Svoju 24. najbolju startnu poziciju u karijeri, Charles Leclerc u Ferrariju osvojio je na Velikoj nagradi Monaka 2024. To je treći put da ovaj monegaški vozač ima pole position na svojoj domaćoj utrci, a otkrit ćemo u nedjelju hoće li to biti ‘treća sreća’ za njega i hoće li konačno ostvariti san o pobjedi u Monte Carlu. Drugu startnu poziciju osvojio je Oscar Piastri u McLarenu, a treću Carlos Sainz u drugom bolidu Ferrarija.
Uistinu je nevjerojatno da su kvalifikacije u Monte Carlu prošle bez ikakvih incidenata. Iako je na stazi vladala velika gužva i svi su vozači bili na apsolutnom rubu, nije došlo do bilo kakvih udesa i nije bilo potrebe za žutim ili crvenim zastavama.
Charles Leclerc nije bio najbrži u Q1 niti u Q2, ali bio je onda kad je bilo najpotrebnije. Krug 1:10,270 bio je na kraju dovoljan za najbolju startnu poziciju, ukupno jubilarni 250. pole position Ferrarija u Formuli 1. Odlične kvalifikacije imao je i Oscar Piastri, koji je smjestio svoj McLaren u prvi startni red. Iz drugog će također kretati vozači Ferrarija i McLarena – Carlos Sainz i Lando Norris. U treći red kvalificirali su se George Russell u Mercedesu i vodeći vozač prvenstva, Max Verstappen u Red Bullu.
Ugodna iznenađenja kvalifikacija bili su Alex Albon i Pierre Gasly, koji su ušli u Q3 i startat će iz petog reda, a neugodna iznenađenja predstavljaju tek 16. Fernando Alonso i 18. Sergio Perez.
CHARLES LECLERC TAKE POLE IN MONACO!!! 🤩#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/KQa8XJyo3B
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
TIJEK KVALIFIKACIJA:
Uoči trkaćeg vikenda u Kneževini, vremenske su prognoze najavljivale mogućnost kiše za subotnje poslijepodne. Ipak, pokazale su se netočnima u ovom slučaju. Kvalifikacije su počele po sunčanom vremenu, nebo iznad Monte Carla bilo je pretežno vedro, uz temperaturu zraka od 21 Celzijevog stupnja i temperaturu staze od visokih 47 stupnjeva.
Uoči početka kvalifikacija, usprkos činjenici da je Max Verstappen osvojio svih sedam najboljih startnih pozicija u ovoj godini, favorit za pole position bio je Charles Leclerc. Zašto? Zbog brzine i samopouzdanja demonstriranog na slobodnim treninzima. Ferrarijev vozač bio je najbrži na drugom i na trećem treningu.
Ne kaže se uzalud da su kvalifikacije na VN Monaka najvažnije kvalifikacije u Svjetskom prvenstvu Formule 1. Poredak u subotu u velikoj mjeri određuje i poredak na kraju Grand Prix vikenda.
Never. Gets. Old. ❤️ #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/indmvTvGDt
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
Q1 – eliminirani vozači: Alonso, Sargeant, Perez, Bottas, Zhou
Kad je svih 20 vozača odradilo svoje prve mjerene krugove, poredak je izgledao vrlo neobično pa su na vrhu bili Hülkenberg i Magnussen u bolidima Haasa, no ubrzo su stvari ipak počele sjedati na svoje mjesto i prema vrhu su se probijale uobičajene face. Ipak, bilo je velikih iznenađenja.
Najbrži krug u Q1 odvozio je George Russell u Mercedesu (1:11,492). Dobro su izgledale Srebrne strijele pa je Lewis Hamilton bio treći, a između njih se smjestio još jedan bolid pogonjen Mercedesovim motorom – Oscar Piastri u McLarenu bio je drugi. Slijedila su dva Ferrarija, Sainz ispred Leclerca, a onda Albon u Williamsu i tek na sedmom mjestu Verstappen u Red Bullu.
Za najveće iznenađenje pobrinuo se njegov momčadski kolega Perez, plasmanom na tek 18. mjesto, a još jedna velika žrtva prve runde kvalifikacija bio je Alonso, eliminiran kao 16. u poretku. Uz njih, subotnju vožnju po ulicama Monte Carla okončali su Sargeant, Bottas i Zhou. Još jedan jako loš dan za Sauber.

Q2 – eliminirani vozači: Ocon, Hülkenberg, Ricciardo, Stroll, Magnussen
Verstappen i Sainz otvorili su drugu kvalifikacijsku rundu izvrsnim krugovima. Nizozemac je postavio vrijeme 1:11,196, a onda je svoj krug još 19 tisućinki sekunde brže odvezao Španjolac u Ferrariju. Nekoliko minuta kasnije stigao je Verstappenov odgovor – 1:11,019. Razlike su bile tako male, da nitko nije mogao sasvim siguran u prolazak dalje.
U nastavku su izvrsnu brzinu demonstrirali vozači McLarena. Najbrži krug u Q2 imao je Norris (1:10,732), dok je Piastri bio treći sa samo 24 tisućinke zaostatka za momčadskim kolegom. Između njih smjestio se Verstappen s Red Bullom. Leclerc je bio četvrti sa zaostatkom manjim od jedne desetinke sekunde, a najugodnije iznenađenje kreirao je Gasly, smjestivši bolid Alpinea na petu poziciju.
Prošli su dalje i Mercedesovi vozači, Sainz s Ferrarijem, Tsunoda s RB-om i kao deseti – Albon u Williamsu. Mjesta među deset najboljih nije bilo za Haasov dvojac, kao niti za Ocona, Ricciarda i Strolla. S obzirom na Alonsovu eliminaciju u prvoj rundi, Aston Martinu se ne piše dobro u Kneževini.

Q3 – pole position za Charlesa Leclreca u Ferrariju
U završnoj rundi kvalifikacija imali smo po dva bolida McLarena, Ferrarija i Mercedesa, Verstappena u Red Bullu, Gaslyja u Alpineu, Tsunodu u RB-u i Albona u Williamsu.
Svoj prvi mjereni krug Leclerc nije otvorio na najbolji način i nije bio najbrži u prvom sektoru, a još je prijavio momčadi da se nešto pomaklo kod papučica u bolidu. Ipak, druga dva sektora bila su sjajna i zasjeo je na vrh s vremenom 1:10,418.
Leclerc is dialled in on his first flying lap
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
P1 for the Ferrari driver 💪#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/Jia0Vrz82s
Jako blizu bio je Piastri, samo 26 tisućinki sporiji od Leclerca. Verstappen je imao dobar prvi sektor, ali krug je okončao na trećem mjestu, sa zaostatkom od desetinke i pol. Slijedili su Sainz, Russell, Norris i Hamilton. Čekao se završni obračun za pole position.
Leclerc je u drugom mjerenom krugu išao još dosta brže, popravio je svoj rezultat na 1:10,270 i to je bilo dovoljno za pole position, njegov treći u Monte Carlu. Piastri je zaostao desetinku i pol, Sainz dvije i pol. To su bila trojica najbržih. Norris je četvrti, Russell peti, a Verstappen šesti, budući da je odustao od svog završnog kruga nakon pogreške i laganog kontakta sa zaštitnom ogradom u prvom zavoju. Hamilton nije mogao bolje od sedmog mjesta, a pored njega startat će Tsunoda. U petom redu bit će Albon i Gasly, kojima sami ulazak u Q3 predstavlja veliko postignuće.
250 poles!!! 🤩
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
Congratulations @ScuderiaFerrari 🥳👏#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/iqeRL0RUd0
Dakle, Leclerc je proslavio svoj 24. pole position u karijeri, a ukupno je to jubilarni 250. za Ferrari. Monegaški vozač dugo već sanja tu prvu pobjedu u Monaku, sutra ćemo doznati hoće li za njega biti treća sreća. Pole position je već osvajao 2021. i 2022., no nije uspio pobijediti niti u jednom slučaju.
Start nedjeljne utrke je u 15 sati.

Haas drivers Kevin Magnussen and Nico Hulkenberg have been disqualified from the results of qualifying for the 2024 Monaco Grand Prix after the stewards discovered an irregularity with the opening of the drag reduction system (DRS) on the rear wings of their VF-24s.
PRIJEVOD:Haasovi vozači Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg diskvalificirani su iz rezultata kvalifikacija za Veliku nagradu Monaka 2024. nakon što su stjuardi otkrili nepravilnost s otvaranjem sustava za smanjenje otpora (DRS) na stražnjim krilima njihovih VF-24. Moj komentar: Odavno tvrdim da su F1 “stewardi” obične guzice, mislim da je i ovo njihova “kvaka” za unazađivanje F1 “cirkusa” koji pod njihovim upravljanjem zaista to i postaje, svakim danom sve više – pravi CIRKUS… Naročito mi je “slatka” njihova opaska – …” o incidentu će se odlučiti nakon utrke…” To je da svisneš od muke – čovjek dođe trći (npr) i onda bum-tres… Read more »
To je tvoje mišljenje. Respect.
Ali , nisu poštovali pravila koja postoje i to je to. Ne vidim zašto takva reakcija, pa onda bi svatko na gridu radio što želi.
Bravo max.. uspia si drugi najgori bid dovest do p6! Po rezultatu pereza, i zdravom logikom se vidi da su svi bolidi osim alfe tu brzi od red bulla
Moram reci da ocekujem pobjedu McLarena sutra
👍🏿 !
I to je to što smo gledali, sutra spavanjac, ova staza je katastrofa, gore nema, glamur, raskoš, bogatstvo su odlike Monaka, uostalom zbog toga i jeste u kalendaru, za pokazivanje navedenog.
To je točno što govoriš, ali da pitaš bilo kojeg vozača – …da moraš pobijediti u samo jednoj utrci F1 koju bi stazu odabrao, SVI bi ti odgovorili da je to Montecarlo… Jer Montecarlo nije utrka to je – institucija… Bez ove utrke F1 više nebi bila ono što uistinu jest – splet tehnike, tehnologije, ljudskog umijeća, adrelinskog svijeta i glamura upravo zato jer ova 22 čovjeka u superbrzim bolidima koje obratno od aviona spriječavaju da ne polete već ih zabijaju uz asfalt riskiraju svoje živote za ono malo istinske sreće kada podignu pehar pobjednika u zrak i kada im… Read more »
ako ne pobijedi sutra nece tko zna kad u monaku ali ja malu prednost dajem mom mclarenu piastri jako brz
Bravo Ferrari i Mclaren to su ekipe koje moraju bit na vrhu a ne neke instant ekipe koje se pojave povremeno. Ove dvije ekipe su stvorile F1 i bez njih F1 nebi bila ista!
slazem se dosta je red bulla i mercedesa 14 godina skupa drago mije williams vidjet bar u top 10 i renault
“Instant ekipe koje se pojave povremeno” Koje bi to bile instant ekipe koje se pojave povremeno a na vrhu su? Red Bull? 19 godina u F1 nije baš malo. Ili 27 godina ako pratimo povijest ekipe, od Stewarta pa na dalje. Ili još dalje u povijest preko Minardija. I u tom periodu imaju 6 naslova konstruktora. S druge strane, McLaren, od 1966, osam naslova konstruktora. Nikad sa svojim motorom, dok evo, Red Bull razvija i svoj motor. Ili je možda Mercedes instant ekipa? I za kraj, da, i meni su Ferrari, McLaren, Williams drage ekipe i zbog nostalgije ih želim… Read more »
Instant ekipa u F1 , smješniji komentar nisam pročitao, samo probaj zamisliti koliko je tu truda i rada da se jedna ekipa održi u F1 konkurenciji
Da bi pobjedio treba ti vrhunski tim i rad cijele ekipe
Možeš biti navijač McLarena, ali omalovažavanje drugih ekipa je element koji nema veze sa natjecanjem F1 gdje odlučuju tisućinke
Napokon netko drugi ima prvu startnu poziciju
Udario sam u zid, auto je kriv…..
O čemu vi,da li su mogući normalno komentari ovdje? Očito da ne
Reci sto te muci, jel to rekao preko radija? Jel sam ja to izmislio? Cim mu se puse za vratom odma greske, prike 2 utrke preletio pasicu i ostetio podnicu a sad udarac u zid, bez brige bit ce toga jos. Pozdrav.
Jedva čekate pljuvati po nekome,ali koliko vidim niste spomenuli ostale koji su udarili u zid
Ostali nisu bitni, obožavani Max koji NE griješi je posebna kategorija!
A kada ode PRAVI tvorac “bajke RB-a” biti će toga još, i sve više – već su se sveznadari počeli glasati u razdvajanju “dobrog bolida” i “zvjezdanog” Maxa koji je NEPOGEŠIV – “The wall” by Pink Floyd – to je himna za MAXA!!!
Tip je pravi napuhanko, ja ga zovem Buhtlica…
Udario sam u zid, AUTO je kriv??!!
Razbije mali Ivica staklo na prozoru s loptom i na upit ..tko je kriv Ivice za ovo?…Ivica/Max odgovori – lopta je!!!
Ova vam je dobra ostali nisu bitni,hahaha,sad se pljuje po maxu,prije se pljuvalo po Luisu,tako će se pljuvati po sljedećem tko bude,ljudi su nemogući
Pljuje se po onome ko se nezna ponašati kao normalan čovjek!
Max kao i Luis prije njega je napuhanko, sve je u redu kada ide glatko niz dlaku, kada malo zaškripi onda su svi i sve drugo krivo osim njega samog…
Treba biti skroman, radišan i biti fer-play vozač pa će te svi poštovati i cijeniti…
Ovaj to sigurno nije a koliko je dobar on ili njegov stroj rasuđujte objektivno a ne ga dizati u zvijezde – sa ovakvim bolidom bi sigurno pola vozača od ove postave bili svjetski prvaci!
Neznam koliko pratite F1,ali skoro svi koji su nešto postigli u F1 su bili puni sebe,u tu listu ubrajam Sennu i Sumachera,naravno ne tako puni sebe kao ova dvojica ,ali ljudi ovdje jedva čekaju pljuvati, uživajte u utrkama čemu toliko pljuvanje
Da bi shvatio kako se voze trkaći automobil, moraš sjesti u njega
Po komentarima se vidi da ne gledaš kako vozač vozi i ne interesira te
Tipičan primjer navijača
Žao mi je da ne znaš uživati u utrkama, već te veseli nečiji neuspjeh
Greške se događaju i najboljima. Senna je griješio i gubio utrke, Schumacherove greške su ga koštale prvenstva. Vozači su poginuli u utrkama zbog greške
Vidim imaš nick od “največeg” fair play vozača u povijesti koji je gazio preko mrtvih da bi došao do cilja, gdje ti je obraz da ti nekom držiš predavanja!!!
I da ,jako je bitno kako ti nazivaš Lewis Hamilton ili Maxa Verstappena koji jsu ispisali stranice povijesti F1 kao neki od najboljih
Kad pobjediš malog čovjeka u sebi, možda shvatiš da su vozači na gridu najbolje od najboljih i možeš im se diviti dog gledaš njihove utrke
ma zid se pomaknuo 🙂
Ti se šališ, ali to se stvarno dogodilo Senni jedne godine u Monacu.
To se Senni desilo 1984 u Americi a ne u Monacu
znam, prvo mu nisu vjerovali al onda su išli provjeriti
Bilo je to davno, tada sam bio klinac. Bio sam uvjeren da je to bilo u Monacu.
Max je opet pokazao da je klasa za sebe
Ja se slazem, treba udarit u zid a da ne sj…. ovjes. 🤪
A covjek bi pomislio da toliko dobar, po mnogima savrsen vozac, ne moze pogrijesit hehe
Savršeni vozač postoji samo na filmu