Verstappen najbrži u kvalifikacijama, Sainzu start s prvog mjesta na VN Belgije

Najbrži vozač u kvalifikacijama za Veliku nagradu Belgije na stazi Spa-Francorchamps bio je Max Verstappen u bolidu Red Bull Racinga, međutim on je ranije zaradio kaznu starta sa začelja zbog promjene motora, tako da će prvu startnu poziciju uoči nedjeljne utrke na stazi Spa-Francorchamps imati Carlos Sainz u Ferrariju.

Drugu startnu poziciju držat će Sergio Perez u Red Bullu, a iz drugog reda startat će Fernando Alonso u Alpineu i Lewis Hamilton u Mercedesu. Pozicije u trećem redu rezervirane su za Georgea Russella u drugom Mercedesu i najugodnije iznenađenje kvalifikacija – Alexandera Albona u Williamsu.

I prije nego su kvalifikacije za Veliku nagradu Belgije uopće počele, neke su stvari oko startnog poretka bile poznate. Dosta je vozača, odlučilo iskoristiti ovaj vikend na stazi Spa-Francorchamps za aktiviranje novih pogonskih jedinica, a budući da su već u sezoni iskoristili dopuštenu količinu istih, suci nisu imali izbora nego kazniti ih slanjem u pozadinu startnog poretka.

Stvari nisu baš tako jednostavne jer vozača u toj situaciji je čak sedam. Max Verstappen iz Red Bull Racinga, Charles Leclerc iz Ferrarija, Lando Norris iz McLarena, Esteban Ocon iz Alpinea, Mick Schumacher iz Haasa i oba vozača Alfa Romeo Racinga.

Staza Spa pogodna je za pretjecanja pa je to olakšalo njihovu odluku o startu iz pozadine upravo na ovoj lokaciji. U kvalifikacijama će ipak sudjelovati jer rezultati će odrediti poredak “kažnjenika”. Jedini koji zbog svojih novih segmenata pogonske jedinice nije dobio kaznu starta sa začelja poretka je Valtteri Bottas (kazna 20 mjesta unatrag), tako da će on startati ispred ostalih iz navedene skupine.

Na slobodnim treninzima najbolja su vremena imali Carlos Sainz na prvom, Max Verstappen na drugom i Sergio Perez na trećem. Vremenski uvjeti na početku kvalifikacija bili su suhi, no nebo je bilo oblačno i mogućnost kiše visjela je u zraku. Na stazi je u 16 sati izmjereno 19° Celzija, a u zraku četiri stupnja manje. Šansa za kišu tijekom kvalifikacija procijenjena je na 30 posto.

Q1 – eliminirani vozači: Vettel, Latifi, Magnussen, Tsunoda i Bottas

Zbog opisane situacije s kaznama, prva runda kvalifikacija zapravo je nosila puno bolje startne pozicije nego inače. Vozač s najlošijim rezultatom, ako nije među “kažnjenicima”, startat će s 13. pozicije.

Kvalifikacije su nažalost startale s 25 minuta zakašnjenja. Tijekom utrke Porsche Supercupa došlo je do nesreće prilikom koje je oštećena zaštitna ograda, tako da su F1 vozači trebali pričekati na popravak ograde kako bi se mogli boriti za startna mjesta.

Iako su morali čekati gotovo pola sata, vozači nisu bili pretjerano brzi u izlasku iz garaža. Tek nakon sedam-osam minuta zahuktala se akcija na stazi i počela su se pojavljivati kvalifikacijska vremena. Nakon prvih mjerenih krugova, prvu je poziciju držao Max Verstappen s rezultatom 1:44,581. Razloga za zabrinutost imali su u Mercedesu. Njihovi su vozači odradili dva mjerena kruga u prvom izlasku na stazu, ali uspjeli zauzeti tek 10. i 11. mjesto.

Društvo iz Red Bulla i Ferrarija nije niti izlazilo na stazu po drugi put u Q1. Redoslijed je bio Verstappen, Sainz, Perez, Leclerc i svi su pratili završnicu prve runde iz garaže. Pokazalo se da je njihova odluka bila opravdana jer nitko se nije uspio ubaciti unutar te četvorke. Peti je naposljetku ipak bio Russell u Mercedesu, ispred iznenađujuće brzog Albona u Williamsu.

Zadnjih pet mjesta zauzeli su Sebastian Vettel u Aston Martinu, Nicholas Latifi u Williamsu, Kevin Magnussen u Haasu, Yuki Tsunoda u AlphaTauriju i Valtteri Bottas u Alfi. Finac ionako zna da će startati 14., ispred šestorke s kaznom starta sa začelja. Vettel je uistinu imao peh jer je za Schumacherom na 15. mjestu zaostao samo dvije tisućinke sekunde.

Q2 – eliminirani vozači: Ricciardo, Gasly, Zhou, Stroll, Schumacher

Max Verstappen je na početku druge runde zasjeo na vrh krugom 1:44,723. Bio je sedam stotinki brži od momčadskog kolege Pereza, dok su svi ostali nakon prvih mjerenih krugova bili u značajnom zaostatku za “Bikovima”. Sainz na trećem mjestu zaostajao je gotovo sedam desetinki.

Uslijedilo je zatišje na stazi i svi su čekali zadnje dvije-tri minute za napad na pozicije u Q3. U Alpineu i McLarenu izabrali su strategiju u kojoj vozači s kaznama, Ocon i Norris, na dugačkom pravcu “vuku” svoje momčadske kolege Alonsa i Ricciarda, pružajući im zavjetrinu na pravcu. Alonsu je pomoglo, Ricciardu nije.

Oba vozača Alpinea ušla su u Q3 sa sedme i osme pozicije. Norris je bio deveti, Albon deseti za svoj prvi ovosezonski ulazak u završnu rundu, a Ricciardo je za njim zaostao devet stotinki sekunde i time osvojio 11. mjesto kvalifikacija. Iza njega poredali su se Pierre Gasly u AlphaTauriju, Guanyu Zhou u Alfi, Lance Stroll u Aston Martinu i Mick Schumacher u Haasu.

Verstappen i Perez nisu ni vozili drugi mjereni krug u Q2, a završili su na drugom i trećem mjestu. Brži je bio Leclerc (1:44,551), a mjesta četiri, pet i šest zauzeli su Sainz, Hamilton i Russell.

Q3 – Verstappen najbrži, Sainzu start s prvog mjesta

U završnoj rundi gledali smo po dva bolida Red Bulla, Ferrarija, Mercedesa i Alpinea, Landa Norrisa u McLarenu i Alexandera Albona u Williamsu. U Ferrariju se očito niti tijekom ljetne stanke nisu oslobodili dječjih bolesti pa se dogodila sljedeća komunikacija putem radio veze.

Leclerc: Koje su ovo gume?
Boks: Dogodila se pogreška.
Leclerc: Recite mi što da onda radim s ovim gumama.
Boks: Odvozit ćemo krug na njima.
Leclerc: Dakle, idem u brzi krug.
Boks: Da, odvozit ćemo krug.

Taj krug koji je odvozio bio mu je dovoljan za četvrto mjesto u tom trenutku. Najbrži je u prvom mjerenom krugu bio Verstappen (1:43,665), Sainz je kasnio malo više od šest, a Perez gotovo osam desetinki. Prošlogodišnji prvak svijeta djelovao je nedodirljivo, ali svima je ostala još jedna prilika za nadmašiti njegovo vrijeme.

Verstappen je izašao iz bolida i nije se vraćao na stazu, znajući da zbog kazne ionako neće imati pole position. Leclercu je trebalo puno vremena za povratak do boksa i nakon toga nije imao vremena za još jedan mjereni krug, ali je izašao na stazu kako bi Sainzu dao slipstream na dugačkom Kemmel pravcu.

Međutim, Sainzov završni krug bio je sve samo ne brz i uredan. Ipak, ono što je napravio ranije bilo je dovoljno za nedjeljni start s pole positiona jer je ostao na drugom mjestu, iza Verstappena koji zbog kazne seli unatrag. U prvom redu društvo će mu praviti Perez, a mjesta u drugom startnom redu izborili su Alonso i Hamilton. Slijede Russell i najugodnije iznenađenje kvalifikacija – Alex Albon u Williamsu.

Dakle, Sainz će drugi put u karijeri startati F1 utrku s prvog mjesta, a što se kažnjenih vozača tiče, poredak će biti: Bottas na 14. mjestu, Verstappen na 15., Leclerc na 16., Ocon na 17., Norris na 18., Zhou na 19. i Schumacher na 20. Definitivno neobična situacija s ovim kvalifikacijama jer će Sebastian Vettel primjerice, koji je ispao u Q1, u nedjelju startati s desetog mjesta.

Start utrke zakazan je za 15 sati.

Pretplati se
Obavijesti o
28 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
al.ko14

Navijac sam Alonsa i Maxa pa se nadam da ce danas jedan od njih biti na podiju….iako mi nebi bilo krivo da i Lecler napravi nesto….

johhan peacedohan

Jel još neki tvrde da je Stroll najgori vozač

theKing

Ove sezone MS

Pratiteljcro

Strol i Latifi se bore za tu prestiznu nagradu s obzirom da mazepin nije na gridu.

al.ko14

Ja mislim da je Stroll ok vozac….mozda nije jako dobar ali je dobar…..meni je on uvijek bio ok👍

amadeus2022

Max kapa do poda, nakon Mađarske i ovih kvalifikacija nema više brdo komentara jer nam je valjda svima jasno da se tu nema vrlo šta komentirati, a nekako sam siguran da će poslije sutrašnje utrke opet slaviti Maxovi navijači!

Yukihonda

znam da će se neko naslađivati i na mojima jednoga dana… ali mi je drago što si je Mećka sama sebi zabila u pakšu… vrijeme je da naučite gubiti… sutra priredite invalidska kolica za Hama…
sada se vidi koja je najšugavija ekipa na gridu… bolid vam je smeće morate napraviti potpuno novi… ali imate jedan problem koj nećete riješiti a to je slabašni motor i to ovaj sa 10%etanola…morate ćekati 2026god. moliti se bogu da neko drugi ne uspije… hebo vas dupin janje…

theKing

Ocito da ti neznas gubiti ni pobjedivati!

robif

Najbrži? Oderao vraga i boga

mody

Spa ce ostat u kalendaru francuska ispada katar ulazi kina i vegas kyalami nazalost tek 2024

schumy

Zar žališ za Las Vegasom? Te ulične trke treba pod hitno “nogirati” iz F1, to je nakarada od staza! A i Francuska je dosadna i ružna do boga, neznam tko je dizajnirao one “dugine” crte u nijansama francuske trobojnice??
SPA mora ostati u kalendaru jer joj nema premca, tu se stvarno vidi tko je vozač a tko pič…a!

Pratiteljcro

SPA mora ostati u kalendaru jer joj nema premca, tu se stvarno vidi tko je vozač a tko pič…a!”

https://www.youtube.com/watch?v=2m6lzX9i_eI&t=1002s&ab_channel=FormulaEuropeanMasters

Onda je Ocon kralj na tronu od phicaka 😀
Posebno pogledaj na 21:35 kako ga je obisao max, sa nutarnje strane ide na vanjsku i svejedno ga obilazi!!! WOW

mody

Jesi ti.procitao sta sam napisao kyalami staza u j africi nazalost 2024 vegas kina katar ulazi kyalami tek 2024 i ja volim.stare staze jos bi vise volio vidjet zolder amerikanci imaju 3 staze samo. Ne zele da se ide u sumu oni traze moderne staze u gradu ili blizu grada..biti ce rotirajuce utrke svaje 2 godine dosadi uvik isti kalendar zadnjih 1o godina su ispale njemacka malezija korea india . Sada svi zele utrke . Cak im i monako smeta sta se tice francuske mozda bude 2024 meni je ricard dobra staza bolje nego da se vozi ulicna u nici

mody

Kakva utrka za willams bravo.albon uvijek.se vrti oko red bulla i ferrarija volio bi da bude kiša i da dobije albon ili alonso

Race Engineer

Ne želi dati Max zavjetrinu svom kolegi koji mu je usporavao Lewisa prošle godine u finalu. Treba imati želudac Perez i gutati sve ovo šta mu rade ovi iz red bulla. Baš si pašu Max, Horner i starac. Vratit će im se ta bahatost.

amadeus2022

Dakle prijatelju ako išta znaš o F1 onda ti je valjda jasno da nije uopće bilo potrebe da Max izlazi van na stazu, da troši gume bez veze i ne daj bože ošteti bolid i sl. Perezov bolid ionako nije bio u stanju uzeti prvu startnu poziciju jer smo vidli u boksu da ima nekih problema i da je zadnji krug bio koma. S druge strane Ferari mora učiniti sve da zaustavi RB jer im je voda do grla. Nisam navijač Maxa ali ovo šta je on danas napravio, svaki puta samo po jedan brzi krug, kapa do poda. Ako… Read more »

schumy

Oprez sa Hendrixom, a tko je onda taj Clapton??!!
Max je jako dobar ali dozlaboga bezobrazan i naprasit vozač, ne volim takvu bahateriju i gaženje svih ostalih samo da se uspne do cilja!

schumy

Slažem se 300% s tobom! Bahatost im je (naj)jača strana! Dok je Max vozio u nižim kategorijama Ocon ga je stalno “derao” a onda mu se posrećilo da dođe u RB koji je pronašao pobjedničku konfiguraciju bolida i sada je – “zvijezda”…..

amadeus2022

Miješaš pojmove bahatost i samouvjerenost a to je velika razlika!

papaya

Mećava u debelom minusu…jbg

F1 fan

Bit ce zanimljivo sutra ako kiša ne pokvari sve.. Zanimljiv startni poredak, leclerc mora ici na sve ili ništa a max ide uvijek tako da ocekujem dobru utrku

junuz

leclerc mora ici na sve ili ništa a max ide uvijek Ništa za dodati, ništa za oduzeti.I zato je max 1

theKing

Dosadne kvale ali sutra utrka za prste polizat (nadam se)!
Btw kakvo su vrijeme najavili?

given2drive

Vrijeme suncano ali hladno..20ak °C…utrka ce biti uzbudljiva ako nista drugo onda odozada dok se vodeci ne probiju do 5-6mjesta…samo se nadam da nece biti SCa

Yukihonda

kome su pomogla pravila???možda ovim kornjačama od bolida??? pa vi lobirajte… Toto pakšu i njegov drveni advokat… stići će vas Reno bute vidjeli… ima tu još kandidata… motor vam je slabiji od Honde i Ferarija… ne smiju ga odvrnuti da se ne bi narušio ugled zato su i pouzdani… dobro je rekao Tanabe iz Honde u početku sezone… Totova priča o motoru ne drži vodu i to se sada pokazalo… Toto kaže… u simulatoru smo brži za skoro dvije sekunde usporedi sa prošlom sezonom… jedno pitanje… dali će Brazilac osvojiti 8 titulu ikada više??? i dali je to nekome uspjelo… Read more »

Fittipaldi1946

Tebi nema pomoći!Kakve su ti komplekse nabili ovi iz Mercedesa.

Yukihonda

Koliko ja vidim… komplekse imate vi iz Mećke jer ne možete podnijeti poraze… konzerva i ovakav Ferari sa lošom strategijom vas šije… po običaju to pokušavate riješiti sa fiom.. a ne sa svojom kornjaćom od bolida… eto i Toto vuk je skužio da ne može otključati bolid jer nema gdje ključ gurnuti pa ga je sibi gurnio… sve mi se čini da ova vaša dominacija u hibrid eri je zavšila…i ona priča Bernijeva oko uspjeha mećke sve mi je relevantnija…

lando

Kako se max popišo po zavjetrini, hahaha….
Jadan, ovo je neugodno…

Related Posts
28
0
Would love your thoughts, please comment.x