Analiza momčadi nakon prvog dijela 2022. – Haas

Američka momčad do ljetne je stanke osvojila više bodova nego u cijele posljednje tri sezone zajedno i trenutno se nalazi na sedmome mjestu u poretku konstruktora. U novu eru Formule 1 ušli su turbulentno, no mogu biti zadovoljni razvojem sezone, posebno u usporedbi s posljednjih nekoliko godina.

HAAS F1 TEAM

Pobjede: 0
Postolja: 0
Bodovi: 34 (Magnussen 22, Schumacher 12)
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: Magnussen 4. (Emilija Romagna – za sprint), Schumacher 6. (Kanada)
Najbolji rezultat u utrkama: Magnussen 5. (Bahrein), Schumacher 6. (Austrija)
Bodovi prošle godine nakon 13 utrka: 0

Kevin Magnussen i Mick Schumacher na Silverstoneu (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Momčad Genea Haasa prošlu je sezonu završila na posljednjem mjestu konstruktorskog poretka s nulom u rubrici bodova. Debitanti Mick Schumacher i Nikita Mazepin nisu uspjeli iz limitiranog bolida izvući bolji rezultat od 12. mjesta, stoga je momčadi jedino preostalo nadati se da će im nova tehnička pravila ići u korist te vjerovati u svoje mogućnosti slaganja bolida za novu sezonu.

Šef momčadi Guenther Steiner u više je navrata naglašavao kako su žrtvovali razvoj bolida za 2021. godinu s ciljem što bolje pripreme za novu sezonu s novim pravilima. Uoči sezone izražavao je blagi optimizam te najavljivao borbu za bodove i sredinu poretka. Očekivano, Ferrari je i dalje opskrbljivač motora za momčad, a dugogodišnji Ferrarijev zaposlenik Simone Resta ostao je na poziciji tehničkog direktora momčadi. Haas VF-22 prvi je bolid predstavljen uoči nove sezone.

Nažalost, u sezonu nisu krenuli mirno. Za vrijeme predsezonskih testiranja u Barceloni započela je ruska agresija na Ukrajinu. Haas je stavljen pod povećalo zbog povezanosti s ruskim kapitalom. Epilog svega bilo je raskidanje suradnje s vozačem Nikitom Mazepinom i naslovnim sponzorom Uralkalijem te promjena boja na bolidu. Dodatan problem bilo je kašnjenje opreme na drugo predsezonsko testiranje u Bahreinu. Mnogi su očekivali kako će novi momčadski kolega Micka Schumachera postati rezervni vozač Pietro Fittipaldi, no Haas se odlučio na iskustvo ispred mladosti te angažirao svog bivšeg vozača Kevina Magnussena.

Danac se Steineru zahvalio na povjerenju odličnim rezultatom na otvaranju sezone (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Velik dio ljubitelja Formule 1 nije žalio kada je Magnussen krajem 2020. godine napustio Haas pa se pojavio skepticizam oko njegovog ponovnog angažmana. Danac je izjavljivao da je vrlo motiviran i da, unatoč originalno drugačijim planovima, jedva čeka povratak u Formulu 1. Što mogu Haas i Magnussen pokazali su već na prvoj utrci sezone u Bahreinu, gdje je Danac dohvatio petu poziciju, dok je mladi Nijemac zauzeo 11. mjesto, svoj tada najbolji rezultat u utrci Formule 1. Magnussen je bolje krenuo u sezonu te je još osvajao bodove u Jeddi i Imoli, dok se Schumacher više mučio s bolidom.

Nakon nekoliko uvodnih utrka uslijedio je pad forme te je Magnussen zabilježio nekoliko odustajanja. S druge strane, Schumacher nije osvojio bodove u prvih devet utrka sezone. U Jeddi nije startao u utrku zbog nesreće u kvalifikacijama, a težak sudar imao je i u Monaku. Zbog toga su se pojavile sumnje u njegove mogućnosti i budućnost u Formuli 1, no to Micka nije obeshrabrilo. U Kanadi su oba vozača prošla u Q3, no nisu uspjeli doći do bodova. Nakon toga uslijedila je nova prekretnica u sezoni.

Nakon katastrofe u Monaku, Mickova je forma krenula uzlaznom putanjom (Photo by Steven Tee / LAT Images)

U sljedeće dvije utrke oba su vozača osvajala bodove. U Silverstoneu je Schumacher s 19. startne pozicije dogurao do osmoga mjesta, dok je Magnussen startao sa 17. pozicije, a utrku završio na 10. mjestu. U Austriji su ponovno oba vozača prošla u završnu rundu kvalifikacija, što su ovoga puta iskoristili te utrku završili na šestom i osmom mjestu. U posljednje dvije utrke prije ljetne stanke nisu osvajali bodove. U Mađarsku su došli s prvim većim preinakama na bolidu. Magnussenov bolid imao je značajno izmijenjeno podvozje i difuzor, dok su najočitije vizualne promjene doživjeli poklopac motora i otvori za hlađenje.

Usporedimo li statistiku dvojice vozača, možemo vidjeti da je Magnussen uvjerljiv u kvalifikacijama (11-2), dok je Schumacher uspješniji u utrkama (7-5). Nijemac je nakon početnih problema uhvatio formu, no nedovoljno da nadoknadi Dančev vrlo uspješan početak sezone. Magnussen je bodove osvajao u pet utrka te u obje sprint utrke, dok je Schumacher dva puta utrku završavao u bodovima. Danac je zabilježio četiri odustajanja u odnosu na Nijemčeva dva.

Što se tiče nastavka sezone, za očekivati je da će se vozači Haasa u još ponekoj utrci boriti za bodove. Tek treba vidjeti kakav će dugoročni utjecaj na rezultate momčadi imati nove promjene na bolidu. Do kraja sezone slijedi im borba u donjoj polovici konstruktorskog poretka, gdje će pokušati dostići Alfa Romeo, ali i obraniti se od AlphaTaurija i Aston Martina. Rekordnu 2018. godinu i 5. mjesto u poretku konstruktora s 93 osvojena boda teško će dostići, no ovo bi mogla biti druga najuspješnija sezona u povijesti momčadi u Formuli 1. Ono što je najvažnije, dvije prethodne neuspješne sezone već su odavno arhivirane.

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
schumy

HAS je dugogodišnji vlasnik natjecateljske trkaće ekipe iz USA. Dolaskom u F1 (koja potječe iz Europe!!!), našao se na sto čuda i još se uvijek prilagođava novim F1-pravilima koja su ga zaskočila: -Super kompliciran bolid sa milijun “nadogradnji” koja se “kote” kroz godinu i tome nema kraja do završetka sezone…. -Odluke sudaca sa čudesnim kaznama, ali kako za koga i kako koje godine…. (svjedoćili smo tome prošle a i ove godine!!) -Nagli porast “gradskih” staza koje ja zovem “mišolovke” – gdje je i kome to “gušt” naganjanje po gradskim ulicama i “ušminkanim” stazama (Baku, Jeddah, Abu Dabi, Singapur…) Da, i… Read more »

klepesina

legendo sta si dobio ako ti je sve isto i motor i sasija i gume pa dobio bi indi kar 2 bas zbog raznolikosti motzora inzinjera nadogradnji guma i svga ostalog ii jeste najbrzi oktanski cirkus i f1 a ne jos jedno okupljaliste za latino gangove i rostiljdzije

schumy

Nije to baš tako, pogledaj koju trku pa onda komentiraj. F1 ima puno inovacija koje se kasnije primjenjuju na običnim automobilima ali ove “nadogradnje” me nerviraju, gdje je tome kraj?! Zašto se ne odrede pravila pa da se vidi koji je konstruktor/vozač bolje posložio bolid za tekuću sezonu? A poseban je govnarski osjećaj kojega prakticiraju suci sa čuvenom rečenicom …..”incident će se razmatrati nakon utrke…” i onda – puf, oduzmu čovjeku bodove i kazne ga kojekakvim nebuloznim odlukama, ma daj boli me želudac od toda a točka na “I” mi je odlluka da SPA ukidaju i uvode “mišolovku” LAS VEGAS…..… Read more »

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x