Za 18. ovosezonsku utrku, VN Abu Dhabija, FIA je odredila da će vozači na raspolaganju imati dvije neovisne DRS zone.
Kao i u Indiji, na stazi će postojati dvije točke detekcije, te će se nakon njih moći otvoriti stražnje krilo. Prva točka biti će na kočenju za zavoj broj 7, a eventualna aktivacija dogodila bi se na pola idućeg pravca. Druga točka bit će odmah na izlazu iz zavoja 8, dok će aktivacija biti na pravcu između 10. i 11. zavoja.
Izvor informacije: Xevi Pujolar (Williams), trkaći inženjer Pastora Maldonada.
OptimusPrime…. još vridi oni poziv na pivo …ako me put nanese u RI ? 🙂
sad sam definitivno uvjeren da je 2+2=5 😀
objasni se covjeku od a do zeljeza ali kad nece u glavu onda nece…
zivjela hrvatska genijalnost 😉
@campo normalno da je drukcije kad bolidi startaju sa punim tankom bolida koji je veci nego prijasnjih godina i za time nije bilo potrebno da budu tako veliki… ali kako izmjeriti brzinu bolida najbolji je prikaz u kvalifikacijama jer su bolidi podesiti za max 3-4 kruga kao i sto se radilo i prije… da ima koji slucajem nadoljevanje goriva imali li bi brze bolide u utrci kao i u proslosti.
kad je vožnja bolida , F1 i sve vezano uz nju uključujući i pravila dakako zapanjen sam znanjem koje hrvati pokazuju . mislim da bi najbolje bilo da forumaši osnuju jedan konzilij koji će skrojit pravila i predočit ga FIA . npr moglo bi sadržavat samo jednu točku.. NEMA NIKAKVIH OGRANIČENJA I SVE JE DOZVOLJENO ludost je ograničit snagu na nekih jadnih 750 ks . treba dozvolit ili bolje rečeno ka minimum uvest motore od bar 5000 kubika i 1500 ks , min brzine 450 km/h ukoliko niko od proizvođača guma ne može proizvest dovoljno trajne gume za ovakve bolide… Read more »
nemate pojma daj si prolistajte pocetak sezone
cini se da je 2+2 i dalje 5 😀
ON TOPIC: po meni je dobra stvar da su aktivacije na pola ravnice jer da su prije onda bi bilo samo zaobilazanje…
@hyuna AUSTRALIA fast lap M.SCHUMACHER 1:24.125 2011 F.MASSA 1:28.947 .
2004 MONZA R.BARICHELLO 1:21.046, 2011, L.HAMILTON 1:26.187. To su krugovi u utrci (ne miješaj klavifikacije i utrku). Očigledno je da su bolidi sporiji, a pogotovo im fali snage ( Monza -staza motora, 5 sekundi sporije vrijeme Hamiltona na kraju utrke s praznim rezervoarom ) Zato se Ferarri i buni ,jer se sve polaže na razvoj aerodinamike, a snaga motora limitirana i zamrznuta.
@Jacky: DRS zone su neovisne, što znači da nije bitno tko je koga prešao u prvoj zoni. Onaj tko je unutar sekunde zaostatka u drugoj točki detekcije će moći koristiti DRS u drugoj zoni.
optimuse ti si u krivu
Ako u prvoj zoni drs-a prodes nekog i u drugoj zoni imas pravo koristit drs,a onaj iza tebe se nemoze nesmije koristit drs u drugoj zoni pa da ti je na samom repu moze samo koristit zavjetrinu i kers ako ga ima
@Michael Schumacher: nisi u pravu…
po tvome 2. detekcija nicemu ne sluzi…
ako predes na prvoj ravnici i na drugoj detekciji si ispred onoga koga si presao onda nemas pravo na drs u drugoj zoni 😉
zato lijepo pise u naslovu “dvije neovisne drs zone” jer postoje 2 tocke detekcije 😉
to je više od pola ravnice 😛
Ma ja se slažem u jednu ruku sa paalfiem stvarno te detekcije i aktivacije malo pretjeruju ima on pravo evo ti deset sec. drs-a po krugu pa ga ti koristi makar u boksu ako ti srcu drago.
@Crnac Sebastian Vettel 1:23.919 /1.23.529 australia 1:34.558/1:33.706 kina 1:25.049/1:26.295 turska 1:20.981/1:19.995 spanjolska u utrci nemos ocekivati najbrza vremena jer su bolidi puni goriva ali ako se gledaju kvalifikacije vidi se da su ove godine brzi bolidi e sad opet i taj podatak nije bas reprezentativan jer su mjenjali sponzora guma i drs shit… Testiranje naravno da treba vratiti ali tako da svi imaju neke koristi od njih npr rbr manje testiranja nego naprimjer novim momcadima koje su usle u f1 i oni koji su rangirani jako lose. A to njihovo svadanje tijekom sezone nije prvi put svi vuku na svoju… Read more »
@hyuna
Je li ove sezone skinut najbrži krug staze u kojoj utrci utrci (osim u Indiji gdje je bila prva utrka)? Ne služi me baš pamćenje, ali ja mislim da nije. Po meni nekih pravila mora biti, ali neka su glupa do boli. Zabrana testiranja na primjer, po čemu je to dobro? U kojem to sportu osim u F1 zabranjuju sportašima treniranje? Ograničavanje DRS-a na taj način kako to provode po meni je također glupo. Mjenjanje nekih pravila usred sezone (blow difuzor, set up za kvalifikacije i za utrku…).
@schumi&massa pravila postoje s razlogom buduci da tehnologija ide naprijed ogranicava se momcadi da iz sto manjeg izvuku sto vise… Kao sto vidis bolidi se svake godine ogranicavaju a oni i dalje idu istom brzinom mozda cak i brze. Da nema ti pravila mozda bi danas na forumima raspravljali kako je nastradao jos jedan vozac na utrci… a to svakako nije formula koju bi ja htio gledati.
i opet na polovici pravca uzas
Eh da su DRS zonu skratili u Canadi sad bi MS imao postolje :-)) ( kibi-dabi :-)) )
@campo : upravo tako , pre prozirno izgledaju drs zone na ovoj utrci , totalno odvratan potez fia-e da bi ugodila puku gladnom istisnkih voznji i pravih duela , ali ionako cin se desi neki pravi duel odman frcaju kazne na sve strane.
da sam ja vozac ja bih odmah namjerno propustijo bilo koga ko je iza mene u prvoj drs zoni i odman bi mu vratija na drugoj drs zoni i tako u nedogled , e vala….
u zadnje vrijeme ova FIA nema pojma sta rade, stalno izmisljaju neka nova pravila od kojih vecina nema smisla ili je prenapuhana kao DRS… cemu ta tolika ogranicenja i pravila… zasto ogranicavaju obrtaje motora ako neko moze napraviti motor da se vrti na 30 000 obrtaja a da ne puca pa nek ga pravi, ako neko moze voziti bet prednjeg krila pa nek vozi, ako neko pak zeli voziti na gusjenicama sa tenka umjesto guma pa nek vozi… nek naprave neka jednostavna pravila koja ce vaziti za narednih 20 godina.. a ne kao sto rade izmisle milion pravila pa nekad… Read more »
@campo…stvarno nisi znalac
@campo ako si na prvoj ravnici iza i unutar sekunde i ako pretekneš onog ispred sebe ti i dalje imaš pravo koristit DRS u drugoj zoni dok preteknuti nema to pravo. To si mogao naučit već kroz ovu sezonu.
Dvije DRS zone, prva, a nakon šikane ( zavoji 8 i 9 ), odmah druga hm… znači ako neko pretekne na kočenju prije zavoja 8 i 9, kroz zavoje ne uspije napravit više od 1 sekunde prednosti (vrlo vjerovatno) , ovaj drugi mu ima priliku odmah vratit na kočenju zavoja 11. Time se nastoji dobit na dramatičnosti za široku publiku(kruha i igara)? Ha-ha. Vozači će to odmah prokužit pa ovaj iza vjerovatno neće ni pokušavat u prvoj DRS zoni ,nego će logičnije pričekat drugu , da mu protivnik ne može vratit, a do sljedečeg kruga mu zbriše iznad sekunde. Inače… Read more »
A da oni za iduću sezonu ukinu drs? Bili onda svi bili sretni?
@ducko: bravo, puno pristojnije objasnjenje od moga, to sam bas htio rec 🙂
FIA kao i obicno retardirana…stavljaju drs od pola ravnice, navodno da se ne prestize na ravnici (ne znam koji ih to k…. smeta) nego na kocenju i u zavojima, pa onda kad se desi incident tipa massa- hamilton (zbog prekratke drs zone hamilton probao prestic u zavoju) onda deru kazne i unistavaju i ovo malo drazi kaj ima u utrkama
evo dao sam si i sam minus!! 🙂
i ne kuzim zakaj je fia-i tolko bitno dali nekoga obides na ravnici, ili zavoju na kraju ravnice? u cemu je tocno razlika?
@Ante Vetma: ovo sto si sad tu napiso je cista glupost, bez uvrede…
zasto? zato sto nakon prve drs zone (u kojoj se navodno samo priblizis) dne dolazi sljedeci zavoj, nego nova drs zona…zasto??? da se mozda problizis jos malo??????? besmisleno po meni
J.b.la ih “DSR” zona…
utrka u abu dhabiu je tako loša da ne znam bi li joj pomoglo ni da postave 4 drs zone. 🙁 razumijem da je sve to biznis i zapravo sam protiv onih koji zele samo europske staze u f1, ali zaboga zar svi ti silni novci ne omogucavaju da se rade zanimljive i uzbudljive staze….
opet se DRS pali na pol ravnice, zakaj ga ne dozvole odma po izlasku iz zavoja
mene samo zanima čemu to sve zašto to detekcija aktivacija, po meni bi bolje bilo nek to stave po slobodnom izboru ko i kers imaš pravo ga jedanput koristiti po krugu primjera traje ti 10 sec možeš ka isključiti kad očeš i gotovo pa nek ga vozač koristi gdje zeli pa ako oče i kroz zavoje pa čemo vidjeti ko ima čelična muda pa da vidite kako bi bilo zanimljivo
prelijepa staza….
svi smo se složili da nam ne paše onakav drs. di napadnuti vozač nema šanse,sad kad su konačno nešto poduzeli i stavili dvije drs.zone al s kasnijim aktiviranjem drs. sad vam opet ne paše…po meni puno bolje riješenje nego jedna drs. zona kroz čitavi pravac,pogledajte kako se webber mučio s alonsom prošlu utrku a da je bila ranija aktivacija drs.a prošao bi ga praktički bez borbe..
@Kustelaar: FIA cilja na to da se bolidi ne zaobilaze u DRS zoni (kao na Kemmelu u Belgiji) nego da se približe i da gledamo pretjecanja na kočenju za idući zavoj (u ovom slučaju zavoji 8 i 11).
jebem ti drs da ga je bilo prosle godine alonso bi bio prvak preso bi petrova odmah
cemu ova druga detekcija?? i zasto je opet aktivacija na sredini ravnice, pa debilana zesca