najbržim bolidom na gridu… Senna je svoju slavu stekao pobjeđujući u ne uvijek najbržim i najbolje posloženim bolidima. Zato je bio i ostao tako velik i zapamćen…
DRS ja sam za, ali pod jednim uvjetom da ga svi mogu koristiti. Bolje i DRS nego zadnja krila od materijala koji se koristi za izradu helikopterskih elisa. Naime zadnja krila od takvog materijala bi se savijala pod opterećenjem što je omogućavalo veće brzine na pravcima, a bez gubitka gripa u zavojima. Bila je čitava frka oko toga prije nekoliko sezona u McLaren-ovom boxu iako ništa nikada nije dokazano. Sad su bar svi jednaki.
DRS treba ukinuti, umjetna preticanja ..
S obzirom na stazu u Barceloni, bolje što više tih “zona” inače bi mogli dobiti “procesiju” jer nekoga prijeći bez DRS-a u današnjoj F1 je pravo remek – djelo!!! Go Sergio!! Jedva čekam vidjeti taj “novi” Mclaren! Samo da budemo dobri….inače ćemo do kraja sezone “plakati” o tome što bi bilo kad bi bilo…
Koga zanima kako funkcionira DRS, posebno glede Ferrari-a:
http://www.formula1.com/news/technical/2013/0/1062.html
DRS treba ukinuti i točka! I znam da će me neki sad razapeti kako su prije utrke bile sa nula pretjecanja, ali mislim da toj napravi nema mjesta u F1. Ubija poantu utrkivanja, pogotovo sa ovakvim Pirellijem. Vozač naprijed se nikako ne može braniti i to nije utrkivanje, već obilaženje.
i KERS bi trebalo maknuti…
Podržavam kolegu @Andrija Domitrović,ali KERS je jedna od rijetkih tački ekologije u Formuli 1,pa i u motosportu.Tako da bi se to teško ukinulo od strane FIA-e,a gledajući pravila za 2014. FIA definitivno želi F1 napraviti više ”zelenijom”.
.F1 kao pionir auto-novotarija bi trebao dio razvoja svakako okrenuti u eko smjeru, kao što to i jest trend današnje auto industrije…naravno, uz to ostati dovoljno trkački orjentirana.
Razne su opcije..neko vrijeme se čak razmišljalo o dizel motorima, pa korištenju eko-goriva, hibrida, el. motora..siguran sam da se i sada razmišlja o tome međutim očigledno još takva ideja nije dovoljno tehnički (ili mentalno) zrela…
Koga briga za ekologiju,posebno u formuli.Glupiranje sa nekakvim pravilima sa ciljem uštede 100 litara goriva je nebuloza.Nadam se da neću doživjeti da formula bude na struju.Ini šeici neće dozvoliti.možemo plakati za vremenima sa konca prošlog vjeka.Dođi vidi pobjedi,a ne sada da žmigavac (drs) i obiđe žrtvu….
Vratite formulu korjenima
Naravno da je DRS glupost, i još pored ovakvih guma je praktički idiotarija.
Jer, dok smo gledali Kinu (u kojoj su se gume strašno raspadale) vozač uopće ne bi pružao otpor pri pretjecanju jer mora čuvat gume. E moji vozači, žao mi vas je.
Došli ste se utrkivat a morate glumit Karitas :/
pretjecanja je bilo prije.
Japan 2005. je dokaz, a i pogledajte si kompilaciju Kimijevih pretjecana u Eau Rouge.
@_marko_ ti si izvukao jednu stazu, jedne godine kao dokaz. A ostale trke? Koliko je bilo pretjecanja u ostalim trkama. Staze na kojima se moglo pretjecati su bile rijetke i očekivale su se kao ozebli sunce. Neki ne znaju slušati i učiti na tuđim iskustvima, sva sreća da nemaju nikakvog prava glasa. Opet bi nam doveli procesiju u utrke i dosadu… Opet na gume (@Explorer). Mislim da imaš krivo. Nisu se gume raspadale. Nego su neki vozači vozili tako da su uništavali gume, a neki nisu. Svi su imali iste gume i mogli su složiti taktiku kakvu su htjeli. Samo… Read more »
Očito je da ne želiš shvatiti što želim reći.
Rekao sam kako su pretjecanja u Kini izgledala suviše jadno zbog toga što se onaj kojeg se pretjecalo uopće nije opirao jer bi satro gume. A pretjecanje i lovljenje podrazumijeva žestoku vožnju, što ove Pirellijeve (pardon, Bernijeve) gume ne podražavaju. Na to opciju je stavljeno “disabled”.
Oćeš mi opet odgovorit na to da moraju pazit na gume i da svi imaju iste. Pa daj ukljuli malo mozak
@Explorer ma eto dečko proživjeh preko pola stoljeća i nikako da uključim mozak. Mora da me samo luda sreća dovela do ovih godina starosti. Ali, eto, ja bez mozga, razumijem zašto se održavaju sportska takmičenja. Dio njih (ona jeftinija) su tu zbog “kruha i igara”. Dajte raji kruha i igara, pa će raja biti zadovoljna i neće propitivati i školovati se. Skuplja, u koje pripada i f1, isključivo su tu zbog razvoja i ispitivanja novih tehnologija i rješenja upotrebljivih u svakodnevnom životu. Nisu tu zbog tvoje želje da pratiš žestoku vožnju, pretjecanje i lovljenje. Kad to prihvatiš, otići ćeš gledati… Read more »
Aha, ti si jedan od onih starijih koji misle da sve znaju te normalna rasprava ili komunikacija s njima nije moguća. A nikad neće priznati da su falili i drže do svog mišljenja kao da je to alfa i omega.
Naravno, opet nisam dobio odgovor već brdo filozofije i preseravanja.
@Explorer
a ti si mladac koji misli da je pokupio svu pamet svijeta. Samo naprijed. Još da postaviš pitanje, na njega bi ti se odgovorilo. Ali nema načina da ti kažem i da ti prihvatiš da su sve promjene koje se unose u pravila svrsishodne. To je ono što sam ti probao reći. Ti ne znaš o vremenima kada smo prepričavali jedno pretjecanje u sezoni, jadno ili ne jadno. Sada ima puno faktora o kojima ovisi pobjeda u jednoj utrci i zato je zanimljivo. Ti ne kužiš kaj je istina ni kada te pogodi u čelo…
puno toga bi ja da me neko pita ukinija i to ne samo u F 1 . npr mobitele i to naročito one “pametne” . samo su nas otuđili . ljudi umisto da se druže i kad se “druže” tipkaju poruke , provjeravaju mailove , surfaju netom , a kad je korišten dobri , stari fixni telefon toga nije bilo . kompjutere isto..niko ne prevrće stranice enciklopedija, specjaliziranih almanaha da bi doša do podataka , slabo se čitaju knjige jer sve se može pronač na netu , kućna kina jer sami doma gledamo filmove , a nekad smo u društvu… Read more »
ma da, vidiš, nije mi palo na pamet! Ajde, svi kojima se nove tehnologije ne sviđaju, imate hipodrome. Tamo se još uvijek utrkuje bez bitnije pomoći tehnologije….
Zna li itko gdje će biti ta 2. DRS zona.
Ja pretpostavljam između zavoja 9 i 10.
Ne može biti nigdje drugdje.
https://www.gp1.hr/wp-content/themes/GP1v3/img/staza_05.jpg
.ja isto tak mislim. osim ciljne ravnine to je jedini pravac na kojem bi se dalo uključivati DRS.
Ma ovdje treba samo 1 DRS zona, previse je za ovu stazu 2, ionako kad bi bila druga, nema nekog velikog pravca osim Start i Cilja. 🙂
tu je navedeno gdje su DRS zone:
http://www.formula1.com/races/in_detail/spain_897/
prije se večina preticanja “događala” kroz boxove , a na stazi kroz kočenje . ko je kasnije kočija PRIJE zavoja taj je preteka suparnika . istina , dešavalo se ponekad da vidimo i preticanje kroz zavoje ali načešće su to radili top bolidi onim slabijima …
Ili top vozači onim prosječnima 😉
Explorer…ovo je izlišno napominjat jer se zna da su uvik u top bolidima sedili top vozači 😉
vidim da se neki ne sjećaju kako je to nekada bilo. 90 % utrka je bila procesija, a ako je netko bio 0,05 ili 0,1 sec brži nije mogao preteći onog sporijeg ispred sebe ni pod razno, jer kasnije kočenje u zavoju vrlo često uzrokuje curenje sa staze na izlasku iz zavoja ili vozač promaši vrh (apex) zavoja pa ima slabiji grip na izlasku i vozač koji je izgubio poziciju je vraća. A na nekim stazama ni 0,5 sec po krugu nije bilo dovoljno za pretjecanje (najsvježiji primjer Petrov / Fernando / Mark 2010). Mladci, ne znate kaj pričate. u… Read more »
.ako dozvoljavate, ja bih se nadovezao. Isto sam za DRS. IStina da je pretjecanje puno lakše al sječam se da je prije ovođenja DRS-a (i KERS-a) svako pretjecanje bili skoro pa događaj sezone pa su trke daoista često bile tek procesije ili su pretjecanja obavljana kroz box. I nije istina da vozač kojeg se pretiće nema šanse. Naprotiv, vidjeli smo več dosta dvostrukih pretjecanja. Osim toga, ako vozač ispred ima dovoljno brzine pa je u krugu “nepravedno” (zbog prednosti DRS-a) obiđen, več u sljedećoj DRS zoni ima mogučnost vratiti poziciju. Ako pak je sporiji, e onda hebi ga..sporji je. Jednostavno.… Read more »
Uzbudljiva zbog DRS-a? Prelako je to danas. Prije su se većina preticanja događala u samom zavoju, danas to obaviš pritiskom gumba.
No kako god bilo, to je tako, moderna tehnologija, šuti i gledaj.
Slazem se niza brzina i ulaz u zavoj, vratija bi im ja manualu pa da vidimo ko zna vozit, a ko ne.. bilo bi krivih brzina ko u prici..
Coulthard, da ti mogu dati 100 +, definitivno bi.
Mislis na mjenjac? Pa i jeste manual.