Sve veći kalendar Formule 1 donosi odličnu vijest za sve ljubitelje oktanskog spektakla – samo 86 dana dijeli nas do VN Australije i početka nove sezone. Max Verstappen obranio je titulu svjetskog prvaka i osvojio četvrtu u nizu, ali McLaren je nakon dvije sezone skinuo Red Bull s trona u napetoj borbi u prvenstvu konstruktora.U uzbudljivoj sezoni za volanom je bilo čak 24 različitih vozača u 10 ekipa, a na kraju sezone oprostili smo se od nekoliko iskusnih vozača.
U 2024. sam podijelio 469 ocjena, od čega 17 ‘desetki’. Najviše ih ima Max Verstappen, koji je šest puta u sezoni dobio maksimalnu ocjenu. Lando Norris dobio je desetku za dominantne pobjede u Nizozemskoj i Singapuru, kao i Abu Dhabiju gdje je McLarenu osigurao prvi naslov od 1998.
Charles Leclerc ostvario je životni san i pobijedio na uličnoj utrci u Monacu. Za tu je utrku dobio ocjenu 10, kao i za drugu ‘domaću’ pobjedu na VN Italije gdje je razveselio sve Ferrarijeve navijače. Odličnu sezonu imao je i njegov momčadski kolega Sainz, koji je odlično ušao u sezonu i slavio u Australiji za koju je dobio desetku. Španjolac je u Meksiku odvezao možda i najbolju utrku karijere, još jednom okusio pobjednički šampanjac u kombinezonu Ferrarija i dobio još jednu desetku.
Lewis Hamilton ocijenjen je s 10 za pobjede u Engleskoj i Belgiji, dok su Oscar Piastri (Azerbajdžan) i George Russell (Las Vegas) po jednom dobili najveću ocjenu.
Perez i Stroll pri dnu
Amerikanac Logan Sargeant završio je sezonu na dnu naše ljestvice sa slabašnim prosjekom od 4,60. Williams je usred sezone digao ruke od njega i poručio mu sve najbolje za budućnost, a njegova zamjena brzo se pokazala kao kvalitetnije rješenje. Sargeant je u Silverstonu završio na 11. mjestu i to mu ostaje najbolji rezultat u sezoni, a samo malo bolju prosječnu ocjenu od njega ima sada već bivši Red Bullov vozač Sergio Perez.
Sezona je bila brutalna za Meksikanca čija je karijera u Formuli 1 najvjerojatnije gotova. S prosječnom ocjenom od 4,63 tek je malo bolji od Sargeanta i jedan od samo dvojice vozača s jedinicom, koju je dobio za očajnu utrku pred domaćom publikom u Meksiku. Za Pereza ostaje žal jer je sjajno otvorio sezonu s četiri postolja i prosjekom od 7,3 u prvih šest utrka. Do kraja sezone nije završio utrku u top 5 i više nije bio isti, kao ni Red Bull, koji čak ni u rukama Verstappena nije bio svemoćan. Perez je završio tek osmi u poretku vozača sa slabašna 152 boda (sedmoplasirani Hamilton osvojio je 223 boda) i suvišno je reći kako je jedan od glavnih odgovornih što je Red Bull ispustio prvenstvo konstruktora nakon dominantnog ulaska u sezonu.
Sezonu za pamćenje nije imao ni Lance Stroll, koji je završio s prosječnom ocjenom od 4,69. Bila je to sezona od uspona i padova za Kanađanina, koji je u osam utrka od VN Emilije Romagne do VN Nizozemske imao ocjenu 6,1. Međutim, često mu je nedostajalo motivacije, još češće koncentracije i pred njegovom karijerom stoji veliki upitnik.
Iduće sezone u Formuli 1 nećemo vidjeti vozače Saubera koji su sljedeći na našoj listi. Valtteri Bottas (4,80) posljednji je od četvorice vozača s ispodprosječnom ocjenom, dok je njegov mlađi momčadski kolega zaradio bolju ocjenu (5,34), a osvojio i jedine bodove za momčad u 2024. Audi preuzima Sauberovu F1 momčad i zahvalio se ovom dvojcu na suradnji.
Novi Red Bullov vozač Liam Lawson prošle je sezone bio sjajan u pet utrkama u kojima je mijenjao Daniela Ricciarda s prosjekom od 6.2, ali u šest utrka ove sezone nije bio tako izvrstan. Zaradio je prosječnu ocjenu od 5,41, dovoljno za 17. mjesto na našoj listi. Njegov prethodnik Ricciardo bio je tek malo bolji s ocjenom 5,56, ali je Australac odvezao i znatno više utrka pa je imao i više prilika za oduševiti.
Kevin Magnussen (5,65) zadovoljan je na desetogodišnju karijeru koju je imao u Formuli 1, a u ovoj je sezoni u nekoliko navrata pokazivao iskustvo i kvalitetu. Ipak, zaradio je i zabranu utrkivanja zbog akumuliranih kaznenih bodova i svakako je u nekim utrkama mogao dati malo više, možda bi to bilo i dovoljno Haasu za šesto mjesto u prvenstvu konstruktora… A ispred njega smjestio se Franco Colapinto (5,70), koji je nakon VN Nizozemske zamijenio Sargeanta i dao snažnu kandidaturu momčadima za budućnost. Osvojio je pet bodova, ali su se u Williamsu sigurno nadali i kako će imati manje od pet sudara.
Esteban Ocon (5,79) u neočekivanom se raspletu oprostio od Alpinea u kojem je proveo većinu karijere, koju će nastaviti u Haasu. Možda je upravo odlazak iz Alpinea razlog njegovih neobjašnjivo slabih vožnji u nekim utrkama. Ipak, drugim mjestom u Brazilu na lijepi je način zaokružio priču s Alpineom, a Francuz je svakako već etablirano i iskusno ime na F1 gridu i iduće godine ga očekujem na boljem od 13. mjesta ocjena. Yuki Tsunoda (5,82) ove je sezone ubacio u višu brzinu i pokazao se kao glavna violina RB-a. Redovito je Ricciarda ostavljao iza sebe, a isto je uglavnom činio i Lawsonu na kraju sezone. Ipak, to nije bilo dovoljno za mjesto u Red Bullu i Japanac bi trebao početi razmišljati o odlasku iz njihovih redova.
Alexander Albon (5,85) prošle je sezone završio u top 10, ali se ove sezone smjestio na 11. mjestu ovog poretka. Osvojio je 12 bodova i opet nosio Williams na svojim leđima, ali je ove sezone imao čak sedam sudara i po tom je pitanju mogao i morao bolje. Iduće sezone za njega dolazi prvi pravi test otkako je u Williamsu, a to je Carlos Sainz.
Top 10 počinje s Pierreom Gaslyjem (6,13), koji je nakon dugo vremena uhvatio zamah. Gasly je u posljednjih pet utrka sezone osvojio 31 od svoja 42 boda, uključujući i treće mjesto u Brazilu. A iduću se utrku kvalificirao na treće mjesto u Las Vegasu, ali ga je mehanički kvar koštao dobrih bodova u utrci. Sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton (6,33) imao je jednu od najtežih sezona u karijeri. Završio je na sedmom mjesto u prvenstvu (nikada nije bio tako nisko u poretku), a Russell ga je “rasturio” s 15-9 u utrkama i čak 19-5 u kvalifikacijama. Lewis je tijekom sezone imao sjajne trenutke, dvaput je dobio desetku (Engleska, Belgija), ali njegova je forma i motivacija oscilirali su tijekom sezone, kao i rezultati.
Nico Hulkenberg (6,50) ove je sezone bio ponajbolji vozač iz sredine poretka. Deset je puta osvajao bodove i čak 41 od 58 bodova Haasa. S 37 godina imao je jednu od najboljih sezona karijere, a nagradu je dobio u vidu višegodišnjeg ugovora i važne uloge u Audiju. Fernando Alonso (6,56) sedmi je na listi kao uvjerljivo najbolji vozač iz sredine poretka po rezultatima. Bio je 14 puta među osvajačima bodova sa skoro triput više osvojenih bodova od momčadskog kolege (70-24!) kojeg je pobijedio 17-7 u utrkama i 19-5 u kvalifikacijama. S navršene 43 godine ne pokazuje naznake gubitka brzine.
Georgeu Russellu (6,76) ove je sezone nedostajala sreća, jer je lako mogao do pobjeda u Silverstoneu i Belgiji, gdje je slavio ipak njegov momčadski kolega Hamilton. George je sezonu završio šesti u prvenstvu vozača i tu se smjestio i na ovoj listi ocjena. S malo većim prosjekom Oscar Piastri (6,85) smjestio se ispred Mercedesova aduta na petom mjestu. Australac je u drugoj F1 sezoni ostvario prvu pobjedu u Mađarskoj koju su zasjenile McLarenove momčadske odredbe. Zato Oscar u Azerbajdžanu ništa nije ostavio dvojbi, ostvario je dominantnu pobjedu i time okrunio vrlo dobru sezonu s osam osvojenih postolja i 292 osvojena boda. A u idućoj mu je zadatak biti malo bliži Norrisu.
Idući je na listi upravo četvrtoplasirani Lando Norris (7,10), koji je ujedno i prvi od četvorice vozača s ocjenom većom od 7. Lando je bio znatno bolji od Oscara u utrkama (16-8) i kvalifikacijama (čak 21-3!), a u najboljoj sezoni karijere ostvario je prvu pobjedu (i ukupno četiri), osvojio 13 postolja i završio kao svjetski doprvak s 374 boda. Ali sam je priznao kako je s tim McLarenovim bolidom mogao i trebao bolje. Ali zato će biti spremniji iduće sezone.
Top 3 započinje s Carlosom Sainzom (7,26), koji je najbolje s Ferrarijem ostavio za kraj. Ostvario je dvije pobjede i devet postolja te osvojio 290 bodova. Propustio je VN Saudijske Arabije zbog hitne operacije slijepog crijeva, a vratio se u sjajnom stilu pobjedom u Australiji. Sjajan vikend i još jednu desetku dobio je za dominantu pobjedu u Meksiku i definitivno je šteta što sljedeće sezone neće biti u utrci za postolja. A još je bolju sezonu imao njegov momčadski kolega Charles Leclerc (7,50), koji je ove sezone dosegao neku novu razinu i osvojio 13 postolja uz tri pobjede. Pobijedio je na domaćoj utrci u Monacu i ispunio san, a u Italiji je razveselio sve Tifose. Iduće sezone čeka ga ‘blockbuster’ okršaj protiv Lewisa Hamiltona, ali to ne mora brinuti one privržene Leclercu. On je “zube” pokazao s 21 godinom kada je u istom bolidu bio bolji od četverostrukog prvaka Vettela.
Na prvom je mjestu završio svjetski prvak Max Verstappen (7,73). Sezonu je otvorio s dvije pobjede i time postavio novi rekord s deset pobjeda u nizu. U Australiji je odustao zbog mehaničkog kvara, ali je pobijedio u pet od sljedećih sedam utrka i time jednom rukom praktički zagrabio titulu prvaka. Red Bull je nakon takvog ulaska u sezonu upao u neočekivanu krizu, ali Max je konzistentno završavao na postolju i top 5. Zasluženo je osvojio četvrtu titulu prvaka i više nema nikakve sumnje kako pričamo o jednom od najboljih svih vremena.
1. Max Verstappen – (7,73)
2. Charles Leclerc (7,50)
3. Carlos Sainz (7,26)
4. Lando Norris (7,10)
5. Oscar Piastri (6,85)
6. George Russell (6,76)
7. Fernando Alonso (6,56)
8. Nico Hulkenberg (6,50)
9. Lewis Hamilton (6,33)
10. Pierre Gasly (6,13)
11. Alexander Albon (5,85)
12. Yuki Tsunoda (5,82)
13. Esteban Ocon (5,79)
14. Franco Colapinto (5,70)*
15. Kevin Magnussen (5,65)
16. Daniel Ricciardo (5,56)*
17. Liam Lawson (5,41)*
18. Zhou Guanyu (5,34)
19. Valtteri Bottas (4,80)
20. Lance Stroll (4,69)
21. Sergio Perez (4,63)
22. Logan Sargeant (4,60)
*Nisu vozili cijelu sezonu
- Oliver Bearman (7) – Vozio je samo tri utrke
- Jack Doohan (5) – Vozio je samo jednu utrku
Stavio bi i hamiltona i HULKENBERGa ispred alonsa
Po mom mišljenju top 10:
1. Max
2. Leclerc
3. Russell
4. Norris
5. Sainz
6. Hulkenberg
7. Alonso
8. Hamilton
9. Piastri
10. Gasly
Bezveze..
Trebali ste zbrojii ocjene vozaca po utrkama i to je to.
Ovo je sve subjektivno!
To su i napravili