McLaren je nastavio povratak prema vrhu 2020. godine osvojivši treće mjesto u poretku konstruktora i uzevši dva postolja s Landom Norrisom i Carlosom Sainzom, ali se nije mogao zadržati na toj poziciji 2021. jer se Ferrari vratio nakon nekoliko ispodprosječnih godina. Sportsko klađenje tijekom prošle godine najveće je dobitke donosilo onima koji su uložili na Maxa Verstappena, no nisu loše prolazili niti oni koji su vjerovali Norrisu i Ricciardu, dvojcu koji je imao vrlo dobru sezonu, ali blagi je dojam da su mogli i bolje.
Velika ulaganja u McLaren
Unatoč blagom padu u prvenstvu, izvršni direktor Brown smatra da je 2021. još uvijek bila značajna godina za momčad Wokinga, i to ne samo zbog šokantne pobjede Daniela Ricciarda na Monzi, prve McLarenove pobjede nakon dugih devet dugih godina. „Ove godine željeli smo se približiti vodećima, i to smo i učinili”, rekao je Brown na ‘okruglom stolu’ na kraju godine. „Osvojili smo više bodova po utrci nego prošle godine, imali smo više postolja nego prošle godine i ostvarili smo sjajnu dvostruku pobjedu u Monzi. Nažalost, pali smo na četvrto mjesto. Mislim da to pokazuje narav koliko je ovaj sport konkurentan. Pit-stopovi su puno, puno poboljšani. Sve što smo zacrtali na početku sezone kako bismo nastavili napredovati prema naprijed, sve to smo ostvarili. Mislim da se moramo osvrnuti na godinu i vidjeti je kao vrlo uspješnu i nastaviti graditi na tome naš put. Nadamo se da ćemo se vratiti borbi za naslov konstruktorskog prvenstva kroz par godina.“
Izvan staze, momčad je također pronašla stabilnost. McLaren Grupa prikupila je 550 milijuna funti novih ulaganja tijekom ljeta nakon što su je pogodili teški financijski problemi tijekom pandemije. Povećanje kapitala uslijedilo je nakon prodaje i povratnog zakupa njegovog McLaren tehnološkog centra u Wokingu i, krajem 2020., prodaje 15% trkaćeg tima američkoj sportskoj investicijskoj skupini MSP Sport Capital. Taj financijski poticaj omogućuje McLarenu da radi s ograničenjem proračuna F1 i ulaže u svoju zastarjelu infrastrukturu. Novi zračni tunel jedna je od nekoliko planiranih nadogradnji koje su trenutno u izgradnji, iako će McLaren tek dugoročno moći početi ubirati prednosti svog investicijskog plana, prenosi portal vozim.hr
‘Aerotunel je u intenzivnoj izgradnji’
„Mislim da smo definitivno na pravom putu u svakom pogledu”, komentirao je Brown. „Imamo sve ljude na mjestu, svi su jako predani i dugoročno su se prijavili na posao, bilo da su to vozači trkaćih automobila ili direktori timova, ili inženjeri, ili dizajneri bolida. Zaista sam zadovoljan našim ljudima, što je ono što je prije svega važno. Kao što svi znaju, imali smo financijskih izazova prošle godine i svi su oni riješeni. Sada raspoređujemo maksimalne resurse kako bismo se uhvatili u koštac s vlastitom tehničkom infrastrukturom i radimo do gornje granice proračuna. Aerotunel je u intenzivnoj izgradnji dok ovo pričam, imamo nove inženjerske kamione, stiže nam novi simulator. Imamo mnogo ulaganja, tako da smo financijski vrlo zdravi, i svi problemi su iza nas. Tim tempom želimo nastaviti svake godine dok ne uspostavimo svoju infrastrukturu, što nažalost neće biti do sezone 2024. jer će naš aerotunel biti uključen za 18 mjeseci, a tada počinjemo razvijati automobil za 2024. godinu. Napravit ćemo najbolje s onim što imamo do tada kada ćemo biti u mogućnosti reći da imamo sve što nam treba.”
Posljednjih deset sezona McLarena u F1
- Jenson Button i Lewis Hamilton – 3. mjesto (378 bodova)
- Jenson Button i Sergio Perez – 5. mjesto (122)
- Kevin Magnussen i Jenson Button – 5. mjesto (181)
- Fernando Alonso, Kevin Magnussen i Jenson Button – 9. mjesto (27)
- Fernando Alosno, Jenson Button i Stoffel Vandoorne – 6. mjesto (76)
- Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, Jenson Button – 9. mjesto (30)
- Stoffel Vandoorne i Fernando Alonso – 6. mjesto (62)
- Lando Norris i Carlos Sainz Jr. – 4. mjesto (145)
- Lando Norris i Carlos Sainz Jr. – 3. mjesto (202)
- Daniel Ricciardo i Lando Norris – 4. mjesto (275)
- Daniel Ricciardo i Lando Norris – ?
Ak malo bolje pogledaš njihove financijske planove, njih čeka bankrot za 2-3 godine kad prodaju (izgube) većinu dionica i ulupaju ih najmove bivših vlastitih prostora, kamione i (pre)skupe šefove i vozače.
U skladu s onim što sam već ranije pisao. Samo, kruže glasine o pregovorima s Audijem o prodaji cestovnog programa, a onda lako moguće i trkaćeg. U takvom scenariju postoji opasnost gubitka vlastitog McLaren identiteta. Veliki uteg oko vrata McLaren grupe je cestovni program. Oko 2008. su imali zalihu financija za 3 sezone bez da zarade i lipu u tim godinama. Kako bi postali otporni na probleme u F1 pokrenuti je cestovni program koji je trebao dati stabilnost poslovanju. Posljedično su pala ulaganja u trkaći program na određeni period. Kad se opet moglo ulagati Hondin motor nije davao razlog za… Read more »
Nisu bez razloga najomiljenija momčad među fanovima. Ne smatram se McLarenovcem, ali naprosto ne možeš ne voljeti taj entizijazam ekipe, vozače i njihovu želju da se opet vrate na vrh. Samo naprijed.
Uz toliku argelu ljudi,novaca ispadaju jadni.isti K kao i ferrari.
Jos ajd da si to napisao za haas koji imaju ljudi koliko ih ovi imaju na godišnjem.
Može malo recimo onako od kad pratiš F1 za koga si sve navijao/navijaš?
Navija protiv mercedesa!
A ti si, vjerojatno i taj mali gore, navijali za Mclaren, uglavnom za nekoga tko je u borbi protiv Ferrarija, sada je to Mercedes i sada se to sramite reći..navijate za Mercedes samo dok pobijeđiva pa ćete zatim za nekoga drugoga?
navijam odvijek za vozaca.
Ne palim se na marke automobila tj bolida!
Vozača? Vozač je prolazna stvar..dođe i ode..nije lako često mijenjati idola..momčadi su nešto drugo..pogotovo ona koja je tu oduvijek i zauvijek..navijaš uvijek za isto..u dobru i u zlu..poslije kiše dolazi sunce..tako ti je to.
Ne bih se složio. Ja se npr. nikad nisam palio na momčadi. Vozači su mi bili draži. Volio sam MSC-a u Ferrariju i Mercedesu te Kimija u McLarenu, Ferrariju, Lotusu i Alfi. Ricija podjednako obožavam i dan danas, iako vozi za treću momčad. Tak da… Neki navijači nemaju taj “kult timova” da se tak izrazim. Razumijem ljude koji vole Lebrona pa di god da ode ljudi navijaju za taj klub zato što igra tamo, a opet razumijem ljude koji navijaju za neki tim i ostaju i u dobru i u zlu vijerni.
A momcad nije prolazna stvar?
Nemij zaboraviti da jako puno danasnjih navijaca je upravo poteklo od navijanja za MS i kada se on umirovio nastavili su navijati za ferrari.
Je, baš navijam protiv… A svima sam govorio kako će ta momčad biti vrh jednog dana kad su potpisali MSC-a 😉
Od kad znam za sebe. Nisam se nešto vezao za timove, više za vozače. Ne kužim kakve veze ima stavljati u kontekst za koga sam navijao i za koga navijam. Navijam za F1. Ako te baaaš jako zanima, volio sam MSC-a i Kimija podjednako. Za Kimija sam navijao od prvog stinta u Ferrariju do dolaska u Alfu. Također, Rici je više meni po karakteru (zafrkant, nasmijan) tako da mi je bio pravo osvježenje otkako se pojavio. Iako ne navijam za McLaren, mogu reći da su mi oba vozača vrh i s njima bih se volio, kada bih imao prilike, družiti… Read more »