Nakon četiri uspješne sezone, dominaciji Red Bulla u Svjetskom prvenstvu došao je kraj. Neke značajne promjene u vodstvu momčadi dogodile su se još za vrijeme sezone, a čini se da bi ih moglo biti još u bližoj budućnosti.
U periodu od 2021. do 2024. Red Bull Racing je osvojio dva konstruktorska i četiri vozačka naslova s Maxom Verstappenom. Međutim, već u drugoj polovici prošle godine, a posebno u nedavno završenoj F1 sezoni, trofejna momčad morala se suočiti s nekim velikim izazovima. McLaren je dominirao prvenstvom, bolid nije bio na zadovoljavajućoj razini, a iz momčadi su otišli neki vrlo utjecajni ljudi poput Adriana Neweyja.
Sve je to dovelo do smjene šefa momčadi Christiana Hornera na polovici 2025., a na njegovo je mjesto postavljen Laurent Mekies. U drugoj polovici 2025. Red Bull je izgledao mnogo bolje i Verstappen se suprotno svim očekivanjima držao u borbi za naslov prvaka sve do posljednjeg kruga posljednje utrke sezone. Ipak, do pete titule nije došao i Red Bull je morao čestitati McLarenu na dvostrukoj tituli.
Čim je zadnja utrka završila, u javnosti se počelo dosta pričati o novim promjenama u austrijskoj momčadi. Kako prenosi Sky Sports, momčad bi trebao napustiti Helmut Marko, čovjek koji je puna dva desetljeća proveo u ulozi savjetnika. Od prvih Red Bullovih dana u Formuli 1 još 2005. godine Marko je bio ključna figura u kreiranju sportske politike, upravljanju juniorskim programom te slaganju vozačkih postava Red Bulla i sestrinske ekipe.
Nakon utrke u Abu Dhabiju Marko je novinarima rekao: “Odradit ću neke razgovore i onda vidjeti što učiniti. Postoji kompleksan set različitih stvari. Moram prespavati pa ćemo vidjeti.”
Sky Sports navodi da CEO Red Bulla Oliver Mintzlaff želi novi početak za F1 timove u vlasništvu kompanije, a 82-godišnjeg Helmuta Marka više ne vidi u toj priči. Odluka još nije službeno potvrđena, no čini se da je stvar riješena. Na pitanja o toj temi odgovarao je šef momčadi Mekies.
“Helmut je bio izvanredan i svojom podrškom nam je pomogao da okrenemo stvari ove godine. Jasno, on i menadžment imaju neke prilično teške odluke za donijeti, a naravno, Formula 1 nije statičko okruženje. Uvijek morate prilagođavati svoje organizacije.”
“To se odnosi na tehnički, odnosi se na sportski sektor, a sasvim je normalno da cijelo vrijeme analiziramo kako možemo poboljšati način funkcioniranja. Ne govorim to specifično za Helmuta, već općenito. Helmutu mogu jedino zahvaliti za ulogu koju je odigrao u značajnom poboljšanju situacije koja je izgledala teško sredinom sezone”, rekao je Mekies.
Druga tema je uloga Gianpiera Lambiasea. On je tijekom sezone radio kao šef inženjera i kao trkaći inženjer Maxa Verstappena. Poznato je da iz privatnih razloga nije prisustvovao utrkama u Austriji i Belgiji, a tada ga je mijenjao Simon Rennie. Lambiasea smo na kraju utrke u Abu Dhabiju mogli vidjeti u suzama, a tješio ga je upravo Helmut Marko.
Verstappen je nakon utrke izjavio: “Bila je to emotivna godina. Zaboravimo rezultate ove godine i ne želim ići previše u detalje, ali bilo je teško. Ja sam jako sretan što mogu raditi s nekim tko je toliko strastven. Naravno, on je moj trkaći inženjer, ali ja ga vidim kao prijatelja. Proživjeli smo zajedno puno emotivnih situacija i fantastičnih postignuća.”
“Siguran sam da je bilo pomalo emotivno za njega na kraju. Veselim se odlasku odavde i druženju s njim jer povremeno mu nije bilo lako. Vrlo sam ponosan što radim s nekim toliko dobrim. On je pravi primjer nekoga tko se ne predaje, čak ni u teškim vremenima.”
Prema pisanju Motorsporta, Lambiaseova uloga za iduću sezonu još nije dogovorena i to je tema o kojoj će se razgovarati tijekom zimske stanke.
Izgleda da je pogonska jedinica u pitanju ,znaju oni zato i pakuju kofere !!!
taj Helmut marko je svoji idiotskim senilnim izjavama napravio više štete nego koristi za RB
Lambiasse ostaje a Helmut s 82-3 godine vjerojatno razmislja o mirovini kaj je normalnu u tim godinama…