Četverostruki prvak svijeta Max Verstappen završio je na prvom mjestu u svim važnim segmentima trkaćeg vikenda na Circuit of the Americas. Prvo mjesto u sprint kvalifikacijama, prvo mjesto u sprint utrci, pole position i na kraju pobjeda u glavnoj utrci za Veliku nagradu SAD-a.
Na drugom je mjestu završio Lando Norris, drugoplasirani u prvenstvu vozača, dok je na trećem mjestu završio Charles Leclerc u Piastriju.
- Nico Hulkenberg (8) – Završio je osmi i osvojio zaslužene bodove za vrlo dobar vikend. U sprint kvalifikacijama je završio senzacionalni četvrti, ali nije uspio iskoristiti tu startnu poziciju jer je sudjelovao u kaotičnom sudaru. Šef McLarena Zak Brown nepravedno ga je okrivio za sudar i nazvao amaterom, ali se osobno ispričao Nijemcu zbog tog komentara.
- Gabriel Bortoleto (5) – Jedan od lošijih vikenda u kratkoj karijeri talentiranog Brazilca. Iako nije radio velike pogreške, Bortoleto jednostavno nije bio na visokoj razini koju je pokazaoa njegov momčadski kolega. A kao razlog tome pripisao je probleme s balansom i manjak samopouzdanja.
- Carlos Sainz (4) – Bio je snažniji vozač Williamsa tijekom vikenda, ali je sve uprskao kada se sudario s Mercedesom Kimija Antonellija i odustao iz utrke u kojoj su ga vjerojatno čekali bodovi.
- Alexander Albon (4,5) – Utrku je uprskao u kvalifikacijama, gdje je ispao u Q1 nakon pogreške. Suci su mu obrisali vrijeme nakon što je kršio granice staze, a strategija s tvrdim gumama nije nikome donijela ploda u utrci.
- Liam Lawson (6) – Priznao je kako su bodovi bili mogući u Austinu, a bio im je i prilično blizu. U sprintu je završio deveti, a u utrci kao 11. Vjerojatno bi bio među osvajačima bodova da nije bio stisnut u prvom zavoju utrke.
- Isack Hadjar (4) – Uništio si je vikend sudarom u kvalifikacijama, zbog čega je krenuo sa starta grida, a nije mu pomogla ni strategija hard-medium.
- Oliver Bearman (7) – Cijeli je vikend evidentno brži Haas. Maksimalno je iskoristio nove nadogradnje i kvalificirao se u top 10, ali je imao incident s Tsunodom, koji je tijekom kočenja promjenio liniju, na što je Bearman zapravo vrlo dobro reagirao i izbjegao sudar. Zbog toga se izvrtio, ali je uspio zadržati deveto mjesto i dva boda. Iako je Tsunoda nespretno reagirao, mladi Bearman vjerojatno je bio previše optimističan oko pretjecanja u tom zavoju.
- Esteban Ocon (5) – Očito mu baš i nisu ‘sjele’ nove nadogradnje Haasa, a nije mu pomogla ni strategija u utrci. Startao je na tvrdim gumama i vrlo brzo shvatio kako na njima nema budućnosti, a ni sadašnjosti. Prvi je otišao u boks kako bi ih se riješio, nakon čega je morao produžiti stint na mekanim gumama.
- Franco Colapinto (5) – Malo je toga dijelilo Argentinca od iskusnijeg Gaslyja u Austinu, a najslabija sesija vjerojatno su mu bile sprint kvalifikacije. Iako su oba Alpinea izborila Q2, nisu imali brzinu za borbu za bodove, a francuski konstruktor samo je nepotrebno podigao tenzije kada je Colapintu zabranio manevar nad Gaslyjem.
- Pierre Gasly (5) – Dobio je novu podnicu, ali ona nije donijela neku revoluciju u Alpineu, koji je i dalje najsporiji bolid na gridu. Gasly nije osvojio bodove od VN Belgije, a ostaje dobro pitanje hoće li ih uopće osvojiti do kraja sezone.
- Lance Stroll (4) – Iako je ostavio dobar dojam u utrci, ona ne može zamaskirati loš posao koji je obavio prije nje. Napravio je veliki kiks u sprintu, apsolutno je pogriješio zonu kočenja i amaterski je pogodio bolid Estebana Ocona, zbog čega je dobio pet mjesta kazne za utrku. Bio je znatno sporiji od Alonsa u obje kvalifikacijske sesije, stoga može biti i više nego zadovoljan konačnim plasmanom. Ali ne i nastupom.
- Fernando Alonso (7,5) – Trebao je otići iz Austina s više od mršavog boda u džepu. Sjajan je bio u sprint kvalifikacijama, plasirao se kao šesti i bio u poziciji za dobar bodovni plijen. Iako je započeo ‘domino efekt’ i veliki sudar u prvom zavoju, teško ga je kriviti za incident, s obzirom da je samo pokušao uzeti prostor koji je ostao na unutarnjoj strani. Odustao iz sprinta nakon sudara, a u utrci je osvojio bod zahvaljujući odustajanjima Antonellija i Sainza.
- Kimi Antonelli (5) – Mučio se na početku vikenda, što se odrazilo i u njegovim rezultatima. Tek 11. u sprint kvalifikacijama i osmi u sprintu, više-manje zahvaljujući odustajanjima Norrisa, Piastrija te Alonsa. U utrci nije imao sreće, startao je sedmi pa ga je pogodio Sainz i uništio utrku. Završio je 13., ali bodovi tada više nisu bili mogući.
- George Russell (7) – Vjerojatno je ostavio nešto vremena na stolu u kvalifikacijama, a šanse za postolje izgubio je na startu utrke. Nije imao dobru liniju i pao je s četvrtog na šesto mjesto, nakon čega je vozio prilično anonimnu utrku. U sprintu je iskoristio sudar na startu i osvojio drugo mjesto, a čak je pokušao uzeti i pobjedu, iako je njegov pokušaj protiv Verstappena bio previše optimističan.
- Yuki Tsunoda (5) – Rezultat je zamaskirao ne tako dobar dojam koji je ostavio tijekom vikenda u Austinu. Podigao je prašinu nakon što je neutemeljeno optužio Lawsona za zadržavanje u kvalifikacijama, a u utrci je vjerojatno zaslužio kaznu za pomicanje bolida prilikom kočenja u borbi s Bearmanom. Izbjegao je kaznu i za sudar s Hadjarom kojeg je izazvao u sprintu.
- Max Verstappen (9,5) – Odradio je fantastičan vikend i zasluženo smanjio zaostatak za McLarenima. Štoviše, ‘skinuo’ je čak 23 boda zaostatka u odnosu na Piastrija. Iako je Red Bull vjerojatno imao najbrži paket u Austinu, Max nije napravio krivi potez, a to radi razliku u ovoj borbi za titulu s obzirom na to da ih njegovi rivali rade…
- Charles Leclerc (8) – Hamilton je bio brži u sprint kvalifikacijama, ali Monegažaninu za to možemo malo progledati kroz prste, s obzirom na to da je praktički propustio prvi trening. Zbog pogreške je izgubio poziciju od Hamiltona u sprintu, što ga vjerojatno i košta veće ocjene. Ipak, trebamo istaknuti njegovu sjajnu vožnju u utrci, gdje je branio drugo mjesto od Norrisa do samog kraja. Posebno je impresivno što je odoljevao napadima McLarenova vozača na punom tanku goriva i mekanim gumama u prvom stintu.
- Lewis Hamilton (7,5) – Četvrto mjesto u sprintu, a isti je rezultat ostvario i u utrci. Čini se kako je uhvatio brzinu za volanom Ferrarija, sve su manje razlike u odnosu na Leclerca, koji je ipak svejedno bio bolji u Austinu.
- Oscar Piastri (3) – Peto mjesto, samo po sebi, nije loše. Međutim, loše su okolnosti u kojim ih je osvojio. Piastri je za volanom bolida koji je već prije nekoliko tjedana osigurao prvenstvo, a vodeći je vozač u prvenstvu vozača. Unatoč tome, njegova je forma nakon europskog dijela sezone otišla nizbrdo, a u Austinu je imao najgoru utrku u sezoni nakon katastrofalnog vikenda u Bakuu. Iako je riječ o trkaćem incidentu, Piastri je mogao malo bolje razmisliti o potezu kojeg je izveo na početku sprinta. U ostatku vikenda nije bio baš relevantan, bio je prespor u odnosu na momčadskog kolegu i top 4, a u Teksasu je izgubio čak 23 boda prednosti u odnosu na Verstappena i osam u odnosu na Norrisa. Mora bolje ako želi osvojiti titulu.
- Lando Norris (7,5) – Iako je bio osjetno brži od momčadskog kolege u Austinu, ne mogu zažmiriti na stvari koje je Norris mogao bolje učiniti u Austinu. Izgubio je drugo mjesto na startu, a trebala mu je, praktički cijela utrka da ga vrati u svoje ruke. Iako se Leclerc časno branio, Norris je imao brži bolid, a tijekom borbe baš i nije pokazao široki napadački arsenal. Ipak, učinio je što je trebao – smanjio je zaostatak u odnosu na Piastrija na samo 14 bodova i prvenstvo je sada otvoreno.
ja sa strane citam vase komentare i svi su o jednom vozacu
malo o jos dvojici trojici
ostali su truba
niko ih ne spominje
cak i penzionisanog pereza spominjete vise od ovih iz limenog orkestra
p.s.
izvinjavam se samo sto sam pereza imenovao
ostale nisam znate ih
Iako mu s “poklonjenim” 2. mjestom u sprintu, tu ocjenu teško osporiti, Russellu ne bi dao sedmicu – nakon poprilično mlitavog vikenda, a naročito radi diletantskog, amaterski ishitrenog, pokušaja pretjecanja. Pola boda više za Leca i Landa. Lec je, još jednom, pokazao kakva je klasa i da je u ovom trenutku, po vještini, uz bok Verstappena. Lando je imao odlične sprint kvalifikacije, ok kvalifikacije i dobru utrku. Lec ga je pretekao radi “strategije” – u, ovaj vikend, nimalo lošem bolidu. Pretjecanje Leca dogodilo se na kraju, kad je trebalo, kad je bilo “sad ili nikad” .. dok se na početku,… Read more »
Malo se zanemaruje da ovo vise nije dominantan bolid sa početka sezone, sto znaci da su mozda Norris i Piastri vozili utrku u skladu s mogucnostima koje su trenutno dostupne i ovisno o set-upu bolidu koji nije prosao sprint uz samo jedan trening. iz Mclarena su rekli da je Red Bull uvijek bio bolji bolid u odredenim dijelovima na stazi, ali je imao ocite probleme u kojima nije parirao, ali je sad rijesio probleme s nadogradnjama nakon ljetne pauze, pa je sada podjednako dobar u dijelovima u kojima ih je Mclaren uspijevao nadvisiti s lakocom. Nema vise ni one potrosnje… Read more »
da pitaš Maxovce on i dalje vozi treči bolid po brzini 🙂 🙂 🙂 i naravno sve je do njegove vožnje osim kada nije prvi onda vozi traktor od bolida 🙂 🙂
i zaboravio napomenuti nešto u vezo Oscara…di su sad njegovi koji su pisali da je puno bolji od Norrisa??? zaboravljate da je Norrisu riknuo bolid i tu je izgubio sigurnih 20 bodova..da nije bilo toga sada bi bio u vodstvu…
Sve ti piše crno na bijelo, od 331 boda 306 je uzeo Max. Kad ima najbrži bolid onda pobjedi u 87 posto utrka sezone i sam uzme oba naslova. Ako uzme peti naslov baš me zanima kako će te to podcijenit.
On pobjeđuje u 87%! Bravo ali, očito, u brzini da Maxa po 11234x digneš u nebesa, preskočio si važan dio SFulcrum komentara – slično bi učinili Piastri il’ Lando, da je momčad “gurala” jednog od njih. 1/1 .. pa bi, kao što piše u komentaru .. prvenstvo tada odavno bilo riješeno. Ne znam kako se niste umorili od veličanja i dokazivanja? Sport je to. Opustite se i uživajte. Imamo zanimljiv finiš. Kojeg po vašim pravilia, ili RedBull pravilima, s skroz nekonkurentnim drugim vozačem – nikad ne bi bilo.
Odličan komentar.