Verstappen ponudio svoju pomoć u razvoju kvalitetnijih kišnih guma

Povratak Formule 1 na atraktivne azijske staze u Singapuru i Japanu nije prošao po planiranom. Iako smo gledali dobre utrke u obje zemlje, oba su vikenda kompromitirani s padanjem kiše, zbog čega su utrke vidjele duge crvene zastave.

Utrke u Singapuru i Japanu nisu bile ni kompletno završene. Obje utrke završile su nakon tri sata od planiranog početka utrke zbog dugih prekida, tako da se u nijednom slučaju nije odvozio planirani broj krugova u utrci.

I dok je utrka u Singapuru došla skoro do kraja, ona u Japanu značajno je skraćena i zamalo se ponovio slučaj iz Belgije. Naime, utrka je krenula u prilično kišnim uvjetima u planiranih 14 sati po lokalnom vremenu. Već u prvom krugu na stazu je izašao Safety Car, a u trećem krugu proglašena je crvena zastava.

Utrka se nastavila tek nakon više od sat vremena prekida, a na kraju je slavio Max Verstappen koji je bio klasa za sebe. Nizozemac je u utrci potvrdio i svoj drugi naslov svjetskog prvaka, ali ističe kako su sportu potrebne kvalitetnije kišne gume za ovakve utrke, a čak je ponudio svoju pomoć u razvoju kvalitetnijih guma,

“Ne želim kritizirati bilo koga, ali mislim da su nam potrebne bolje kišne gume. Pogledajte samo što se moglo u ’90-ima ili ranim 2000-ima s ogromnom količinom vode na stazi.”

“Vrlo rado bih imao testirane od nekoliko dana i isprobao različite vrste guma. Trebaju nam bolje kišne gume jer su ekstremno kišne gume spore i doista ne nose mnogo vode sa sobom. Zato svi žele što prije promijeniti gume na intermediate, jednostavno su puno brže po krugu.”

“Mogli ste vidjeti iz kruga u krug, bili smo na ekstremno kišnim gumama pa na intermediateu, odmah smo bili barem pet sekundi brži i to je previše. Zato nitko ne želi voziti na njima.”

Max Verstappen

Verstappen smatra da je prije 20 godina bilo puno lakše

Svakako je zabrinjavajuće što sve češće umjesto utrkivanja gledamo praznu stazu u kišnim uvjetima. To je trend koji se razvija u sportu u posljednjim godinama, a s trenutnim stanjem nisu zadovoljni ni vozači.

Najveći je problem velika količina kišnog spreja koji otežava vidljivost vozačima. Ono oko čega se slažu svi jest da F1 treba smisliti rješenje kako bi ponovno gledali utrkivanje po kiši, a ne tmurne oblake i vozače u garažama.

“Bilo bi vrlo teško voziti na ekstremno kišnim gumama po kiši kakva je padala kada je bila crvena zastava. Međutim, prije 20 godina bilo bi savršeno dobro voziti u tim uvjetima, tako da sigurno mora postojati nekakvo rješenje.”

“Ovo nije kritika, vrlo rado bih pomogao. Trebali bi pokušati. Možda možemo organizirati više testiranja po kiši i raditi zajedno kako bi pokušali pronaći bolje gume da barem imamo priliku doista voziti po kiši.

“Kišna utrka nije kada odvozite dva kruga na ekstremno kišnim gumama, pa se prebacite na intermediate. Kišna utrka normalno se vozi po teškoj kiši.”

Max Verstappen
Pretplati se
Obavijesti o
11 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
B4c4

FIA to sve može jednostavno riješiti, vrati formulu kakva je bila prije 2008. Izbaci elektroniku samim time smanjuješ dimenzije a i težinu bolida, čak bi i Monaco postao zanimljiv.

Emil

Da, vrati formulu kakva je bila 1967 ili još bolje 1950. uskrsnuti Fangia, Laudu, Sennu… možda kameni kotači, šta ne?
Dajte ne baljezgajte bez veze!

B4c4

Činjenica je da prije skoro nikada nije bio red flag zbog kiše i formule su vozile po takvim uvjetima dok danas baš i ne, šta misliš da li je to zbog vozača ili je do formule, i ja koliko znam u prometu je puno lakše obići osobni automobil nego kamion ili autobus zbog dimenzija samog vozila. A koliko vidim ti podržavaš da formule budu sve veće a ako tako nastave i SPA če biti mala kao Monaco.

Emil

Da, činjenice. Bilo je mrtvih svaku sezonu njih par. Zlatne ploče posvuda. Ne slini više za starinama. Ako su u prometu samo kamioni onda je opet svima isto. Tehnologija diktira. Nemoj mi samo reč da si svoj komentar napisao sa ZX Spectruma ili Commodore 64.

B4c4

Ajde mi samo nabroji tko i kada je netko zadnji put poginuo kada je bila kišna utrka?? I ja nisam rekao da nije svima isto nego da je lakše prestići osobni automobil nego kamion ili ti tvrdiš suprotno?

theKing

Sta ce kisne gume kada vise ne voze po kisi!?

robif

Raikonen je pricao,jos je bio u Ferrariju da su kisne gume 0.E sad dali FIA ne zeli kvalitetnije gume ili Pirreli nije u stanju napravit kvalitetnu gumu

Ferrari kralj f1

Pireli je itekako u stanju napravit bilo kakvu gumu ali dobro znamo tko ne želi da budu gume na vrhunskoj kvaliteti upravo je i to bio jedan od razloga kako bi utrke napravili zanimljivije.

North33

Dobar prijedlog Maxa, bilo bi dobro da imamo kišne utrke kao nekada.
https://youtu.be/xctbnBWAij8

nazareth

O daa i još ovakav zvuk… ali u svakom slučaju vožnja po kiši fali, kišne utrke su uvijek imale posebnu draž…

Pratiteljcro

Bas to, nakon 10ak godina ovakvih losih guma pravo je vrijeme za promjenu.

Related Posts
11
0
Would love your thoughts, please comment.x