Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM: povratak legende

Kad se u moto svijetu spomene “DR-Z”, većini vozača odmah na pamet pada jednostavan, izdržljiv i zabavan jednocilindraš koji prolazi svuda – od makadama do svakodnevne gradske vožnje. Nova generacija pod oznakom DR-Z4S i DR-Z4SM nastavlja upravo tu priču, ali s tehnologijom 2025. godine: modernom elektronikom, Euro 5+ normama i dizajnom koji jasno pokazuje da ovo više nije “stari” DR-Z400.

Oba modela sada su i službeno dostupna na hrvatskom tržištu, a među dilerima kod kojih se već mogu vidjeti u salonu je i Novema Nova iz Draganića, ovlašteni Suzuki partner specijaliziran za motocikle i moto opremu.

I DR-Z4S i DR-Z4SM pokreće potpuno novi 398 ccm, tekućinom hlađeni DOHC jednocilindraš, homologiran na 38 KS pri 8000 o/min i 37 Nm pri 6500 o/min.

Motor je zadržao ono zbog čega je stari DR-Z400 stekao reputaciju – robustnost i jednostavnost – ali uz nova rješenja:

  • elektroničko ubrizgavanje goriva,
  • ride-by-wire gas,
  • kliznu/assist spojku povezanu s 5-stupanjskim mjenjačem.

Nova generacija dobiva i Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), paket elektronike kakav prije nismo viđali na ovom modelu.

  • SDMS – Suzuki Drive Mode Selector: tri mape rada motora mijenjaju isporuku snage (mirnija, standardna, agresivnija).
  • STCS – Suzuki Traction Control System: više stupnjeva kontrole proklizavanja uz poseban “Gravel” način rada za šljunak i makadam.
  • ABS s mogućnošću isključivanja – posebno bitno za enduro i supermoto vožnju, gdje vozači često žele potpunu kontrolu kočenja.

Dodamo li tome LCD display, LED rasvjetu i pomoćne sustave poput Suzuki Easy Start funkcije, jasno je da se DR-Z4 serija više ne može nazvati “oldschool” endurom – iako zadržava puno tog osjećaja u vožnji.

DR-Z4S – dual-sport koji ide od posla do makadama

Model DR-Z4S preuzima ulogu klasičnog dual-sporta: motocikla koji može jednako dobro odraditi svakodnevni commuting i vikend bijeg u brda.

Ključne karakteristike:

  • 21″ prednji i 18″ stražnji kotač s enduro gumama,
  • KYB ovjes velikog hoda (oko 280 mm sprijeda i gotovo 300 mm straga),
  • visok razmak od tla i uska ergonomija za vožnju u stajanju,
  • masa od oko 151 kg.

U praksi to znači da je DR-Z4S namijenjen vozačima koji:

  • žele jedan motor za sve (grad, otvorena cesta, makadam, lakši off-road),
  • planiraju duže ture uz povremene izlete na neasfaltirane dionice,
  • traže A2-legalan motor koji nije pretežak, ali ima ozbiljan ovjes i geometriju.

S obzirom na snagu i ergonomiju, DR-Z4S će jednako dobro odgovarati A2 početnicima s nešto ambicije, ali i iskusnim vozačima koji žele pouzdan, lagan “alat” za vikend avanture.

DR-Z4SM – supermoto za grad i zavojite dionice

Dok je S orijentiran na off-road i mješovitu vožnju, DR-Z4SM cilja vozače koji vole supermoto dinamiku: kasna kočenja, brze promjene smjera i napadanje zavoja.

Ovdje nalazimo:

  • 17″ kotače s cestovnim/supermoto gumama,
  • drugačiji hod i set-up ovjesa, prilagođen asfaltu,
  • snažnije prednje kočnice s velikim diskom od 310 mm,
  • istu snagu motora (38 KS / 37 Nm), ali subjektivno “oštriji” osjećaj zbog manjih kotača i drugačije geometrije,
  • masu oko 154 kg spreman za vožnju.

DR-Z4SM je idealan za:

  • vozače koji većinu vremena provode na asfaltu,
  • one koji se žele uživati u supermoto stilu na stazi ili kartodromu,
  • gradske vozače koji žele okretan, visok i pregledan motocikl, ali ne prevelike snage.

U gradskim uvjetima DR-Z4SM djeluje kao veliki “BMX s motorom”: lagan na upravljaču, s dovoljno snage da svaka runda po omiljenoj zavojitoj dionici završi uz osmijeh ispod kacige.

A2 kompatibilan – tko su tipični kupci?

Službeni podaci govore o 38 KS, što ga svrstava u raspon snage idealan za A2 kategoriju.

To čini DR-Z4 seriju zanimljivom za nekoliko grupa vozača:

  • A2 vozači koji dolaze s 125-ice i žele “pravi” motor, ali bez straha od prevelike snage.
  • Povratnike koji se nakon pauze vraćaju motociklima i traže lagan, pouzdan i zabavan stroj.
  • Iskusne entuzijaste kojima treba drugi motor u garaži – specijaliziran za off-road treninge (S) ili supermoto vikende (SM).

Zahvaljujući elektronici (modovi rada, kontrola proklizavanja, isključivi ABS), DR-Z4 može biti vrlo pitom u svakodnevici, a istovremeno dopustiti više igre kad vozač to poželi.  

Cijene u Hrvatskoj

Prema aktualnom službenom cjeniku za hrvatsko tržište, Suzuki DR-Z4S M5 i DR-Z4SM M5 imaju preporučenu maloprodajnu cijenu od 9.290 € (s PDV-om), a akcijska cijena isključivo u salonu Novema Nova u Draganiću je 8.490 € (s PDV-om).

Modeli su već stigli u domaće salone, među ostalim i u Novema Nova u Draganiću (Karlovačka županija), ovlaštenog Suzuki partnera koji uz motocikle nudi i širok asortiman moto opreme i dodataka. U njihovoj ponudi nalazi se i DR-Z4SM M5 kao i DR-Z4S M5, uz mogućnost dogovora oko opreme, financiranja i dodatne prilagodbe motocikla.

Zaključak – moderna interpretacija stare formule

Suzuki je s novom generacijom DR-Z4 uspio pogoditi osjetljivu ravnotežu:

  • zadržati prepoznatljiv duh DR-Z400 – jednostavan, izdržljiv, svestran enduro/supermoto,
  • dodati elektroniku i sigurnosne sustave koje danas kupci očekuju,
  • ostati unutar A2 okvira i zadržati prihvatljivu cijenu u klasi.

Za hrvatske vozače to znači da je legendarni DR-Z ponovno tu – samo s “4” u imenu i s puno više tehnologije nego ikad prije.Zainteresirani za DR-Z4S ili DR-Z4SM više informacija o dostupnim modelima, bojama i uvjetima kupnje mogu potražiti kod ovlaštenih Suzuki partnera u Hrvatskoj, među kojima je i Novema Nova, gdje su prvi primjerci ovih modela već izloženi u salonu.

Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Bobo2411

ono, pretjerali su s cijenom..

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x