Iza Williamsa je vrlo uspješan prvi dio sezone, no Carlos Sainz ističe da se pri dizajniranju novog bolida mora dogoditi određena promjena filozofije, želi li momčad iz Grovea biti konkurentna u godinama koje dolaze.
Sa 70 osvojenih bodova u 14 ovosezonskih utrka Williams je značajno nadmašio svoj bodovni učinak iz prethodnih sezona. Nalazi se na petom mjestu u poretku konstruktora i s te strane može biti vrlo zadovoljan ostvarenim rezultatima.
Međutim, ono što muči Williamsove vozače su velike oscilacije u konkurentnosti bolida. Carlos Sainz je to objasnio na primjeru posljednje utrke prije ljetne stanke, održane na Hungaroringu u Mađarskoj. Upravo je to jedna od staza koje već godinama ne odgovaraju Williamsu, a da se tako nešto ne bi događalo u budućnosti, španjolski vozač poziva na promjenu filozofije u dizajnu bolida.
“Hungaroring je oduvijek teška staza za momčad. Imali smo prilično dugu analizu nakon kvalifikacija jer sam došao iz momčadi koja je bila na pole poziciji u momčad s kojom sam osvojio 13. mjesto. Mogao sam im dati vrlo konkretne povratne informacije o tome zašto ovaj bolid zaostaje na ovakvoj stazi.”
“Očito, za ovu godinu ne možemo ništa učiniti, ali za budućnost, nadam se da je ovo velika lekcija za momčad kako bismo znali na koji način trebamo razvijati bolid Formule 1 da bi bio uspješan i konkurentan na stazama poput Budimpešte ili Barcelone. Imamo relativno loše aerodinamičke karakteristike u dugim zavojima gdje trebate zadržati downforce od ulaska do sredine zavoja. Mučimo se s takvim stvarima. To je trend već jako dugo vremena.”
“Zato su duge ravnine i oštri, kratki zavoji dobri za momčad. Ali čim dođemo do dugih, povezanih zavoja poput onih u Barceloni, Mađarskoj, Kataru – bolid se zaista muči. Potrebna je velika promjena u filozofiji dizajna za budućnost. Pokušavamo razumjeti gdje i što treba promijeniti kako bismo osigurali da bolid za sljedeću godinu bude svestraniji i da nam pruži bolju platformu za rad na različitim stazama”, objasnio je Španjolac.
U prvih deset utrka ove sezone Sainz je šest puta bio među osvajačima bodova, no posljednje četiri utrke nisu prošle dobro. U Austriji nije ni startao, a onda je nanizao 12., 18. i 14. mjesto. Uspio je doći do bodova u sprint utrci na stazi Spa.
Uvjeren je Carlos da u momčadi svi naporno i predano rade kako bi vratili Williams na nekadašnju razinu. Posljednja titula u Grove je stigla 1997. godine. Još jedna stvar koju je Sainz spomenuo, Williams već neko vrijeme ne radi na razvoju ovogodišnjeg bolida pa je zbog toga u nekoj mjeri izgubio prednost koju je pred konkurentima imao na početku sezone.
“Bio je to vrlo dobar početak našeg zajedničkog vremena u smislu načina na koji želimo razvijati momčad, bolid, interakciju s Alexom, s Jamesom,” rekao je Sainz.
“Nije da već sada možemo iskoristiti povratne informacije dvojice vozača i namjere koje imamo za razvoj ovog bolida, za ono što nam je potrebno, jer ga ne stavljamo u zračni tunel da bismo ga razvijali. Zato će sljedeća godina biti puno izazovnija za momčad i za nas same, da vidimo možemo li zaista poboljšati glavne slabosti ovog bolida koje su vrlo očite na stazama poput ove. S moje strane, kratkoročno, samo ću se usredotočiti na izvedbu tijekom vikenda. Na kraju, ne možemo ništa značajno učiniti po pitanju aerodinamike ili postavki bolida.”
“Isprobao sam tri ili četiri različite postavke tijekom vikenda [u Mađarskoj] kako bih pokušao pronaći nešto dodatno na ovakvim stazama. Na kraju sam se vratio postavkama bolida koje su mi donijele vrlo konkurentne kvalifikacije u Miamiju, Imoli, na početku sezone. Problem je što mislim da su nas drugi u razvoju malo nadmašili, a uz to smo došli na stazu koja je za nas vrlo teška. U drugoj polovici sezone tražit ću samo dosljednost u postavkama, dosljednost s bolidom i pobrinuti se da odradimo čiste vikende”, poručio je Sainz.