Uzbudljiva utrka na stazi Spielberg je ove godine označila točno polovicu sezone u kojoj smo vidjeli borbu između Red Bulla i Ferrarija na samom vrhu. Iznimka nije bila ni tek završena utrka u kojoj je Ferrari pokazao malo bolju brzinu na razočaranje mnogih fanova ‘domaćeg’ Red Bulla i Maxa Verstappena i njegove ‘armije’ navijača.
S obzirom na konfiguraciju staze, bilo je za očekivati jednu sadržajnu utrku – a upravo to smo i dobili. Na vrhu je vladala borba Verstappena protiv Leclerca (i Sainza koji je nesrećom izgubio sigurno drugo mjesto), a u sredini poretka smo imali borbe na stazi između puno momčadi i vozača. Tko je dobitnik, a tko gubitnik utrke na Red Bull Ringu pročitajte u nastavku…
Dobitnici:
Charles Leclerc – S obzirom na pobjedu i prilično uvjerljivu vožnju logično je da vozač Ferrarija bude prvi na popisu onih koji će zadovoljno trljati ruke nakon utrke u Austriji. U sprint utrci je zbog nekih ‘čudnih’ dvoboja sa svojim momčadskim kolegom izgubio korak za Verstappenom pa se morao zadovoljiti drugim mjestom, ali je sve nadoknadio odličnom utrkom u nedjelju koja donosi puno više bodova. Iskoristio je performanse Ferrarijevog bolida koji je bio ‘nježan’ s gumama i lakoćom došao do pobjede. Pobjedom je smanjio zaostatak u poretku vozača te ostavio mogućnost borbe za sam vrh do kraja prvenstva, a dodatno se napunio samopouzdanjem za posljednje dvije utrke prije ljetnog odmora

credit: @Scuderia Ferrari Press Office
Mercedes – Momčad iz Brackleya je nakon kvalifikacija iz noćnih mora, gdje su oba bolida završila u zidu i zaštitnoj ogradi, odradila sprint i glavnu utrku bez većih problema i došli do vrlo dobrog rezultata – treće mjesto za Hamiltona, četvrto za Russella. Hamilton je drugim postoljem zaredom dokazao da još uvijek nije za ‘otpis’, a Mercedes da je ipak pronašao ‘formulu’ s kojom mogu dovesti bolid u poziciju da se bore za sam vrh. Ipak, treba biti realan i reći da nisu na razini prve dvije momčadi, ali ako nastave ovim tempom sve je moguće do kraja sezone
Haas – Još jedna momčad koja je u zadnje dvije utrke ‘procvjetala’ je momčad Haasa koja je, unatoč nikakvim nadogradnjama od početka sezone, u zadnje dvije utrke ostvarila dvostruke bodove i došla na sedmo mjesto u poretku konstruktora. Mick Schumacher će biti zapamćen zbog velike borbe s Lewisom Hamiltonom u sprint utrci, a šesto mjesto na glavnoj utrci u nedjelju će mu zasigurno ostati dugo u sjećanju. Kevin Magnussen je opet odradio solidnu utrku i za Haas uzeo solidan broj bodova koji bi mogao biti vrlo bitan zbog poretka na kraju sezone. Ostaje mali upitnik oko brzine bolida Haasa koji je u posljednjim utrkama opet ‘oživio’, a neke špekulacije govore da su dobili na ‘test’ novu verziju pogonske jedinice Ferrarija koja je promijenjena u električnom dijelu(dozvoljene promjene do 1.9) – što bi značilo da i Ferrari ima ‘asa u rukavu’. Je li to istina ili ne, saznat ćemo kroz nekoliko tjedana…
P6 for Mick! 🙌
His best-ever result 💪#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/vVI9coYcc2
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Esteban Ocon – Vozač Alpinea je još jednom mirnom vožnjom pokazao i dokazao svoje znanje te je dokazao da produženje ugovora do 2024. nije napravljeno bez ‘pokrića’. Petom pozicijom Ocona i desetom pozicijom Alonsa Alpine se izjednačio na četvrtom mjestu s McLarenom u poretku konstruktora, rezultat koji bi zasigurno potpisali nakon ne uvjerljivog starta sezone. Ocon velikim koracima grabi ka samom vrhu Formule 1, a osma pozicija u poretku vozača je samo dodatni poticaj za daljnje napredovanje – s obzirom na stanje i performanse bolida, jedini vozač koji je ispred njega u poretku, a nema bolid miljama udaljen od Alpinea, je Lando Norris koji ‘bježi’ samo desetak bodova. S druge strane, na polovici prvenstva Ocon ima čak 23 boda više od momčadskog kolege Alonsa što je prilično veliki zaostatak
McLaren – Iako nisu ostvarili neki spektakularan rezultat, valja istaknuti osvajanje bodova oba vozača na vikendu u kojem im ništa nije išlo na ruku. Od petka i prvog slobodnog treninga su imali velikih problema s bolidima, do dvostrukih bodova u nedjeljnoj utrci – solidan uspjeh. Norris je zbog kazne od 5 sekundi, koje je zaradio zbog kršenja limita staze, na kraju završio iza Micka Schumachera, na sedmoj poziciji. Ricciardo je s druge strane uspio ući u krug osvajača bodova po drugi puta u posljednjih osam utrka što je pozitivno, ali sasvim sigurno mu se ‘trese stolica’ zbog lošijih performansi u posljednje vrijeme.
Gubitnici:
Carlos Sainz – Na krilima uspjeha u Silverstoneu, Sainz se nadao kako će nastaviti u dobrom ritmu na stazi u Austriji. Sve je išlo u tom smjeru te je izgledalo kako će, zajedno s Leclercom, ostvariti dvostruku pobjedu u Red Bullovom domu. Ipak, kao i već nekoliko puta ove sezone, Ferrarijev motor nije izdržao te je Sainz uz puno dima i vatre morao iskočiti iz svojeg bolida prije vremena. Zasigurno ćemo pamtiti prizore nakon tog problema kada Sainz sjedi na livadi kraj staze s rukama na kacigi od nevjerice što mu se upravo dogodilo – na njegovu žalost i to je dio utrkivanja. Ferrari je očigledno napravio pogonsku jedinicu koja je vrlo brza i učinkovita, ali ima problema s kvarovima. Prema nekim saznanjima, prije ljetne pauze neće biti nikakvih preinaka na motorima, ali se oko Belgije i Italije očekuje kako će Ferrari predstaviti novu, poboljšanu pogonsku jedinicu(promjene se smiju raditi zbog pouzdanosti pogonske jedinice)
Carlos is out the car and ok #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/KpGrTnzsi2
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Sergio Perez – Još jedna ‘žrtva’ vikenda u Austriji je vozač ‘domaćeg’ Red Bulla Sergio Perez koji je već u kvalifikacijama pokazao da ovo neće biti njegov vikend. Iako je ušao u Q3, naknadnim pregledom je ustanovljeno kako je tijekom Q2 prešao preko limita staze te mu je brzi krug, s kojim je ušao u posljednju kvalifikacijsku rundu, izbrisan. Zbog toga je u sprint utrku krenuo s 13. mjesta, a dobrom vožnjom je došao do pete pozicije. Start nedjeljne utrke nije prošao najbolje te je u zavoju 4, koji je već nekoliko godina koban nekim vozačima, imao kontakt s Russellom i pao na začelje grida. Taj kontakt je prouzročio puno oštećenja na njegovom Red Bullu te je Perez odustao od utrke prije vremena.
Alfa Romeo – Drugu utrku zaredom Valtteri Bottas i Zhou Guanyu nisu uspjeli doći do bodova za svoju momčad te možemo reći da su upali u neku ‘mini-krizu’. Bottas je od starta vikenda bio ‘osuđen’ na borbu i probijanje kroz poredak zbog promjene pogonske jedinice (startao je iz bokseva), a Zhou se nije najbolje snašao na tvrdoj komponenti guma te je gubio puno vremena u odnosu na konkurente. Bottas se čak skoro i izborio za jedan bod, ali je u posljednjem krugu izgubio desetu poziciju od Alonsa pa se morao zadovoljiti 11. mjestom.
Aston Martin – Momčad Aston Martina je, nakon nekoliko utrka u kojima su osvajali bodove zaredom, u Austriji ostala bez bodova. Bilo je vidljivo kako konfiguracije staze ne odgovara njihovom bolidu te su se i Vettel i Stroll mučili tijekom cijelog vikenda. Vettel je, dodatno, imao i incident s Gaslyem u istom zavoju kao i Perez, pa je i pokušaj probijanja kroz grid ‘pao u vodu’. Jednostavno, vikend za zaborav i nada da će u nadolazećim utrkama pokazati bolji tempo.
LAP 40/71
Gasly and Vettel come together rounding Turn 4 and Vettel goes spinning into the gravel.
The German has got going again. Gasly, meanwhile, has been given a 5-second penalty for the causing the collision.#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/UMKVeNL13I
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Preciznije bi bilo da ste u dobitnike stavili Lewisa i Micka nego Mercedes i Haas. Iako su njihove momčadi dobile dosta bodova u utrci, njihovi momčadski kolege i nisu imali neku utrku, odnosno ostali su u njihovoj sjeni. Russell je potpuno nepotrebno zaradio kaznu i kompromitirao si utrku, poslije se relativno dobro vratio, ali je u normalnim uvjetima trebao završiti ispred Lewisa. Magnussen je ostao u sjeni Micka i u sprintu i u utrci, a i na stazi ga je prošao.
Podrzavam russellov nacin voznje.
Mislim da je tu prije bio trkaci incident nego da on dobi kaznu. Kao sto smo svjedocili ovaj vikend su bile prestroge kazne.
Vise si je kriv perez.ima brzi bolid i trebao je biti strpljiviji a ne na silu.
Bas tako.
https://www.youtube.com/watch?v=IuzMtAieIFk&ab_channel=FORMULA1