U Kanadi se bolidi Formule 1 utrkuju još od 1967. godine kad je po prvi put bila domaćin utrke Svjetskog prvenstva. Prvih deset godina vozilo se na stazi Mosport Park u Ontariju i na stazi Mont-Tremblant, da bi se Formula 1 od 1978. godine iz sigurnosnih razloga preselila u svoj današnji kanadski dom, na vještački otok na St. Lawrence rijeci u Montrealu. Originalno se staza zvala Ile Notre-Dame Circuit, prema riječnom otoku na kojem se nalazi, no nakon tragične smrti domaćeg heroja od 1982. godine nosi naziv Gilles Villeneuve. Upravo je Gilles i pobijedio na prvoj utrci na ovoj stazi.
Otok na kojem se nalazi staza bio je dom Svjetske izložbe (World Expo) 1967. godine, kao i pojedinih veslačkih disciplina na Ljetnim olimpijskim igrama 1976. godine održanih u Montrealu. Čitav kompleks, sa susjednim St. Helen’s otokom, naziva se Parc Jean Drapeau i predstavlja omiljen rekreativni centar kako za lokalno stanovništvo, tako i za turiste.
Od svog debija u kalendaru 1978. godine, staza Gilles Villeneuve nije puno izbivala. 1978. i 2009. godine utrka nije održana radi organizacijskih i ugovornih problema, a 2021. godine je potpisan ugovor s Formulom 1 za održavanje VN Kanade minimalno do 2031. godine. Zbog pandemije, VN Kanade nije održana posljednje dvije godine. Prve pandemijske sezone utrka je otkazana, a prošle godine je zadržana kao dio kalendara, no radi restrikcija vezanih za ulazaka u zemlju ipak ju je zamijenila VN Turske. Ove godine se nakon kraće pauze Formula 1 vraća u Montreal.
Nakon dvogodišnje pauze, zainteresiranost publike za VN Kanade je značajno. Očekivalo se kako će zbog neodržavanja utrke protekle dvije godine ulaznice značajno poskupjeti, kako se to moglo vidjeti na drugim utrkama, međutim u Kanadi su cijene ulaznica za trkaći vikend ostale gotovo nepromijenjene u odnosu na zadnje izdanje iz 2019. godine. Ovaj podatak je posebno razveselio obožavatelje iz Sjeverne Amerike zbog niskih troškova dolaska u Kanadu. Ne uzimajući u obzir troškove dolaska u Kanadu, koji su za turiste iz Europe prilično visoki, sam trkaći vikend i boravak u Montrealu ne moraju nužno biti jako skupi. Za otprilike 2.500 kuna može se stisnuti i pogledati utrku, doduše s ne baš atraktivnih mjesta uz stazu, ali za čitav trkaći vikend. Ovaj iznos bi obuhvatio i smještaj za tri noći u nekom od montrealskih hostela i dnevne troškove od oko 250 kuna. Komotnija verzija, i ona najprihvatljivija u smislu odnosa ponude i cijene, koštala bi oko 6.100 kuna, a podrazumijevala bi ulaz na stazu, smještaj u hotelu s pet zvjezdica i više novca za hranu, piće i turističku ponudu Montreala. Za one s najdubljim džepom tu je F1 Experiences paket, smještaj u hotelu s četiri zvjezdice i širok dnevni budžet, no u tom slučaju bi se moralo izdvojiti oko 34.000 kuna. Za svakog ponešto.

Oni koji se odluče na putovanje u Kanadu u kombinaciji s trkaćim vikendom, sigurno neće požaliti. Više o Kanadi, Montrealu i njihovoj turističkoj ponudi čitajte dalje u tekstu.
-> Kanada, druga po ukupnoj površini najveća zemlja na svijetu, ima oko 37 milijuna stanovnika. Prema jugu graniči sa Sjedinjenim Američkim Državama granicom dugom 8.891 kilometar, što je ujedno i najduža granica između dvije države na svijetu. Devedeset posto Kanađana zapravo i naseljava područje u širem pojasu ovog graničkog područja. Ostatak zemlje je slabo naseljen, ima mnogo nacionalnih parkova i krase je nevjerojatne prirodne ljepote. S populacijom od oko četiri milijuna stanovnika, Montreal je drugi najveći grad u Kanadi, nakon Toronta i najveći grad na svijetu u kojem se govori francuski jezik nakon Pariza.
-> Za građane 51 zemlje svijeta ulazak u Kanadu je slobodan, bez potrebe za vizama. Tu su uključene sve članice Europske Unije, SAD-a, Australija, Novi Zeland i Japan, ali za ulazak u zemlju trebate popuniti elektronski obrazac za putovanja. Ovaj obrazac se popunjava isključivo putem odgovarajuće internetske stranice i nije potrebno za ove potrebe posjećivati ambasadu. Ako dolazite iz neke od zemalja za koju je ipak potrebna viza, istu ćete također u nekim slučajevima moći dobiti putem interneta, dok postoje i zemlje za koje je vizni režim nešto oštriji.
-> Iako se radi o velikom gradu, Montreal se smatra gradom s visokom stopom sigurnosti, stopa kriminala je niska i slobodno se može šetati gradom i tijekom noći. Svi najbolji restorani, barovi i klubovi se nalaze u sigurnim dijelovima grada, gdje se također nalaze i Latinska četvrt i Red Light District. Policijske snage su proaktivne, a lokalno stanovništvo vrlo pristojno i uviđavno prema turistima. U svakom slučaju, kao i u svakom drugom velikom gradu, treba voditi računa o osobnim stvarima, vozila parkirati u zatvorenim garažama i svesti mogućnost da budete opljačkani na najmanju moguću razinu.
-> U Montrealu je zvanični jezik francuski, no i engleski je rasprostranjen u uporabi, a većina lokalnog stanovništva govori oba jezika. Grad je prilično multikulturalan, oko 30% stanovništva čine osobe rođene izvan Kanade.

(Izvor: Allice Hunter – https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=90552591)
-> U lipnju, kad se održava utrka za VN Kanade, dnevne temperature se kreću do maksimalnih 24°C, a minimalnih 13°C tijekom noći. Prilikom pakovanja stvari za trkaći vikend treba ponijeti odjeću tako da se možete slojevito obući, jer večeri često znaju biti svježe. Obavezno treba ponijeti kišobran ili kabanicu i nepromočivu obuću, jer 20-30% dana u lipnju u Montrealu pada kiša.
-> U Kanadi se koristi kanadski dolar, no ne treba se zamarati gotovim novcem prilikom planiranja putovanja, obzirom da su bankomati u gradu dostupni na svakom koraku, a kreditne kartice su prihvatljivo sredstvo plaćanja. Ako želite razmijeniti novac, po gradu se mogu naći mjenjačnice.
-> Tijekom trkaćeg vikenda ulica Crescent je mjesto za biti, obzirom da se tu održava Grand Prix festival. Ulica je zatvorena tijekom trkaćeg vikenda, a obožavatelje tijekom vikenda zabavljaju različiti glazbenici i DJ-evi, a možete se okušati i na pit stop izazovima. Često se na pozornici pojavljuju i vozači kako bi se pozdravili s fanovima, mogu se pogledati izloženi bolidi i kupiti različiti suveniri vezani za Formulu 1. U subotu će se na Windsor željezničkoj stanici održati zabava na kojoj će prisutne zabavljati T Pain i Wyclef Jean, a kako je Williams momčad sponzor ovog događaja, bolidi ove momčadi će biti izloženi uz izložbu Lamborghinija i F1 simulatora.
-> U Montrealu je najživlje u komercijalnom dijelu grada, ulici St. Catherine, gdje se nalazi većina trgovačkih centara, ispod i iznad zemlje. Quartier des Spectacles je zabavni dio grada, dom je ljetnih festivala, kulturnih događaja, kazališta, kafića i klubova.
-> Jedan od najslikovitijih dijelova grada se nalazi u blizini Parc Mont Royala, a radi se dijelu koji krasi boemska umjetnička scena, kao i odlična ponuda koncerata muzike uživo. Niz restorana s različitom kulinarskom ponudom nalazi se u ovom dijelu grada. Parc Mont Royal je park koji se proteže na preko 470 hektara površine, a njegovi uzvišeni dijelovi nude prekrasan pogled na grad.

-> Svakako treba posjetiti stari dio grada, do kojeg vodi narančasta metro linija do Place d’Armesa. Povijesni dio grada koji uključuje i staru luku na rijeci krasi niz zanimljivosti, a jedna od takvih građevina je i Notre-Dame bazilika izgrađena u neogotičkom stilu.
-> Za sve ljubitelje moderne arhitekture tu je Habitat 67, smještajni kompleks izgrađen za potrebe Svjetske izložbe 67. Izgrađena također za potrebe izložbe je i Montreal Biosphere koja se nalazi u blizini staze. Ogromna kupolasta građevina koju često vidimo u kadrovima tijekom utrke je ustvari muzej.
Moglo bi se još dugo i naširoko pisati o bogatoj turističkoj ponudi Montreala, a o Kanadi bismo mogli pisati do jutra. Ova prelijepa zemlja zahtijeva mnogo više dana za obilazak od trkaćeg vikenda. No, ako na raspolaganju imate samo dane vikenda, ni Montreal vas sigurno neće razočarati.
Sto nam nosi Kanada???
Ferrari pod hitno se trgniti!!!!!!!
Mercedes???
Meni najbolja i najdraza staza u kalendaru jako lijepa zidovi otok rijeka blizu .klasika najvise pretjecanja gledamo u montrealu silverstonu brazilu. Uvijek.su dobre utrke tu
Daaa, Kanada. Uvijek dobre utrke. Jedino mi malo žao domaćih navijača, moraju pit puno tonik wathera (s ginom ili bez). Jer čime inače isprat gorčinu predstava domaćih vozača Strolla i Latiffija. Koji li će se prije potpisat na zid?
Jedna od najdražih staza u f1
Koš samo da se vrati vn malezije
Stari Sepang,naravno,maknuti dosadnu Marinu Bay.
Sepang se nece vratiti tko zna kad