Hungaroring: Dostupan dašak Formule 1

VN Mađarske na stazi Hungaroring pokraj glavnog grada Budimpešte, navijači Formule 1 iz naših krajeva uvijek imaju u planu za posjetiti pošto predstavlja najjednostavniju opciju u kalendaru Formule 1 (uz Red Bull Ring i eventualno Monzu). Najviše odgovara sama blizina događaja, a i termin je uglavnom u vrijeme godišnjih odmora, iako je moguće utrku “odraditi” u jednom danu.

Hungaroring u terminima izvan službenih događaja također omogućava vožnju po stazi, tj. track day, što se može za jednog navijača Formule 1 pored testiranja granica automobila i vozačkih sposobnosti, bolje iskoristiti za memory lane slavnih događaja s ove staze. Termini vožnje su po 20 minuta, jedan termin košta 13000 HUF (cca 240 kn), a sve je dostupno preko uredne web aplikacije (rezervacija termina i plaćanje).

Svakako se treba uzeti više termina jer se isti lako upropasti ako netko izleti ili ima kvar, a to rezultira prekidom trenutne sesije za sve vozače i odlazak u boks te čekanje novog termina. Nakon dolaska na stazu potrebno je prvo odraditi test glasnoće ispuha (koliko god to imalo smisla), nakon čega se može popuniti pristupnica i završiti prijava sudjelovanja.

U prilično miješanim vremenskim prilikama tijekom vikenda, krug je započeo u uvjetima spremnim za suhu komponentu guma, iako je tu bilo još uvijek vlažnih dijelova staze. Prilično usamljen, poput Lewisa Hamiltona na ponovljenom startu utrke prošle godine, polako ulazim u svoj krug zagrijavanja.

Prvi pravi prolazak kroz prvi zavoj odrađen je glatko i bez problema kojih je u ovakvim uvjetima itekako moglo biti, ali iza mene nije bilo Valtterija Bottasa koji se prošle godine igrao “kuglanja” na startu utrke, te zamalo izbacio oba Red Bulla iz utrke pomoću Landa Norrisa.

Drugi zavoj uglavnom predstavlja veliku raskoš mogućnosti pretjecanja na ovoj stazi. Iako se čini da je lako zatvoriti kada netko dolazi s vanjske strane, ipak je potrebno što prije uloviti dobru liniju za ulazak u zavoj broj 3 koji se prolazi naravno s punim gasom.

Kimi je ovdje “sprašio” Montoyu 2002., a pale su i teške riječi Daniela Ricciarda nakon kontakta s momčadskim kolegom Maxom Verstappenom 2017. godine. U nastavku nakon zavoja broj 3, konkretnije prema onoj “rupi”, potrebno je naglo trznuti volan udesno, te lukavo obići Sennu koji “ne zna” što bi sa sporijim vozačem ispred sebe. No, nisam Nigel Mansell u Ferrariju koji je napravio upravo to za pobjedu 1989. godine.

Pošto nisam niti jedan od nabrojenih vozača, nisam na sreću ni Felipe Massa koji je gadno nastradao na usponu prema zavoju broj 4 kada mu je u kacigu doletio dio sa stražnjeg ovjesa bolida Rubensa Barichella. Doletjelo je to točno iznad lijevog oka i Felipe do kraja te sezone radi oporavka više nije vozio. Massa je tada nažalost produžio ravno kroz prilično slijep lijevi zavoj broj 4, ali ja sam ipak prikočio i pikirao s vanjske strane jer:

“Dečki, pri ovakvim brzinama, ovo je prilično opasno”, rekao je Hamilton kod odličnog dvoboja s Alonsom prošle godine.
Izvor: F1 – YouTube

Slijedi dugački desni zavoj broj 5 s pogledom na aquapark. Tu se nudi nekoliko linija prolaska, a najbolje je pronaći onu koja pruža efekt praćke (engl. slingshot). Ipak, nakupljena brzina mora se ubrzo smanjiti zbog šikane koja u biti nije toliko ni spora, tako barem izgleda u prijenosima utrka, a iz kruga u krug tjera da se prođe što agresivnije.

Kombinacija zavoja od broja 8 do 11 je vjerojatno najljepši dio staze za vožnju, ali ne i za pretjecanje. Razlog tome može biti i to što su ti zavoji, reklo bi se najjednostavnije – savršeno spojeni. Dobro pogođena putanja zahtijeva minimalno puštanje papučice gasa (ako i uopće), a čim se završi skretanje od jednog zavoja, već treba početi skretati u suprotni smjer sljedećeg zavoja, iako su odvojeni kratkim ravnim dijelovima.

Zavoj broj 11 nekako traži više pozornosti i daje do znanja da je zabavnom dijelu staze došao kraj. To je najbolje iskoristio Hamilton 2011. godine odličnim pretjecanjem na ravnom dijelu staze koji vodi k sporom posljednjem sektoru.

Kroz zavoj broj 12 po vlažnoj stazi ponukan iskustvom Maxa Verstappena iz 2020. godine ipak prolazim pažljivo, ali da su to uvjeti zaista dozvoljavali, odradio bi Kimi-style prolazak pored Felipea Nasra iz 2016. godine. Posljednja dva zavoja Hungaroringa nekako najviše pamtim po iščekivanju posljednjeg dolaska i naravno prolaska Jensona Buttona prema svojoj prvoj pobjedi u karijeri 2006. godine.

Prolazak kroz posljednji zavoj vjerojatno je još spektakularniji pred punim tribinama, posebice ako izvedete i savršenu piruetu poput Sebastiana Vettela 2014. godine. Vožnja kroz ciljnu ravninu ostavlja dojam kao da se ide jako lagano uzbrdo, a prvi zavoj je nevidljiv sve do prolaska ispod nathodnika preko staze. Novi krug i novi strah od Michaela Schumachera koji će me stisnuti uz zid kao što je Rubensa Barichella 2012. godine.

No, nakon skupljene hrabrosti, valjalo bi u novom pokušaju u prvom zavoju proći pored Senne po boku kao što je to napravio Piquet na tada inauguralnoj utrci VN Mađarske 1986. godine. Ipak, valja još mnogo toga naučiti, baš kao što je i upravo Senna učio ovu stazu u Ladi.

Izvor: f1.com
Pretplati se
Obavijesti o
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
schumy

Staza je čisti užas, po meni ju pod hitno treba nogirati iz F1!
SPA, Monza, Malezija, Imola, sve staze koje imaju visinsku razliku po meni “igraju” za prvi tim, ostale su dosadne i bezlične. Najbolji dokaz je Paul Richard de Castellet, puno je para Bernie Ecleston (0n je vlasnik) uložio u nju a sama trka je za zaborav, to nam i ova godina dokazuje….

mody

Vettel.se oprasta od f1 nakon ove sezone

schumy

Pametan potez jer bi inače pogubio sve živce i završio u kakvoj ludnici.
Daleko bolji vozač od “najboljeg” a mora prekinuti karijeru jer vozi karijolu od bolida, šteta…..

mody

Odlicno staza ina poviijest najbolje utrke su bile od 86 do 90

schumy

Da, ali stara konfiguracija staze, ova nova je čisti užas!

Related Posts
5
0
Would love your thoughts, please comment.x