Red Bullov šef, Christian Horner, izjavio je kako je vrlo lako moguće da neka od trenutno vodećih ekipa zapne u razvoju 2014. godine zbog novih pravila.
Podsjetimo, sve ekipe morat će prijeći na nove 1.6 litrene V6 motore s turbo punjačem i ne postoji garancija da će eventualnu kompetitivnost iz 2013. prenijeti i u iduću godinu.
“Siguran sam da će 2014. biti rizik za sve. Nitko ne zna kako stoje s novim motorima, a možete vidjeti da se u Viryju [Renaultov centar za razvoj motora] izuzetno naporno radi i svi su vrlo odlučni da uspijemo.”
“Renault ima strašne uspjehe u utrkivanju i vjerujemo im. No, nema sumnje da i Mercedes i Ferrari daju sve od sebe.”
“Samo utrkivanje bi moglo biti nešto drukčije, budući da će više fokusa biti na ekonomičnosti nego na apsolutnim performansama. Bit će to zanimljiv izazov.”
Ne vjeruje da Mercedes i Ferrari imaju prednost
Iako je opće mišljenje da Mercedes i Ferrari imaju određenu prednost zbog važnosti integracije šasije i motora; Horner nije baš uvjeren u to.
“Mi smo odlično povezani s dečkima iz Renaulta, a već smo razmijenili čitavu paletu novih ideja za dizajn i spoj motora i šasije.”
Kaj bu to F1 ili karting ? Za 2018 bu isao motor od 850 kubika ko u ficeku. U Indy caru nemaju tih problema. :))
http://www.racecar-engineering.com/news/renault-reveals-2014-f1-engine/ Evo malo informativnog štiva.
Motori su bitni a tko zna kaj će Berni reć dečkima iz Pirellija za sljedeću godinu, uglavnom bit će jako interesantno u svakom poglede.
Neće biti “smak svijeta za F1”, ali možda hoće “potres” za neke momčadi. Naime, dolazi jako puno novih pravila s naglaskom na taj novi motor (koji osobno smatram korakom nazad za F1) i neće biti lako prilagoditi bolid svim tim promjenama. Ovo što Horner govori je vrlo lako moguće, neke od vodećih ekipa mogle bi malo “patiti”, ali ja ipak mislim kako će se stvari na kraju ponovno vratiti u nekakvu ravnotežu. Treba imati u vidu da se sve ekipe trebaju prilagoditi, a ne samo “velike”, u 2014. možda i bude nekih iznenađenja, ali već 2015. bit će po “starom”.… Read more »
2014 bit ce smak sveta za f1.
Mislim da ce Renault opet napraviti dobre motore sto ce dovesti do jos vece dominacije Red Bulla.
2014. ce biti jedna od najboljih sezona,dolaze novi V6 turbo motori i nece na sve bolide utjecati dobro kao sto je i Horner rekao u 2014. se nista nece znat do posljednje utrke ko zna mozda ce Red Bull pasti mozda McLaren,Ferrari a na vrh moze doci Sauber moze Lotus ko zna sta ce se tamo sve desavati….znam da je predaleko al jedva cekam 2014.sezonu heheheheh 😉
2014. će se poredak u potpunosti izmiješati.to me podsjeća na 2009. kad je rbr iz ničega postao bolid koji konkurira a tako je i brawn došao do naslova ko zna ko će biti na vrhu 2014.(možda force india,sauber,williams ili str)
Mislim da ovdje nitko nema nikakvu prednost bez obzira na tradiciju. Ovi turbo motori će biti potpuno drugačiji od prijašnjih. Ovi će za razliku od prijašnjih biti puni elektronike kojom će se nadzirati i mijenjati sve i svašta kao i ovi V8 što su sad…niko ne radi evoluciju onih starih motora, svi su na nuli i svi imaju šanse za uspjeh i neuspjeh…………………al ipak se nadam da će upravo FERRARI-ev biti najbolji… 🙂
Veliki sam ljubitelj Renault Sport odjela i ono što mogu reći da su se popeli do vrha svaki put kad su nešto zamislili u Formuli, Rally-u, cestovnim jurilicma. Imaju ogromno iskustvo i praksu. Normalno je da će novi motori biti nešto neviđeno do sada, ali temelji su temelji i Renault ih ima i svi znamo da najduže traje kuća koja je sagrađena na najboljem temelju. Renault počinje priču sa turbinom od 1902. pa do prvog turbo motora u F1 1977., pa prva pobjeda turbo motora je bila upravo u Renaultovom bolidu 1979. u legendarnoj utrci u Dijonu… Dalje malo googlajte,… Read more »
HA, svaka čast na ovom komentaru,
nadam se da nećeš uznemiriti ekipe koa je sigurna u ogromne “stanivite prednosti” Mercedesovih i Ferrarijevih turbo mašina za 2014g.
hattrick.. a ko je ovde spomenija “ogromne “stanivite prednosti” Mercedesovih i Ferrarijevih turbo mašina za 2014g.” ? forumaš scuderia1715 se nada da će upravo FERRARI-ev biti najbolji… šta je normalno kad vidiš nick , a forumaš Cuky je kaza da je Ferrari imao isto dosta dobar turbo motor . niko nije spominja ogromne prednosti mercedesovog ili ferarrievog turba 😉 nekdašnje iskustvo sa turbom ne mora bit od neke velike važnosti ( mercedes ga npr uopće nema jer nikad nije radija turbo motore za F 1 ) jer će ovi motori bit poprilično drugačiji od onih koje je nekad radija renaulr… Read more »
Ja nisam siguran u nikakve prednosti a povjest formule sam proucio na wikipediji…al zato ne znaci da se nesmijem nadati…a upravo vi dizete reno u nebesa na temelju stare slave tako da KOve i hattrick kako se kaze zivi bili pa vidjeli.:)
Ja ništa ne tvrdim, samo govorim što bi moglo biti na temelju onoga što znam.
avalon, nisi me skužio. nisam rekao da se ovdje trenutno govorilo o tim prednostima, već inače, te po svuda u medijima dobivaš takav dojam. Znaš i sam da se priča već duže da je Mercedesova turbo mašina u dobroj poodmakloj fazi razvitka, te da je vjerovatno Hamiltonov glavni razlog prelaska u BrownGP (ups..Mercedes). A i Ferrari je siguran u svoje performanse te mašine i priča se kako će te godine doći u svoju pravu formu i pomesti konkurenciju (upravo zbog mašine, ne aerodinamike), te navijačka skupina se hrabri da će te godine sigurno pomesti barem Red Bull (od potencijalnih prijetnji).… Read more »
Renault je tradicionalno dobar šta se turbo mašini tiče, tako da neznam zašto je pao fokus samo na Ferrari i Mercedes. Jedva čekam da dođu novi motori i da Renault pokaže svoju perjanicu za tu sezonu. Mislim da će se ekipe vrlo iznenadit.
Ako me pamćenje dobro služi, Renault je taj koji je turbo tehnologiju uveo u F1 tako da ne vidim zašto nebi bili dobri. Istina da su imali mnogo kvarova na početku (1979. je to bila koliko se sjećam), ali su prema kraju sezone riješili i te probleme.
Ferrari je imao isto dosta dobar turbo motor, ali je njih dosta koštala velika potrošnja kada su prema kraju turbo ere krenula ograničenja u zapremnini spremnika.
>Hattrick
Prvi put se slažem s tobom!
Ko zna , još koju godinu na GP1, i bit će mo kumovi 😉
Ako Alonso i Vettel budu u istoj momčadi :D, tko zna…
a čuj, čuda se događaju… 😉
vjerujem da će mašine od Merđe, Ferraria i Renaulta biti manje-više iste, ali prednost koja se spominje je u pristupu razvoja bolida … nije isto ako ti Renaul donese mašinu i veli “To si žašarafaj” ili ako se dizajn bolida i mašine radi paralelno …. jasno da RB usko surađuje sa Renaultom, ali svejedno mislim da se bolji bolid može napraviti ako projekt vodiš pod istom kućom …. živi bili pa vidjeli