Max Verstappen pobjednik zanimljive utrke u Brazilu!

Max Verstappen u Red Bullu je pobijedio u utrci za VN Sao Paola koja se vozila na legendarnoj stazi Interlagos u Brazilu. Drugo mjesto je zauzeo Lando Norris u McLarenu, a treći je završio Fernando Alonso u Aston Martinu.

Četvrtu poziciju je osvojio Sergio Perez u Red Bullu nakon velike borbe s Alonsom, a peti je završio LanceStroll u drugom Aston Martinu. Na šestoj poziciji je završio Carlos Sainz u jedinom preostalom Ferrariju, a sedmi je bio Pierre Gasly u Alpineu. Krug desetorice najboljih na utrci u Brazilu zatvaraju Lewis Hamilton u Mercedesu, Yuki Tsunoda u AlphaTauriju te Esteban Ocon u drugom Alpineu.

Image

Tijek utrke:

Uoči početka utrke sve  je bilo spremno te su vozači nakon himne i zadnjih priprema sjeli u svoje bolide kako bi se spremili za uzbudljivu utrku na stazi koja nam je u proteklim godinama redovno priređivala zanimljive utrke. Iz Pirellija su javili kako se očekuje utrka s dva stajanja u boksevima, a da bi većina utrke mogla biti odvožena na mekanim gumama koje su se pokazale kao najbolje za ovu stazu.

Formacijski krug je krenuo u 18 sati po hrvatskom vremenu. Svi vozači su bili na soft gumama osim Logana Sargeanta koji kreće s 19. pozicije. Na samom kraju prvog sektora Charles Leclerc je u formacijskom krugu izgubio kontrolu bolida te je završio u zaštitnoj ogradi. Preko radia je javio svojem inženjeru kako je izgubio hidrauliku odnosno hidraulični sustav na bolidu zbog kojeg je blokirao stražnje kotače.

Leclerc je uspio odvesti bolid iza ograde te je utrka krenula po rasporedu, a drugo mjesto na startnom gridu je ostalo prazno zbog Leclerca. Na samom startu – kaos. Aston Martini su startali očajno iz drugog startnog reda te su Hamilton i Norris s vanjske strane prošli oba Aston Martina i došli na drugu i treću poziciju iza Verstappena koji je bez problema zadržao prvu poziciju.

Najveći kaos je nastao u sredini poretka gdje su Albon i dva Haasa imali kontakt te su Magnussen i Albon završili u zaštitnoj ogradi. Kako je Verstappen došao do kraja prvog sektora na stazu je izašao sigurnosni automobil, a nakon jednog kruga iza njega direktor utrke je odlučio označiti crvenu zastavu kako bi se u miru popravile ograde u prvom sektoru i kako bi se skupile sve krhotine na startno-ciljnom pravcu.

U boksevima je nastao još veći kaos jer su Ricciardo i Piastri skoro odustali od utrke prije crvene zastave pa su mehaničari odmah prionuli poslu kako bi pokušali osposobiti bolide za restart utrke. Iz direkcije utrke je došla informacija kako će utrka krenuti ponovno u 18:31 po hrvatskom vremenu sa klasičnim stajaćim startom s grida.

Redoslijed po kojem će startati u utrku po drugi puta je: Verstappen, Norris, Hamilton, Alonso, Stroll, Russell, Perez, Sainz, Ocon i Tsunoda . Iz FIA-e su obavijestili kako će vozači na čijim se bolidima radilo unutar samih garaža momčadi smijeti nastaviti utrku, ali će morati krenuti iz bokseva, a ne sa startnog grida.

Verstappen je startao odlično te je zadržao prvu poziciju, a isto je napravio i Norris na drugom mjestu. Hamilton je pokušao napasti upravo Norrisa, ali je zbog blokiranja kotača i lošijeg izlaska na pravac nakon prvog zavoja izgubio brzinu te je Alonso preuzeo treću poziciju odličnim potezom na kraju stražnjeg pravca.

Nakon dva kruga Verstappen i Norris su se odvojili od Alonsa i ostatka grida na preko dvije sekunde te je vozač McLarena bio u DRS-u aktualnom svjetskom prvaku. Norris je pokušavao na sve načine doći dovoljno blizu Verstappenu kako bi ga pokušao napasti te je na stražnjem pravcu to i pokušao, ali je Nizozemac uspješno obranio poziciju. Odmah nakon toga kao da je Red Bull ubacio u ‘višu brzinu’ te je pobjegao na skoro dvije sekunde.

Russell je više puta javljao svojem trkaćem inženjeru kako želi skupa s Hamiltonom, koji je bio ispred njega na četvrtoj poziciji, napraviti pomak prema naprijed, ali da Lewis nije dovoljno brz te dolazi pod pritisak Sergia Pereza iza njega. U međuvremenu, Norris je bio na dvije sekunde zaostatka u odnosu na Verstappena, a Alonso je iznenađujuće bio unutar dvije sekunde vozača McLarena na trećoj poziciji.

U 14. krugu je Perez napokon uspio doći dovoljno blizu Russellu te je na ulasku u prvi zavoj uspio proći kraj vozača Mercedesa, a uspio je obraniti i poziciju na sljedećem DRS pravcu pa je sljedeća meta bio Lewis Hamilton u drugom Mercedesu. Iza njih, Sainz je bio u mjenjaču Lanceu Strollu u drugom Aston Martinu, ali zbog DRS ‘vlakića’ nije mogao proći kraj Kanađanina.

U 17. krugu Perez je ušao u DRS Hamiltonu te je bilo za očekivati kako će ga vrlo brzo i napasti za četvrtu poziciju utrke, odmah iza Verstappena, Norrisa i Alonsa. Samo jedan krug kasnije, u 18. krugu, Perez je prošao kraj Hamiltona te je uspio zadržati četvrtu poziciju i na drugom pravcu. Tsunoda je u međuvremenu jednim kotačem izašao na travu te se skoro izvrtio, ali je uspio zadržati bolid bez oštećenja.

Na ulasku u 19. krug Lewis Hamilton je kao prvi od vodećih vozača otišao u bokseve te se vratio na 11. poziciju na medium komponenti guma. Krug iza njega je u bokseve otišao i Russell te se vratio također na medium gumama iza Hamiltona. Hamilton je u tom krugu javio i problem s lijevim kotačem, ali iz bokseva nisu pronašli nikakav problem s bolidom.

U 21. krugu u bokseve je otišao i Sergio Perez te se vratio u ‘sandwich’ između dva Mercedesa što znači da je kroz bokseve izgubio jednu poziciju. Ipak, već u 23. krugu Perez je uspio proći kraj Hamiltona na kraju stražnjeg pravca. U tom istom krugu u bokseve je otišao Guanyu Zhou kako bi se povukao iz utrke. Stroll je dva kruga kasnije ušao u DRS i prošao kraj Russella na jednakim gumama što pokazuje kako Aston Martin ima dobar tempo na ovoj stazi.

Vodeća četvorka koja nije bila u boksevima je u 27. i 28. krugu obavila svoju promjenu guma te su se Verstappen, Norris i Alonso vratili na svoje prve tri pozicije, a Sainz je došao do osme pozicije iza dva Mercedesa. Nakon nekoliko krugova je ušao u DRS zonu Russella koji je pokušavao uhvatiti DRS od momčadskog kolege ispred sebe kako bi obranio poziciju. Ipak, u 36. krugu Sainz je uspio proći kraj Russella te je krenuo u ‘lov’ na Hamiltona i šestu poziciju na stazi.

Samo krug kasnije istu stvar kao i Russellu je napravio i Hamiltonu te je došao do šeste pozicije ispred dva Mercedesa koji nisu izgledali dobro na stazi Interlagos. U 41. krugu smo imali još jedno odustajanje – Valtteri Bottas je dobio poruku od svoje momčadi da se vrati u bokseve kako bi se umirovio te smo u utrci ostali na samo 15 bolida, od toga su Ricciardo i Piastri bili u krugu zaostatka u odnosu na vodeće.

Pierre Gasly u Alpineu je nakon nekoliko krugova uspio sustići Russella te je u 43. krugu odradio pretjecanje na stražnjem pravcu i došao do osme pozicije. U tim trenutcima je bilo za očekivati kako će većina vozača vrlo brzo krenuti na drugo zaustavljanje u boksevima koje bi trebalo biti dovoljno za doći do kraja utrke. Yuki Tsunoda je krenuo skidati jako puno vremena u odnosu na Russella te je bilo za očekivati kako će se vrlo brzo naći pod napadom mladog Japanca.

U 46. krugu, taman  uoči mogućeg pretjecanja Tsunode, Mercedes je odlučio povući Russella u bokseve na promjenu guma te se vratio na soft gumama koje su se bile pokazale bolje u prvoj fazi utrke. Sergio Perez je u krugu kasnije također otišao u bokseve  kako bi pokušao odraditi undercut u odnosu na Alonsa koji je u tim trenutcima bio na trećoj poziciji. Očekivano, Alonso je krug kasnije odgovorio te je i on otišao u bsokseve – uspio se vratiti nekoliko sekundi ispred Pereza.

Pierre Gasly, koji je bio u istom krugu u boksevima kao i Hamilton, je u 50. krugu napao Hamiltona te je došao do osme pozicije. Tom prilikom je zahvalio svojem momčadskom kolegi i momčadi što su ga propustili krug ranije kako ne bi gubio vrijeme u odnosu na Hamiltona. U 52. krugu u bokseve je otišao jedini preostali Ferrari Carlosa Sainza te se i on vratio na setu mekanih guma, a uspio je izaći ispred Gaslya i dva Mercedesa.

Nekoliko krugova kasnije je Stroll otišao u bokseve kako bi ‘pokrio’ Sainza te je izašao nekoliko sekundi ispred Ferrarija unatoč sporijem prolaska kroz bokseve zbog problema prilikom promjene guma. U međuvremenu je i Perez stigao Alonsa te mu je došao na sam rub DRS zone unutar jedne sekunde, a bilo je za očekivati kako Alonso neće moći zadržati vidno brži Red Bull iza sebe.

U 57. krugu u bokseve je ušao i Max Verstappen u drugom Red Bullu te je izašao na novom setu soft guma, isto kao i Tsunoda koji je izašao iza dva Mercedesa. Upravo u tom krugu je prema Russellu došla informacija kako trebaju umiroviti bolid te je Russell drastično usporio i ušao u bokseve kako bi umirovio bolid. Na kraju 59. kruga su iz McLarena odlučili pozvati vodećeg čovjeka utrke u bokseve te je Norris izašao na stazu na drugoj poziciji iza Verstappena, a ispred Alonsa i Pereza koji se bore za treću poziciju.

Perez je nakon ulaska u DRS zonu krenuo u napad na Alonsa, ali je vozač Aston Martina branio svoju poziciju s unutrašnje strane na ulasku u prvi zavoj te je uspješno zadržao treću poziciju. Ipak, Perez je desetak krugova prije kraja konstantno bio u DRS-u te je pokušavao na sve načine prestići Alonsa na stazi kako bi uzeo treću poziciju. Ali, ni nakon više od pet krugova nije uspjevao pronaći način za proći kraj Alonsa koji je odlično vozio.

Do kraja utrke nije bilo većih uzbuđenja osim borbe Pereza i Alonsa za posljednje mjesto na pobjedničkom postolju, a Perez je dva kruga prije kraja uspio proći Alonsa na startno-ciljnom pravcu te je uzeo treću poziciju koju Alonso nije mogao vratiti na stražnjem pravcu. Do kraja utrke je Alonso pokušao vratiti treću poziciju, a u posljednjem krugu je to i uspio te je Alonso uspio zadržati treću poziciju do kraja utrke za samo 53 tisućinke sekunde.

Pretplati se
Obavijesti o
35 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
North33

Nakon ponovnog gledanja borbe Alonsa i Pereza, osobno sam mišljenja da je to najbolja borba kojoj smo svjedočili u ovoj sezoni, i admin bi trebao dati ocjenu više obojici po ovom osnovu.

Jim Clark

Utrka u kojoj se moglo vidjeti svega, od formacijskih kruga do zadnjeg metara, bilo je svega Kritičari Strolla 5. i Pereza 4. u utrci mogli su vidjeti kako prolaze pored nekih od najvećih vozača u f1( podcijeniti vozače koji su u ukupnom poretku Stroll 10. i Perez 2. pokazuje dozu nerazumijevanje motorsporta) Svaki vozač ima boljih i loših perioda u sezoni Alonso kojeg sad svi hvale bio je isto predmet kritičara u posljednjih nekoliko utrka, i eto sad ga svi hvale. Nakon Brazila s razlogom Pa nije Alonso zaboravi voziti i ostario u mjesec dana i uživati ćemo u njegovim… Read more »

schumy

I još nešto: Ostvarila mi se želja koju sam i poručio u jednoj poruci prije utrke – pobijedio je SPORT i neka tako bude uvijek!!!

schumy

Nisam nikada bio fan Alonsa ali jedno mu se mora priznati – ovaj čovo ZNA voziti!
Onaj potez i junačka borba napad-obrana-napad su za vozačke leksikone sigurno jer je evidentno RB brži bolid od Aston Martina…
Bravo Alonso, samo tako naprijed!

F1 Driver

Genijalna vožnja Alonsa,bravo, posebno zadnji krugovi protiv Pereza, koji su podigli atmosferu u Brazilu, uživanje za gledati. Kada ne očekujem,Alonso uvek nadje neki šampionski potez iz rukava i da može da napadne, a i da se odbrani pogotovo od tempa Red bulla i Pereza u završnici.

Deyo1

Alonso, svaka cast majstore!
Ako posotoji vozac koji se od 2014 do 2021 trebao setati kroz grid u autu bez konkurencije i redjati pobede, onda si to ti. I u losem i u dobrom autu, trudis se izvuci maximum. Nadam se gledati te jos par sezona, i ako ima neke pravde da se oprostis od F1 sa titulom.

west

Ima šansu za titulu sad nema Petrova na gridu, al zamalo 😎😎😎!!!

Deyo1

Kazu da je pravda spora, ali dostizna. iskreno se nadam da ce Massa sa pravnim timom osporiti rezultat 2008. i da ce mu dodeliti titulu koju zasluzuje. A insajderi o dogovorenoj dominaciji od 2014. do 2020. ce se sami javiti, i u budcnosti cemo citati dosta o tome, a onda ce se vuci repovi za tvojim idolom. Nijedan sampion nije nakupio toliko animoziteta, koliko tvoj idol, i to sa razlogom.

Crnac

Masa može dobiti samo nekakve novce i nečiju ispriku – možda (i još malo prostora u medijima). Glede konačnog rezultata te utrke i te sezone, F1 ima nekakvo pravilo da se poredak naknadno ne može ni pod kojim uvjetima mjenjati. To pravilo su prihvatili svi sudionici samim svojim sudjelovanjem i ne mogu ga osporiti.
Po meni Masa ne zaslužuje titulu, jer nije bio dovoljno dobar vozač za to.

schumy

Ti si stvarno zleo za promatranje, s kojim pravom to tvrdiš za Masu koji je te godine briljirao i samo su ga njegovi šeprtljavi mehaničari a i ova “odlika” establišmenta F1 u Brazilu i nesretni Timo Glock stajali zasluženog naslova!!!
A ti budi malo umjereniji i “zabrenzaj” ponekad sa ishitrenim izjavama, braco!

Crnac

Dakle, gore sam napisao svoje mišljenje, a ne “jedinu i pravu istinu” (kako neki razmišljaju ovdje). Želiš reći da nemam pravo na svoje mišljenje? Zašto ne bih imao pravo misliti što želim i to napisati? Zabrenzaj ti sa svojim djetinjastim i glupim izjavama prema meni i mojem mišljenju. O formuli (što bi ovdje trebala biti tema) razmišljaj i piši što te je volja. Možeš s nekime raspravljati o tome ili ne moraš, ali molim te, samnom nemoj. zahvaljujem

west

Svačem se ti nadaš!!! To bi zamutilo vodu cijele F1 prvo ova krađa 21. godine na koju Mercedes ima sigurno veće pravo nego Massa na 2008. Uostalom nisu li baš te godine tvoj idol Alonso i družina bili glavni glumci u priči o eventualnom gubitku Massine titule. Zato je sve to i pokrenuo. A ovo o insajderima i tvojim načertanijama će bit kad u laste guzica zaraste. Momak danas vrijede samo činjenice , fakte ,dokazi a ne teorije zavjere ili tumačenje kako se tebi svidi!!! Moj ti je savjet što prije u KK klan tamo ćeš sigurno naći istomišljenike!!!

Pratitelj123cro

Jel ti kuzis da izraz “teorija zavjere” vrijedi samo u glavama ljudi koji nemaju muda/iskre/volje/ISTINE da se susretnu sa cinjenicama u oci? Linkao sam ti prije par mjeseci izjavu Bernija koji objasnjava kako je mercedes cak 4 godine prije svih razvijao motor u svojim garazama i kada su stvorili cudoviste tada su “lobirali” (sto je samo moderna i fensi rijec za potplacivanje) i stvorili pravila tokene koji su zabranjivali drugima razvoj motora i tako je merc od 2014 do 2016 pa i 2017 bio nedodirljiv. A isto to je izjavio i mehanicar koji je radio u mercedesu tada, da su… Read more »

west

Ti i onaj lik ste znači kreatori istine na ovom portalu. Jadan taj portal s vama. Znači ti znaš da je netko podmićen u vezi motora bez dokaza , bez ičeg ali ti znaš(eto ti teorija zavjere) . Postoji izjava Montezemola gdje on govori da je znao da nikada ne bi pristao na hibrid motore ali nije htio da se pokaže kako je Ferrari slab i kako se povlači pred novim tehnologijama .Inače da nije bilo hibrida u formuli ne bi bilo ni Honde ni Renoa to sigurno prije svih . Jean todt je izjavio 2014″ da su Mercedes, Renault… Read more »

Pratitelj123cro

“Znači ti znaš da je netko podmićen u vezi motora bez dokaza , bez ičeg ali ti znaš(eto ti teorija zavjere)” Ne, nego vjerujem u Bernijevu izjavu kao i izjavu tog mehanicara! A ti te izjave uporno zanemarujes kao da nepostoje. Ako imas link na tu todtovu izjavu slobodno ju okaci ovdje. I ferari je varao sa motorom 2019 i dali su kaznjeni? Nisu. Isto tako je i merc prosao bez kazni bez icega jer preveliki su lobiji u igri , previse je para tu u f1 cirkusu da se to dodadno i istrazi. Nego rokni status quo i teraj… Read more »

west

Ja ne zanemarujem nikakve izjave. Berni je rekao da je Mercedes znao ali nije rekao da su isto to znali Ferrari i Reno. Gore ti pišem da je to potvrdio i sam predsjednik FIA Todt 2014 godine na početku hibrid ere!!!

Pratitelj123cro

Daj mi molim te linkaj tu izjavu od todta ako imas ja se ubi al nenalazim po netu nista. Nije sarkazam i nije da mislim da lazes al ja evo nenalazim nista. Sve sto ja nalazim je ovo: “It is why they had such a strong start last year and they are keeping that advantage now. Bernie Ecclestone” “Now, Ecclestone says Mercedes got a head-start over 2014 rivals Renault and Ferrari when the new engine rules were being devised. “They knew a bit more about the [proposed] power unit,” he is quoted by Sky Sport 24, “because the Mercedes people… Read more »

west

Former Ferrari president Luca di Montezemolo has revealed that Mercedes F1 chairman Niki Lauda informed him that the German team began work on their all conquering power unit a decade ago, long before the new turbo era kicked off. Montezemolo told La Repubblica, “Lauda recently confessed to me that Mercedes were already working [on their hybrid engine] since 2007 and that’s why they so adamant during the negotiations to introduce V6 engines from 2014.” Montezemolo also admitted that he erred in accepting the new F1 regulations, “Yes, I made a mistake. But I felt I could not put Ferrari in a position that would… Read more »

west

Bivši Ferrarijev predsjednik, Luca di Montezemolo, otkrio je da mu je Mercedesov Niki Lauda, priznao kako je njemačka momčad počela razvijati hibridne motore već 2007. U razgovoru za La Repubblica, Montezemolo je isto tako priznao i kako je napravio veliku grešku kada je pristao na uvođenje novih hibridnih motora. ”LAUDA MI JE PRIZNAO DA SU NA HIBRIDNIM MOTORIMA POČELI RADITI VEĆ 2007. GODINE. ZATO SU SE TOLIKO ZALAGALI ZA UVOĐENJE V6 MOTORA.””DA, I JA SAM POGRIJEŠIO KADA SAM PRISTAO NA TE NOVE MOTORE. ALI U TOM TRENUTKU NISAM HTIO STAVITI FERRARI U TU POZICIJU KAO DA SMO PROTIV TEHNOLOŠKOG RAZVOJA I NAPRETKA. NISAM HTIO DA… Read more »

Pratitelj123cro

Najlijepsi je bio respekt kojeg je perez pokazao prema alonsu kada ga je zagrlio.
Alonso je ovo profesorski odradio uz pomoc svojih trikova/putanji/baterije je uspio zadrzati RB iza sebe. Respekt!

Jim Clark

Definitivno
Alonso vozač utrke u Brazilu
Perez ferplay vozač Brazila

Pokazao sportski duh i iskreno čestitao tog dana boljem
Respekt obojici

F1 fan

Uhh.. potez alonsa.. to je bilo blizu
Da se nadovežem na ono kako bi se mnogi iznenadili u rb da bi bili lošiji od pereza. Mislim da bi samo alonso i hamilton mogli izazvati maxa u istom bolidu. Jer su brzi i bezkompromisni kao i on. Svaka čast norisu ruselu sainzu leclercu itd. Brzi mladi momci ali max je brz i ima dosta staža u f1 već i postaje sve iskusniji i bolji

Jim Clark

Nakon nešto lošijeg ulaska u sezonu Max je toliko dominantan trenutno da bi mu konkurencija bili stvarno samo navedeni i to u najboljem izdanju
Ovi mladići tu bi dodao Piastri, Albona pa i Gasly pokazuje rezultate ali nitko nema konstantu kroz sezonu

Max8

Bravo Max!! Bravo Lando i bravo Alonso! Tri najbolja na prva tri mjesta!

Pratitelj123cro

Bravo Alonsoo! Napokon dobar tempo aston martina.

mody

Ova staza je odlicna jer je na brijegu ima uzbrdo nizbrdo popularna dtaza

mody

Najzanimjivije je bila borba pereza I alonsa bravo Fernando max je sve ostavio na 50 sekundi leclerc se osramotili slupa se u krugu za zagrijavanje. veliku sudara u prvom zavoju ,mislio Sam da ce netko pobijediti ovdje red bull tesko,,, sada las Vegas bit ce zanimljivo vidjet tu stazu f1 nije bila Tamo 4o godina

Bobo2411

Leclerc se osramotio? pa riknula mu hidraulika i izvrtila ga…kaj je on kriv za to?

sladjan87

Da li je hidraulika ?

Jim Clark

Leclerc nije kriv za greške na bolidu i blokade kotača

North33

Odlična utrka, sa dosta preticanja, šlag na kraju je borba Alonsa i Pereza, prelijepo.

safeth

Utrka u standardnom tempu…Malo u početku Noris pokušavao, međutim činjenično je da je Verstapen ove sezone nedodirljiv…Rastužilo me odustajanje Leclerca, zbog same dinamike utrke..Kasnije zavladala “monotonija”, koju su razbili Alonso i Perez ..Da nije bilo njih, bila bi klasična “monotona” utrka…Ipak čestitke svima…!!

Zinzi

Bravo Alonso!!! Perec je ispao papak!

Jim Clark

Borba u kojoj se stvarno uživalo do samog kraja
Perez je u utrci došao do četvrtog mjesta a treće mu je pobjeglo za 53 tisućinke, prestigao je Hamiltona dva puta u utrci
Sustigao Alonsa
Ajde ispadnu papak i osvoji 4 mjesto u nekom sportu
Pokazao je burbeni duh do zadnjeg metara
Alonsa nikad nitko nije lako pobijedio ako je bio u imalo konkurentnom bolidu
Perez mu je čestitao među prvima i to pokazuje i zaslužuje respekt

Žao mi je ali stvarno ne razumiješ F1 sport , ni sportsko nadmetanje, ni sportsko ponašanje

sladjan87

Bravo Max , bravo Alonso .

Related Posts
35
0
Would love your thoughts, please comment.x