Kome treba K-Magija?

Za uspjeh i napredak u karijeri su vam potrebni znanje, talent, posvećenost u radu, a čak uza sve to neophodno je imati i dobra poznanstva i odnose s ljudima od kojih želite dobiti priliku da se dokažete. 

S druge pak strane, ponekad vam za uspjeh nisu potrebne gore navedene karakteristike, nego svoj napredak u karijeri možete kao i Jack Lemmon u legendarnom filmu “Apartman” iz 1960. godine dugovati činjenici da imate stan u kojem vaši direktori provode vrijeme sa svojim ljubavnicama i tako si osigurate postavljanje na više pozicije u korporaciji. Prevedeno na moderni jezik 21. stoljeća, ako u svom posjedu imate snimke vaših šefova u kompromitirajućim situacijama, time ih vrlo lako možete ucjenjivati kako bi došli do novih prilika u karijeri, kako se ne bi dogodilo da nešto od toga “procuri” u javnost. Jer kako drugačije objasniti ponovni angažman mega omraženog Danca Kevina Magnussena kao vozača Haasa za predstojeću sezonu?

Poslije Mazepina… Mazepin

Nakon što je počeo rat u Ukrajini, Formula 1 je zbog sankcija Rusiji onemogućila održavanje VN Rusije u Sočiju. Vozačima iz Rusije dopustila je nastavak natjecanja pod uvjetom da nastupaju pod neutralnom zastavom FIA-e i bez ikakvih ruskih obilježja. Ipak, Haas je odlučio raskinuti ugovor s glavnim sponzorom Uralkalijem, ruskom tvrtkom za proizvodnju umjetnih gnojiva u vlasništvu Dmitrija Mazepina, kao i svojim dosadašnjim vozačem Nikitom Mazepinom. Nećemo se naravno baviti politikom i analizirati da li je ovaj potez pošten ili nije, samo ćemo reći kako je mladi ruski vozač bio zapravo “šaljivi element” cjelokupne prošle sezone u F1.

Slijedom tih događaja, američka ekipa trebala je odrediti novog momčadskog kolegu Micku Schumacheru. Šef Haasa, Guenther Steiner je u finišu predsezone na sto muka s obzirom da je u nekoliko dana izgubio glavnog sponzora, da su jedva uspjeli odraditi nekoliko testnih sesija nakon što su im bolidi kasnili zbog očitih logističkih i financijskih problema i također je u tom kaosu morao odrediti i drugog vozača za narednu sezonu.

Nakon što smo pomislili kako ćemo nakon Mazepina dobiti još jednu mladu nadu za upravljačem, čiji ćemo razvoj sa zanimanjem pratiti, Steiner iz naftalina vadi Kevina Magnussena, vozača za kojeg možemo reći da je veoma uspješno obavljao funkciju “šaljivog elementa” F1, prije nego je u 2021. tu ulogu od Danca preuzeo mladi Rus. Tako da možemo reći kako smo poslije Mazepina dobili… Mazepina.

Za podsjetnik na neke od Magnussenovih incidenata tijekom karijere, kliknite ovdje.

Kevin Magnussen, Haas F1 Team (Photo by Carl Bingham / LAT Images)

Što nam (ne) donosi K-Magija?

Nevjerojatno, no postoji jedna stvar u kojoj se Kevin Magnussen može pohvaliti da je bolji od Lewisa Hamiltona, kao i od velike većine legendarnih vozača i svjetskih prvaka. Kevin Magnussen je jedini vozač uz Jacquesa Villenuevea koji je osvojio drugo mjesto u svojoj debitantskoj F1 utrci. Kao novi vozač Mclarena 2014. godine je spretno i sretno osvojio rekordno mjesto na podiju za VN Australije i to nakon što je diskvalificiran Ricciardo. Taj debi je obećavao mnoge stvari za mladog Danca, no kasnije će se pokazati kako je to zapravo bio najbolji njegov rezultat, koji više ni blizu nije bio u stanju ponoviti.

U kasnijim sezonama Magnussen je na sebe s vremena na vrijeme navlačio veliki broj kontroverzi, opasnih vožnji po sebe i druge vozače i postao poznat po bezobzirnom i neotesanom ponašanju prema drugim sudionicima utrka, a ponajprije prema članovima vlastite momčadi. Danas je stoga veoma čudna činjenica kako je takav vozač nakon šest sezona provedenih u F1, ponovo dobio priliku od strane iste momčadi na koju je sipao drvlje i kamenje nakon što su odlučili kako će ga zamijeniti jednako kontroverznim Mazepinom iz “objektivno sponzorskih razloga”.

Kevin Magnussen u bolidu Haasa na VN Monaka 2019.

Potez Guenthera Steinera dodatno čudi ako znamo kako je gotovo sigurno kako 30-godišnji K-Mag neće privući veliki sponzorski novac koji je zbog recentnih događaja, sada prijeko potreban njegovoj ekipi, nakon što je glavni sponzor Uralkali naprasno otišao iz F1. Steiner se pravdao kako je vozač 24 Sata Le Mansa iz 2021. angažiran zbog velikog iskustva u F1, kojeg očekivana zamjena 25-godišnji IndyCar vozač Pietro Fittipaldi ne posjeduje. S druge pak strane, ovaj potez se čini kao veoma nelogičan jer Brazilac je rođen u Miamiju, koji će ove godine po prvi put ugostiti F1, što je poprilično važno za privlačenje novih potencijalnih ulagača za američku ekipu, jednako kao i činjenica da je Fittipaldi član nadaleko poznate brazilske automobilističke obitelji. Inače Pietro je unuk trostrukog svjetskog prvaka Emersona Fittipaldija. Nažalost po Haas, Steiner se nije vodio logikom Alfa Romea koji je angažiranjem Zhoua otvorio sebi mnoge potencijale veoma velikog i moćnog kineskog tržišta u trenutku kada trebaju novi zamah nakon odlaska Kimija Raikkonena.

Također, sa sigurnošću možemo reći kako Magnussen svojim povratkom u F1 ipak jednu stvar sigurno donosi. To je svakako rani stadij čira na želucu za sve one vozače koji su dosad upoznali njegove “kvalitete” na stazi. Sportska javnost će se naravno zabavljati njegovom naprasitom komunikacijom sa svojim trkaćim inženjerom i ludorijama na stazi, no ostatak grida je gotovo sigurno očekivao kako više neće morati strepiti za svoju sigurnost nakon odlaska Mazepina i njegovih “bravura” tijekom utrka. Ipak, bit će zanimljivo vidjeti reakcije ostalih vozača na Magnussena već ovaj vikend kad nas očekuje prva utrka nove sezone u Bahreinu, ako uopće Haas i uspije posložiti bolid do petka.

Kevin Magnussen, Haas VF-22 (Photo by Carl Bingham / LAT Images)

Ocjena 20 – za aroganciju

Nakon što je objavljeno kako će nas od ove sezone ponovo “oduševljavati” svojim vožnjama, Danac je rekao kako je Steiner prekinuo njegov godišnji odmor od F1, čime nas je vozač broj 20 ponovno podsjetio na razinu arogancije koju posjeduje. Ako se poslužimo rječnikom “Football Managera”, Magnussen u svojoj vozačkoj kartici bi imao ocjenu za aroganciju jednaku broju koji ima na nosu svog bolida.

No eto, nekad za probitak u karijeri i pružanje drugih prilika nije potrebna kvaliteta, već jednostavno morate u svom posjedovati neki element koji će vas bez pravog objašnjenja ponovno gurnuti u vatru. Tko će ga znati, možda je to Kevinov apartman, možda neke kompromitirajuće snimke, a možda je to samo nedostatak ikakve logike u upravljanju i određivanju pozicija unutar pojedinih momčadi. Pratitelji i obožavatelji Formule 1 mogu se samo zapitati: Kome treba K-Magija?

*Stavovi i mišljenja u ovom tekstu osobni su stavovi autora i ne odražavaju generalne stavove i mišljenja redakcije i uredništva.

Naslovna fotografija: Hasan Bratić

Pretplati se
Obavijesti o
6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
johhan peacedohan

Preko nekih 10 godina koliko pratim ovaj portal ovo je definitivno najgori članak. Pretjerano subjektivan i jako negativno tendenciozan prema Kevinu.
Kevin jeste imao loših trenutaka ali zadnju sezonu ili dvije prilično se uozbiljio i promjenio stil vožnje. Također, imao je i sjajnih momenata. Po meni, čist trkač kakav F1 treba. Drugo autor članka kao da priziva pay drivere. A evo da vam kažem svoje mišljenje, Haas će biti jedno od većih iznenađenja a upravo na čelu sa Kevinom.

Webmaster

Jadan Kevin,nitko ga ne voli,a autor članka posebno.

George

Samo ću reći da je ovo veoma uskogrudan i pristran članak.
Iako nisam volio Magnussena dok je bio aktivan, također smatram da ga se ne može staviti u istu rečenicu s Mazepinom, a složiti će se svi oni koji imaju bar gram i pol mozga.
Autore Silvio, nisi zadovoljio !

Emil

Preimenujte tim u HappyAss!

mars32

K-Mag treba ekipi Haas-a. Nakon sezone s dva novaka shvatili su da im dobro dođe jedan iskusni vozač jer s dva novaka nikad nisu na sigurnome da li je bolid loš ili se samo oni ne snalaze. I očito autor članka ima pogrešno mišljenje o odnosu Haasa i Kevina jer da je taj stav ispravan ne bi se bili odlučili opet za Magnussena. Čitao sam da je Fittipaldi bio prvi odabir ali se nije skupilo dovoljno sponzorskog novca za njegovo mjesto u bolidu. Što se tiče financija, iz Haas-a su izjavili da je Haas glavni sponzor po kojemu ekipa ima… Read more »

robif

Aje da je VOZAČINA pa kao gazda zatvoriš jedno oko na njegove zgode i nezgode…Ali bit če da je HAAS u stečaju kao da su im naši vodili stečajnu nagodbu (največa cifra u svim HR aferama) pa je Magi donesao nekog dobrog perača novca,čim mu je omogučemo vozačko mjesto opet. A jebiga….

Related Posts
6
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x