Aktualni svjetski prvak Max Verstappen pobijedio je na Velikoj nagradi Meksika i time uzeo 16. pobjedu u 2023. godini, s čime je oborio rekord od 15 pobjeda u sezoni koji je sam postavio 2022. godine. Red Bullovom vozaču to je bila 51. pobjeda u karijeri.
Na postolju su još završili Lewis Hamilton (+13.875s) i Charles Leclerc (+23.124s). Sedmerostruki svjetski prvak je bio brži od Monegažanina na mekšim gumama nakon crvene zastave, koja je u 35. krugu prekinula utrku zbog nesreće Kevina Magnussena.
Četvrti je završio Carlos Sainz (+27.154s), koji je odolio napadu Georgea Russella nakon crvene zastave. Peti je nakon sjajne vožnje završio Lando Norris (+33.266s). Britanac je ispao iz Q1 u kvalifikacijama, a stvari za njega nisu izgledale dobro ni nakon restarta utrke. Naime, izgubio je čak pet pozicija i pao s 10. na 15. mjesto, ali je sjajnim oporavkom na kraju utrke osvojio peto mjesto.
Šesti je završio George Russell (+41.020s), koji nije sačuvao gume tako dobro kao njegov momčadski kolega. Na kraju je jedva izdržao napad sedmoplasiranog Daniela Ricciarda (+41.570s), koji je osvojio prve bodove u sezoni koji su vrlo važni za AlphaTauri u konstruktorskom prvenstvu.
Oscar Piastri završio je osmi (+43.104s), a Alexander Albon (+48.573s) i Esteban Ocon (+62.879s) zaključili su krug osvajača bodova.
Utrku nisu završili Sergio Perez, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Lance Stroll i Logan Sargeant.
Vozač dana je Norris, a dodatni bod za najbrži krug osvojio je Hamilton.

Tijek utrke
Poznato je kako trećeplasirani na startu utrke u Meksiku ima veliku prednost uoči prvog zavoja zbog zavjetrine. Situacija nije bila ništa drugačija ni ove godine. Leclerc je imao nešto bolji start od Sainza, dok su Verstappen i Perez odlično krenuli u utrku.
Tako su uoči prvog zavoja Leclerc, Verstappen i Perez bili kotač uz kotač. Monegažanin sa našao u ‘sendviču’ s Red Bullovim vozačima, a tu je cijenu platio Perez, koji je zauzeo vanjsku liniju na ulasku, ali je prerano ušao u zavoj, a Leclerc nije imao vremena, a ni prostora sukladno reagirati. Došlo je do dodira, a Perez je produžio u izletnu zonu, dok je podnica njegovog Red Bulla pretrpjela veliko oštećenje.
Verstappen je tako bez puno izazova preuzeo vodstvo, a Leclerc je unatoč dodiru s Perezom zadržao drugo mjesto, ali je i oštetio bočni dio prednjeg krila. Perez je na kraju utrka otišao u boks, ali smjesta je bilo jasno kako Meksikanac nije mogao nastaviti utrku.
Frustracija je bila očita. Perez se nadao završiti na postolju pred domaćom publikom u Meksiku, koja je došla podržati Red Bullovog vozača. Mehaničari Red Bulla nisu ništa mogli učiniti kako bi spasili Perezovu utrku, koja je tako završila već u prvom krugu.
Nakon spomenutog incidenta u prvom zavoju kratko je trajalo razdoblje virtualnog sigurnosnog automobila kako bi se dijelovi s bolida maknuli sa staze, ali utrka je brzo nastavljena.
Hamilton vodio borbu s Ricciardom za četvrto mjesto. Australac se pokazao teškim zalogajem u AlphaTauriju koji je bio prilično brz na ravnici, ali je sedmerostruki svjetski prvak konačno prestigao Ricciarda na početku 11. kruga.
Verstappen je bio prvi od vodećih vozača koji je otišao u boks. Požalio se putem radija kako mu gume nisu na zadovoljavajućoj razini, a Red Bull nije dugo čekao. Na kraju 20. kruga Nizozemac je ušao u boks, a medium je zamijenio za hard gume.
Red Bull je bio precizan u izračunu. Verstappen se vratio na praznu stazu čak 11 sekundi ispred osmog Nice Hulkenberga, a u 22. krugu Verstappen je prestigao šestoplasiranog Russella. U 25. krugu u boks je otišao Hamilton, koji je kao i Verstappen s mediuma prešao na tvrde gume. Na stazu se vratio šesti s deset sekundi zaostatka za momčadskim kolegom Russellom.
Ferrariji su za to vrijeme ostali na stazi. Unatoč pritistku zbog mogućeg ‘undercuta’ Hamiltona, Sainz se složio s inženjerom utrke kako je najbolje da još ostanu na stazi. Ipak, u 31. krugu Španjolac je konačno stao u boksu. Ferrarijevim mehaničarima trebalo je samo 2.3 sekunde za promjenu guma, a Sainz je također prešao na tvrde gume.
Sainz je tijekom ulaska u boks izgubio treće mjesto od Hamiltona. Na stazu se vratio s više od šest sekundi zaostatka, ali zato je imao sedam krugova novije gume. Sljedeći krug u boks je ušao i Leclerc, koji je također imao vrlo dobro zaustavljanje od 2.4 sekundi. Monegažanin je također prešao na tvrde gume, a na stazu se vratio nekoliko sekundi ispred Hamiltona.
U 33. krugu Kevin Magnussen pogodio je zaštitnu ogradu u devetom zavoju. Danac je izgubio kontrolu nad bolidom nakon što mu se slomio ovjes na bolidu. U 35. krugu je prekinuta utrka kako bi redari mogli popraviti zaštitnu ogradu, a nastavljena je u 15:13 sati po lokalnom vremenu.
Skoro su svi vozači postavili nove gume tijekom crvene zastave, a zanimljiv je bio odabir guma od vozača koji su bili među osvajačima bodova. Verstappen, Ferrarijevi vozači, Ricciardo i Tsunoda bili su na hardu, dok su Mercedesi, McLareni i Hulkenberg bili na mediumu.
Ovo je bio poredak na restartu utrke…
Verstappen je odradio savršen restart utrke. Brzo se odmaknuo na sigurnu udaljenost od vozača koji su se nadali ugroziti njegovo vodstvo utrke, ali na kraju je poredak prve četvorke ostao nepromijenjen, dok je Russell napredovao sve do petog mjesta. Najveći tragičar ponovnog starta bio je Lando Norris, koji je pao s 10. na 15. mjesto.
U 40. krugu Hamilton je uz malo prašine prestigao Leclerca i time preuzeo drugo mjesto. Monegažanin se hrabro branio, ali je bio nemoćan na tvrdim gumama protiv Mercedesa koji je imao medium gume.
U međuvremenu, Norris je započeo misiju povratka među osvajače bodova. Unatoč sporom startu nakon crvene zastave, pokazao je zavidnu brzinu u McLarenu. U samo nekoliko krugova prestigao je oba Alpinea i preuzeo 11. mjesto, a ni Hulkenberg se nije uspio ‘odhrvati’ s Britancem.
Veliku grešku u 49. krugu utrke napravio je Yuki Tsunoda. Japanac je bio na vrlo dobrom osmom mjestu, ali nije bilo dovoljno strpljiv tijekom borbe s Piastrijem. Dodirnuo je njegov McLaren, a zatim se izvrtio zbog kontakta. Tako je pao s osme na 16. poziciju, a AlphaTauri je uskratio za dvostruke bodove u Meksiku.
Taj je incident iskoristio Norris, koji je u međuvremenu prestigao i Albona, a time je preuzeo osmo mjesto nakon Tsunodinog pada u poretku.
U 49. krugu iz utrke je odustao Fernando Alonso. Aston Martin vjeruje kako je Španjolac oštetio bolid zahvaljujući krhotinama na startu utrke, zbog čega je izgubio brzinu.
Ferrarijeva prognoza kako će Leclercove hard gume postati bolje od Hamiltonovog mediuma nije se pokazala istinitom. Sedmerostruki svjetski prvak povećavao je vodstvo svakim krugom, dok je nešto niže u poretku Piastri propustio Norrisa ispred sebe.
Britanac je bio osjetno brži, stoga je McLaren poručio Piastriju – ubrzaj ili pusti Norrisa. Australac nije puno oklijevao, prepoznao je situaciju i propustio momčadskog kolegu, na čemu mu je ovaj kasnije zahvalio putem radija.
Norris je u 61. krugu prestigao i Ricciarda sjajnim manevrom. Britanac je zauzeo vanjsku liniju na ulasku u četvrti zavoj, ali je zato imao unutarnju putanju kroz peti zavoj, a Ricciardo se nije mogao obraniti od tog poteza. Norris je u 68. krugu prestigao i Russella i time zapečatio sjajnu utrku vrlo solidnim petim mjestom.
Max je sve pomeo opet,tako će još 2 godine. Kako se ljudi samo nadaju kako će uloviti RB a ovi više ne razvijaju ništa,kotrljaju se do kraja sezone doslovno. A što reći o Maxu…od bezobraznog klinca stigao do vrhunca,pa se s pravom pitamo…da li je toliko dobar ili je Perez toliko loš? Za razliku od svog oca Jos Verstappena koji je kotirao kao veliki talent,a doslovno ga pojeo i prožvakao Schumacher u Benettonu,do sina koji danas gazi sve pred sobom. Nešto kao Kale Rovanpera,i njegov otac Hari…koji je za razliku od Josa bio puno bolji i kompetitivniji vozač. Na kraju…u… Read more »
Vrlo jednostavan odgovor,perez je los!!
Daj mu lh,alonsa nekog koji ima tvrdi karakter kao on pa da vidis texasa u momcadi i na stazi.
Tuzno je to za rec ali jedino tko bi mogao parirati maxu su stara garda alonso i lh. Kakav noris,rusel,itd..jos su oni zeleni za maxa
Šteta za Pereza zbog domaćeg terena, najbolji start na gridu, reakcija 0,23, sa petog na prvo mjesto, samo da je malo šire u zavoj ušao, prevelika želja je bila,
Trka solidna. Po meni vozači dana Hamilton i Ricciardo. Norris se je dobro oporavio, međutim, nije se trebao uopće dovesti u onakvu situaciju sa vjerovatno drugim najbržim bolidom na gridu trenutno. Verstappen rutinski i uz malu sreću sa Magnussenovim sudarom. Da ga nije bilo, možda bi bilo malo neizvjesnije za pobjedu između njega i Leclerca. Ali svakako i to je upitno jer ne može niko parirati Red Bullovom race paceu. Perez da nije napravio onu glupost na početku, vjerovatno bi drugi završio.
Steta sto u ferr nisu napravili taktiku za zadrzavanje maxa.
Jesu samo nisu znali koju će A, B,C ,D,E,F…🤣🤣🤣!!!
Ovaj je proletio pokraj njih da ga nisu ni skuzili. Šteta!
Imam osjecaj da je njima bitnija bitka sa mercom nego pobjediti na utrci!!
Lijepo me nasmija .
Čestitke Verstappenu. 16 pobjeda u jednoj sezoni, nezamislivo. Oborio sam sebe s trona. Sve je izglednije da će i po postotku pobjeda srušiti rekord. Najbolja sezona za jednog vozača u povijesti. Kapa dolje majstoru.
Perec legenda… 🙂 Nešto si razmišljam: nakon Riccievog dobrog plasmana,možda u Rb razmisle o zamjeni mjesta između njega i Pereca koji je dokazao da nije ni za bicikl voziti,a kamoli Rb bolid.
Ma ne zna on pod pritiskom..😂😂😂 MAX!!!!
Koji je pritisak vozit trku sa sekundu brzim bolidom? U kvalifikacijama je pritisak jer su samo 2 kruga, i vidili smo kako ke prosa… il i ti mislis da je ima bolid sporiji od alpha taurija, mercedesa, ferraria i mclarena…
Ne misli on ništa. On nadomješta vlastiti gnjev uzrokovan njegovom životnom situacijom s idejom da ovdje nekome (uglavnom navijačima LH) vadi mast ako veliča Maxa. Vidiš da lik ne zna napisati niti suvislo slavlje.
Ljuizu 6 pa gdje si kuco stara. Skinuli te s aparata vidim! Zivio ti nama 🙂 taman stigo na proslavo novog rekorda Maxa! Pozdravi kod kuce.
Čestitke pobjedniku, ali kapa do poda Lewisu koji s ovakvim bolidom pokazuje stari sjaj. Noris odličan, tko zna kako bi bilo na vrhu da je startao iz drugog ili trećeg reda. Ferrari očito ima loš tempo u trci . Šteta za Charlesa.
Ferrari je na mediumu čak bio i dobar. Bio je brži od Merca, barem u Leclercovim rukama. Ali hard je skroz druga priča. Te gume im baš nikako ne leže. Čak je i strategija sa jednim stajanjem bila dobra, međutim, nisu imali sreće sa red flagom. Ali su opet pokazali svoje “umijeće” u kontanju. Umjesto da nastave utrku na mediumu, jer su vidjeli na Charlesu da mogu izdržati dobrih 30 i kusur krugova i to pod punim gorivom, oni stavljaju hard koji im svakako ne leži.
Nisu imali više mediuma!!!
ovaj bolid uopste nije tako los ima brzinu upravljivost lezanje ubrzanje i snagu odlicno izbalansirane i po meni je drugi bolid na gridu;znaci odmah iza red bula iza su mclaren i ferari pa prazno pa ostali ja se tebi unaprijed izvinjavam sto ne dam da potcijenjujes mercedesov bolid imao je on problema sa poskakivanjem i sa manjkom snage,ali sad je opet vracen u sami vrh,to pokazuju luisovi i raselovi reultati inace ne navijam za mercedes ali sam uvijek imao postovanja za tu ekipu koja je stvorila takav bolid ne bih ulazio u raspravu kako isto kao i sto sada postujem… Read more »
Bravo Max bravo Daniel .
Uvik isto svaki tjedan ferrari ne mogu izdrzat ni 1 zavoj cim red bull ode na 4 sec gotovo perez je usao agresivno trkaci incident mislio sam nbiti ce svasta poslije se utrka smirila poslije.opet safety i nista hamilton nije.mogao maxu magnusen je dobro prosao bolid se zapalio sada brazil druge nedjelje…tu mozda bude red bull losiji
Čestitam p9bjedniku bez greske
Zasluženo 100%
Međutim Hamilton,kakva vožnja..putanja…samo malčice konkurentan bolid i on oduševljava svijet
Čestitke prvoj trojci
I najbrži krug na mrtvim hard gumama
Čudo…bravooo
najbrzi krug na medium gumi ne na hardu
post dva iznad sam iznio misljenje o mercedesu,a ovdje cak i ti primjecijed kako mercedes oduvijek dobro cuva gume
gore i to trebas napomenuti
a luis je imao voznju bez greske mozda mu je sc otvorio i vecu mogucnost ali ovakav red bul sa ovako nepogresivim maxom nije jos uvijek moguce pobijediti