Ricciardo: Zašto smo startali s krugom zaostatka? Pomalo glupo pravilo

Australski vozač nije se najbolje proveo prošle nedjelje u Sao Paulu. Njegov bolid oštećen je u onom incidentu na startu, a iako je nastavio voziti nakon perioda crvene zastave, otpočetka je bio jedan krug u zaostatku za ostalima i nije imao priliku boriti se za bodove. Nazvao je to pravilo ‘glupim’.

Brzo nakon starta utrke za VN Sao Paula došlo je do incidenta između Alexa Albona i dvojice Haasovih vozača. Dijelovi su letjeli na sve strane, a jedna je guma sletjela na stražnje krilo bolida AlphaTaurija, kojim je upravljao Daniel Ricciardo. U sličnoj se situaciji našao i njegov zemljak, Oscar Piastri iz McLarena, koji je također bio kolateralna žrtva tog sudara.

Obojica su na kraju prvog kruga ušli u boks i zapravo bili spremni odustati, budući da su im bolidi bili značajno oštećeni. Na stazu je već izašao sigurnosni automobil, a onda je u drugom krugu pokazana crvena zastava, kako bi se odradili popravci na zaštitnoj ogradi i očistila staza od brojnih krhotina bolida. U AlphaTauriju i McLarenu to su vidjeli kao priliku za popravak bolida i njihov povratak u utrku.

Mehaničari su odradili jako dobar posao i osposobili bolide za vožnju pa su Ricciardo i Piastri bili spremni za drugi start utrke. Međutim, budući da su na početku otišli put svojih garaža prije nego je pokazana crvena zastava i nisu odradili oba kruga kao svi ostali vozači, pri drugom startu morali su krenuti iz boksa i to s krugom zaostatka za svojim rivalima. Jasno, nakon toga njihova utrka nije bila ništa drugo nego dobar test i završili su na posljednja dva mjesta u poretku. Bilo je dosta odustajanja, tako da su bili 13. i 14.

Ricciardo smatra da je takvo pravilo glupo i da su trebali imati pravo ravnopravno sudjelovati u nastavku utrke: “Nadali smo se da će doći do crvene zastave pa da se možemo vratiti u utrku. Došao sam u boks, čuli smo za crvenu zastavu i momčad je odradila odličan posao s popravkom bolida. Bili smo spremni za nastavak, a onda su mi rekli da Oscar i ja startamo s krugom zaostatka. Sve uzbuđenje zbog ponovnog utrkivanja kompletno se ugasilo u meni.”

“Nije kompletiran niti jedan krug utrkivanja pod zelenom zastavom. Ne znam kako smo onda mi startali s krugom zaostatka. To je stvarno frustrirajuće. Očigledno, to je nešto pomalo glupo u pravilima. Moj bi argument bio: da je 15 bolida danas imalo problem, zar bi tih 15 bolida startalo iz pit lanea s krugom zaostatka, a stavili bi samo pet bolida na grid? Ne, ne bi to napravili.”

“Po meni, mislim da mogu koristiti zdravi razum i razmišljati otvoreno. Volio bih da smo se mogli utrkivati, da su nam dopustili da budemo u utrci. Ovo je bilo pomalo bolno”, poručio je Ricciardo.

Uzmemo li u obzir da je standardna praksa tijekom utrka, prilikom perioda sigurnosnog automobila dopustiti vozačima koji zaostaju za krug da se vrate u isti krug u odnosu na vodećeg, onda je sasvim logično zapitati se zašto isto nije dopušteno prilikom prekida utrke.

Situacija je bila dodatno frustrirajuća za Ricciarda jer je AlphaTauri u zadnje vrijeme uhvatio zamah i počeo ostvarivati dobre rezultate. Australac je u Meksiku osvojio jako dobro sedmo mjesto, a u brazilskom subotnjem sprintu završio je deveti, samo mjesto iza osvajača bodova. Još kad se tome pridoda šesto mjesto Yukija Tsunode u sprintu i deveto mjesto u nedjeljnoj utrci, naravno da Ricciardo još više žali što je ‘ni kriv ni dužan’ ostao bez prave prilike posljednjeg dana trkaćeg vikenda u Sao Paulu.

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
schumy

Jos jedna po**arija tip FIA uz monstruoznu dominirajucu “track limits”…, koja je totalno unakazila pojedine utrke do neprepoznatljivosti!!!

DMX

Takvo pravilo do sad nije postojalo bar od kad ja pratim formulu. Svi koji su startali iz boksa su bili u istom krugu.

MikiRi

Ne da nije postojalo pravilo, već se nije desila ovakva situacija. U prvom zavoju se desio sudar zbog čega je odmah pozvan safety car da izađe na stazu. I ono što nije rečeno je to da su na kraju prvog kruga svi prošli u koloni kroz box. Tada još nije pokazana crvena zastava. U trenutku prolaska kroz box samo su Ricci i Piastri stali u box, dok su ostali napravili još jedan krug po stazi i tek onda je pokazana crvena zastava. Znači sve je bilo po pravilima. Da, to je glupo pravilo jer su mogli dopustiti njima dvojici nakon… Read more »

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x