Jenson Button pobijedio na VN Mađarske

Hladna i mokra staza u Budimpešti nam je priredila zanimljivu utrku. Na kraju je kao pobjednik izišao Jenson Button, a postolje su popunili Sebastian Vettel i Fernando Alonso.

Svi su startali na plavim, intermediate gumama. U prvi zavoj kao vodeći je ušao Vettel, iza njega oba McLarena dok su dva Mercedesa odlično startali i zauzeli četvrto i peto mjesto. Do kraja prvog kruga je Fernando Alonso pretkao Michael Schumachera za peto mjesto.

Na početku trećeg kruga je Alonso pretekao i Nicu Rosberga dok se Lewis Hamilton približio Vettelu. Četvrti krug donosi nove uzbuđenja, Hamilton na tren prelazi Vettela dok Alonso nakratko izlijeće sa staze u pokušaju pretjecanja Jensona Buttona. U petom krugu Hamilton konačno preuzima vodstvo nakon izlijetanja Vettela na istom mjestu kao i Alonso a Button koristi priliku i približava se Vettelu. U međuvremenu su Schumachera pretekli i Felipe Massa i Mark Webber dok je Alonso opet nakratko izletio, pao iza Masse i ponovno ga pretekao kako bi se vratio na peto mjesto.

U sedmom krugu se na dijelovima staze već počela iscrtavati suha linija dok je u osmom krugu Massa izletio u trećem zavoju, gdje i Alonso i Vettel, no uspio se vratiti na deveto mjesto. Na kraju osmog kruga Alonso, uz pomoć DRS-a, ponovno pretječe Rosberga i vraća se na četvrto mjesto te najbržim krugovima kreće u lov na Jensona Buttona.

Prvi ulasci u bokseve su počeli i desetom krugu a odabir guma je crvene boje, supermekane. Njih su uzeli Webber, Massa, Rubens Barichello i Vitalij Petrov, kasnije se ispostavilo da je to bio odličan izbor. Od vodećih gume za suho je uzeo i Button ali, kao i ostali, odmah je imao problema u prvom zavoju, koji je još malo mokar. U trinaestom krugu su svi vodeći ušli u bokseve i promijenili na supermeke gume, nije bilo nikakvih promjena u poretku.

Četrnaesti krug donosi nove promjene, Webber je prešao Alonsa dok je Button prešao Vettela za drugo mjesto no niti jedan se nije uspio odvojiti od svoje pratnje.

Prvu kaznu dana je odradio Pastor Maldonado, zbog prebrze vožnje kroz bokseve.

Do dvadesetog kruga vrijeme najbržeg kruga pada strelovitom brzinom, dok Jarno Trulli odustaje iz utrke sa zadnjeg mjesta, vjerojatno neki mehanički kvar na njegovom Lotusu.

Idućih nekoliko krugova nema zanimljivosti, Hamilton uvjerljivo vodi i sustiže vozače za cijeli krug dok vozači iza njega izmjenjuju najbrže krugove utrke. U 24-tom krugu Hamilton javlja probleme sa pregrijavanjem guma, što je vidljivo i po vremenima po krugu, dok Button vozi najbrži krug utrke i sustiže Hamiltona sa preko sekundu i pol.

Nick Heidfeld ulazi u bokseve ali odmah po izlasku se nešto dešava u bolidu i cijeli bolid parkira sa strane u plamenu. Srećom, Nick Heidfeld je panično ali sigurno izašao iz bolida a vatrogasci ugasili plamen.

Dvadeset i šesti krug je donio nove ulaske u bokseve, Schumacher odustaje 3 kruga kasnije i skoro dolazi do nesreće na izlasku iz bokseva. Jedan od STR bolida izmazi iz bokseva a suci “šlepaju” Heidfeldov bolid po liniji izlaska.

Nakon trideset krugova poredak prvih deset je Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Kamui Kobayashi, Massa, Rosberg, Paul Di Resta i Barichello.

Nova kazna prolaskom za bokseve je dodijeljena Sergiu Perezu, zbog pretjecanja pod žutim zastavama, na kraju startno-ciljne ravnine.

U trideset i četvrtom krugu Massa konačno prelazi Kobayashija, koji je na žutim, mekanim gumama, za šesto mjesto a Alonso pokušava preći Webbera. Iste gume ima i Rosberg koji se priljepio Kobayashiju na rep no Kamui ulazi u boks i Rosberg preuzima sedmo mjesto.

Alonso ulazi u boks u 37-om krugu nakon nekoliko krugova provedenih iza Webbera, vraća se na peto mjesto i odmah postavlja najbrži krug utrke, preko dvije sekunde brže od bilo koga na stazi. Izbor guma je supermekane, dok Webber ulazi u boks krug kasnije ali uzima mekane gume. Da li je to posljednji ulazak u boks za Australca?

Hamiltonov treći ulazak u boks je bio u 41-om krugu, ponovno je uzeo crvene supermeke gume ali i promjenio nagib prednjeg krila. Vettel ulazi u boks krug kasnije i, kao i Webber uzima mekane gume te se vraća iza Alonsa. Button isto uzima žute, mekane, gume i vraća se tik ispred Alonsa, koji je na supermekanim gumama. Tri kruga kasnije Vettel vraća svoju treću poziciju, nakon vrlo sporog kruga od Fernanda Alonsa.

Nakon pogreške Hamiltona u 47-om krugu Button preuzima vodstvo a Vettel im se približava na manje od sekunde razmaka. Alonso ulazi u boks i uzima žute gume i ubrzo nakon toga dolazi obavijest o kiši na stazi. Svi voze puno sporije krugove i iščekujemo ulaske u bokseve.

Kako kiša pojačava vozači sve više izlijeću, Button i Hamilton rade greške i Hamilton se vraća na prvo mjesto. Alonsu javljaju da se očekuje 10 minuta kiše a Button u 52-om krugu ponovno pretiče Hamiltona koji dva zavoja dalje vraća prvo mjesto.

Jerome D’Ambrosio nam je pak priuštio malo zabave, piruetom pred svojim boksom. Nitko nije stradao 🙂

Pedeset treći krug donosi ulazak u boks za Hamiltona i prelazak na intermediate gume. Izlazi ispred Alonsa koji je na mekanim gumama dok Webber i Rosberg isto uzimaju intermediate gume.

Krug kasnije Webber se vraća na meke gume, Alonso pretječe Hamiltona, a dobivamo obavijest da je Hamilton pod istragom zbog incidenta sa Di Restom, zbog okretanja na stazi.

U krug 55 Hamilton se vraća na meke gume i dobiva kaznu prolaska kroz bokseve zbog prethodnog incidenta. Gotova utrka za mladog Britanca.

Četrnaest krugova prije kraja Button je i dalje vodeći, ispred Vettela i Alonsa.

Hamilton odrađuje svoju kaznu u 57-om krugu i vraća se na šesto mjesto iza Webbera, koji upravo vozi najbrži krug utrke. Krug iza Webber pretječe Massu a nekoliko zavoja kasnije i Hamilton koristi svoju priliku i zauzima peto mjesto.
Alonso radi jednu piruetu ali bez posljedica, razmak od preko 30 sekundi jednostavno nije bio dovoljan da Webber i Hamilton iskoriste trenutak slabosti.

Naprijed nema nikakvih uzbuđenja ali se zato puno toga dešava u borbi za osmo mjesto. Prvo Sebastien Buemi prelazi Kobayashija, koji pak udara u Jaimea Algersuaria. Rosberg se brzo približava toj skupini i prelazi skroz do devetog mjesta. U međuvremenu Hamilton prelazi Webbera tokom prolaženja vozača za puni krug.

Pet krugova do kraja poredak je Button, Vettel, Alonso, Hamilton, Webber, Massa, Di Resta, Buemi, Rosberg i Algersuari i tako je ostalo sve do kraja utrke. Odličan vikend za momčad McLarena i Torro Rosso dok je Red Bull odradio posao rutinski.

 1.  Button        McLaren-Mercedes           1h43:42.337
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     3.588
 3.  Alonso        Ferrari                    +    19.819
 4.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    48.338
 5.  Webber        Red Bull-Renault           +    49.742
 6.  Massa         Ferrari                    +  1:17.176
 7.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    1 krug
 8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
 9.  Rosberg       Mercedes                   +    1 krug
10.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
11.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    1 krug
12.  Petrov        Renault                    +    1 krug
13.  Barrichello   Williams-Cosworth          +   2 kruga
14.  Sutil         Force India-Mercedes       +   2 kruga
15.  Perez         Sauber-Ferrari             +   2 kruga
16.  Maldonado     Williams-Cosworth          +   2 kruga
17.  Glock         Virgin-Cosworth            +   4 kruga
18.  Ricciardo     HRT-Cosworth               +   4 kruga
19.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            + 5 krugova
20.  Liuzzi        HRT-Cosworth               + 5 krugova

Najbrži krug: Massa, 1:23.415

Nisu završili:

Vozač         Ekipa                        Krug
Kovalainen    Lotus-Renault                56
Schumacher    Mercedes                     27
Heidfeld      Renault                      24
Trulli        Lotus-Renault                18

Poredak u prvenstvu nakon 11 utrka:

 1.  Vettel       234        1.  Red Bull-Renault          383
 2.  Webber       149        2.  McLaren-Mercedes          280
 3.  Hamilton     146        3.  Ferrari                   215
 4.  Alonso       145        4.  Mercedes                   80
 5.  Button       134        5.  Renault                    66
 6.  Massa         70        6.  Sauber-Ferrari             35
 7.  Rosberg       48        7.  Force India-Mercedes       26
 8.  Heidfeld      34        8.  Toro Rosso-Ferrari         22
 9.  Schumacher    32        9.  Williams-Cosworth           4
10.  Petrov        32
11.  Kobayashi     27
12.  Sutil         18
13.  Buemi         12
14.  Alguersuari   10
15.  Di Resta       8
16.  Perez          8
17.  Barrichello    4
83 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Jacky

Protiv Vettela se mogu i ja utrkivat,ako sam ispred njega nece mu bit dosta ni 700 krugova,ako je dobar u kvalifikacijama,pobjednik je i to dok je suho,čim padne kiša pojma nema,ako nije prvi,može samo gledat prašinu drugih najboljih vozača,Alonsa,Webbera,Buttona,Hamiltona,naravno tu su Massa i Schumacher

HONDA

McLaren RULES koga će Vettel pretjecat kad je 80% prvenstva do sada vodio u utrkama, a 20% čovjek ne želi riskirat i ti je to.

jbutton

….bravo button,svaka čast,nadam se da su svi sada vidjeli što znači imati umijeće voziti bolid po ovakvim teškim uvjetima i k tome znati i moći pretjecati i odabrati odgovarajuće gume-sve to skupa čini pravog vozača…well done jb, well done…

Mclaren RULES

ovo je samo dokaz tko je vozac a tko nije, da jadni Vettel ima najmanje preticanja od svih vodecih…..a ipak se utrka sastoji u tome – preticanju, voznji i taktici!!…..dakle, njemu je samo dobar bolid pomogao do sada!!

kimi-fan

u svakom vikendu najbolje je od svega RENATA SOPEK hehe

vettel

zao mi je hamiltona stvarno bio je najbolji ali ovako je samo vettelu odg i neka je da samo kralju nastavis tako do kraja i opet si prvak a ovi ostali samo nek se iz utrke u utrku mijenjau 😀

HONDA

Jergović je super i Dijaković je ok ali čemu služi Sopek ne znam.

Davor

Hunteru toliko negativan komenatar Jergovic ipak ne zasluzuje,kod situacija kao sto su pretjecanja ili sudari istina fali dramaturgije u komentiranju ali da komentira kao radijski to se ne slazem,covjek je najveci f1 insider u HR.Sto se tice Renate djeluje mi dosta upucena u cjelu ovu zaj…ciju i ne treba biti elizabeta gojan za ovaj tip emisije.Opustena je,sto mi se svidja i naravno zgodna kao uvijek,ne bi imao nista protiv ni da joj se mila pridruzi,mogli bi uvesti mozda neki chick fight kao hrvanje u blatu ili sl. Rasteretite jergovica,covjek je katica za sve !

Javor

Čestitike Buttonu, ali bravo i za Alonsa.

K&M

bravo Button

redfull

ko sta bio ,prosle godine na hrt2 strava prenos,Blazicko i Jorgovic.Meni bas prijalo njihovi komentari i prenosi.

redfull

nek svi pobede ,samo Alonso neeeeeeeeeeeeee!!!

Napred Buttonee.

Ivan Šurbek

Dijaković je bio baš dobar, čovjek ima tremu, ali baš je bilo super ga čuti danas kada se javio na početku kad je malo ispričao o Mađarskoj. To su stvari koje pravi komentator kaže, ima on atmosferu u glasu, kad ga pusti trema, kad se malo oslobodi i opusti, bit će super vidjet ćete. Sjećam ga se sa nove tv i skijanja i znam da je dobar komentator.

Grayowl

Baš ste deca 🙂

Raikkonen

cinjenica je da komentator ne voli ferrari hamilton odvoozi najbrzi krug onda ga nahvali ….senzacionalan krug, odlicno, briljira, ovo je stvarno super bla bla kad ga alonso onda pobije u tom krugu nista 🙂 veli sam alonso bio brzi za 4 desetinke

zagy

na slo2 nema reklama gotovo ništ, nemaš priliku ni po pivu skočit

hunter

mkrlezi:- uopće se ne žestim, probaj pratiti bilo koji sportski događaj na ORF- I, bitćeš ugodno iznenađen, nema reklama i velika suzdržanost prema svim favoritima, ja ne kužim u zadnje vrijeme i Jergovića.
-Do juče je surađivao sa njima, reklamirao i naš HR potecijal za F-1, sjetite se samo reportaže za Grobenskog iz Koprivnice, čija se obitelj preselila u Puli zbog blizine treniga u Italiji, a sada se taj isti Jergović okrenuo protiv Red Bulla, zakaj, su mu ostali nekaj dužni možda?

mkrleza

@hunter
Hej, ne žesti se… Ja sam te ozbiljno pitao. Znači istina je da tijekom utrke reklama nema… OK… Oprosti…

miki

Vettel je prošli naslov osvojio pošteno, prisjetimo se kako je bila gusta borba zadnjih par trka. odlično vozi ima jako dobar stil, jedan je od rjetkih vozača koji u zavojima koriste i gas i kočnicu što mu omogučuje savršen izlaz iz zavoja.

grga

jason palac gore! pametno,tiho i skromno (!) do pobjede, tako se to radi.
jergović (informacije) i prasičko (atmosfera), to bi bila kombinacija! 😀

hunter

-g-dinu mrklezi:- ima rklama na ORF ali prije i na kraju utrke, a komentatorima kapa dolje, pa ljudi su svijesni da i mi gledamo tok događaja i nije na potrebno da na nam neko objašnjav akakve je boje bolid?

hunter

…par riječi ovima koji kritiziraju Vettela, gospodo zar ste zaboravili njegov stil vožnje od prošle ili preprošle godine?
-Bilo ko da je njegovo mjesto isto ovako bi vozio i samo lud čovjek bi riskirao da ovakvu prednost baci u vodu!
– Recite molim vas ko mu je pomogao prošle sezone dok je osvojio naslov?

miki

VlatkoLewis. volim i ja gledat ham. ali sad ima priliku za naslov i propušta je s glupim greškama, neče se pružati ovakve prilike stalno cjela je mom. u formi i šteta je da to uprska.

mkrleza

@hunter
Renata je bila samo šala, ali daj mi reci je li istina da na ORF nemaju reklama? Ako je to istina, počinjem učit njemački. A kakvi su komentatori? Kuže li se u srž?

hunter

…..Ne mogu izdržati a da ne prokomentiram pojedince; -Naime, svaka čast Jergoviću kao vrsnom poznavatelju F-1, ali za komentatora bože me sačuvaj, taman sam pomislio da sam se riješio blažička a ono evo ti ga još gorijeg!!! -g-dine Jergoviću, pa i mi koji pratimo t.j. gledamo na televiziji vidimo nešta? Jer je vaše komentiranje utrke za radio a ne za TV. -Toliko o njemu mada nisam sve rekao kaj sam mislio! -Što se tiče njegove pomoćnice, Renate, odbijte 30% njenog fizičkog izgleda i onda recite sami gde joj je mjesto? Jer su njene oratorske sposobnosti za ovakav posao ispod svake… Read more »

zagy

Miran Ališić je krraaalj, htio bi njega slušat uz Jergovića, to bi bila bomba kombinacija

ersta


Frend, volio bi tebe vidjeti na njegovom mjestu…
Covijek nije profesionalni komentator ali sve sto kaze je na mjestu i on je hodajuca enciklopedija F1!!!
Kao sto si rekao, ako ti ne odgovara, imas SLO1 pa gledaj tamo…
😉

paalfi

moram se vratiti malo na komentatore svaka čast i sve pohvale Jergoviću i mislim da mozemo samo sretni biti što imamo takvog komentatora po meni on je u svom poslu komentatorskom prvak i da vrijedi svaku kunu što ga plačaju jer čovjek kuži svaku riječ koju izgovori i ljepo mi ga je slušati, negovori utaman kao neki drugi.

mkrleza

g. Dijaković se godinama bavi F1 tako da ti argument o početku rada ne drži vodu. Ali slažem se s tobom, kao da je jučer počeo. Ja sa bio presretan kad sam danas čuo da je izgovorio NurburGring, a ne kao cijeli prošli vikend Nurburing.

Što se tiče izbora, on možda postoji u Škotskoj, ali mi smrtnici baš i nemamo izbora (osim loše slike na internet streamovima). Ja imam sreće što mogu prebaciti na SLO2 i slušati Mirana Ališića.

Jergović je pravi znalac. Kapa dolje… Zašto Renata ne bi komentirala s njim? Ona se barem pripremi za utrku…

VlatkoLewis

miki ti si jedini na ovoj stranici F1 GP koji jedva čeka da se Lewis nešto desi kako bi ga mogao crniti i ruga ti se.. pa pogledaj malo kako je odvozio zadnje dvi utrke..tj. zadnja dva cijela vikenda..pa čovjek je savršen..uvijek se može nešto dogoditi kao danas da se zezne u boksovima i strategiji ali to je dio sporta..čovjek je savršen vozač i danas je bio odličan iako nije uspio zadržati 1. mjesto ali je pokazao u kakvoj je formi on i mclaren..stoga ti tvoji izgovori o njemu nemaju smisla nikakvog..na svakoj vjesti samo crniš Lewisa..daj imaj malo obzira… Read more »

dževad

bravo za alonsa koji je ponovno izvukao maksimun i hamiltona kojeg su zafrkali njegovi ljudi, a što se buttona tiče znao sam da ce pobijedit jer je tu ostvario svoju prvu pobijedu u karijeri a tu je i ovaj jubilej, dobre se stvari desavaju dobrim ljudima , a vettel opet nije pokazao nista

ersta

Sto se tice komentatora, ostavite ljude na miru da rade! Vi koji prigovarate, sigurno ste bili najbolji u svojoj firmi kada ste poceli raditi??? Ako vam se ne svidja, ima izbora i tv prijenosa…

ersta

Imao sam srecu u zivotu i zivjeti u Skotskoj, tocnije u Dumfriesu odakle su i David Coultard i Allan McNish. Upoznao sam sestru od Coultarda (luda ko kupus, vozi Yamahu R1) a roditelji McNisha su svaki tjedan dolazili u restoran gdje sam radio, Bert a pogotovo Laura su nekoliko puta rekli da je Allanu jako krivo sto vise ne vozi F1…
Izmedju ostalog tu je i stari rivalitet Skota i Engleza i ako treba nekoga sjebati obda je to dehinitivno Englez, pogotovu jer je i DiResta skot!!!

Related Posts