Domenicali o svemu pomalo

Nekadašnji šef Scuderije Ferrari, a danas predsjednik i izvršni direktor Formule 1, Talijan Stefano Domenicali, podijelio je svojevrsni Urbi et orbi za službenu F1 stranicu. Prvi čovjek najvećeg “oktanskog cirkusa” na svijetu, govorio je o svim aktualnostima koje se trenutno događaju unutar F1. 

Naglasak je svakako bio na objavi trkaćeg kalendara za sljedeću sezonu, u kojem ćemo po prvi puta imati rekordne 23 utrke, uključujući premijerni event koji će se održati na uličnoj stazi nedaleko od Miamija, čija homologacija još nije završena. Kada tome pribrojimo utrke u katarskom Losailu krajem ove te u Džeddi početkom iduće sezone, pratitelji Formule 1 će u samo pola godine imati priliku vidjeti vozačke majstorije na čak tri nove staze. Stefano Domenicali je vrlo zadovoljan učinjenim i veoma oduševljen odličnom suradnjom s F1 momčadima pri kreiranju ovog trkaćeg kalendara. 

“Sljedeće godine započet ćemo kalendar s 23 velike nagrade. Zahvaljujući promotorima i ekipama, namjestili smo da sezone započne sredinom ožujka i završava 20. studenog, točno mjesec dana prije Božića. Oduševljeni smo što imamo pravi kalendarski ritam u kojem također imamo trotjedni ljetni odmor i u kojem dajemo članovima ekipa dovoljno prostora za odmor između dvije sezone.”

Ovu je sezonu u potpunosti obilježio sjajan duel Hamiltona i Verstappena (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Bivši šef Ferrarija se također osvrnuo na vrlo intenzivnu borbu vozača i konstruktora u dosadašnjoj sezoni 2021. između Lewisa Hamiltona i Max Verstappena, odnosno na Red Bull i Mercedes, kojeg to podsjetilo na sezone 2010. i 2012. kada je njegova ekipa vodila intenzivne borbe sa svojim konkurentima.

“Sjajna je vijest kako u sredini listopada s još šest preostalih utrka do kraja imamo vrlo intenzivno i otvoreno F1 prvenstvo, koje definitivno privlači pažnju velikog broja navijača širom svijeta.”

“Ova sezona me podsjetila na izjednačenu borbu u prvenstvu iz vremena kada sam bio dio Ferrarijeve momčadi, kada je sve bilo odlučeno u zadnjoj utrci sezone 2010. odnosno 2012., tako da znam kako je živjeti u toj vrsti intenziteta.”

Osim na veoma zanimljivu borbu za vrh poretka, Domenicali se u svojoj poslanici osvrnuo i na borbu za treće mjesto konstruktora između njegove bivše ekipe i McLarena, koji se očito polagano vraćaju na stare staze slave, dok će po njegovom mišljenju završna pozicija u poretku konstruktora na kraju sezone za ostale momčadi na gridu biti ključna za dobro pozicioniranje u budućnosti.

Što se organizacije utrka tiče, Domenicali naglašava kako su trebali biti prilagodljivi, fleksibilni i proaktivni, ne bi li održali rekordne 22 utrke u sezoni, u okolnostima pandemije COVID-a, čime je šef Formule 1 veoma zahvalan svim ekipama i promotorima kao FIA-i, krovnoj automobilističkoj organizaciji, na čelu s njegovim nekadašnjim šefom iz Ferrarija Jeanom Todtom.

Zanimljiva borba na nedavno održanoj utrci u Sočiju (Photo: Xavi Bonilla / DPPI)

Nova ulaganja u Formulu 1

U daljnjem tekstu, Domenicali izražava zadovoljstvo dosadašnjim ulaganjima u pojedinih momčadi kao što su Aston Martin Lawrencea Strolla ili dobar posao Dorilton grupacije u njihovim nastojanjima da ponovo revitaliziraju posrnuli Williams i učine ga konkurentnim. Šef Ferrarija je veoma impresioniran dosadašnjim radom Red Bulla i njihovom ambicioznim projektom stvaranja vlastitog motora za sljedeću sezonu nakon što je Honda najavila svoj odlazak iz F1 na kraju ove sezone.

“Čujemo da je mnogo zainteresiranih strana koje žele kupiti neku od momčadi, a to znači da je Formula 1 zdravi biznis, i da odluke koje donosimo, kao što je uvođenje nezagađujućeg goriva i kreiranje novih pogonskih jedinica, su pokazatelj ispravnog strateško-tehničkog promišljanja za Formulu 1.”

“Testiramo sustav s ambicijom da bolidi budu lakši, s kojima se može utrkivati i koji će dobro zvučati. To je nešto što želimo imati u budućnosti.”

Sprint utrke

Naravno, Domenicali se osvrnuo i na veoma kontroverzne sprint utrke koje smo do sada vidjeli u Silverstoneu i Monzi, dok nas još preostala treća očekuje na VN Brazila na stazi Interlagos. Iako su navijači, pojedini stručnjaci i novinari nezadovoljni ovim novitetom u F1, ako je suditi prema izjavi Talijani, sprint utrke će i dalje biti dio trkačkih vikenda i u sljedećoj sezoni.

Start sprint kvalifikacija na VN Velike Britanije 2021. (Photo by Michael Regan/Getty Images)

Promotori samih utrka su bili veoma blagonaklono prema sprint utrkama, i prema riječima Domenicalija, veliki broj njih želi imati sprint utrke na svojim stazama, što je posljedica želje da navijači uživaju u što većem broju uzbudljivih i kompetitivnih događaja, umjesto nezanimljivih trening sesija tijekom petka ili subote.

“Iz sportske perspektive, vidjeli smo da što manje treniraš, više se nepredvidivih stvari dogodi na stazi tijekom kvalifikacija i utrke. Postoje još poneka podešavanja koja trebamo napraviti – ali mi sada intenzivno radimo na njima.”

“Uvijek je lako biti negativan i ne mijenjati se, no mi guramo prema tom smjeru upravo zbog toga što vidimo entuzijazam kod mlađe generacija i veliko zanimanje od navijača širom svijeta.”

To prevedeno znači da će se sprint utrke i dalje održavati i to u ponešto drugačijoj formi sljedećih sezona. Podsjetimo, Stefano Domenicali je na čelo Ferrarija došao 2008. i odmah u svojoj prvoj sezoni kao šef ekipe osvojio konstruktorski naslov, čime je Talijan posljednji kojem je to pošlo za rukom. S čelne pozicije Scuderije odlazi 2014., dok čelno mjesto Formule 1 preuzima početkom ove godine i to nakon odlaska Chase Careyja. U svom izlaganju Domenicali je otkrio kako će uskoro imati još mnogo zanimljivih vijesti za navijače Formule 1. O čemu se točno radi, ostaje nam da vidimo.

Total
7
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
robif
20.10.2021. 17:05

Šta ti se prijatelj Briattore vrača?

avatar
Emil
19.10.2021. 22:34

Ja bi radije da pobjedi najbrži, a ne najglasniji. Pa makar to bio i Ferrari!

avatar
Junior
19.10.2021. 17:15

Ja mislim da neće biti problem u smjeru u kojem F1 ide nego u neizbježnoj budućnosti…bila to struje ili nešto drugo. Možda će se i dalje zvati F1, ali po meni to će biti nešto drugo.
Radije bih da se ukine to ime natjecanja onog trenutka kad motori sa unutrašnjim sagorijevanjem odu u povijest.

avatar
Lewis8
19.10.2021. 14:32

F1 ide u dobrom smjeru.

Sad ćemo u komentarima vidjeti stručnjake kako to pljuju.

avatar
Junior
19.10.2021. 17:16
Reply to  Lewis8

Bwoah

avatar
Deyo
19.10.2021. 17:55
Reply to  Lewis8

F1 je na najnižim granama u poslednjih 7 godina, mada ova i 2016. su najbolje sezone u ovoj tamnoj eri, gde se dominacija sređuje za zelenom stolom, a ne tehničkim znanjem i talentom.

Related Posts
6
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x