Veliki Michael Schumacher je na utrci u Spa proslavio svoju 300. utrku, postavši tek drugi vozač, uz Rubensa Barrichella, koji je probio tu granicu. Sudbina je htjela da veliki jubilej proslavi na stazi na kojoj je debitirao i na kojoj je ostvario svoju prvu pobjedu.
Čak 21 godina prošla je od kada se u Belgiji, gotovo u svitanje zore pojavio Michael Schumacher. Malena momčad Jordana bila je debitant koja je već u prvoj sezoni, s budgetom koji nije bio niti desetina velikih, ostvarivala solidne rezultate. Ipak, problemi su došli prije VN Belgije kada je njihov vozač Bertrand Gachot u Velikoj Britaniji osuđen za napad suzavcem na taksistu. Preko noći Jordan je ostao bez vozača i u potrazi za nekim tko bi sjeo u zeleni bolid. Jordan je već počeo razgovore kada se pojavio Michael Schumacher. Jordan ga vjerojatno nikada ne bi potpisao da Michael sa sobom nije donio i sponzorski novac koji je za malu momčad poput Jordana puno značio. Priču dalje znate, dan prije prvih treninga Michael je stazu obišao biciklom, u kvalifikacijama je šokirao sve nevjerojatnim sedmim mjestom da bi utrku završio nakon par zavoja zbog kvara na kvačilu. Bio je to početak priče koja traje i dan danas, početak bajke o jednom od najvećih svih vremena.
Međutim, pitanje je kada i kako bi počela Michaelova karijera da mala perspektivna momčad nije trebala novac. Upravo na primjeru Jordana, jedne od najvećih malih momčadi, i Schumachera vidi se značaj malih momčadi za svijet Formule 1. Po F1 forumima se često može pročitati nezadovoljstvo fanova, pa čak i ismijavanje, malim momčadima poput Marussie ili HRT-a. Da, malene momčadi zaostaju po pet i više sekundi po krugu za vodećima i njihova budućnost ne izgleda blistava, ali momčad koja ima godišnji budget koliko jedan Red Bull potroši samo na plaću za Neweya i ne može ostvarivati bolje rezultate.
Da, svi bi mi voljeli gledati 12 momčadi od kojih sve konkuriraju za vrh, ali treba se zapitati – da je tako, tko bi od njih riskirao i uzeo mladog, neiskusnog i nepoznatog vozača kakav je bio Schumacher? Da, Dennis je riskirao i uzeo Hamiltona, ali to je rijetka iznimka, plus karijera Hamiltona je dugo praćena i u F1 je došao s nevjerojatnim rezultatima. Međutim, čak i u slučaju Hamiltona, što nije toliko poznato, je postojala mogućnost da prvu sezonu odvozi za Midland.
Krenimo malo gridom. Vettel se kalio u STR-u, Webber je počeo u Minardiju, baš kao i Alonso. Fernandov timski kolega je počeo u Sauberu, Raikkonen također. Ako ćemo se vraćati malo unatrag doći ćemo i do Trullija i Fisichelle koji su karijere počeli u Minardiju, Barrichella koji je bio otkriće Jordana koji je uvijek imao nos za talente pa su u njega počeli i Ralf Schumacher, Eddie Irvine…
Velika većina imena koja su nešto značila ili još uvijek znače su počela za volanom malih momčadi. Upravo stoga što služe kao rasadnici, ili bolje rečeno sito, za talente male su momčadi pravo bogatstvo Formule 1. Stoga, drugi put kad s podsmjehom spomenete neku od malih momčadi sjetite se svih velikana koji su počeli upravo na začelju grida.
// Blackhawk
Peter Sauber je uzeo mladog i neiskusnog vozača ’01.
Jordan u svojim najboljim danima nije služio samo da popuni grid već je bio vrlo konkurentan. Frentzen je tako 1999. vozeći Jordan bio u igri da osvoji prvenstvo.
Ali mu je Schumacher oteo curu 😉
tako je bez njih nebi bilo one drazi u f1
ma kako nekome mogu bit bolidi lijepi, osobno za mene od 1988 do 1996 poslije ružni bolidi .danas su ljepši nego ovi nosevi, jordan fali f1
“Barrichella koji je bio otkriće Jordana koji je uvijek imao nos za talente pa su u njega počeli i Ralf Schumacher, Eddie Irvine…”
nepismeni novinari… 🙁 i “u njih i u nas” ‘rvatne
Moraš pročitati da je ovo Gost kolumna, pa zato psst, zasto ti nisi napisao nesta slicno. Sve pohvale Autoru.
Ne moram ja ništa, psst…
P.S. ok članak 🙂
Sorry, ja sam nepismen. A nije lako ni pisat kad ti po glavi skače trogodisnjak, koji kao da ide na Duracell baterije. Pa onda sve ide automatski, kako si naucio govoriti preko 30 khmmm godina 😀
Slažem se da maleni postaju veliki a da su bolidi tada izgledli najljepše i da su davali veće brzine,e tu se slažem sa Rose!
Cici,
tnx 😉
Nema me puno,odnosno,ne komentiram više sve nego ono što mislim da treba,pa pozdravljam te Rose!
Cici,
i ja rijetko pišem ovdje, i baš mi drago što smo se sreli. Pozz od Rose 🙂
OFF: u trenutnom poretku je Sumi u Sauberu, pa to si ispravite. LP
Svi mali timovi imaju svoju svrhu. Evo se i Ricciardo kalio u HRT-u, pa sada Pic u Marussiji koji me je impresionirao iskren da budem jer koliko se sjecam nije uopste testirao bolid prije pocetka sezone zbog kvarova. D’Ambrosio moze uraditi nesto. Takodje i ovaj mali Kinez u HRT-u, ne znam kako mu je ime, djeluje kao neko ko bi mogao biti solidan vozac. Evo i Torro Rosso slicno nesto radi. Sve u svemu, uvijek mi je drago vidjeti male timove koji kako pise u tekstu, imaju budzet koliko godisnja plata Newey-a.
Bravo za tekst!
Samo ispravak,Kineza nema u HRT-u, ima De la Rosa (španjolac) i Karthikeyan (indijac)…
Ispravka, Ma Qing Hua, malo se bolje raspitaj.
“…Ma has been added to HRT F1 driver development programme on 5 April 2012,[1] and made history as the first Chinese-born driver to drive a Formula One car at an FIA-sanctioned event…”
Evo ispričavam se, za njega nisam ni znao,znam da su im test vozači Clos i Liuzzi,a ove vozače iz razvojnog programa momčadi ne pratim…
Njega pretpostavljam da guraju sponzori, ali sam i citiao da je momak talentovan. Vjerovatno ce uskociti u HRT kao glavni vozac jednog dana. 🙂
Ma će vrlo vjerojatno poslje VN Indije voziti na prvim slobodnim treninzima do kraja sezone jer Karthikeyanov ugovor traje do VN Indije. Nakon toga bi njegovo mjesto, navodno, trebao uzeti Clos dok bi Ma vozio petkom. Da ima nesto u ovim glasinama mogli smo vidjeti i na VN Belgije kada je Ma bio u drustvu Closa i de la Rose.
Iduću godinu je gotovo pa sto posto sigurno da će Ma biti testni vozač.
Evo već će na prvom treningu za VN Italije voziti umjesto Karthikeyana…
4 Pobjede,2 Pole positiona i 2 naj brza kruga,Jordan je velikan za HRT i Marusiju,nemoze ih se usporedjivat.
Mislim da se Jordan nikako ne može uspoređivat s Hrt ili Marussijom , znali su oni biti loši recimo 2005. ali nikada nisu zaostajali po 3-4 sekunde za ostalima kao ni Minardi.
Bezveze…
Super članka. Bolid stvarno jedan o najjelpših svih vremena. A bome je Jordan imao imao nos za otkriti taltente.
Kad je u maloj momcadi (STR), Seb Vettel osvojio po kisi pol poziciju, a onda pobedio u Monci, znao sam za koga cu navijati na dalje i gle sta se desilo nakon toga…
kako sam ludzacki navijao za jordan momcad
Ovaj Jordan mi je jedan od najljepših bolida u povijesti 🙂
Kad mi je Blackhawk poslao kolumnu i kad sam procitao – znao sam da jednostavno moram naci taj bolid na slici. Iako Jordan nema svoju foto arhivu online, iskopao sam nesto ipak. Wow bolid!
Da… Jednostavno ima ono nesto, bas je wow, makar je meni i ‘narancasti’ arrows’ isto prekrasan 😀
I meni osobno nisi mogao učiniti bolju stvar jer je Jordan jedina momčad za koju sam zdusno navijao . I navijam jos uvijek kad god ubacim kakav stari DVD 😀
uf, te ’99. bili smo sve do nurburgringa u igri za prvaka. pole position, vodstvo u utrci i onda odustajanje. 🙁
I nažalost kraj nadanja za titulu prvaka. A kakva je sezona bila, sve je bilo moguće. BTW, nisam znao da osim mene ima jos fanova Jordana. Svi su uvijek bili za McLaren ili Ferrari
@... blackhawk
poštujem ja jordan, i dragi su mi uvijek bili.
ali mogu bit fan samo nečega što je powered by honda, ili barem mugen honda. (osim mclaren honde i earth dream honde 😉
Blackhawk,
sad si došao na pravi portal i pravo si osvježenje ovdje 😉
vrlo lijepo 🙂
To je ono što ja uporno pokušavam da objasnim, ali niko me jednostavno ne sluša. Da nema malih momčadi, ne bi bilo ni novih vozača.
da ja imam ženu kao što si ti nebimo se nikad svadjali subotom i nedeljom oko 2
teakong je muško
a možda je dejvid gej..
Muško, glavom i bradom! 🙂