Formula 1 nastavlja put prema cilju ugljične neutralnosti u 2030.

U sklopu strategije samoodrživosti, Formula 1 si je još 2019. postavila za cilj postići ugljičnu neutralnost do 2030. godine, a tri godine kasnije naglašava kako uspješno kroči prema ostvarivanju tog cilja.

Uoči Velike nagrade Velike Britanije, koja će se od 1. do 3. srpnja održati na stazi Silverstone, vodstvo Formule 1 želi podsjetiti javnost na svoje planove, ciljeve te predanost kojom se radi na ostvarivanju istih.

Pokrenuta je nova kampanja “Net-Zero Carbon by 2030” koja će biti sveprisutna u Paddocku Formule 1 tijekom sezone, a kako bi ambicije cijele strategije bile lako prepoznatljive unutar F1 zajednice, ali i šire.

Također, Formula 1 šalje poruku da se na pozitivne promjene neće trebati čekati još osam godina, već su one prisutne u sadašnjosti, što se može vidjeti na nekim primjerima poput primjerice realizacije prijenosa na daljinu, što smanjuje putovanja i količinu tereta koja se prenosi sa staze na stazu, ili pak u pogledu 100 posto obnovljivih izvora energije u svim F1 uredima.

Ove sezone u natjecanje je uvedeno novo gorivo E10, koje sadrži 10 posto etanola, čime se smanjuje emisija CO2, no priča ide dalje. Od 2026. godine u Formuli 1 će se koristiti 100 posto samoodrživo gorivo, koje će pokretati novu generaciju hibridnih motora. Razvoj je već u tijeku u suradnji s partnerom Aramcom, a to bi se gorivo trebalo primjenjivati i u motorima s unutarnjim izgaranjem diljem svijeta te bi cijela automobilistička industrija trebala postati daleko manje ovisna o ugljiku.

Prošle godine je produkcija prijenosa Velike nagrade Velike Britanije predstavljala prvi “carbon neutral” TV prijenos, a cilj je ponoviti isto i ove godine, uz primjenu naučenih lekcija na još nekim utrkama.

Na ciljevima redukcije ugljika Formula 1 radi u suradnji s brojnim partnerima: FIA-om, timovima, promotorima utrka, partnerima, dobavljačima i medijima. Za nadolazeće sezone plan je napraviti određenu regionalizaciju utrka, kako bi se maksimalno smanjila putovanja i troškovi transporta.

Pretplati se
Obavijesti o
6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Berislav

A što bi sa FUZIJOM?…..Naravno ne u F1.

Desmosedici

A kako proizvesti svu tu električnu energiju? Hidrocentrale su već sve uglavnom napravljene gdje se to moglo..alternativni izvori su skupi i nedostatni..znači ostaje da se prave nuklearke i termoelektrane..a pošto fali plina lože se sa ugljenom..a pričamo o ugljičnoj neutralnosti..a zagađenja koja se sada događaju u Ukrajini a prije 30 godina u Kuvajtu ne mogu proizvesti sva vozila na svijetu pogonjena fosilnim gorivima da neprestano rade.

TORPEDO

Negdje sam naletio na podatak da kad bi se proizvodnja svih autonobila na svijetu prebacila na elektriku litija bi nestalo za 2-3 godine?
Isto tako se nadovezujem na tvoj gornji tekst.
Ljudi koji pričaju bajke o ugljičnoj neutralnosti su samo propagandisti sa malim ili nikakvim znanjem činjenica.

Gigi

A cime idu vozaci od utrke do utrke i sva logistika, mozda avionom koji zagaduje vise nego sve formule odjednom.

Yukihonda

A šta će trošiti industrija koja to proizvodi???

LUTHER

kaj nisu bolidi napravljeni od – ugljičnih vlakana? 🙂

Related Posts
6
0
Would love your thoughts, please comment.x