Mercedes: Konstantnost i pouzdanost

Upravo s ove dvije riječi se može opisati Mercedesov učinak do ljetne stanke ove 2022. godine. Možda nemaju najbolji bolid po pitanju brzine na pravcu i u zavojima te po pitanju količine generiranog downforcea, no zato razvaljuju s pouzdanosti i konstantnim rezultatima. Tome u prilog govori podatak da su Mercedesovi vozači zabilježili samo jedno odustajanje, i to Russellovo na startu utrke u Silverstoneu zbog sudara.

Mercedes-AMG Petronas

Pobjede: 0
Postolja: 11
Bodovi: 304 (158 Russell, 146 Hamilton)
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: 1. (VN Mađarske, Russell)
Najbolji rezultat u utrci: 2. (VN Francuske i VN Mađarske, Hamilton)
Bodovi prošle sezone nakon 13 utrka: 344.5

Nakon dramatične završnice prošle sezone u Abu Dhabiju šef Mercedesa Toto Wolff je nadobudno najavljivao sezonu 2022.

“Sljedeće godine će biti meta svima na leđima.”

Na kraju su jedino patila Hamiltonova leđa nakon utrke u Bakuu zbog “pliskavičnih” poskakivanja bolida. Šalu na stranu, početak nove sezone nije bio nimalo bajan za aktualne konstruktorske prvake. Red Bull i Ferrari su ih nadmašili u svim područjima, ili bolje rečeno nadmudrili su ih po pitanju performansi. No, Mercedes je ipak ostao najbolji u jednom području, koje bi se do kraja sezone moglo pokazati ključnim – pouzdanost.

Kako sam na početku naveo, imali su samo jedno odustajanje, i to zbog sudara na startu. Hamilton je jedini vozač koji je svaku utrku prošao ciljem, a Russell je jedini vozač koji je svaku utrku koju je prošao ciljem završio među prvih pet. Ova dva podatka nam govore da je Mercedes doktorirao pouzdanost. Doduše, u prilog tome može ići i to da nemaju blisku borbu za pobjede i naslov prvaka, zaglavili su na “ničijoj zemlji” između Red Bulla i Ferrarija ispred i ostalih ekipa iza, pa je moguće da u utrkama manje opterećuju svoje pogonske jedinice od onih ispred njih. Daleko su najekonomičniji po korištenju elemenata pogonske jedinice (kao ekipa), a mogu se pohvaliti i da u prosjeku ekipe s Mercedesovim pogonskim jedinicama imaju manje korištenih elemenata od ostalih.

Pouzdanost i blizina vrha poretka, uz pomoć problema s kvarovima vodeće dvije ekipe, rezultirali su nizom dobrih rezultata. Počelo je s trećim i četvrtim mjestom u Bahreinu, potom je uslijedila nešto lošija Saudijska Arabija, pa novo postolje u Australiji zahvaljujući relijaškim pohodima Sainza po šljunku i Verstappenovog odustajanja zbog kvara. Tako je svako od sljedećih postolja došlo kao rezultat odustajanja zbog kvara nekog od vozača Red Bulla i Ferrarija ili zbog taktičke katastrofe Ferrarija. Iako je ekipu malo šokiralo što se više ne nalaze u poziciji za stalnu borbu za pobjede, a time i za prvenstvo, dobro su se organizirali, poboljšali bolid, i iz svake utrke izvlače maksimum i skupljaju dobre rezultate.

Neobično je gledati kako se Hamilton svakom postolju veseli kao što se do kraja prošle sezone veselio pobjedama. Nakon za njega šokantne završnice prošle sezone uslijedio je šok s početkom nove sezone – nema bolid za napad na naslov prvaka. Iako nema sezonu za pamćenje, vožnje su mu jedne od boljih u cijeloj karijeri. Mogli bi se zapitati koliko bi on mogao napraviti da ima konkurentniji bolid, sličan Ferrarijevom. Odlično je postignuće osvajanje postolja u zadnjih pet utrka, pogotovo osvajanje drugog mjesta u Mađarskoj. Definitivno je u rezultatskom naletu, a hoće li tako nastaviti i od Belgije nadalje vrijedi vidjeti.

Russell je, u neku ruku, cijelu sezonu u naletu rezultata. Stalno je u prvih pet, a jedinu pogrešku vrijednu odustajanja je napravio na Silverstoneu. Uvijek je tu pri vrhu i čeka neku pogrešku vozača Red Bulla i Ferrarija, te obilato skuplja te ostatke. Vrhunac dosadašnjeg tijeka sezone je najbolja startna pozicija u Mađarskoj, a hoće li nekad do kraja sezone stići i prva pobjeda, tko zna. S obzirom na vožnju kakvu je prikazao zaslužio je makar tu jednu pobjedu.

Mercedes je u velikom naletu, u to nema sumnje. Dva dvostruka postolja u dvije posljednje utrke to sugeriraju, a uz to na ruku im ide i korekcija tehničkog pravilnika po pitanju podnice tako da ih možemo očekivati dosta bliže vodećima. Nikakvo čudo ne bi bila i pobjeda u nekoj ludoj utrci, a najviše šansi za “pravu” pobjedu, prema trenutnoj situaciji, bi im dao u Singapuru. Ipak, tko zna kako će se razvijati situacija, no jedno je sigurno – i dalje će biti taktički jaki i imati pouzdan bolid.

Pretplati se
Obavijesti o
19 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Zvijezda i Konj u utrci do zapada. Koliko god konj brzo trčao, zvijezda prije dođe na zapad a konj se samo malo pomakao, zapadno.
Jedino mi u ovoj pričici fali Bik. On je već na zapadu.

Yukihonda

Što se mene tiče sada mogu pauzirati kao i Ferari jedno deset god.. Sada bi mogli doći drugi na red…

F1 fan

Svi kukaju Mercedes kanta loš ovo ono a samo 40 bodova manje nego prošle godine

papaya

Po tvom zakljucku mercedes ima bolid ima brzinu samo fali vozaci koji ce to pretočit u pobjede..ma nemoj me j….

F1 fan

Pa nisam to nigdje napisao. Kao sto gore pise, samo 40 bodova manje, znaci da nisu toliko loši kao što se prikazuje, ili se prikazivalo, a tih 40 bodova i je manje jer nisu na razini kao od prošle godine, ali nisu niti miljama daleko. Po meni korektno vozači odrađuju posao. Hamilton u pocettku bas i ne ali se vratio vrlo jako i vjerujem da ce tako nastaviti i u drugom djelu

theKing

40 bodova imaju manje zahvaljujuci ferrariu,maxovom odustajanjem.
Da nije bilo zajeba od ferraria bila bi puno veca razlika od prosle godine

North33

Nevjerojatan napredak je merc ostvario u vrlo kratkom vremenu, tako da sa promjenama pravila koje slijede, može se očekivati povratak u sami vrh, to je tako sa ekipama koje imaju pare i uticaj na mijenjanje pravila, ovo je za Ferari loša vijest, jer im se umanjuju šanse za titulu.

theKing

“Ferari loša vijest, jer im se umanjuju šanse za titulu.”
Daj mi objasni ovu recenicu?
O kakvoj tituli pricas?

North33

pa valjda Ferari nije odustao od naslova za ovu sezonu, jeste da su u teškoj situaciji, ali ovo sa mercom ih stavlja u još teži položaj, lakše je kada imaš jednog jakog protivnika da se boriš, konkretno red bul, nego i red bul i merc. jer je onda mogućnost rasipanja bodova puno veća, na početku sezone sam već pisao da će merc pomrsiti račune u vrhu poretka i evo to se i događa.

theKing

haha.. ako cemo realno oni su pobjedili sami sebe.
sve su imali za uzeti naslov prvaka i sada je upitno u drugo mjesto.

schumy

Ja sam zadrti fan Ferrarija ali se s tobom slažem 300%!
Po meni ekipa Binotta (kompletna!), odavno je morala biti “iscipelarena” (tal. apiedatta!)
….realno oni su pobijedili sami sebe…., bravo King, rečenica za uokviriti i staviti na zid blesonji Binottu u uredu!

klepesina

jedino kome ce ic promjena pravila vezano za podnicu jeste upravo ferkan i mooozda merc al mozda ide se da se red bull osakati nebili opet prvesnstvo posstalo zanimljivo jer ovako je vec rijeseno

mars32

Ferrari je potvrdio da će morati prilagoditi podnicu za Belgiju, RB je bio tih po tom pitanju ali je za očekivati da su i oni pametno koristili postojeća pravila. Mercedes je potvrdio da ne moraju ništa prilagođavati, a nadam se da su i Alpine u McLaren u toj situaciji i da bi se vrh mogao dodatno približiti. Ako RB ne izgubi ništa performansi zbog nove odredbe onda bi do kraja sezone mogli gledati 1-2 za RB.

theKing

Miim da perez u zadnje dvije utrke koristi tu novu podnicu pa sad vidi kakvu ima brzinu

B4c4

Mislim da RB nije bazirao svoj koncept na takvoj vrsti podnice, prošle godine su imali savitljivi krilo i nakon zamjene opet ostali brzi (vjerujem da Adrian ima kojeg aduta u rukavu).

mars32

Nove odredbe o fiksnoj podnici mogu ih usporiti maksimlano 1-2 desetineke, ne više tako da neće imati drastičan pad pefromansi. A Adrianove čarolije iz RB “kuhinje” nisu niti u jednom trenutku pod upitnikom. Siguran sam da Adrian ima i do 0,6 sekundi po krugu spremnih nadogradnji samo ih nemože uvesti zbog ograničenog budžeta.

B4c4

To o savitljivoj podnici su samo nagađanja, vjerujem da ni Ferrari a ni RB neće izgubiti ništa performansi.

mars32

Slažem se. Taj središnji dio podnice vrlo vjerojatno nosi minimalne performanse ali utječe na to da se lakše prolazi FIA-in test pohabanosti podnice tako da će morati raditi određene kompromise. Možda izgube nešto, a možda ništa. Kao što sam napisao max do 2 desetinke, ništa više. Najviše ovisi o tome da li moraju raditi kakve kompromise u postavkama da bi mogli proći test ili ne moraju.

schumy

Ne budali kraljeviću “klepesina”, ne radi se o pogodovanju nikome nego nije fer u pola sezone mijenjati pravila jer se tako kažnjavaju momčadi koje su radile junački i pripremale bolid po zadanim pravilima uoči sezone a nagrađuju “lijenčine” koje to nisu učinile….
To je prava težina ovih odluka “onih” iz FIE i vlasnika (Amera), koji se igraju sa strpljenjem nas fanova i vjerne publike bez obzira na boje koje branimo!

Related Posts
19
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x