Često čujemo ili čitamo kako je neka momčad obavljala pravocrtna testiranja, obično na nekom uzletištu ili stazi sa dugačkom ravnicom, kao što je Paul Ricard. No što se točno krije iza takvih testiranja i zašto ih momčadi uopće obavljaju, otkriva nam Team Lotus.
“Moram priznati, poprilično je dosadno voziti pravocrtno,” otkrio je Karun Chandhok dok se pripremao za vožnju niz avionsku pistu Cotswold aerodroma pored Cirencestera.
Nije teško shvatiti njegove riječi, kada su vozači naviknuti na jedne od najboljih staza na svijetu prisiljeni voziti pri konstantoj brzini pored nekih hangara i starih aviona, ne zvuči kao uzbudljiv dan na poslu. No, kao što je Chandhok priznao, pravocrtno testiranje je jedno od vitalnih dijelova Formule 1 ove sezone.
Nakon zabrane testiranja u sezoni, momčadi su ostale bez vrijednog izvora informacija. Pravocrtna testiranja su dopuštena četiri puta tokom sezone i momčadi to koriste u potpunosti.
Svrha pravocrtnih testiranja je, u osnovi, potvrda podataka dobivenih iz zračnog tunela i CFD aplikacija. U zračnom tunelu se koriste modeli do maksimalno 60% veličine što, bez obzira na pravilan omjer, ne daje uvijek 100% točne rezultate. CFD (Computational Fluid Dynamics) se bavi računalnim simulacijama dinamike fluida (u ovom slučaju to je zrak). Najčešće se simuliraju dijelovi bolida, pošto još uvijek ne postoji dovoljno jako računalo za simulaciju cijelog bolida u realnom vremenu, te se takvi rezultati potvrđuju u zračnom tunelu te na pravocrtnim testiranjima.
Uz potvrdu rezultata, pravocrtnim testiranjem se prikupljaju podaci o ponašanju bolida kod različitih kutova krila te načina strujanja zraka iznad bolida.
Momčadi žele vidjeti identične, ili barem vrlo slične, brojke onima dobivenima u zračnom tunelu, kako bi bili sigurni da je zračni tunel dobro kalibriran. Ukoliko su te brojke različite momčad može imati velikih problema, kao što je to bio slučaj sa ekipom Honde 2007. godine.
Takva testiranja su daleko od glamura utrka poput Monaka ali to je stvarnost svijeta Formule 1. Sati i sati analiza koje navijači ne vide tokom utrka, ali bez kojih bolidi jednostavno ne bi bili na razini.