Ocjene s VN Austrije: Griješili su i Lando i Max, Ricciardo ubacio u višu brzinu

Iza nas je 11. utrka svjetskog prvenstva Formule 1. George Russell postao je peti vozač s pobjedom ove sezone, a vozač Mercedesa ostvario je drugu pobjedu u karijeri nakon VN Brazila 2022. godine. Englez je iskoristio dramatičan kraj utrke i sudar Maxa Verstappena i Landa Norrisa u borbi za pobjedu.

Zadovoljno su trljali ruke i drugoplasirani Oscar Piastri te Carlos Sainz koji je završio treći. Lewis Hamilton i Verstappen upotpunili su prvu petorku.

Kao i obično, ocjenili smo vožnju svih vozača tijekom trećeg ovogodišnjeg sprint vikenda. Ovim se putem ispričavamo čitateljima što ovaj serijal iznimno nije bio objavljen i nakon utrke u Španjolskoj.

(Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool

Ocjene

  • Kevin Magnussen (8) – Danac se smirio nakon harakirija kojeg je radio na početku sezone. Osmim mjestom je upotpunio najbolju utrku u sezoni za Haas.
  • Nico Hulkenberg – (8,5) – Još jedna fantastična utrka u režiji iskusnog Nijemca koji je u 37. godini života uhvatio ponajbolju formu karijere. Hulk je u Austriji osvojio šesto mjesto i lavovskom vožnjom iza sebe zadržao Pereza u Red Bullu. U Haasu sigurno žale što su ga izgubili za sljedeću sezonu.
  • Zhou Guanyu (5) – Sauber je nakon 11 utrka ovogodišnjeg prvenstva jedini konstruktor bez bodova, a takav bi slučaj mogao biti i na kraju sezone. Zhou je u Austriji bio sporiji od Bottasa, ali svi u Sauberu moraju prionut radu.
  • Valtteri Bottas (6) – U ovom je trenutku vrlo teško suditi Bottasovu razinu zato što vozi vjerojatno najgori bolid na gridu. To ne pomaže ni Fincu koji se nada osigurati mjesto na gridu za 2025. nakon godina stabilnosti u Sauberu. U Austriji ponovno nije imao utrku koju će spomenuti u kandidaturi, ali puno više od 16. mjesta nije mogao ostvariti.
  • Daniel Ricciardo (7,5) – Rekao je kako ga ne brinu komentari Helmuta Marka koji je dao naslutiti da Australac nije favorit za ostanak u RB-u i sljedeće sezone. Ricciardo je također istaknuo kako će do ljetne stanke dati sve od sebe kako bi natjerao ekipu na razmišljanje dobrim vožnjama. Na Red Bull Ringu je svakako ostavio dobar dojam i osvojio dva boda u vikendu u kojem je jasno bio najbolji vozač svoje ekipe. Taj se trend mora nastaviti ako želi biti na gridu i dogodine.
  • Yuki Tsunoda (4) – Njegov vikend u Austriji pamtit će se jedino zbog kazne zbog neprimjerenih poruka koje je uputio putem radija. S obzirom na to kako je Ricciardo osvojio bodove, lako je zaključiti kako je Tsunoda puno toga ostavio na stolu na Red Bull Ringu.
  • Logan Sargeant (4,5) – Pobijedio je Albona u sprint kvalifikacijama, ali je u utrci bio uvjerljivo posljednji i nije briljirao.
  • Alexander Albon (5,5) – Tek je drugi put u karijeri bio sporiji od Sargeanta na razini jednog kruga nakon što je bio lošiji u sprint kvalifikacijama. Albon je vratio red u garažu Williamsa u kvalifikacijama za utrku, ali je Williams bio daleko od borbe za bodove u Austriji.
  • Esteban Ocon (6) – Izgledao je kao brži Alpine, barem po brzini u jednom krugu. Ipak, kada je došao red na podjelu bodova, Gasly je bio bolji Francuz i jedini vozač Alpinea koji je Spielberg napustio s bodom u džepu.
  • Pierre Gasly (7,5) – Francuz je uoči Austrije najavio produženje ugovora s Alpineom, a veliku vijest proslavio je desetim mjestom. Osvojio je bodove u posljednje tri utrke, a Alpine raste u formi.
  • Lance Stroll (6) – Nismo često vidjeli utrke u kojima je Kanađanin odvezao čistu utrku, a Alonso izazivao nesreće. Takav je slučaj bio u Austriji. Stroll je odvezao korektnu utrku, ali to mu nije donijelo bodove i svakako je ispred njega i svih u momčadi Aston Martina veliki posao ako se žele vratiti u borbu za velike bodove.
  • Fernando Alonso (3) – Što se događa s Aston Martinom? Ova ekipa izgubila je sjajnu brzinu zbog koje je Alonso lani osvojio osam pobjedničkih postolja. Bodovi više nisu garantirani za Alonsa i društvo svaku utrku, a u Austriji nije imao sjajan vikend. Dno je dotaknuo kada je zablokirao kotačima i zakucao se u Sauber u rukama Zhoua. Dvostruki prvak opravdano je kažnjen zbog tog incidenta, a nakon toga su mu potonule sve lađe.
  • Oscar Piastri (8,5) – Sigurno žali što ne slavi prvu pobjedu u karijeri. Australac je mogao doći do slave nakon sudara Verstappena i Norrisa, ali će ipak još čekati na prvu pobjedu. Bez obzira na drugo mjesto, Piastri je obavio dobar posao u utrci i nadoknadio dobre bodove nakon što je startao sa sedmog mjesta. I u sprintu je završio drugi i svakako može biti zadovoljan bodovnim plijenom u Austriji. Ako moramo istaknuti neki minus u njegovom vikendu, to bi bila kazna zbog kršenja granica staze u subotu.
  • Lando Norris (5) – Iako tvrdi kako je odvezao utrku bez ijedne pogreške, moj dojam je ipak drugačiji. Najprije je odvezao sprint utrku u kojoj je mogao bolje, a u utrci je propustio nekoliko prilika za preuzimanje vodstva, što ga je uopće dovelo u situaciju gdje je Verstappen upropastio utrku obojici. Puno je griješio pri kočenju i nije bio siguran u pretjecanja. Lando se etablirao kao glavni izazivač Maxu, ali ove situacije pokazuju koliko je visoki nivo vožnje zapravo potreban za pobjede. Iako je Max opravdano proglašen krivcem za sudar zbog kojeg je Lando odustao, u spletu tih okolnosti i Britanac ima “prljave prste”, a ono najgore za njega je što odlazi na Silverstone s nula osvojenih bodova. Ipak, fantastična je vijest za sport što konačno gledamo borbe za pobjedu na stazi.
  • Carlos Sainz (8) – Postolje mu je neočekivano palo u ruke nakon sudara Norrisa i Verstappena. Međutim, Sainz je u Austriji bio bolji i pouzdaniji Ferrari i na pobjedničkom postolju je završio svojom zaslugom. Borio se s Piastrijem koliko je mogao i držao korak za Australcem i Russellom unatoč činjenici kako je Ferrari u Austriji imao vjerojatno četvrti najbrži bolid.
  • Charles Leclerc (5) – Monegažanin će što prije zaboraviti ovu utrku. Glavni uzroci lošeg Leclercovog plasmana je problem s motorom u sprint utrci i kontakt s Piastrijem u utrci nakon kojeg nije uspio nadoknaditi izgubljenu brzinu, a ni pozicije. Unatoč tome, Leclerc nije blistao na Red Bull Ringu.
  • Lewis Hamilton (5) – Sedmerostruki svjetski prvak osvojio je solidne bodove četvrtim mjestom, ali prvi će priznati kako u Austriji nije bio u najboljem izdanju nakon što je prethodnu utrku osvojio prvo postolje u sezoni. Hamilton si je znatno otežao utrku s dvije pogreške, jedna se dogodila kada je oštetio bolid prelaskom preko rubnika staze, a druga kada je prešao bijelu liniju prilikom ulaska u boks, zbog čega je kažnjen. Na kraju utrke je zapljeskao Russellu na pobjedi, a Toto Wolff mu je poručio: “Lewis, čeka nas još barem jedna pobjeda s tobom!”.
  • George Russell (9) – Neočekivani pobjednik utrke, ali je Russell sjajnom vožnjom došao do pozicije u kojoj je iskoristio poklon u vidu pobjede. U posljednje vrijeme pokazuje zadnju formu, što se očitava s ovom pobjedom i činjenicom kako je i u prethodne dvije utrke bio u vodstvu.
  • Sergio Perez (3) – Ako je ovaj vikend bio loš za Maxa, kako onda komentirati Checa Pereza? Koji je imao čistu utrku, ali je svejedno prošao kroz cilj sa 17 sekundi zaostatka u odnosu na Verstappena koji je vozio dva puna sektora s probušenom gumom, odradio dodatno zaustavljanje i dobio deset sekundi kazne. Tu je i činjenica kako je izgubio mjesto i nije mogao prestići Nicu Hulkenberga, kojem dajem puno poštovanje, ali je na kraju dana ipak za volanom Haasa. Spomenut ću i podatak kako Russell na sedmom mjestu u prvenstvu vozača ima 111 bodova, samo sedam manje od Pereza koji je peti.
  • Max Verstappen (5) – Do posljednjeg odlaska u boks sve je išlo u sjajnom smjeru za aktualnog svjetskog prvaka i Red Bull. Nizozemac je suvereno vodio utrkom i kontrolirao razmak ispred Norrisa, ali je slabo zaustavljanje u boksu Red Bulla unazadilo Maxa i bacilo ga u vruću vatru s Norrisom. Nakon desetak krugova borbe i nadmudrivanja, obojica su skinuli rukavice i pokazali svoje dobre i loše karakteristike. Maxu je na kraju probušena guma, a suci su ga bez puno okolišanja proglasili kao krivcem za incident. Verstappen se može radovati jedino činjenici što za njega taj incident nije imao iste posljedice kao za Norrisa koji je odustao.
Oscar Piastri, McLaren MCL38

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Pretplati se
Obavijesti o
24 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
given2drive

Fale ocjene vn spanjolske😄😄

tsunami

 Iako je Max opravdano proglašen krivcem za sudar zbog kojeg je Lando odustao, u spletu tih okolnosti i Britanac ima “prljave prste”, pa jeste vi gledali utrku i snimke stručne komentare o incidentu maxa i norrisa?pa jeste vidjeli kako max prvo ide desno i onda kad je vidio da norris napada sa vanjske strane lagano se namjerno vrača ulijevo.i naravno dolazi do sudara što možda maxu nije bio cilj ali mu je definitvno bio cilj izgurati sa staze norrisa. uostalom max je prije nego je imao superioran bolid masu trka ferrrariu uništio utrke u prošlosti. ostao je i bio torpedo.… Read more »

Znalac00

Volio bih čuti na koje stručne komentatore misliš, konkretno? Jer nekako slutim da bi mogli biti u pitanju britanski komentatori i britanski kanali, a nadam se da njih ne smatraš previše objektivnima (hint: pogodi odakle je Norris). Zašto misliš da autor članka nije stručan u pogledu F1? A što se tiče incidenata konkretno, u pravu si da je Max se pomicao ulijevo, ali nije da nije ostavio mjesta Norrisu…Norris je jedva dirao rubnik s vanjskim kotačima, imao je i on mjesta da je htio ići tamo…za incident su najčešće potrebna dvojica koja ne popuštaju, tako je bilo i ovdje. Ali… Read more »

tsunami

Daj nemoj me zezat, po ovome ispada da max je najčišći i najpošteniji pilot na gridu.je, svako ce probati obraniti poziciju ili napasti ako ss ukaže prilika ali max odkako je u f1 je jedan od najprljavijih na stazi. Ove zadnje tri godine je bio bez vecih incidenata jedino zato što je njegov RB bio superiorniji u odnosu na konkurenciju.

tsunami

Ant- tj anthony davidson u herald sun ti je sve objasnio

amadeus2022

Evo i u Španjolskoj isti dvojac u glavnoj ulozi, ali o namjernom skretanju Norisa na startu u Maxa i prisiljava ga da ode na travu da ne bi došlo do kontakta nitko ni riječi: A mogao je Max samo produžiti ravno i svi bi se porazbijali.
https://www.youtube.com/watch?v=ojUQLuSqV4s

tsunami

opet subjektivno ocjenjivanje.

tsunami

mogli ste kraj alonsa napisati bar u njegovu obranu da je imao najbrži krug u austzriji(70krug)

Znalac00

Znam da je nezahvalno davati ocjene ovako kad se dogodi incident, ali ja bih osobno dao veće ocjene i Landu, i pogotovo Maxu. Činjenica je da gledamo F1 upravo zbog ovakvih obračuna na stazi, to je za mene vrhunac F1. Vidim po komentarima da dosta ljudi ne zanima borba, samo žele kazne, i da se nikakav potez ne može napraviti, samo drs i kraj priče. Kao što sam rekao i u komentaru utrke, da je bilo koji drugi vozač bio na mjestu Maxa, propustio bi bržeg Landa, kriv bi bio RB zbog lošeg pita, i kraj priče. Jednako tako, da… Read more »

amadeus2022

Sve se opet vrti oko Maxa i Landa a zaboravljamo najvećeg od najvećih! Naime Ham je odvozio 300tu utrku u kojoj je osvojio bodove što nikada nikome nije uspjelo a vjerojatno ni neće. Ima on još jedan manje poznati rekord kojeg sigurno nitko nikad neće oboriti a taj je iz 2021god. iz Bahreina kada je 29 puta vozio izvan staze sa sva četiri kotača bježeči od Maxa i nije za to dobio nikakvu kaznu. Danas su pravila za Track limits promijenjena tako da to sigurno nitko ne može ponoviti, a možda su i nova pravila donijeta za to da bi… Read more »

amadeus2022
amadeus2022

https://www.youtube.com/watch?v=dtjcSYJ6r0o
Tak se to radi a ne ovi papci danas!

schumy

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?Jako loš ako mene pitate “gospodo admini”!
Dati ISTU ocjenu Maxu i Norrisu i ocijeniti njihov “duel” sa “fifty-fifty” rezultatom je jadno, subjektivno i nije vrijedno moga truda u razjašnjavanju situacije nastale oko kaubojštine Maxa…
Malo objektivnosti vam nebi bilo na odmet, lijepi pozdrav!

North33

Ocjena se odnosi na kompletnu utrku a ne samo duel Landa i Maxa, ne možeš poništiti dvije trećine utrke. Lando mi je uistinu drag vozač, ali ponavljam morao je biti razumniji u duelima, bez obzira na krivnju, uostalom odlična škola za buduće utrke. Moje neko osobno mišljenje, da je Piastri bio u Landovoj situaciji, Maxu bi bilo mnogo teže, jer Piastri trenutno djeluje kao mnogo kompletniji vozač.

Znalac00

Da, ali Piastri se ne može naći u toj situaciji jer u pravilu nema dovoljno tempa :D. Općenito, oba McLarenova vozača imaju prilične mane, i čini mu se da su, generalno govoreći (neovisno o ovoj zadnjoj utrci), trenutno glavni ‘problem’ McLarena. Već nekoliko utrka to je najbrži bolid na stazi, ali vozači ne isporučuju, bilo greškama u kvalifikacijama, bilo u utrci. Mislim da bi Max s ovim McLarenom pokorio grid slično kao što je to napravio prošle godine. Sama činjenica da Lando u McLu ima više tempa od Maxa u RBu govori koliko bi tek razlika između ta dva bolida… Read more »

west

Ti imaš jedan problem gdje uporno tupiš da je Mclaren najbrži bolid na stazi samo zato da bi glorificirao Maxa i njegovu vožnju . Pratim live timing svaku trku konkretno sad u Austriji Max radi od 0,300 do 0,400 po krugu u odnosu na Landa. Splet okolnosti , loš odrađen box i prije svega novi set guma u odnosu na Maxov rabljeni kod zadnjeg izlaska iz boxa dovodi Landa u poziciju da može napast a sve ostalo smo vidili. Teorija ti je bazirana na ničem opipljivom ,bullshit!!!

tsunami

najbržui krug je imao AM alonsa

Znalac00

Prvo, kad govorim o najbržem McLarenu govorim o zadnjih nekoliko utrka općenito, ne samo o ovoj zadnjoj. Drugo, da, u ovoj utrci su se malo i okolnosti posložile za McLaren, ali potpuno je netočna ta tvoja tvrdnja od 0,3 ili 0,4 po krugu. Možda u nekim dijelovima, na mediumu na samom početku, ali razlika je nakon 50 krugova, prije greške u boxu, bila niti 7 sekundi. Sad ti izračunaj koliko je to po krugu, a nije ni 0.3 ni 0.4. I treće i najbitnije, uvijek radiš istu grešku, kao i neki drugi – mjerite brzinu RB-a isključivo po temu Maxa.… Read more »

west

Prije drugog ulaska u box prednost je bila 7,529 na istim gumama u stintu od 28 krugova što govori o prosječnoj prednosti od 0 270 sek . po krugu u korist Maxa . Govorim o prosječnoj prednosti nekad je ona išla i do pola sekunde pa čak i više ali vrlo rijetko u korist Landa. Uspoređivat Piastrija i Pereza je budalaština kad nisu u istoj utrci i nemaju dodirnih točaka!

Znalac00

Ma kakvih 28 krugova, kakvih 0,27, daj se skoncentriraj. Prednost od 7 sekundi (7,5, nebitno) Maxa je bila ukupna Maxova prednost nakon cca. 50 krugova. Max i Lando su zajedno ušli u box u 23. krugu (ako se ne varam), i tada je razlika bila 5,8 sekundi. Do sljedećeg ulaska u box (50. ili koji već krug) je razlika narasla na 7 (tj. 7.5 sekundi). Dakle, Max se na hardu odvojio 1 ili 1,5 sekundu ukupno u 28 krugova. Koliko je to po krugu LOL? Na mediumu je Max bio brži i bolje se odvajao, ali poanta je, još jednom… Read more »

west

Pardon greška je moja nešto sam zabrijo ali u svakom slučaju prvi stint na istim gumama Max radi 5,819 što govori o prosjeku od 0,253 po krugu što sigurno ne pokazuje u prilog o bržem Mclarenu ni sad ni prošle utrke. Dalji razvoj situacije se može govorit o kontroli trke( poslije 2. boxa mada je i tu bio brži Max )gdje sigurno nisu mislili da će zajebat u boxu a onda na scenu nastupaju Landove nove gume i dalje znamo!!!

west

Htjedoh reći (poslije 1. boxa)- opet falša

Bobo2411

Znalac00 ti se nevjerovatan sa svojim tvrdnjama…donosiš odluku o brzini RB na osonovu brzine koju radi Perrez? si ti normalan? i što ti znači samo to kada treba gledati kompletno sve – od brzine bolida, trošenje guma, držanje staze, brzin box-a, analizirnje utrke …a rB je već jako dugo najbolji u tome…

tsunami

tako je, najbolje da vozi ka prikolica cijelu stazu jer onaj psihopata svakog udari ili se zabije u njega kako u austriji ili prošlosti

Related Posts
24
0
Would love your thoughts, please comment.x