Još jedna zanimljiva utrka u sezoni 2022., još jedna zanimljiva utrka u Saudijskoj Arabiji. Mogli bismo reći i ne samo utrka jer se dosta toga izravno ili neizravno vezano za samu utrku, događalo danima prije nedjeljnog starta.
Što smo vidjeli? Za početak dosta akcije i borbe na stazi koju su naravno začinili, kako stvari stoje glavni ovosezonski pretendenti na naslov. Nadalje i potvrdu potencijala i brzine Red Bullovog bolida koja je bila očekivana i poznata, ali u Bahreinu ne i dokazana, također još jedan odličan nastup Ferrarijevih vozača koji je dokaz kako Scuderia ove sezone neće biti one hit wonder, te u konačnici formu Mercedesa koja je trenutno značajno ispod razine potrebne za sudjelovanje u ligi prvaka. Ostali? Kao i inače, za neke plus, za neke minus, no o svemu više u pregledu dobitnika i gubitnika.

Dobitnici:
Max Verstappen – prva pobjeda u novoj sezoni za aktualnog svjetskog prvaka, prva pobjeda za Red Bullove pogonske jedinice (barem službeno Red Bullove). U drugoj utrci sezone, veliko razočaranje iz Bahreina moralo se nadomjestiti jedinim mogućim lijekom, a to je naravno pobjeda. Očekivano, lakše reći nego napraviti, posebno u situaciji kada su u ostvarenju toga cilja i momci iz Ferrarija itekako veliki faktor. Nakon za Maxove standarde lošeg posla u kvalifikacijama, Nizozemac je već na startu napravio dobar posao prolaskom ispred Carlosa Sainza. Tijekom utrke, držao je kontrolirani razmak u odnosu na Leclerca i u posljednjih deset krugova krenuo u završni obračun. Na trenutke, činilo se kako nam se ponovno vratio onaj nestrpljivi, ponekad taktički nezreli Verstappen jer unatoč jasnoj formuli u kojoj se u posljednji zavoj nije smjelo ući kao prvoplasirani, Max je to u nekoliko navrata činio. U konačnici, Red Bullov je vozač u napetoj završnici došao do svog cilja i kako je u uvodu rečeno, službeno potvrdio snagu i potencijal ovogodišnjeg Red Bullovog uratka. U svakom slučaju, veselimo se nastavku ove borbe.
Ferrari – bez obzira što i ovaj nastup nisu okrunili pobjedom, drugo uzastopno dvostruko postolje u momčadi Ferrarija doista ne ostavlja nikakav ili gotovo nikakav osjećaj nezadovoljstva. Leclerc ponovno u jednoj od glavnih uloga, Sainz na postolju, istini za volju uz određenu pomoć nesretnog Pereza, tempo u utrci i više nego konkurentan, pouzdanost na vrhunskoj razini. Sve u svemu, još jedan job done. Bez obzira što uslijed godina i godina suše i tifosi, ali i sama momčad vape za pobjedama i naslovima, u Ferrariju su sasvim sigurno svjesni kako prvenstvo nije sprint već maraton koji je za Scuderiju nesumnjivo krenuo u odličnom smjeru pa stoga možemo reći kako je ovo još jedan odlično odrađen posao na putu ka cilju koji je prilično jasan i čini se realan.

Lando Norris – zvona za uzbunu nakon McLarenovog debakla u Bahreinu zvonila su na sav glas. Apsolutno lošu i frustrirajuću izvedbu na stazi dodatno je svojim realnim ali i prilično pesimističnim viđenjem situacije i bliske budućnosti zapalio upravo Lando Norris. Što se onda moglo očekivati u utrci koja je dolazila već za tjedan dana? Realno, malo toga, no kako je uoči utrke McLaren pokazivao određene znakove života vjerovalo se kako se i u utrci može ponešto ušićariti. Mladi je Britanac u toj namjeri uspio, umalo se dokopavši i šestoga mjesta nakon zanimljive borbe s Oconom. U svakom slučaju ohrabrujuća vijest i za Landa i za samu momčad jer određeni (čak i pomalo neočekivani) napredak je vidljiv, no ipak taj momentum valja za početak zadržati i uz to značajno ga unaprijediti.
Esteban Ocon – vrlo dobar rezultat i prije svega vrlo dobar nastup za Alpineovog vozača. Do vrlo respektabilnog šestog mjesta došao je nakon velike i neizvjesne borbe na samom kraju, no to je na neki način bio i simboličan odraz čitave Oconove utrke. Najprije momčadski okršaj s Fernandom Alonsom što je uvijek prilično zahtjevan i nezahvalan posao s obzirom na Alonsovo iskustvo, umijeće, ali i razinu angažmana koju Španjolac unosi u okršaje na stazi. Potom su na red došla i iskušenja u vidu Bottasa i Norrisa, što kako je i rečeno, ovom rezultatu daje dodatnu težinu.

Pierre Gasly – rezultat koji u vidu plasmana možda i nije previše upečatljiv, no u kontekstu razvoja događanja u samoj utrci svakako pohvalan. Dodatnu težinu ovaj rezultat ima i u vidu pokojeg upisanog boda uslijed problema zbog kojega su u Alpha Tauriju u utrku krenuli sa samo jednim bolidom.
Gubitnici:
Lewis Hamilton – u svakom slučaju težak vikend za sedmerostrukog prvaka. Pomalo senzacionalno ispadanje već u prvoj rundi kvalifikacija značilo je kako će za proboj među respektabilnije završne pozicije Britanac imati pune ruke posla. Tim više što je u proteklim sezonama često viđeno šetanje kroz grid, barem za sada stvar prošlosti. Treba reći kako bi stvari u konačnici izgledale vjerojatno podnošljive i bolje da je uoči zatvaranja bokseva, Lewisu ovoga puta sreća nije okrenula leđa jer bi s doslovno dvije, tri sekunde kasnijim dolaskom na ulaz u pit lane ili pak nešto ranije upućenim pozivom za ulazak u boks, promijenio gume i ostvario nekoliko besplatnih pozicija. Ovako, tek jedan osvojeni bod, više u svrhu statistike nego li rezultatskog učinka i podosta razloga za razmišljanje u momčadi Mercedesa.

Sergio Perez – gotovo maestralan krug u kvalifikacijama doveo je Pereza na prvo mjesto na startu čime je ujedno postao i prvi Meksikanac kojem je to pošlo za rukom. Nažalost, odlaskom u boks u najgorem mogućem trenutku izgubio je dotadašnje vodstvo u utrci, a nakon intervencije sudaca i mjesto na postolju koje je morao prepustiti Sainzu uslijed situacije za vrijeme sigurnosnog automobila. Na kraju, pokušao je Perez doći barem do utješne nagrade u vidu postolja, no bez uspjeha pa u konačnici, iako sasvim solidno, četvrto mjesto ipak ne može biti potpuna satisfakcija ako se u obzir uzmu mogućnosti koje su se nudile.
Fernando Alonso – u početku utrke zajedno s Oconom radio je show koji je bio zanimljiv svima osim vjerojatno ljudima iz Alpinea koji su taj nimalo bezazleni dvoboj gledali s pit walla. Ukratko rečeno, sve dobro odrađeno s Alonsove strane za potencijalno itekako dobar rezultat. Nažalost, dobra predstava Španjolskog veterana nije okrunjena konkretnim rezultatom jer se i njegov bolid priključio nemalom broju onih koji su nakon začuđujuće bezbolnog otvaranja sezone u Bahreinu, pokazali dječje bolesti i poteškoće karakteristične za početak sezone.
Alfa Romeo – svoj preporod najavljen na otvaranju sezone, barem kada su u pitanu performanse bolida talijanska je momčad nastavila i na stazi Jeddah. Šteta je što očiti potencijal i dobri nastupi u prvome redu Valtterija Bottasa nisu nagrađeni čak niti simboličnim bodom ili bodovima. Finac koji prelaskom u novu momčad onako na prvu, izgleda motiviranije i opuštenije slično kao i spomenuti Alonso, odradio je dobar posao i u kvalifikacijama i u utrci, no iz istog razloga kao i Španjolac, Bottas je također završio utrku prije vremena. Što se pak mladog Guanyua tiče, bio je to zapravo još jedan vrlo solidan nastup, no kazne koje je dobio, a posebice određeno nesnalaženje njegove momčadi u odrađivanju istih, koštale su ga previše dragocjenog vremena kojim je kompromitiran bolji učinak.

Yuki Tsunoda – iako je za posljednje mjesto u poretku gubitnika bilo još legitimnih kandidata primjerice u vidu još jednog slabog nastupa za vozače Williamsa, primjerice i Aston Martina, pa i Ricciarda odluka je pala na Tsunodu jer od svih navedenih Japanac nije uspio niti krenuti u utrku. Još je veći maler to što se kvar na bolidu ukazao doslovno pred sam start utrke čime se nastavio problematičan vikend i pokazala mušićavost njegovog bolida koji mu je zadao probleme i na kvalifikacijama.
Zar nije najbolji bolid u krivinama Ferrari a najbrži na pravcima RedBull? Mercedesov motor nije ništa slabiji nego lani i tvrdim da je i dalje najjači,samo su sve ekipe korisnice napravile loše šasije. Mercedes i Honda nisu za razliku od Renaulta i Ferrarija praktički ništa mijenjale u koncepciji motora,a kako je lani motor Mercedesa bio najjači i najdominantniji nije logično kako ga je ove godine Honda preko noći prestigla? Pričao sam pred godinu dana kako će razvoj bolida kroz cijelu sezonu koštati RedBull i Mercedes. Platio je Mercedes,a platio bi i RedBull da na čelu nemaju genijalnog Adriana Neweya. Na… Read more »
steta za pereza-ham 44 no1
Imho No1 je VER33 – treba samo pogledati na bolide hehe 🙂
Bez odustajanja mnogih ispred njega Norris ne bi bio blizu bodova tako da je McLarenova forma zabrinjavajuca.
Moje osobno misljenje je da je najveci problem McLarena motor Mercedesa koji tako ocito nema snage da izvuce vise KS na pravcima, ali to bi ekipe trebale rijesiti vecim brzinama u zavojima sto je McLarenov problem godinama.
Red Bull je na primjer upravo u zavojima najjaci sto pokazuje dobru aerodinamiku bolida I bolji downforce.
Ne znam jesu li u Mercedesu u mogucnosti ojacati motor, ali sam siguran da je u tvornici prava uzbuna…
U ove 2 utrke Fer je bolji po zavojima od bulla. To pokazuje analiza sa sky-a
Ma da pa sve momčadi sa Mečkinim motorom su truba ali opet Lewis je par bolida sa takvom lakoćom odrezo da mi nije jasno kako.
eeee
ima li nas tadi li portal