Ocjene s VN Emilije-Romagne: Jedna od Maxovih najboljih vožnji u F1

Max Verstappen ostvario je petu ovosezonsku pobjedu i ukupno 59. u karijeri na Velikoj nagradi Emilije-Romagne koja se održavala u Imoli. Trostruki svjetski prvak zamijenio se na najvišoj stepenici postolja s pobjednikom prošle utrke u Miamiju, Landom Norrisom, koji je završio na drugom mjestu.

Pobjedničko postolje upotpunio je Ferrarijev Charles Leclerc. Tifosi su nadali borbi za pobjedu nakon što je Ferrari donio nadogradnje, ali morat će se zadovoljiti podijem Monegažanina.

Iz utrke je odustao Alexander Albon.

Ocjene vozača

  • Kevin Magnussen (7,5) – Ispao je već u Q1 nakon što ga je Oscar Piastri zadržao tijekom brzog kruga u kvalifikacijama. U utrci je spasio što se spasiti moglo, napredovao je za čak šest pozicija i završio odmah iza momčadskog kolege. Iako nije osvojio bodove, može se veseliti što nije zaradio kaznene bodove, s obzirom na to da mu prijeti zabrana utrkivanja…
  • Nico Hulkenberg (7,5) – Ponovno je odradio sjajne kvalifikacije, ali je završio 11. i nije osvojio bodove nakon što se Lance Stroll probio kroz poredak.
  • Zhou Guanyu (5,5) – Pobijedio je Bottasa u utrci nakon što je još jednom izgubio u kvalifikacijama. S obzirom na Sauberovu brzinu, čini se kako jedino možemo analizirati njihovu unutarnju borbu ove sezone…
  • Valtteri Bottas (5) – Zanimljivo, Bottas je pobijedio momčadskog kolegu Zhoua 15 puta u posljednjih 16 kvalifikacija. Na žalost Finca, nije toliko dominantan i u utrci. U Imoli je završio na 18. mjestu, koje je de facto bilo posljednje jer je Albon odustao, a Fernando Alonso bio u posebnom svijetu.
  • Daniel Ricciardo (6) – Izborio je Q3, ali je cijelog vikenda sporiji od momčadskog kolege Tsunode. Lako je moguće da nakon ove sezone više nećemo gledati simpatičnog Australca u RB-u, a možda i Formuli 1.
  • Yuki Tsunoda (7) – Oduševio je na slobodnim treninzima i kvalifikacijama zbog čega su mnogi očekivali kako bi mogao postaviti najbolji rezultat sezone (što je trenutačno sedmo mjesto). Ipak, nije odradio dobar start, a kasnije je zapeo i u gužvi. Svakako njegov RB nije bio na razini Mercedesa u utrci, unatoč sjajnoj brzini u jednom krugu. Možda se najviše veseli činjenici kako je Sergio Perez, čovjek koji trenutačno drži mjesto u Red Bullu na koji cilja i Tsunoda, imao loš vikend.
  • Logan Sargeant (4) – Više nije tajna kako je Sargeant na vrućem sjedalu. Šef Williamsa, James Vowles, otvoreno je priznao kako je njegova ekipa u razgovorima s nekoliko vozača. Stoga je ključno da Sargeant ubrzo pokaže kvalitetu i odvozi utrku koja bi mu povećala šanse za Formulu 1, ali u Imoli se to nije dogodilo. Završio je 17. i bio prilično anoniman.
  • Alexander Albon (x) – Odustao iz utrke nakon katastrofalne utrke u kojoj je sve pošlo po krivu za vozača Williamsa, koji je uoči VN u Imoli potpisao novi ugovor s ekipom. Mehaničari mu nisu dobro pričvrstili kotač tijekom promjene guma, zbog čega je zaradio deset sekundi stop/go kazne, a nakon nekog vremena Williams je zaključio kako nema smisla trošiti bolid, stoga se Albon povukao iz VN Emilije-Romagne.
  • Esteban Ocon (6,5) – U Miamiju je osvojio prvi ovosezonski bod, ali ispred ekipe Alpinea je još uvijek puno posla kako bi se vratili među krug redovnih osvajača bodova. Završio je utrku ispred momčadskog kolege, ali to je jedini što može slaviti nakon vikenda u Imoli.
  • Pierre Gasly (6) – Osvojeno 16. mjesto daleko je bolje od pozicija na kojima je završavao na početku sezone, ali Francuz i dalje čeka prve bodove u sezoni. U utrci se kockao sa strategijom od dva zaustavljanja u boksu, ali sigurnosni automobil kojem se nadao nikad nije došao…
  • Lance Stroll (7) – Čisti vikend bez grešaka i incidenata za Strolla, za razliku od momčadskog kolege. Krenuo je u utrku kao 13., ali je zahvaljujući uspješno provedenom ‘overcutu’ i nekoliko dobrih pretjecanja završio deveti i uzeo dva boda.
  • Fernando Alonso (3) – Jedan od najgorih vikenda u karijeri dvostrukog svjetskog prvaka. Napravio je grešku na trećem slobodnom treningu, a mehaničari Aston Martina jedva su stigli popraviti njegov bolid za kvalifikacije, gdje je ponovio sličnu grešku i ponovno ‘zaronio’ u šljunčanu zamku. Utrka je zbog svega spomenutog bila testiranje za Alonsa i Aston Martin i nema sumnje kako Španjolac želi čim prije zaboraviti ovaj vikend.
  • Oscar Piastri (8) – Nije odgovaran za kaznu od tri mjesta na gridu koju je dobio zbog zadržavanja Kevina Magnussena u kvalifikacijama. McLaren mu nije pravovremeno javio kako mu je Haas u stražnjem krilu, zbog čega je Piastri izgubio dobru priliku za prvo ovosezonsko postolje. Iako se kvalificirao ispred Norrisa, ipak vjerujem kako bi ga iskusniji Britanac pobijedio u utrci, kako često bude slučaj.
  • Lando Norris (9) – Britanca je samo sedam desetinki dijelilo do druge uzastopne pobjede! Kvalificirao se iza Piastrija, ali je krenuo s drugog mjesta u utrku nakon što mu je momčadski kolega dobio kaznu. Stisnuo je Verstappena krajem utrke, ali nije imao života u gumama za pretjecanje na stazi koja je nudi puno prilika. Sve je bliže Leclercu i Perezu u borbi za drugo mjesto u prvenstvu vozača…
  • Carlos Sainz (7) – Nakon sjajnog početka sezone, Španjolac je ovog vikenda bio korak iza Leclerca. I sam je priznao kako se mučio u vožnji, pogotovo na mekanim gumama. Sainz je tako treću uzastopnu utrku završio iza momčadskog kolege, ali i dalje skuplja dobre bodove.
  • Charles Leclerc (9) – Možda ispod radara prolazi Leclerova konzistentnost u 2024. Jedini je vozač koji je u svakoj utrci završio minimalno u top 4, a u Imoli je osvojio četvrto postolje. Istina je kako su se Tifosi nadali pobjedi u Italiji s obzirom kako je Ferrari donio nadogradnje, ali čini se kako Talijani moraju još malo raditi kako mi sustigli rivale.
  • Lewis Hamilton (7) – Još uvijek muku muči u kvalifikacijama, ali je pokazao zavidni tempo u utrci unatoč ‘izletu’ u šljunčanu zamku. ‘Srebrne strijele’ na Imoli su bili u svijetu za sebe, daleko od prve petorke, ali osjetno ispred ostatka društva…
  • George Russell (7) – U kvalifikacijama je pokazao vrlo dobru brzinu, njegov je krug bio unutar desetinke za vremenom kojeg je postavio Ferrarijev Carlos Sainz. U utrci nije bio brz kao Hamilton, a očito je imao i problema s degradacijom guma zbog čega je morao otići drugi put u boks. Time je izgubio jedan bod, iako je postavio najbrži krug utrke.
  • Sergio Perez (4) – Vrlo loše izdanje za Pereza, koji je u Imoli pokazivao prošlogodišnje slabosti. Ispao je u Q2 nakon što je popravio vrijeme, ali ne i poziciju u novom ‘hotlapu’. Možda loše kvalifikacije ne bi toliko koštale Pereza da se utrka nije održavala u Imoli, gdje su mogućnosti za pretjecanje ograničene. Zato je Meksikanac morao biti pametniji i proći u Q3 u bolidu koji je ove sezone, u rukama njegovog momčadskog kolege, osvojio svaki pole position.
  • Max Verstappen (10) – Iako je u Imoli ostvario 59. pobjedu u karijeri, Nizozemac se za nju morao potruditi više nego što je to slučaj posljednjih godina. Red Bull nije izgledao dobro na slobodnim treninzima, Max je bio nervozan jer mu je bolid bježao na sve strane, ali kada je bilo bitno je izvukao svaku moguću sekundu iz Red Bullove mašinerije i uzeo sedmi uzastopni pole. U utrci je suvereno vodio i sjajno sačuvao gume za kraj utrke kako bi održao vodstvo i prošao kroz cilj 0,7 sekundi ispred Norrisa. Mislim kako bi svakako trebalo početi odvajati pojam ‘Verstappenova dominacija’ od ‘dominacije Red Bulla’.

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVAJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Pretplati se
Obavijesti o
32 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Webmaster

Tko o čemu, a Tunjić o Maxu, ali nije spomenuo da je dobio utrku sa samo sekundom i nešto više prednosti, tako da se nikako ne može staviti naslov “jedna od Maxovih najboljih vožnji u F1”. Vidi se da je Maxov fan, ali malo objektivnosti ne bi smetalo.

Crnac

Pa kaj neki od vas od jučer prate F1? Ako je VER odvozio svoju najbolju vožnju ikada (kako piše uvaženi autor teksta), onda je i HAM u 6 godina dominacije MERC odvozio pregršt najboljih utrka – ma sve. A tek VET u eri kada je on dominirao – sve su mu vožnje bile svemirske. Ali zato ALO vozi katastrofalno ove sezone – najgore vožnje. A sad ozbiljno pitanje nevezano uz temu i nerealno bodovanje. Koji live timing koristite? Ove godine ne plaćam F1TV pa imam samo onaj osnovni tajming na kojem nema ništa – bolje da ga uopće ne daju… Read more »

given2drive
Crnac

Hvala, budem provjerio na slijedećoj utrci, ovu neću uspjeti pogledati uživo. Čini mi se da je ovo stranica za streem utrke.
Našao sam i ja neke linkove za live timing, jedino ne znam kako rade, pa ako nekoga zanima:
f1.tfeed.net/live
F1-dash.com/dashboard
racingnews365.com
planetf1.com

schumy

Bio sam u Imoli i – nije to baš tako kako naši admin i vi ostali komentoirate ovu utrku. Činjenica je sljedeća: 1. Petak je LEC bio najbrži na obje kvale. 2. Subotu na trećem treningu je Piastri bio najbrži, Ferrari je čuvao gume za utrku, uljuljao se u “sigurnost” dobrih postavki bolida – “popušio” na veliko… Istina je bila da je RB i McLaren “ješkao” Ferrarija koji se opustio i “popušio” varku! 3… U utrci su Max i RB “ješkali” Norrisa i publiku sa prividnim problemima na bolidu – kojih nije BILO!!! Kako bi onda protumačili da je na… Read more »

hyundai.KT

Cek,bio si ovaj vikend u imoli?

schumy

Da, bio sam ovaj vikend u Imoli

stoka

Di si bia koja pozicija, ulaz, parking, smjestaj? Sto se nisi javia?

schumy

Curva Tosa, tribuna-sektor T2, 15 red sjedalice 23, 24, 25 (3 gledatelja)…

stoka

Ja sam bia villeneuve 2… di ste parkirali, na koji ulaz ste ulazili

schumy

Na ulaz “curva Tosa”, parkirali smo na parking br. 56, odmah do ulaza na zapadnom dijelu curve Tosa tako da si odmah na mostu koji ide preko rjeke Santerno…

stoka

Uf vrhunski. Tamo vjer nije bila guzva ka vamo di smo mi bili… mi smo bili na p22 graziadei, i ulaz dante. Bila dobra guzva… s tim da za nedilju smo morali ic kroz faenzu oa smo dosli kraj rivazze preko mosta, al smo zato stali kod tvornice minardija u faenzu malo povirit 🙂

arhitekt

RB i Max nemaju apsolutno nijedan razlog da namjerno usporavaju i riskiraju pobjedu.
Mercedes je pozivanjem Russela u box zaradio dodatni bod na svom konstruktorskom kontu. Svaki bod može biti presudan na kraju sezone. Pametan potez. Hamiltona nisu mogli pozvati jer bi pao u poretku i onda bi morao pretjecati bolide (Pereza konkretno) da vrati poziciju.

arhitekt

Max je odvozio fantastičnu utrku. Na nekoj utrci se RB čini malo bolji, na drugoj nešto slabiji. Trenutno McLaren, RB i Ferrari imaju gotovo pa identične bolide po brzini i vjerujem da će se to nastaviti kroz veći dio ove sezone. Ferrari najbolje čuva gume i to im može biti značajna prednost, fali im još mrvu brzine da se izdvoje na vrhu. Ono što je najbitnije jest to da Max više nije nedodirljiv, RB nema više najbrži bolid.

Znalac00

Drago mi je da je i autor prepoznao fantastičnu Maxovu predstavu. U moru utrka zadnjih sezona u kojima je i Perez rutinirano doveo RB do drugog mjesta i u kojima je RB bio najbolji bolid, lako se uđe u zamku da se pomisli da je to uvijek tako, čak i kad nije. A na ovoj stazi je baš bio katastrofalan (za svoje standarde) gdje je Checo u čistoj utrci, bez ikakvog problema, bio posve bez tempa da ugrozi čak i Mercedes, a kamoli Ferrarije i McLarene. I onda prođe ispod radara ovakav nevjerojatan Maxov nastup jer je to kao “normalno”.

jole f1

Mislim da su ove godine bolidi dosta blizu,konačno imamo pravu borbu,a Max je trenutno broji 1 ,malo griješi,dobro čuva gume,izvlači maksimalno sve iz motora,suradnja s ekipom, i ono jako bitno, motiv i želja za pobjedom.

sladjan87

Ok , Maxova dominacija a ne Red Bulla , treba poceti odvajati .

klepesina

A i za tebe jedan komentar normalnog navijaca ferrarija objektivnog… CItaj .90% rezultata ovisi o bolidu u F1, a pogotovo u slučaju osvajača titule. Češće se stiču vozačke kvalitete u sredini poretka u sličnim bolidima nego na samom vrhu, koliko god to možda apsurdno zvučalo. I Schumacher bi osvajao u Alonsovom Renault bolidu, Alonso bi osvajao da je vozio Vettelov Red Bull, a Vettel bi osvajao da je vozio Hamiltonov Mercedes. Isto tako bi i Hamilton (ili Norris, Leclec ili Russell npr.) osvajao 2022 i 2023 da je bio na Maxovom mjestu. Zato je F1 prije svega inženjersko natjecanje konstruktora.… Read more »

klepesina

Mislim kako bi svakako trebalo početi odvajati pojam ‘Verstappenova dominacija’ od ‘dominacije Red Bulla’.Pa bas i ne bi jer Perez nije mjerilo da bi poceli bilo sta odvajat jer trenutno ima bar 5+ vozaca koji bi sa ovim redbulom bili sampioni bez ikakve sumnje.A svaki sampionski tim je uvjek imao vozaca sampiona i vozaca skupljaca bodova pa tako i redbull ima pereza .sve u svemu bez top bolida nema ni titule.Dominacija jos traje do kada ce neznamo al traje i vidi se

North33

Nekako sam uvjeren da bi tih 5 vozača bili tu negdje sa Perezom. I ako nije problem da navedeš tih 5 vozača i njihove dosadašnje rezultate, po mogućnosti izdvoji neke borbe, značajne, npr.kao borba Pereza sa Luisom u Abu Dabiju. Pogledaj tu epsku borbu, dosta se može vidjeti i naučiti. Ne moraš navoditi vozače koji su svjetski prvaci, samo one za koje smatraš da su materijal za prvaka.

klepesina

lewis alonso lec piastri noris sainz svi bi ovaj redbull doveli do titule sa ovakim perezom svak ko tvrdi drugacije neznam sta bih mu rekao osim da se pregleda dok je navrijeme

klepesina

A evo copy paste izjave tvog sefa sta je rekao…..McLarenov šef Zak Brown kaže da bi šest ili sedam vozača s trenutnog grida moglo osvojiti naslov svjetskog prvaka u Red Bullu Maxa Verstappena. Na upit novinara jesu li za uspjeh važniji vozači ili tehničko osoblje, Brown kaže da je oboje poželjno, te da bi trećina trenutnog grida mogli osvojiti naslov u ovom Red Bullu….Eto pored mene ti je i sef momcadi F1 za koju navijas odgovorio isto sto i ja

klepesina

Jos malo Zakove izjave…… Koliko ga da je Max dobar, a on je jedan od najboljih vozača ikad – mislim da ne bi osvojio naslov ni u jednom bolidu osim Red Bulla.” Pametnome dosta a i za prijatelje ako ste mislili pitat

Znalac00

Mene isto zanima kojih su to 5 vozača. Alonso i Hamilton, koje većina drže kao trenutno još uvijek najbolje poslije Maxa, debelo su već u godinama, sve češće i sami rade greške, i čini se da nisu na nekoj razini (Alonso se čak po meni često i doima bolji nego što je zbog užasnog momčadskog kolege). Ostali – mnogo mladih i nedokazanih vozača, dosta upitnog talenta. Meni se više čini da bi zbog malih razlike koje trenutno postoje, Max bio taj koji bi i u Ferrariju i u Mclarenu jednako rutinski (ako ne i više) osvojio prvenstvo, a neupućeni bi… Read more »

Znalac00

I još bih jednu stvar dodao, iako ponekad kao da pišem zidu jer forumašu sam i jučer ovo objasnio, a on danas opet piše iste floskule. Da, naravno da bez dobrog bolida nema naslova, ali “dobar” bolid ne znači uvijek “najbolji” niti “najbolji” znači “dominantan”. To su sve različiti pojmovi. Npr. u ovogodišnjem Alpineu nitko, čak ni Max, ne bi osvojio prvenstvo. Jednostavno preslab bolid. Ali u McLarenu Max možda bi, jer je to jako dobar bolid, a razlike su male, barem zasad. Kroz povijest F1 postoji nekoliko primjera (iako je to rijetko) gdje je vozač u slabijem bolidu osvojio… Read more »

B4c4

Znači Max 21 u lošijem bolidu osvaja naslov, zašto onda to isto nije napravio i 20 jer je i tad imao lošiji bolid. Ili ispada da 20 nije znao voziti a preko zimske pauze za 21 naučio?

klepesina

koje rekorde rusi sa brojem pobjeda uzastopnih brojem krugova u vodjstvu itd itd pa to ti samo dokazuje da je bolid predominantan bio i jos je za sve ostale

klepesina

Ono sto izdvaja vozaca od drugih jeste bolid ne sekiraj se utopio bi se i max u sivilo kao sto je i bio prije dok bull nije postao dominantan nad ostalima

west

Klepesina ,u pravu si. vremena iz kruga u krug pokazuju dominatnost bolida RB !!!

klepesina

Onda napisi i Zaku Brownu email da nije u pravu i da nema pojma da nije F1 za njega.Moras srusio ti je sneska i tebi i jos nekim ovde.E moj Zece Braune

klepesina

nitko ne kaze da je piastri primjer koji si naveo ranga sa maxom niti to moze trenutno biti ali znam jedno da max siuno nebi sa meclarenom a niti sa ferarijem uzeo titulu sa ta dva bolida jer jos nisu spremna pored ovog redbula..pogotovo da neko od ovih top vozaca vozi njegov redbull.A koji su to top vozaci ostavljam tebi na mastu.I to ti je tako nemoras ubjedjivat druge jer 99% ovde ljudi zna da je tako kako sam napisao

Related Posts
32
0
Would love your thoughts, please comment.x