Masi o cjenkanju ‘kao na placu’: To je normalno

Velika nagrada Saudijske Arabije bila je uistinu kaotična i zadala je težak posao direkciji utrke, no ostao je dojam da se Michael Masi u cijelom tom kaosu nije najbolje snašao te da je svojim odlukama dodatno zakomplicirao ionako zamršenu situaciju. On se, naravno, ne slaže s time…

Utrka na Jeddah Corniche Circuit obilovala je incidentima i spornim situacijama, tako da su u direkciji utrke imali pune ruke posla, baš kao i suci ove utrke. Jedna situacija koja je posebno privukla pažnju dogodila se između prvog i drugog restarta ove utrke.

Prvi je prekid izazvao Mick Schumacher izlijetanjem i udarcem u zaštitnu ogradu. Već je tu direkcija izazvala dosta negodovanja slanjem sigurnosnog automobila na stazu, a onda nakon nekoliko krugova kruženja iza SC-a objavom o prekidu utrke. Neki su pod SC-om već bili u boksu, neki onda stekli prednost jer su ostali na stazi, no to je sad jedna druga tema o kojoj je govorio i Lando Norris.

Kad je utrka nastavljena, Max Verstappen je kroz prvu kombinaciju zavoja nepropisno branio prvo mjesto od Lewisa Hamiltona. Izašao je van granica staze i sigurno bi mu bilo naređeno da vrati poziciju, no nije odvozio ni pola kruga kad su opet pokazane crvene zastave zbog novog incidenta. I tu na scenu stupa Michael Masi.

Michael Masi (Photo Florent Gooden / DPPI)

Na opće iznenađenje svih, uspostavio je komunikaciju s Red Bullovim vodstvom i ponudio im “nagodbu”. Ako pristaju na to da Verstappen pri drugom restartu bude na trećoj poziciji, onda suci neće pregledavati raniju situaciju, niti kažnjavati Nizozemca. Ta je komunikacija emitirana u izravnom prijenosu, a djelovalo je odmah da su svi iznenađeni takvom Masijevom ponudom. Red Bull je na koncu prihvatio tu sugestiju, ali nakon utrke Christian Horner je izjavio da se osjećao “kao na placu”. Koristio je izraz ‘souk’, što je zapravo tržnica u arapskom stilu.

Predstavnici drugih timova također su bili u nevjerici, no upitan za komentar o toj nagodbi, Masi je rekao da tu nema ništa neobično.

“To je prilično normalna rasprava koja se redovito događa u različitim situacijama i kakvu smo primjenjivali cijele godine, a i ranije. Ja ne bih rekao da je to nagodba. Iz pozicije direktora utrke ja nemam slobodu zaista sugerirati momčadima da trebaju učiniti bilo što. U ovakvoj situaciji, mogu im dati ponudu, ali izbor je njihov. Suci su ti koji imaju moć određivanja kazni, ali ja im mogu dati svoje viđenje. Zbog toga sam ponudio mogućnost vraćanja te pozicije.”

“Čim sam vidio tu situaciju [između Verstappena i Hamiltona] u zavoju broj 2, odmah sam sugerirao sucima da ću momčadi dati mogućnost vraćanja pozicije, ali brzo nakon toga se dogodila crvena zastava. Apsolutni je prioritet bio riješiti to prije nastavka. Dok je utrkivanje bilo zaustavljeno, mogli smo učinkovito ispraviti prekršaj prije nego se opet krene s utrkivanjem”, objašnjava Masi.

Sudar Verstappena i Hamiltona u 37. krugu utrke (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Ponudio je još svoj komentar situacije iz 37. kruga kad se dogodio sudar između Verstappena i Hamiltona. Red Bullov vozač trebao je (opet) vratiti poziciju svome rivalu, ali obojica su u toj situaciji “mudrovali” i kalkulirali. Hamilton nije želio proći naprijed prije detekcijske oznake za DRS, Verstappen je još malo zakočio i kontakt je bio neizbježan. Naknadno su suci kaznili Nizozemca s deset sekundi.

“Ovo je intenzivna bitka za prvenstvo dvojice fantastičnih vozača i dviju odličnih momčadi. Sve je to dio intenzivne borbe s obje strane. Mislim da uvijek postoje rasprave o različitim stvarima, ali upravo zbog toga imamo sastanke s vozačima, kako bismo mogli imati otvoreni i iskreni razgovor između nas i razmjenjivati mišljenja”, diplomatski će Masi.

U posljednje se vrijeme moglo čuti jako puno kritika od strane vozača, zbog nedosljednog provođenja pravila ili (ne)kažnjavanja pojedinih vozača. Sudeći po tome, sastanci o kojima Masi govori i nisu baš urodili plodom. Još jedna goruća tema za budućnost je staza u Saudijskoj Arabiji, koja je na svom debiju definitivno pokazala određene manjkavosti.

“Da, trebat će zasigurno malo podešavanja. Ovdje u Saudijskoj Arabiji napravili su briljantan posao pri izgradnji ovih nevjerojatnih objekata u tako kratkom vremenskom okviru. To je pohvala svima uključenima. Neke će se prilagodbe sigurno dogoditi. Postoje određene dječje bolesti kad imamo novu utrku na posve novoj stazi. Izmjena će biti, ali ništa veliko što bih morao naglasiti ovdje i sada”, izjavio je direktor utrke.

Situaciju oko Masija sigurno će biti zanimljivo pratiti i u budućnosti. Teško je zamisliti da su Stefano Domenicali, Ross Brawn i ostatak vodstva Formule 1 bili oduševljeni njegovim radom u Saudijskoj Arabiji, ali i nekim drugim utrkama ove sezone. Jedna je stvar sigurna, nije samo Christianu Horneru nedostajao Charlie Whiting.

Pretplati se
Obavijesti o
21 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Suci su mercedesovi toto vuk je bacao slusalice nije mogao podnijet musku borbu na stazi klaun sta je radio oconu to nista za svaki duel kazna maxu

White Lion

Reci mi sto je uzrokovalo toliku mrznju prema Mercedesu i Hamiltonu da ni ocito kada ide njima u prilog jednostavno ne zelis prihvatiti ? Jesi ti jedan od onih simpaca ferraria koji ne mogu podnijeti da je Lewis porusio schumacherove rekorde ? Cesto vidim da komentiras Mercedesov bolid kao dominantan pa te moram pitati da li je schumacher vozio traktor ? U svoje vrijeme on je vozio daleko najdominantniji bolid na stazi, a onda je dosao Alonso i pokopao ga u Renaultu. Covjece ako ne mozes tu mrznju izbaciti iz sebe ostavi se natjecateljskih sportova jer ti cine vise loseg… Read more »

mody

1 ja navijam za mclaren 2 ni ferari nije ovakomfugo dominira ovaj mercedes je dosadio 3 lewis je zasticen o kojoj ti mrznji pricas ?max je odlicsm vozac i ne radi bista drukcije nego je sumaher ili senna piqet care nije ga tenault pokopao nego promjena pravila zabrana mijenjanja guma 2005

mody

Pravila 2022 ce zaustavit i mercedes ferrari je domnira 5 godina red bull 4a oni 7 i nemoj reci da obe sezone zbog maxa nije veca gledanost ti bi volio opet procesije .mercedes ne volim jer su vec 2013 imali unaorijed izraden motor za v6 bili.su u prednosti

Desmosedici

Tako je. Ferrarijev bolid i Schumi su i te 2005 i 2006 bili najbolji paket..ali doskočili su im na jedan podli način sa gumama..tako da Ferrari i Schumi na Bridgesatone gumama nisu imali šanse protiv bolida Renaulta i Mclarena na Michelinovim gumama.

mody

Alonso se 2006 borio.s njim a ne 2005 montoya se s sumaherom borio kotac uz kotac i to tada mnogima nije odgovaralo u ferrariju jer je bio agresivan meni je montoya tada bio hit tako i sada max jeli ovo.spot utrkivanja da tako pogledsjnsta je hamilton radio massi 2011 u indiji i suzuki gursli se izvan staze i alinso je bio.agresivan kad je poceo voziti

mody

Ja sam navijao za lewisa dok je biou mclarenu ali tada je bio on sta je sasa max ali ova dominacija je dosadila kamoli srece da su zadnjih 7 sezona dosadnih bile kao ova

B4c4

Kada već spominješ rekorde da li možeš komentirati Moto GP, jer baš je nedavno otišao u vozačku mirovinu kako mnogi smatraju najveći vozač u povijesti a to je VR46. Agostini ima 15 naslova a Rossi tek 9, te je 3 na toj listi vozačkih naslova. Kako to da Agostini nije najveći kada ima najviše titula??

Desmosedici

Ago je najveći..pa Rossi..ima tu još i Mike “the bike” Hailwood koga mnogi smatraju najvećim iako to nije staistički..pa John Surtees..konačno i Marc Marquez je u tom društvu a ima i još i vremena za dosta toga osvojiti.

Lewis8F

“Na opće iznenađenje svih, uspostavio je komunikaciju s Red Bullovim vodstvom i ponudio im “nagodbu”. ” Na opće iznenađenje mene kao gledatelja da jer sam to prvi put u liveu vidio. Za vas “stručne urednike” to ne bi trebalo biti iznenađenje jer je to upisano u pravilnik. Ako te i vi prvi put to vidjeli u liveu kao i mi i iznenadili se onda ste odmah trebali pogledati ima li to uporište u pravilniku. Ovako ste i treći dan nakon utrke i dalje iznenađeni i pišete članke kao iznenađeni gledatelj. I zajključak svega iako je 2x direktno profitirao RB od Masija… Read more »

Mike-ferrari

Samo da vam javim kako je komentar Čobana koji me naziva smecem jos uvjek tamo
Pa eto obrisite i ovaj moj zbog pogrdnog naziva jer valjda je bolje bit smece od čobana

F1 Driver

Postovani Igore, slazem sa sa svim i meni ovo apsolutno nije normalno niti prikladno bilo kojem sportu. Ali nema potrebe obracati paznju na ovu osobu sto pise jer je totalno diskreditovana abnormalnim ostavljanjem komentara, konstantnim napadnjem,trolovanjem i bori se sa nevidljivim neprijateljima tako da ne obracajte previse panju jer to nisu konstruktivne konverzacije.

Desmosedici

Tako je Igore..ovo je sramotno i nedopustivo..tako se to ne radi.

B4c4

Imola – krug zaostatka – crvena zastava – 2 mjesto.
Silverstone – oštećen bolid – crvena zastava – 1 mjesto.
Povijest se zaista lako zaboravi.

Lewis8F

Ne znam zašto se sada opet proziva Masi kad je išao na ruku Maxu.

Ovo je kao kad te drot zaustavi i da ti šansu da platiš 50% kazne na licu mjesta.

Možeš glumatati da im uređaj nije dobro kalibriran i ići na sud ili znati da si pogriješio i platiti 50%.

RB je dobio odlučnu ponudu od prvog tijela, a to je Masi. Ako ne prihvate idu na drugo tijelo. Samo zato što je pobijedio Hamilton sad se svalilo na Masija.

hurembasic

Kad se sa Safety Car preslo na Red flag, trebalo je za novi Start poredati bolide kako su bili pred izlazak Safety Car… Prva greska Massija. Najucinkovitija kazna za nepropisno sticanje prednosti je Stop&Go kazna (prolazak kroz box…) tzv. “hlađenje” uma za prekrsioce pravila! … i sve bude kako treba… ostalo neka bude trkanje!!!

west 044

Znači ovi iz Bulla su pristali na dogovor i prepuštanje pozicije a da nisu stvar bi bila kod sudaca i onda bi to bilo pogubno za Maxa. Licemjerni Horner kaže da se pravi pijaca a u stvari i sa ovom odlukom Masi im je izašao u susret!!!

Lewis8F

Da, jer su na kraju popušili. Sad im je Masi kriv. Samo radi spašavanja sezone oprašta se toliko toga Maxu. Sad je pretjerao i dobio po nosu.

RB ima nevjerojatan PR. Prati malo sve što Horner ili Marko izjave kasnije se prelije na vojsku trolova koji to ponavljaju na internetu. Na kraju i na članke raznoraznih portala.

Uvijek je bilo ljudi koji ne vole Hamiltona. Dolaskom ove godine retorika je jednaka gdje god otvoriš neki portal. Jasno je da je to uigrani PR koji dolazi od RBa.

LUTHER

pa oprostili su hamiltonu u subotu kad su i gasly i mazepin skoro xxxxx zbog njegove spore vožnje.. svakog drugog vozača bi kaznili…tak da..

Goranns

Jeste malo uprskao situaciju svima, prvo Hamiltonu sa prvim crvenim zastavama ali sve u svemu na kraju je završilo nekako pošteno…

Related Posts
21
0
Would love your thoughts, please comment.x