Iako je Mađarska gotovo četrdeset godina neizostavan dio Formule 1, u vozačkom smislu nije se baš proslavila. Formula 1 je u Mađarsku došla kao rezultat želje Bernieja Ecclestonea za održavanjem utrke Formule 1 iza ‘Željezne zavjese’. Već na svoje prvo izdanje utrka za VN Mađarske privukla je ogroman broj posjetitelja, oko 200.000 ljubitelja Formule 1 okupilo se tog ljetnog vikenda 1986. godine na stazi Hungaroring kako bi ispratilo trkaći vikend. Od svog prvog izdanja zainteresiranost za ovu utrku ne opada, a niti jedna sezona od tad nije prošla bez Mađarske u kalendaru. Čak je i pandemijska sezona 2020., koja je započela kasno i trajala kratko, sadržavala utrku na Hungaroringu.
Mnogo drugačija je pak zastupljenost mađarskih vozača u momčadima Formule 1, kako prije, a samo nešto malo bolje nakon uvođenja Mađarske u kalendar Svjetskog prvenstva. Do danas, samo je jedan vozač branio boje mađarske zastave na utrkama Formule 1, i tijekom svoje kratke karijere u utrkivanju osvojio je jedan jedini bod.
Zsolt Baumgartner rođen je na Novu godinu 1981. godine i jedini je vozač iz Mađarske koji se natjecao u Formuli 1. Nastupao je 2003. i 2004. godine, a vozio je za momčadi Jordan i Minardi, koje su u to vrijeme uglavnom boravile pri kraju poretka, pa nije ni neobično što njegova karijera nije polučila neke značajnije uspjehe.
Zsolt Baumgartner, Jordan-Ford EJ13, 2003 Hungary #F1 pic.twitter.com/8Nss1QxhVE
— F1 Icons That Go Hard (@CrystalRacing) July 17, 2021
Baumgartner je debitirao u Formuli 1 upravo na svojoj domaćoj stazi, na utrci za VN Mađarske 2003. godine, kao zamjena za ozlijeđenog Ralpha Firmana u momčadi Eddieja Jordana. Te godine nastupio je još na utrci za VN Italije. Na svom prvom nastupu odustao je iz utrke, a u Italiji je utrku uspio završiti na 11. mjestu. Bodovi su se tad dodjeljivali za prvih osam pozicija, tako da ipak Baumgartner i nije bio blizu osvajanja bodova.
Postojali su planovi za Baumgartnera da dobije stalno mjesto u momčadi Jordan za 2004. godinu, pod pokroviteljstvom naftne kompanije MOL. Međutim, nije se uspio dogovoriti s Jordanom, te je potpisao ugovor s Minardijem, radi čega je MOL smanjio iznos sponzorskog ugovora. Baumgartner je nakon toga zajedno sa svojim menadžerskim timom započeo „Klub ljubitelja Baumgartnera“ kojim bi pomogao financiranje svoje karijere u Formuli 1.
Nažalost, njegova karijera je kratko trajala, još samo tu jednu sezonu 2004. za momčad Minardi. U Monaku je bio nadomak osvajanju bodova, na devetom mjestu, a nešto malo dalje je završio VN Kanade, na desetoj poziciji. Jedini bod svoje karijere, a i prvi bod uopće momčadi Minardi, osvojio je osmim mjestom na VN Sjedinjenih Američkih Država na stazi Indianapolis. Bila je to utrka koju je i završilo samo osam vozača, pa je za svoje zadnje mjesto u konačnom poretku Baumgartner nagrađen jednim bodom.
Happy 41st birthday to 🇭🇺Zsolt Baumgartner, the only Hungarian F1 driver. He scored points in thr 🇺🇸US GP in 2004 with the slowest car on the grid. pic.twitter.com/4G6jZ65PHM
— F1 in the 2010's🏆🏁🚦 (@F1inthe2010s1) January 2, 2022
Baumgartner se kasnije natjecao u drugim serijama utrkivanja i nakon utrke za VN Brazila 2004. godine se više nije vraćao u Formulu 1. Do danas ostaje prvi i posljednji Mađar koji je nastupao u Formuli 1.
Naslovna fotografija: By Martin Lee from London, UK – Zsolt Baumgartner – Minardi PS04B during practice for the 2004 British Grand Prix
Ocon potpisuhe za haas