Čekali smo dugih 97 zimskih dana nastavak Formule 1, a prva utrka sezone u Albert Parku nije razočarala. Čak šest odustajanja, nekoliko izlazaka sigurnosnog automobila i sjajni potezi na stazi pobrinuli su se da svi imamo tema za razgovor do iduće utrke u Kini (nedjelja, 23. ožujak, 8 sati).
U toj je kaotičnoj utrci do pete pobjede u karijeri došao McLarenov Lando Norris, koji je time najavio kandidaturu za titulu prvaka, ali Max Verstappen pokazao je kako neće samo sjediti raširenih ruku, iako više nema dominantan bolid u svojim rukama.
Kao i u prethodnim sezonama, na GP1 ćemo tijekom sezone pratiti i ocjenjivati nastupe vozača.
- Nico Hulkenberg (7) – Iskusni njemački vozač nastavlja dokazivati svoju klasu. Prošle je godine odvukao Haas do šestog mjesta u prvenstvu konstruktora, a svoj pečat brzo je ostavio i u Sauberu, koji je u cijeloj prošloj sezoni osvojio samo četiri boda. Zahvaljujući ludoj utrci u Melbourneu i mirnom Hulkenbergu, sad već imaju šest bodova, a možemo očekivati kako će Nico i u nastavku sezone izvlačiti bodove iz ovog bolida kada će to biti moguće. S druge strane, Haas u Melbourneu nije izgledao dobro…
- Gabriel Bortoleto (4) – Odustao u čudnim okolnostima u 45. krugu. Aktualni F2 prvak priznao je krivicu za odustajanje, ali svakako je neobično što mu se stražnji ovjes strgao prije nego što je završio u zaštitnoj ogradi.
- Carlos Sainz (4,5) – Odustao u prvom krugu utrke nakon naizgled velike pogreške, ali Williams je nakon utrke otkrio kako je na Sainzovom bolidu bio tehnički problem zbog kojeg je njegov bolid prilikom mijenjanja brzine dobio veliki nalet snage, zbog čega je izgubio kontrolu.
- Alexander Albon (8,5) – Ovogodišnja utrka u Australiji bila je veliki kontrast za Albona i Williamsa u odnosu na prošlogodišnju, kada je Tajlanđanin slupao bolid, a Logan Sargeant se “žrtvovao” kako bi mogao voziti u utrci. Peto mjesto za Albona, koji bio jedan od rijetkih vozača koji gotovo pa nije napravio pogrešan potez u zahtjevnim uvjetima, a ovo je bila i najava kako bi Williams ove sezone mogao biti predvodnik u sredini poretka.
- Yuki Tsunoda (6) – Imao je fantastičan vikend i definitivno je trebao otići u Kinu s pokojim bodom. Sve je pošlo po krivu za Tsunodu kada ga je ekipa ostavila na mokroj stazi s gumama za suho, tada se izvrtio i izgubio priliku za dobar rezultat, koji je bio na vidiku.
- Isack Hadjar (2) – Bio je najbolji ‘rookie’ u kvalifikacijama, ali sve je poništio velikom pogreškom tijekom pripremnog kruga. Greške se, ipak, događaju, posebno na početku F1 karijere. Više je zabrinjavajuće bilo gledati utučenog Hadjara dok prolazi kroz paddock, nije mogao zadržati emocije i važno je da vrati samopouzdanje do sljedeće utrke u Kini.
- Esteban Ocon (5) – Prilično anoniman vikend za Ocona, koji je vjerojatno ostao malo razočaran brzinom koju je Haas demonstrirao u Albert Parku. Utrku je završio jedino ispred momčadskog kolege i vozača koji su odustali.
- Oliver Bearman (4,5) – Njegov prvi “pravi” vikend u Formuli 1 nije sjajno započeo, izgubio je kontrolu nad bolidom i izvrtio se u prvom treningu, a zbog te nesreće propustio je i drugi trening. Imao je novi sudar na trećem treningu, ali je u utrci zadržao bolid na stazi.
- Pierre Gasly (5,5) – Cijelu je utrku “flertovao” s bodovima, ali je na kraju završio na 11. mjestu. Na njegovu žalost, napravio je jednu veću pogrešku koja ga je skupo koštala. Široko je prošao kroz jedan zavoj i izgubio tri pozicije na stazi.
- Jack Doohan (3) – Jedan od mnogih koje je neiskustvo koštalo u zahtjevnim i prevrtljivim uvjetima u Albert Parku. Prerano je stisnuo papučicu gasa i izgubio kontrolu nad bolidom na skliskom i masnom dijelu staze. Lekcija za budućnost.
- Fernando Alonso (2) – Iako su mnogi griješili u Australiji, od najiskusnijeg vozača u povijesti sporta ipak se očekuje više u takvim okolnostima. Izletio je na šljunak i izgubio kontrolu nad bolidom te odustao u 32. krugu. Rijetki kiks Fernanda.
- Lance Stroll (7) – Nakon Alonsovog odustajanja, Aston je morao sve karte staviti na Lancea, a on je obavio vrlo dobar posao. Iako su mu u korist išle nesreće drugih vozača i okolnosti na stazi, odradio je zrelu utrku, zadržao bolid na stazi i uzeo dobre bodove u okolnostima kada to obično nije radio.
- George Russell (8,5) – Kvalificirao se na četvrto mjesto i odradio odličnu utrku bez velikih pogrešaka. Na kraju je iskoristio Piastrijev kiks i završio na postolju. Odličan vikend za Russella kojim pokazuje kako je spreman biti novi lider u Mercedesu.
- Kimi Antonelli (8) – S 18 godina, šest mjeseci i 19 dana postao je drugi najmlađi osvajač bodova u povijesti sporta (prvi je Verstappen). Štoviše, talijanski tinejdžer možda je imao i najbolju debitantsku utrku od čovjeka kojeg je zamijenio u Mercedesu, Lewisa Hamiltona, koji je 2007. završio treći. Iako je odradio sjajan posao i u utrci “skočio” sa 16 na četvrto mjesto, Antonelli je svoju utrku skoro završio kao i većina ostalih rookieja. Izvrtio se na početku utrke u četvrtom zavoju i skoro završio u zaštitnoj ogradi. Sreća mu se nasmiješila, a on je izvukao sjajan rezultat i za to zaslužuje pohvalu.
- Max Verstappen (9) – Bilo je puno nagađanja o tome kakav ćemo Red Bull gledati u novoj sezoni, ali ako je četverostruki svjetski prvak išta dokazao, to je da će dati sve kako bi zapaprio život Norrisu i McLarenu. Iako kroz većinu utrke Max nije imao tempo kojeg su imali McLarenovi vozači, iskoristio je ono što mu se nudilo i skoro zgrabio pobjedu. Istaknimo kako ni Max nije bio imun na pogreške u Albert Parku, izletio je u 13. zavoju i izgubio poziciju od Piastrija
- Liam Lawson (2) – Iako uz svoje ime već ima 13 utrka u Formuli 1, Lawson je u Albert Parku, stazi na kojoj nije imao prijašnjeg iskustva, ipak izgledao kao rookie. Zbog problema s motorom izgubio je važno vrijeme na stazi u trećem slobodnom treningu, a u kvalifikacijama jednostavno nije uspio odraditi uredan i brzi krug, zbog čega je ispao već u Q1. U utrci se mučio s potrošnjom guma, a njegov neslavni vikend kulminirao je odustajanjem u 46. krugu.
- Lewis Hamilton (5) – Možda sam to samo ja, ali od sedmerostrukog svjetskog prvaka i vozača s 357 utrka u Formuli 1 nisam očekivao čuti komentare kako ne zna gdje mu se nalazi koja postavka na bolidu!? Vozaču Lewisova kalibra to ne smije biti izgovor, a većinu utrke proveo je iza Alexa Albona u Williamsu kojeg nije mogao prestići. Australija je definitivno bila hladni tuš za Hamiltona i Ferrari…
- Charles Leclerc (6) – Ni Monegažanin nije briljirao u Albert Parku, bio je jedan od mnogih koji se izvrtio kada je počela padati kiša, ali je, kao i momčadski kolega, najviše zakinut od strane Ferrarija, koji nije na vrijeme povukao potez i pozvao ih u boks.
- Lando Norris (9) – Odlična vožnja Landa, koji je u prvoj utrci pokazao napredak u odnosu na prošlu sezonu. Počevši od starta utrke, u kojem je obranio poziciju ispred Piastrija i Verstappena. Isto je ponovio još tri puta nakon sigurnosnog automobila. I dok je to u većini utrke bila vrlo uvjerljiva vožnja 25-godišnjeg Engleza, pogreška u zadnjem sektoru kojom je oštetio podnicu mogla ga je skupo koštati, kao što je njegovog momčadskog kolegu i zato ovaj nastup ipak nije bio za desetku.
- Oscar Piastri (4) – Gledatelji u Australiji očekivali su kako će Piastri postati prvi Australac koji je završio na postolju na domaćoj utrci. A 23-godišnji Oscar sve je imao u svojim rukama, čak i šansu za pobjedu, do kobne greške kada je popratio momčadskog kolegu u šljunak. I dok se Norris “iščupao” i pobijedio, Piastri je izvukao deblji kraj i na kraju uspio spasiti što se spasiti moglo te osvojio dva boda, koja su razočarenje naspram rezultata kojeg je trebao ostvariti.
Ocjene s VN Australije
1. Lando Norris – 9
1. Max Verstappen – 9
3. Alexander Albon – 8,5
3. George Russell – 8,5
5. Kimi Antonelli – 8
6. Nico Hulkenberg – 7
6. Lance Stroll – 7
8. Yuki Tsunoda – 6
8. Charles Leclerc – 6
10. Pierre Gasly – 5,5
11. Esteban Ocon – 5
11. Lewis Hamilton – 5
13. Oliver Bearman – 4,5
14. Oscar Piastri – 4
14. Gabriel Bortoleto – 4
14. Carlos Sainz – 4
17. Jack Doohan – 3
18. Isack Hadjar – 2
18. Fernando Alonso – 2
18. Liam Lawson – 2
Da je ovo bila prava trkača staza Max bi dobio utrku.
Max je sila!
ove godine mclaren je klasa za ostale a ti se slobodno nadaj
Mika je sarkastičan kao i uvijek, Meclaren jeste pripremio bolid, ali prema podacima Redbull ima najmanji aerodinamički otpor, dosta su brzi, posebno na pravcima, to bi se trebalo vidjeti u Kini, još imaju problem sa trošenjem guma, za razliku od prošle sezone imaju brzinu i pouzdan bolid, a onda je korekcije lakše raditi.
Treba znat šta je sarkazam a on sigurno nije sarkastičan nego glup!!!
Talijanski i britanski mediji prenose, sport bible sam ja pročitao.
Ozbiljna su medijska kuća , ne vjerujem da bi objavili neprovjerenu informaciju
MCL što je pobjedio pobjedio je, jer upravo je FIA potvrdila da flexi krilo je tolerancija samo 0.5mm (MCl i ferrari su imali 4mm ). dopušta se samo za kinu da odstupanje od 0,5mm bude još dodatno 0,25 mm,znači ukupno 0.75mm. najvjerovatgnije se RB žalio, ali najgluplja je stvar u svemu što na početku sezone i predtestiranjima što je FIA uopče gledala i snimala kad su tek nakon Australije reagirali, a to sa flex-krilom se povlači još iz kraja prošle sezone. znači ekipe imaju sad 4 dana da sve to modificiraju i modeliraju. inače sad je jasno zašto su za… Read more »
Ne znam odakle ti ove informacije kad je FIA službeno obznanila da su na utrci u Australiji svi bolidi testirani prema zahtjevima članka 3.15.17 bili sukladni i stoga se smatra da su svi koji su se trkali u skladu sa zahtjevima !
Na Mclarenu su bili postavljeni senzori od strane FIA-e i skužili su da je varanje, al mislim da nije samo u tom brzina.
Halo jel treba crtat, ovo je FIA službeno priopčenje nakon provjere svih bolida!!!
još uvijek se vidi naklonost prema Maxu..pazi Max i Norris dobe iste ocjene a Max je pod pritiskom izgubio drugo mejsto i ne u istim uvjetima u kojima se Norris kasnije okrenuo..tri puta Norris savršeno odradio restart nakon SC i to je za istu ocjenu kao Max?? s tim da je u utrci Norris ostavio Max-a 20 sekundi zasotatka a Russel je bio još 20 sekunid iza Max-a…da nije bilo 3 SC Norris bio “ubio” ostatak grida 🙂
evidentno je da je mclaren ove sezone najbolje pripremio bolid
tako da slobodno prestani biti opterecen maxom,jer on ove sezone nema prijasnji potencijal
Ono kako je Piastri pretekao Hamiltona u zadnjem krugu po mokroj stazi sa vanjske strane je bilo cudesno, definitivno potez cijelog vikenda i mozda cijele sezone odmah u prvoj utrci
da, prelijepo za gledati, Oscar je trenutno jedan od najboljih vozača na gridu, podsječa dosta na Maxa po pitanju drskosti i odvažnosti možda i više od Maxa, a kada je riječ o gridu, nikad gori, to je moje osobno mišljenje, treba vratiti Kevina i Pereza za početak, jer ovo je dosta mučno gledati.
pa po mokroj strani su pretekli i gaslyja dva kruga prije, odnosno skoro sva pretjecanja su bila po mokrom.
kad smo kod piastrija ,onda je piastri statistički na listi osvojenih bodova svih vozača u povijesti ispred norrisa sa 8,46 bodova po utrci (u 46 odvoženih utrka u F1) a Lando ima prosjek od 7.93 boda u 127 F1 utrka.
zanimljivo alonso je daleko ispod sa 5,83 boda u 401 utrci.
doduše treba uzeti u obzir ekipu odnosno bolid za koji su vozili vozači tokom svojih karijera.u statistici nisu računati bodovi za najbrži krug.
@tsunami Zanimljiv podatak, ali zaboravljaš da je Alonso osvajao titule po starom sustavu bodova 😃
da i to i treba uzeti u obzir, pogotovo doba kad se za pobjedu dobijalo samo 10 bodova i samo prvih 6 vozača je dobijalo ocjene. inače po toj tablici (ima tih tablica puno,tako da su moguče greške i neke razlike ali mislim da je to sve slično i približno isto. najbolji je Fangio sa prosjekom 16,00 iz 51 utrke. pokušao sam zalijepiti post- https://www.formula1points.com/analysis ;ali mi ne da server-vjerovatno neka greška,ali evo za neke današnje vozačeF1 na gridu (nije uračunata Australija); Max – 209 GP – 14,47 prosjek Lewis- 356 GP-13,66 prosjek Leclerc – 146GP – 9,79 Piastri –… Read more »
Cekaj zar ferrari nije bio u postavkama za kisno vrijeme za razliku od mclarena, bar si to tvrdio nakon kvalifikacija kada si leclerca proglasio za favorita ?
Norris je vozio mclaren kada on nije bio konkurentan tako da ove tvoje statistike o bodovima opet ne znace apsolutno nista,daj se uozbilji molim te.
Ono sto je Piastri napravio Hamiltonu je bilo izvanredno i tako to treba gledat
A gdje ti je Schumacher koji se utrkivao u bodovnoj klasifikaciji kada se dobivalo za 1 mjesto 6 bodova??!!
pa ono Piastri vozi trenutno daleko najbrži bolid na gridu, naročito uspoređujući sa Ferrarijem…tako da ovo tvoje preuveličavanje Oscarovog preticanja baš nema neku veličinu…bio je predzadnji i gle koliko ih je stigao u par krugova…misliš da bi to napravio da nije sjedio u Mclarenu?
opet stara dilema da li je do bolida ili do vozaca
Debi u Ferrariju Lewisa Hamiltona nije išao po planu
… On je jedini svjetski prvak u 21. stoljeću koji je debitovao za Ferrari bez postolja. !! ️
Ferrari je puno bolji nego su to pokazali, opet pogrešna procjena i umjesto postolja, sitni bodovi
crveni šlamperaj je konstanta u prisipanju bodova
surova realnost
E ovo je fakat smiješno da kad napišeš činjenicu, istinu, kako god, ljudi lupaju minuse, pa nije to moje subjektivno mišljenje ili nekakav zaključak, to je jednostavno istina! Pa najviše se pisalo u zadnje vrijeme o Hamiltonovom prelasku u Ferrari i da li će pobijediti u svom debiju kako su to učinili Alonso i Vetel (Kimi je bio treći u prvoj utrci za Ferari) i šta je tu sporno? Hamiltonu prvom to nije uspjelo i to je to!
pa i činjenica da je u utrci i kvalama ferrari bio loš,,,i kaj bi sad Ham trebao napraviti? ili samo za Hama vrijedi da mora pobjeđivati u lošem bolidu? Max vozi jedan od najboljih bolida F1 i pisalo se da pobjeđuje u bilo kojem bolidu pa evo u prvoj utrci bio 25 sekundi iza Norrisa….da nije bilo 3 SC ko zna di bi završio i koliko zaostatka bi imao..
Evo, ja stvarno vas neke ne kužim, napišem da eto spletom okolnosti, kiša, SC, loše odluke štali već, Hamiltonu nije uspjelo napraviti što su napravila ova trojica a ti meni pišeš u komentaru koliko je Max zaostao za Norisom!!!Halo, pa kakve to veze ima sa ovom činjenicom? Boli me dupe za Maxa i njegove zaostatke!
Deda, kada je prešao u FER 1996. (doduše u prošlom stoljeću) nije završio svoju prvu utrku u Australiji. I svi znamo što je kasnije bilo.
Objektivne i realne ocjene- ništa za nadodati, možda samo da se nadam da alonso i saonz islijedeću utrku u kini neće završiti u ogradi , a haas se nadam da će poboljšati karakteristike bolida.
Norris ima najbolji bolid i biti će teško ga pobijediti ove sezone
Max će morati čekati greške McLarena
Mercedes je blizu, Ferrari može puno bolje
kako izgleda biti će još jedna izjednačena sezona četiri ekipe
ostali osuđeni na mrvice ali će i tu biti interesantnih duela
ja bih ipak dao prednost mclarenu ispred feraria i mercedesa
ostali druga klasa