Hondina suradnja s aktualnim prvakom Red Bull Racingom ističe 2025. godine. No, japanski proizvođač registrirao se za ostanak u sportu i nakon velike promjene propisa, koja dolazi 2026. godine. Nekoliko je momčadi kontaktiralo Hondu u vezi suradnje kada nova era motora u Formuli 1 počne, ali japanski proizvođač kaže da odluka o budućem sudjelovanju još nije donesena.
Honda ima sporazum o proizvodnji motora u Japanu za aktualne konstruktorske prvake Red Bull i sestrinsku momčad AlphaTauri, ali taj će sporazum završiti 2025. Red Bull je osnovao vlastitu tvrtku za pogonske jedinice u Milton Keynesu i ovaj mjesec je objavio novo partnerstvo s tvrtkom Ford od 2026. godine.
Honda, koja se službeno povukla iz Formule 1 nakon što je vodila Maxa Verstappena do njegovog prvog naslova prvaka u 2021., držeći otvorena vrata za ulazak 2026. godine, obavijestila je FIA-u prošle godine da je zainteresirana za proizvodnju pogonske jedinice prema novim pravilima, iako nije bila u mogućnosti potpuno se obvezati na projekt.
Govoreći na konferenciji za novinare pred početak sezone u Japanu u ponedjeljak, predsjednik Honda Racing Corporationa Koji Watanabe izjavio je da je tvrtka još uvijek znatiželjna u vezi smjera kojim se kreće Formula 1.
“Nakon što smo se registrirali, kontaktiralo nas je više momčadi. Dok se stvari ne razviju dalje, želimo pažljivo pratiti kamo Formula 1 ide i vidjeti kako će se stvari odvijati. Za sada nemamo konkretne odluke o tome hoćemo li se vratiti u Formulu 1 ili ne. Ali, mislimo da će sudjelovanje u Formuli 1 pomoći u našem tehnološkom razvoju. Tako da smo za sada tu”, izjavio je Watanabe.
Potreba Honde da sreću potraži negdje drugdje, potaknuta je Red Bullovom suradnjom s Fordom na stvaranju nove pogonske jedinice. Upitan zašto su razgovori o nastavku suradnje s Red Bullom nakon 2025. bili neuspješni, Watanabe je odgovorio:
“To nije bilo neuspjeh. Nikada to nismo vidjeli kao bilo kakav neuspjeh. Kao tehnički partner, uvijek smo u kontaktu s Red Bullom. Dakle, postoje mnoge teme o kojima razgovaramo i mnoge o kojima smo već razgovarali. Ali iz ovog dijaloga odlučeno je da nećemo nastaviti suradnju nakon 2025.”
Najrealističnije opcije za ostanak Honde u Formuli 1 su s McLarenom i Williamsom jer su obje momčadi neovisne o proizvođačima i nemaju bliske saveze s drugim momčadima kao što ima Haas preko Ferrarijevog partnerstva.
Govoreći na predstavljanju McLarena 2023. prošlog tjedna, izvršni direktor Zak Brown je rekao da njegova momčad razmatra dugoročne planove za motore, ali da ne žuri s odlukom.
“Imamo vremena odlučiti što želimo učiniti od 2026. pa na dalje. Mislim da je uzbudljivo za Formulu 1 što u nju dolazi toliko proizvođača. Mislim da to pokazuje rast i uzbuđenje za sport. To je nešto što Andrea Stella i ja polako razmatramo. Ne žurimo i vrlo smo zadovoljni s Mercedesom”, izjavio je Amerikanac.
Osim McLarena i Williamsa, postoji mogućnost da bi čak i Aston Martin mogao biti potencijalna opcija.
Iako je Honda sa svojim pogonskim jedinicama prošle sezone donijela Red Bullu 17 pobjeda u 22 utrke. Sljedeća generacija motora mogla bi biti izazovna jer iako će Formula 1 zadržati visokooktanske 1,6-litrene V6 motore, oni će trošiti znatno više električne snage i koristit će se 100 posto održivo gorivo. Sport također ima cilj postići ugljičnu neutralnost do 2030. godine.
Tetsushi Kakuda, voditelj projekta F1 u Hondi i izvršni glavni inženjer, izvijestio je novinare da je tvrtka radila na rješavanju problema s pouzdanošću za 2023. godinu. Prošle godine su, prema Kakudi, svi proizvođači pogonskih jedinica dali prednost performansama u razvoju, no Honda je učinila sve napore da povrati izgubljene performanse zbog uvođenja goriva E10 prema novim propisima. Kao rezultat toga, unutarnje opterećenje motora značajno se povećalo u usporedbi s prethodnom godinom i pouzdanost je bila ozbiljno kompromitirana, što je dovelo do problema tijekom sezone 2022.
Vrlo brzo ćemo imati prilike vidjeti kako se Honda snašla i jesu li riješili probleme s pouzdanošću za ovu sezonu na predsezonskim testiranjima koji su nam na rasporedu za manje od tjedan dana već 23. veljače.
Honda rješava problem sa pouzdanošću??? znači jos jača pogonska jedinica… ajde više odlučite se….