Lando Norris pobijedio je na Velikoj nagradi Singapura s više od 20 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranog Maxa Verstappena, koji je time sačuvao priličnu zahvalnu bodovnu zalihu nakon ulične utrke koja je mogla biti problematična za aktualne prvake.
Na trećem je mjestu završio Oscar Piastri, koji je zahvaljujući dobroj strategiji i vožnji nadoknadio nešto slabiji nastup u kvalifikacijama i time sedmi put ove sezone stao na pobjedničko postolje.
Dojam su u utrci popravili Ferrariji koji su kiksali u kvalifikacijama 9. i 10. mjestom, ali talijanski konstruktor u Singapuru nije pokazao dovoljno ako se želi uključiti u borbu za prvenstvo konstruktora.
- Kevin Magnussen (x) – Okrznuo je zid i probušio gumu i nakon toga odustao iz utrke.
- Nico Hulkenberg (8) – Šesti je put u sezoni osvojio bodove, a posebno je dobar bio u kvalifikacijama, gdje je završio šesti. Pola je utrke iza sebe držao Alonsa i Leclerca, ali teško im je mogao odoljeti u drugom stintu.
- Zhou Guanyu (5,5) – Još jedan vikend u kojem je bilo teško uočiti kako je Kinez uopće na gridu. Imao je nezahvalan posao u groznom bolidu Saubera, a vjerojatno vozi svoje zadnje utrke u F1 s obzirom na to kako i dalje nema ugovor za 2025.
- Valtteri Bottas (5) – Svakog vikenda ista opaska, Sauber je jednostavno spor i njegovi vozači tu jednostavno ne mogu puno. Finac je u kvalifikacijama bio osjetljivo brži, a u utrci je imao problema s kočnicama.
- Daniel Ricciardo (3) – Vrlo je vjerojatno odvezao svoju zadnju utrku u Formuli 1. Osobno se nadam da to nije slučaj, velikan ovog sporta poput popularnog ‘honey badgera’ zaslužuje pošteni ispraćaj, kao i oni koji su ga godinama podržavali i pratili. Što se konkretno tiče vikenda u Singapuru, Daniel nije pokazao puno toga, ali Red Bull i Verstappen cijenit će što je uzeo najbrži krug iz ruka Landa Norrisa na samom kraju.
- Yuki Tsunoda (6) – Kvalificirao se osmi i na treninzima pokazivao vrlo dobru formu, ali kada je došao dan utrke, Tsunoda i RB nisu dobro izgledali, a ni zvučali. Japanac se još jednom neugodno istaknuo zbog rječnika i načina razgovora na timskom radiju, žalio se što ga Ricciardo nije ranije propustio, a kada je Australac to učinio, Tsunoda nije napravio apsolutno ništa. Nije mu išlo u prilog što je vozio na softu drugi stint.
- Franco Colapinto (7,5) – Još jedan vrlo kvalitetan vikend Argentinca koji je u tri utrke istisnuo sjećanje na Logana Sargeanta. Sjajnim je potezom na startu utrke osvojio čak četiri pozicije, makar na nezadovoljstvo momčadskog kolege Albona kojeg je kao kolateralnu žrtvu istisnuo sa staze. Međutim, zbog tog je poteza Colapinto pola utrke sjedio u bodovima, a na žalost Williamsa izgubio je tu poziciju kroz bokseve. Istaknimo i pohvalu Sergija Pereza koji ga nije mogao prestići 30 krugova; ‘Vrlo se dobro brani,” komentirao je Meksikanac tijekom utrke.
- Alexander Albon (x) – Odustao je u ranoj fazi utrke i samim je time teško suditi njegov vikend u Singapuru.
- Esteban Ocon (6) – Bio je četiri desetinke ispred momčadskog kolege u kvalifikacijama, a u utrci je napredovao s 15. na 13. poziciju. Francuz vjerojatno sve više razmišlja o selidbi u Haas.
- Pierre Gasly (4) – Francuz u Singapuru nije uspio obaviti najjednostavniji posao, a to je biti ispred oba vozača Saubera koji u cijeloj 2024. još nisu osvojili bodove. Gasly je u posljednje vrijeme najbolji Alpine, ali u Singapuru to nije bio slučaj i nije imao dobar vikend.
- Lance Stroll (4) – Nastavio je svoj niz mediokriteta i čeka bodove još od VN Mađarske. Kompromitirao je kvalifikacije i ispao u Q1, a u utrci je jednostavno bio spor.
- Fernando Alonso (8) – Nando u ljetnim utrkama nije izgledao baš svoj, ali posljednjih je tjedana ponovno u svojem najboljem izdanju. Po koji je već put Španjolac izvukao bodove i nastupao u Q3 dok je njegov momčadski kolega bio zakucan pri dnu poretka. Fernando vrijedno i marljivo skuplja bodove i zato je deveti u prvenstvu vozača s velikom prednošću ispred Hulkenberga (62 boda za Fernanda i 24 za Nijemca), ali i ogromnimn zaostatkom za osmoplasiranim Perezom, koji je na 144 boda.
- Oscar Piastri (8) – Malo je kiksao u kvalifikacijama, ali je u utrci pokazao zašto je čovjek s najviše osvojenih bodova u posljednjih šest utrka. Najprije je snalažljivo produžio prvi stint i održao dobar tempo unatoč potrošenim gumama, a zatim je po izlasku iz boksa rutinski prestigao “srebrne strijele” i sedmi put u sezoni zakoračio na pobjedničko postolje.
- Lando Norris (9) – Britanac je ovoga vikenda bio u klasi za sebe. Odvezao je nevjerojatan drugi sektor u Q3 i time uzeo pole position, a u utrci je odradio svoj najbolji start s prve pozicije i zatim odmaglio do pobjede. Vodio je svaki krug utrke, a Daniel Ricciardo ukrao mu je najbrži krug na samom kraju utrke i time ga lišio prvog Grand slama u karijeri. Ipak, Norrisu moram uputiti i kritiku unatoč sjajnoj vožnji. Naime, dvaput je u utrci ‘ogrebao’ zid i samo ga je sreća spasila od težih posljedica. Idući put Norris može izgubiti pobjedu zbog takvih trenutaka nepažnje.
- Carlos Sainz (6,5) – Odradio je dobar posao u utrci, no podbacio je u kvalifikacijama zabivši svoj Ferrari u zaštitnu ogradu u zadnjem zavoju! Španjolac ima sreće što nije morao prisilno zamijeniti pogonsku jedinicu jer bi njegov oporavak u utrci bio znatno teži.
- Charles Leclerc (7) – U drugom stintu utrke pokazao je moć koju je njegov Ferrari imao na ulicama Singapura i samim time teško je šesto mjesto smatrati uspjehom, posebno u trenutku kada je izgledalo kako i Ferrari može ubaciti svoje prste u borbu za prvenstvo konstruktora. Monegažanin je svoj brzi krug u Q3 odvezao na hladnim gumama i time završio tek deveti. Šteta za njega i Ferrari zato što je u utrci dokazao kako je imao brzinu za postolje…
- Lewis Hamilton (7) – Sedmerostruki svjetski prvak odradio je sjajan kvalifikacijski krug i plasirao se na treće mjesto, ali mu je bilo kakva šansa za dobar rezultat uništena na jutro dana utrke. I dalje ne shvaćam zašto je Mercedes startao Hamiltona na mekanim gumama, time su Lewisa osudili na rani odlazak u boks, a on je sam najavio svoju propast krajem utrke na mrtvim gumama. Takav je i bio slučaj, stoga nije čudo što je Lewis ‘potonuo’ na šesto mjesto…
- George Russell (7,5) – Odradio je vrlo korektan vikend u Singapuru. Iskoristio je prilike koje su mu se pružile, uključujući i lošu strategiju koja je zadesila njegovog momčadskog kolegu. Na kraju nije mogao pružiti otpor Piastriju koji je bio na svježijim gumama.
- Sergio Perez (4) – Daniel Ricciardo navodno je dobio ‘nogu’ u RB-u, a u Singapuru je donio jednako bodova konstruktorskom prvaku kao i Perez. Što više reći? Red Bull je ovisio o njegovom dobrom rezultatu, ali je Meksikanac je konzistentno loš i muku je mučio i u Singapuru. U prvom je krugu došao do desetog mjesta i mršavog boda kojeg je osvojio jedino zahvaljujući ranijem odlasku u boks od Colapinta, koji ga je pola utrke držao iza sebe.
- Max Verstappen (9) – Ostaje za vidjeti je li aktualni svjetski prvak drugim mjestom u kvalifikacijama izveo malo čudo ili je Red Bull u Singapuru vratio dio izgubljene forme. Lando je bio u svijetu za sebe, stoga je drugo mjesto najbolji rezultat kojeg je Max mogao ostvariti u Singapuru. Time je donio i važne bodove za Red Bull u prvenstvu konstruktora.
KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?
Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.
Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.
Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
Ocjene s VN Singapura
- Lando Norris (9)
- Max Verstappen (9)
- Fernando Alonso (8)
- Nico Hulkenberg (8)
- Oscar Piastri (8)
- George Russell (7,5)
- Franco Colapinto (7,5)
- Lewis Hamilton (7)
- Charles Leclerc (7)
- Carlos Sainz (6,5)
- Esteban Ocon (6)
- Yuki Tsunoda (6)
- Zhou Guanyu (5,5)
- Valtteri Bottas (5)
- Pierre Gasly (4)
- Sergio Perez (4)
- Lance Stroll (4)
- Daniel Ricciardo (3)
- Alexander Albon (bez ocjene)
- Kevin Magnussen (bez ocjene)
Noris uvjerljivo pole, vodi od prvog do zadnjeg kruga, ostavi maxa za 30sec, ima najbrzi krug do samog kraja i jadnog poteza riciarda di ide na soft gume sa p17… I dobije 9 jer eto moga se razbit, a nije… Kaos
Pretpostavka
A ne gledaju to na načina koliko se u ciloj želji dobrog rezultata odvoio i ostao prvi…
Pa greške su greške, čak i kad te ne koštaju. Ocjenjuje se nastup vozača, još najbolje da će se ignorirati greške, stvarno vi pojedinci niste jasni u svojoj navijačkoj zasljepljenosti. Da mu se probušila guma i prokockao sve – koliko bi dobio ocjenu, 3, 4? A njega je samo sreća dijelila od toga, dodir sa zidom kao što je on napravio je 50-50 da ti se probuši guma. Dakle, on je imao OGROMNU sreću, po meni je i 9 previše.
joj daj vidi se čista pristransot prema Max-u od prvog dana….koliko puta je Max radio takve greške pa se pisalo da tako voze najbolji jer bez obzira što ima veliku prednost mora voziti najbolje što može bez kalkulacija…pa koliko ste veličali Maxov skoro savršeni najbolji na svijetu kvalifikacijiski krug koji nitko nije mogao napraviti samo što se razbio u zadnjem dijelu kruga? nema teoretske šanse da bi ovaj lik isto ocjenio vozače da je bila kontra situacija tj dao MAxu 9 i Norrisu 9 a da je završio na istom mjestu 30 sek iza…pisalo bi se još jedna maestralna vožnja… Read more »
Pričamo o Norrisu, i ti samo od sebe spominješ Maxa…tako da mislim da je tu jasno tko je pristran i opsjednut. A kad već pričaš o Maxu, ne znam, ja ne pamtim neke njegove velike greške a da je dobio ocjenu 10? Evo, ti mi slobodno navedi koji su to bili slučajevi kad već tvrdiš da ih ima puno. Volim argumentiranu raspravu pa bih volio to čuti, baš me zanima, očito mi je prošlo ispod radara. Što se tiče tog Monaca, miješaš kruške i jabuke i zapravo samo dokazuješ svoju navijaču zasljepljenost. To su bile kvalifikacije i u kvalifikacijama, POGOTOVO… Read more »
Kakvi si ti panj.. znaci da je vozia lagano i zavrsia 2sec isprid maxa onda bi bia za 10, jer eto bez greske je. Aj ostavi se corava posla i filozofiranja da bi maksa prikaza najboljin a ostale papcima…
Noris ostavia najboljeg ikad preko 30sec kme kme