Prava utrka na Velikoj nagradi Monaka ponovno je bila u subotu, u kvalifikacijama. Charles Leclerc je imao najbrži krug i osvojio pole position, a poredak najbolje desetorice iz kvalifikacija bio je identičan onome u utrci! Tome je kumovao i veliki sudar na početku utrke nakon kojeg su vozači mogli promijeniti gume.
Leclerc je postao drugi Monegažanin koji je pobijedio u Monaku (prvi u povijesti Formule 1) nakon Louisa Chirona 1931. godine, a prekinuo je i svoj post od 716 dana bez pobjede. Drugi je završio Australac Oscar Piastri, koji je osvojio treće postolje u karijeri, a treći Carlos Sainz u drugom Ferrariju.
ocjene s VN Monaka
- Kevin Magnussen (x) – Suci su vjerojatno bili u pravu kada su sudar Pereza i Magnussena proglasili trkaćim incidentom, iako je također istina kako je Danac previše riskirao i kako je sve mogao izbjeći laganim pritiskanjem kočnice. Nedostaju mu dva negativna boda za kaznu zabrane utrkivanja, stoga Magnussen nema pravo na veliku agresivnost na stazi…
- Nico Hulkenberg (x) – Odustao je iz utrke nakon što nije mogao izbjeći kaos na startu. Kvalificirao se na 12. mjesto, ali je Haas zbog ilegalnosti bolida diskvalificiran.
- Zhou Guanyu (5) – Nije imao dobar vikend u Monaku. Kvalificirao se čak pola sekunde iza Bottasa, a utrku je završio pola minute iza Finca. Bio je i na krivoj strani jednog od rijetkih pretjecanja u utrci, kada ga je Sargeant prestigao.
- Valtteri Bottas (6) – Letio je stazom nakon promjena guma i završio na 13. mjestu, a Sauber ove sezone neće imati puno boljih rezultata od toga. U jednom je trenutku čak imao i najbrži krug utrke…
- Daniel Ricciardo (5) – Monako je staza na kojoj je Ricciardo u prošlosti briljirao, ali takav slučaj nije bio ove godine. Odvezao je utrku koja je bila daleko od standarda koje je postavio Tsunoda.
- Yuki Tsunoda (7) – Treću uzastopnu utrku završio je u bodovima, ali za Tsunodu je još bolja činjenica kako je Perez u Monaku imao katastrofalan vikend. Tsunodina kandidatura za mjesto u Red Bullu ima sve više pokrića…
- Logan Sargeant (5) – Nije briljirao u kvalifikacijama, ali je odradio vikend bez velike pogreške u Monaku, a moramo i istaknuti kako je Amerikanac navodno vozio s nekim dijelovima iz 2023. na bolidu.
- Alexander Albon (8) – Svi su očekivali kako će Albon biti taj koji će osvojiti prvi bod u sezoni za Williams, a do devetog mjesta došao je sjajnim kvalifikacijama u kojima je bio četiri desetinke brži od momčadskog kolege.
- Esteban Ocon (2) – Prošle je godine u Monaku osvojio postolje, a ove je pokupio ogroman gnjev svih u ekipi Alpinea, a i navijača. Ocon se nije pridržavao momčadskih uputa i nepotrebno je riskirao na početku utrke i tako je skoro izbacio i sebe i Gaslyja iz utrke. Šef Alpinea kipio je od bijesa i najavio posljedice za Ocona… Spomenimo i kako je Ocon zaradio grid kaznu od pet mjesta za VN Kanadu. Obično ne ocjenjujem vozače koji su odustali iz utrke, ali Ocon je sam skrivio svoje odustajanje što se mora odraziti i na ocjeni.
- Pierre Gasly (7) – Skoro je odustao iz utrke nakon što ga je pokupio momčadski kolega. Gaslyju je u korist išla crvena zastava tijekom koje je Alpine popravio štetu na bolidu, a na kraju je uzeo prvi bod u sezoni. Odradio je i impresivan stint na mediumu na kojima je vozio praktički cijelu utrku.
- Lance Stroll (4) – Bio je bolji Aston Martin sve do pogreške u Nouvelle šikani, gdje mu se probušila guma. Iako je demonstrirao dobru brzinu, bolju od momčadskog kolege, nastavlja biti ‘kikser’.
- Fernando Alonso (5) – Nastavlja se kriza Alonsa i Aston Martina. Četvrti je put ove sezone izgubio u kvalifikacijama od Strolla, a u utrci se podredio ekipi i zadržavao bolide iza sebe kako bi omogućio Strollu prostora za disanje. To je na kraju bilo uzalud, jer je Kanađaninu pukla guma.
- Oscar Piastri (8,5) – Treće postolje u karijeri za Piastrija i prvo u ovoj sezoni. Sjajno je odvezao kvalifikacije, a u utrci je držao pritisak za Leclercom do posljednjih krugova kada je ipak izgubio brzinu u gumama.
- Lando Norris (6) – Malo je toga mogao u utrci nakon što se kvalificirao na četvrto mjesto. I u ranijim smo utrkama vidjeli kako Piastri nije daleko od Norrisa u kvalifikacijama, a Monako je bila staza na kojoj Norris nije mogao izvući bolji rezultat u utrci.
- Carlos Sainz (6) – Četvrto postolje u sezoni za Španjolca, koji je imao sreće što se na startu utrke dogodila velika nesreća zbog koje je proglašena crvena zastava. Sainz je u borbi s Piastrijem previše riskirao, probušila mu se guma, ali sudačka komisija pri restartu utrke uzela stari poredak i to je Sainzu dalo drugu priliku, koju nije prokockao. I ovog je vikenda kasnio za Leclercom.
- Charles Leclerc (9) – Ferrarijev adut postao je tek drugi Monegažanin koji je slavio na domaćoj utrci nakon Louisa Chirona, koji je slavio 1931. godine kada još nije postojalo prvenstvo Formule 1. Leclerc je bio najbrži čovjek cijelog vikenda u Monaku, sjajnim kvalifikacijskim krugom uzeo je pole position, a u utrci je odvezao koliko je trebao za šestu pobjedu u karijeri i prvu od VN Austrije 2022, 716 dana ranije.
- Lewis Hamilton (6) – Na pasivan se način požalio što u Monaku nije imao iste nadogradnje kao Russell i dao je do znanja da se to mora uzeti u obzir kada dođe red na usporedbe. Hamilton je nakon prva dva slobodna treninga u Monaku hvalio Mercedes i pričao kako je tada bio najbolji osjećaj u bolidu ove sezone, ali sedmo mjesto nije baš dočaralo te riječi, iako je Lewis pokazao dobru brzinu na svježim gumama.
- George Russell (8) – Russell je u Monaku imao prednost u vidu novog prednjeg krila u odnosu na Hamiltona, ali je George 7-1 u odnosu na sedmerostrukog svjetskog prvaka ove sezone. U utrci je odradio impresivan stint na medium gumama, na kojim je proveo praktički cijelu utrku.
- Sergio Perez (3) – Nakon dobrog ulaska u sezoni, iza Pereza su dva loša vikenda, od čega je ovaj u Monaku bio katastrofalan. Ispao je u Q1, što je neprihvatljivo u bolidu Red Bullova kalibra, koliko god bio težak vikend za ekipu. Meksikanac je za kiks u kvalifikacijama okrivio hladne gume i promet… Ali to nije izgovor. U utrci nije završio ni prvi sektor nakon trkaćeg incidenta s Magnussenom, ali i tu je Perez možda previše riskirao. Iako obično ne ocjenjujem vozače koji odustanu iz utrke, kod Pereza, kao i Ocona, ima dovoljno povoda za ocjenu…
- Max Verstappen (5) – Red Bull očito nije bio bolid za pobjedu u Monaku, ali to ne opravdava Verstappenovu grešku u posljednjem letećem krugu u Q1, kada je ‘poljubio’ zid. To ga je koštalo bolje startne pozicije i na kraju boljeg rezultata u nedjeljnoj utrci.
Koji je kriterij ocjenjivanja?
Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.
Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.
Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
ja neznam zašto stroll samo 4, pa jedan od rijetkih uz bottasa koji se usudio preticati u monacu, s tima da je stroll imao više pretjecanja.
a leclerc 9???? a osvojio je pole position i pobjedio??
onda nemojte više ocijenjivati ako ste neobjektivni ili neznate ocijenjivati!!
Nezahvalna utrka za ocijenjivanje, možda je najbolje bilo i preskočiti je u tom pogledu. U suštini se mogu ocijeniti jedino kvalifikacije, što se utrke tiče tu se nema naprosto ništa pametno za analizirati.
Noris 6, Russell 8, Piastri 8,5 hmm zanimljivo
Lh 6?
Nije mi jasna jedna stvar. Zašto je Ocon dobio kaznu,a Magnussen koji je izbacio dva bolida ništa.Da su bili malo više u poretku minimalno još dva ili tri bolida bi stradala.Alonso se kažnjava zbog gluposti,a ovaj se praktično više puta zabijao u bolid.Isti je kao nekad Grosjean.Toliko o objektivnosti suca
nije isto-poslušaj jeremy clarksona što je rekao vezano za perez magnussen sudar,i pogledaj snimku gdje se vidi kako perez baca pogled u retrovizor kad je vidio magnusena i zatvara ga kad je bilo kasno
Kako moze max dobit 5, a gasly 7, kad je ocito da je alpina bila brza od red bulla ovaj vikend, jer zna se da je perez bolji od ocona i gaslyja a bia je iza njih na kvalifikacijama?
Nerealno
Leclerc bez greške zaslužuje posjedu, Ferrari odlično, McLaren sve bolji, Sainz imao sreće, zaslužuje postolje, Mercedes je tu blizu, RB nije na nivou od prošlih sezona Aston Martin razočarenje, Tsunoda radi dobar posao
Očekuje nas interesantnija sezona i više duela na stazi
leclerc zaslužuje 10 ocijenu a ne 9 ako ćemo ocjenjivati kao i sve prije.
Desetka ide samo ako napravi 30+ sec razlike
“Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke?” – kaže autor ovog teksta i da Leclercu devetku.
To ti je kao i ovi suci uz stazu – pristrano do bola.
Kao što često ponavljam u ovim komentarima – promislite malo i koristite mozak. U ovoj utrci stvarno ne bi bilo smisleno dijeliti desetke (za razliku od, primjerice, upravo prošlogodišnjeg Monaca – gdje je Verstappen također dobio 9(!), a trebao je dobiti 10 jer je utrka bila mnogo zahtjevnija i dinamičnija. Leclerc je ovdje odvozio izvrsne kvalifikacije (i svaka mu čast na tome – 10 za to!), ali po pitanju utrke teško je govoriti o ‘besprijekornom’ i sličnim pojmovima kad se samo polagano kružilo po stazi bez ozbiljnog utrkivanja. Pa Leclerc je vozio barem 5 sekundi po krugu ispod tema većinu… Read more »
kako je onda stroll preticao ako se nemože preticati
Vjerojatno zato što nije bio prvi na FP1. Inače nema drugog razloga, ne znam šta je to mogao više za 10.
Objašnjeno u mom komentaru poviše. Nije bit samo u tome “što je mogao više” nego “koliko je teško bilo?”. Kad se može voziti 70 krugova 5 ili 10 sekundi ispod tempa, kad nema strategija niti bilo kakvog izazova, onda je 10-ka suvišna. Uopće je ocjena suvišna. Moglo se tako voziti i pod SC-om u koloni. Primjerice, ne sjećam se jesu li se dijelile ocjene i kakve su bile za onaj kišni SPA kad su se vozila 2 kruga pod SC-om, ali po vašoj logici, trebao je i Max tada dobiti 10 – nije ništa bolje mogao odvoziti – kvalifikacije je… Read more »
Koju bi ti da ocjenu maxu za lroslu sezonu, i koliko je “tesko” bilo maxu prosle sezone?
Vidim za monako mu dajes objektivnu 10ku jer eto bilo mu je tesko
Max zaslužuje desetku za prošlu sezonu, ne naravno baš za svaku utrku, ali prosječno da. Monako je svakako bila jedna od tih staza gdje je svoju desetku debelo zaslužio, počevši od briljantnog kvalifikacijskog kruga (po mnogima čak i najbolji u povijesti) pa do prilično zahtjevne trke za (kiša, strategija…itd.) gdje je u nekoliko navrata pokazao zavidnu brzinu i pamet, a mogao je lako na razne načine izgubiti tu trku. Općenito govoreći, ako netko pamti moje komentare, ja sam prvi za to da se ne štedi na “desetkama”, ako je netko odvozio sve bez greške, ne treba ga kažnjavati zato što… Read more »
Jel sad za maxovu desetku za sezonu gledamo koliko je bilo tesko il sto? Je mogao vise? Glumljenje objektivnosti i fikozofiranje ti bas i ne ide
A u kojem trenutku i u kojoj utrci je Max prošle sezone pobijedio vozikajući se 5+ sekundi ispod tempa u procesiji bez strategije i s ukupno 3 pretjecanja u cijeloj utrci? Ako je imao ijednu takvu utrku, u njoj je sigurno trebao dobiti 9 ili čak 8, ne 10, jer mu je bilo prelagano, Ali ja se ne sjećam takve utrke, ti me slobodno korigiraj ako je postojala. A čak i ako je postojala, a sve ostale su bili ipak teže (i time za 10), zašto bi ukupna desetka kroz cijelu sezonu bila upitna? Dakle, samo čitaj malo s razumijevanjem,… Read more »
Tigre nemoremo mi citat s razumijevanjem kad ne razumimo ono sto ti razumis…
A sad ozbiljno, vrtis stvari ka i uvik kako tebi pase, al dobro… ja cu ti samo rec da je maks s vecom lakocom la i uzea naslov neg sto je leclerc osvoia monako… a ti filozofiraj i dalje i vrti cinjenice kako i kad tebi odgovaraju
najbolji kvalifikacijski krug je onaj schumija kad su ga kaznili jer je navodno namjerno se izvrtio prije cilja.
onda ne treba ocjenjivati ni jednu utrku-zna se da na ovoj stazi je pretjecanje riskantno i teško ( iako su stroll i bottas pokazali da se može prejecati),.
leclerc je osvojio pole postiion i pobjedio- to je zaslužio 10,
općenito ovo ocjenjivanje je subjektivno-pogotovo ako onaj koji ocjenjuje sustavno neke pilote podcjenjujen i daje ispod prosječne ocjene jer im se dotični pilot ne sviđa ili ga smatra tatinim sinom,
Naravno da su ocjene subjektivne, ali baš zato i možemo napisati svoje mišljenje i komentare, reći što nam se sviđa i što ne. Ja ne vidim ni najmanje da autor bilo koga zakida u smislu da to čini stalno zbog nekakvih (ne)simpatija. Ok, prošle sezone je zakidao Verstappena, ali to je bilo zbog čudnog kriterija ocijenjivanja gdje se desetka nije dijelila skoro nikad. Ne slažem se ni ja uvijek sa svim ocjenama, ali onda napišem argumentirano zašto mislim drugačije, a optuživati nekoga bez argumenata nije fer. Slobodno napiši koga autor zakida i zašto.
pa napisao sam argumente. zašto stroll samo 4 ako je jedan od rijetkih koji je pretjecao na stazi. a vezano za leclerca aramco power rankings je leclercu dao ćistu desetku,piastri je dobio 9.2. opčenito imam osječaj da su gore navedene ocijene slično posložene ali umanjene za jedan.što znači da onda žiri ilii autor gore navedenih ocijena čak nije ni subjektivan ni objektivan nego samo prepisuje ocijene umanjene za jedan uz svoje komentare. A objašnjenje da staza u monacu je rutinska za pobjedu ako si na pole position je suluda, jer uostalom zadnje dvije sezone ako se ne varam leclerc je… Read more »
ma slažem se sa tobom da ocijene svatko gleda iz svog kuta i sa svog stajališta pogotovo ako nekog pilota ili bolid više favoriziraš ili voliš, zato ovo sa ocijenama po meni je blesavo,jer zalud ti je dobar vikend ili 99% utrke ako na kraju nema rezultata kad padne zastava. spomenuio sam aramco power ranking u drugom postu, i masu ekipe je također jako nezadovoljno njihovim ocijenama svaku utrku , pogotovo zato jer u ocijenu je uključen cijeli trkači vikend.a bodovi za konstruktora i vozača se dobivaju za vožnju u nedjelju na stazi a ne za petak i subotu( osim… Read more »
Znači čovjek cijeli vikend odvozi besprijekorno i bez greške, osvoji pole pobijedi i 80% utrke ima čovjeka na leđima unutar 1 sec, znači koncentracija na max i nema opuštanja, tempo je bio sporiji ali napisati da je vozio sporije 5 ili 10 sec je smiješno.
Jedino što je smiješno je tvoje (i nekih drugih tu) neznanje. Ovdje govorimo o činjenicama, ne o mišljenjima. Valterri Bottas je na kraju svog 15.kruga ušao u box i našao se na začelju cijele kolone sa 18 sekundi zaostatka. Do kraja 19. kruga on se već pridružio koloni – dakle, kroz tih par krugova on vozi 4-5 sekundi brže od vodećeg. A Bottas vozi najsporiji bolid na gridu. Koliko je, dakle, brže u tom trenutku mogao ići Leclerc u Ferrariju? A to nije jedini primjer u utrci. Sami vozači, više njih, su na kraju trke izjavljivali da su vozili drastično… Read more »
Max prošle godine napravi prednost preko 10 sec i da nije pala kiša ne bi bilo nikakve drame i on je imao težak posao, Lecler 80% staze ima čovjeka unutar 1 sec i čeka na grešku Leclera i on nema težak posao. I nisam znao da starost guma ne utječe na brzinu. Znači sad u Kanadi če Max na 15 krugova starijim guma imati isto vrijeme kao Leclerc na svježim, stvarno si znalac i svašta se da naučiti od tebe.