VN Nizozemske – dobitnici i gubitnici

Formula 1 prošlog se vikenda vratila na stazu Zandvoort i nakon punih 36 godina opet je održana Velika nagrada Nizozemske. Sama utrka možda nije bila među najzanimljivijima u ovoj sezoni, ali opet je iznjedrila neke dobitnike i neke gubitnike, a pregled jednih i drugih slijedi u nastavku…

Start VN Nizozemske na stazi Zandvoort pred sjajno popunjenim tribinama (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Dobitnici:

Max Verstappen – u atmosferi apsolutnog Verstappen ludila, od domaće uzdanice uoči VN Nizozemske očekivalo se samo jedno, a to je naravno pobjeda. Nerijetko smo baš u takvim situacijama imali priliku vidjeti kako se sportska sreća zna zainatiti i poremetiti planove i očekivanja kako vozačima tako i navijačima, no to ovoga puta nije bio slučaj pa je 23-godišnji vozač Red Bulla na sveopće zadovoljstvo narančasto obojenih tribina upisao svoju već sedmu pobjedu u sezoni. Na stazi koja realno, ne pruža previše opcija kada su u pitanju pretjecanja, posebice u situacijama kada su bolidi podjednako konkurentni, ključ su bile kvalifikacije i u Maxovom slučaju dobar start u utrku jer je spomenuti posao u kvalifikacijama odradio onako kako je trebao i očekivao. Taktički, u Red Bullu su zapravo pokrivali poteze glavnog konkurenta uz određene razlike prilikom zadnjih odlazaka u boks pa je Maxu preostalo samo odraditi posao na stazi. Posao je odradio za ocjenu odličan i time nakon čudnog i u bodovnom smislu polovičnog trijumfa u Belgiji vratio čelnu poziciju u poretku vozača. Dodatni je plus i to što je nakon malog pada forme uoči ljetne stanke, u nastavku sezone vratio momentum na svoju stranu i upisao dvije važne pobjede za nastavak rovovske bitke koja će nesumnjivo trajati do kraja sezone.

Verstappen slavi pobjedu na domaćem Grand Prixu (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Pierre Gasly – vozač koji u ovoj sezoni obilježenoj dvobojem Verstappen – Hamilton nekako u sjeni radi ponajbolji posao svakako je Pierre Gasly. Marljivi Francuz gotovo je uzorno odradio zadaću i na stazi u Zandvoortu, gdje je odličan nastup u kvalifikacijama potvrdio i u utrci. Iako je zapravo bio u nekakvom zrakopraznom prostoru između vodećeg trojca i pratnje, odradio je nekoliko kvalitetnih i ključnih poteza prije svega u odnosu na Leclerca koji su ga zadržali ispred ipak favoriziranih Ferrarija. Možemo reći, čak i uz određenu dozu kalkulacije jer je prema izjavama nakon utrke, u bolidu imao potencijal za još bolji tempo. Četvrto mjesto drugi je najbolji rezultat u ovoj sezoni, a potvrda dobre i prije svega konstantne forme je i to što se u poretku vozača kao jedini uljez uspijeva držati unutar prvih osam, a što su pozicije načelno namijenjene vozačima Red Bulla, Mercedesa, McLarena i Ferrarija. Šteta je što svoj poguranac u nešto većem obimu ne daje i Tsunoda jer bi se to itekako osjetilo i u poziciji AlphaTaurijeve borbe u poretku konstruktora.

Ferrari – iako realno gledajući u Ferrariju nisu ostvarili puni potencijal onoga što im se nudilo jer se u odsustvu Pereza kada je Leclerc u pitanju moglo i do četvrte pozicije, dok je s druge strane i Sainz na samom kraju utrke izgubio poziciju od Alonsa, u Scuderiji ne mogu biti nezadovoljni. Možda manje nekim detaljima i općim dojmom jer se primjerice Sainz poprilično žalio na ponašanje bolida i nedostatak brzine, ali u kontekstu osnovnog cilja i zadatka, a to je naravno duel s McLarenom, ovo je i više nego dobar score. U navedenoj borbi izuzev nešto slabijeg ulova u Belgiji, momčad Ferrarija dobro je iskoristila mini krizu McLarena koja traje još od Mađarske i preuzela treću poziciju u poretku konstruktora. Dodatna voda na mlin u toj važnoj borbi može biti i raspored odnosno sljedeća utrka koja se vozi na njihovom domaćem terenu.

Charles Leclerc, Ferrari (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Fernando Alonso – iskusni Španjolski senator kroz karijeru je izgradio reputaciju vozača koji gotovo u pravilu izvlači maksimum iz svake ukazane prilike, nerijetko i više od maksimuma. Otprilike u tom tonu stvari se razvijaju i u ovoj povratničkoj sezoni. Forma Alpinea uglavnom podosta varira i oscilira ovisno o stazi ali i nekim drugim faktorima pa je kada se uzme u obzir i realno inferiorna pozicija u odnosu na primjerice McLaren, Ferrari pa i Alpha Tauri ovakav oblik prikupljanja bodova uglavnom očekivan. Za osvojeno šesto mjesto i općenito Alonsovo vrlo dobro izdanje i u utrci i zaključno u izravnom dvoboju s Ferrarijem kapa dolje iako treba reći kako je bez sumnje jedan od faktora u ostvarivanju ovog lijepog rezultata svakako bila i spomenuta situacija s konfiguracijom staze koja je ipak omogućila nešto lakše zadržavanje pozicija u odnosu na konkurente.

Sergio Perez – Perezovo mjesto na listi dobitnika zapravo je krajnje klimavo i rekli bismo na rubu između dobitnika i gubitnika jer realno gledajući, osmo mjesto u utrci u kojoj je Red Bull imao vjerojatno najkonkurentniji bolid nije baš neko ostvarenje. Ipak, iz utrke koja je debelo kompromitirana već uoči samog početka, a potom i u samoj utrci ranim ulaskom u boks, Checo je izvukao maksimum i stoga palac gore za Meksikanca, prije svega zbog nekih doista dobrih i upečatljivih poteza i pretjecanja kojima je na kraju osvojio i nagradu za vozača dana. Ipak, vjerujem kako bi i šefovima i navijačima, u konačnici i samom Perezu bilo draže kada bi se ovakve borbe vodile na pozicijama za koje i Perez i Red Bull imaju potencijal i bez čestih malerluka koje svako toliko zakače Meksikanca.

Perez je imao mnogo problema tijekom vikenda, ali došao je do četiri boda (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Gubitnici

McLaren – krenimo za početak s britanskom momčadi iako je u ovoj utrci možda bilo i nešto većih luzera. U crtici o Ferrariju spomenuli smo kako se još od VN Mađarske McLaren nalazi u određenoj krizi rezultata jer sedam osvojenih bodova u tri utrke debelo je preslab rezultat, koji su u konačnici i platili padom na četvrto mjesto u poretku konstruktora. Ono što također zabrinjava je i slaba forma njihove prve violine Landa Norrisa koji je nakon dvije uzastopne nule upisao tek jedan mršavi bod u Nizozemskoj, a očito je da kada ne vozi Lando, ne vozi ni McLaren. U samoj utrci unatoč solidnoj poziciji na startu Ricciardo nije uspio uhvatiti čak niti bod, dok se niti Norris kojemu treba skinuti kapu za onaj mega stint i strategiju kojom je vjerojatno i došao do tog spomenutog boda, nije previše proslavio jer oba vozača izgledala su nekako rezervirano i bez municije. Već smo vidjeli kako je inače vrlo solidan McLarenov bolid dosta osjetljiv na određene situacije i uvjete pa se s obzirom na konjicu kojom raspolažu, odlazak u Monzu možda čini kao prilika za preokret situacije. Ipak, u dosadašnjem dijelu sezone već smo vidjeli kako puka Mercedesova snaga više nije garancija dobrih rezultata.

Sebastian Vettel – dosta je vozača koji u tekućoj sezoni podosta osciliraju u izvedbama i rezultatima. Jedan od njih svakako je i Sebastian Vettel koji je doduše imao nekoliko većih bljeskova, no generalno, njegovo ovosezonsko djelovanje je kako jedna pjesma kaže, uglavnom bez odjeka. Zoran prikaz te situacije bila je i utrka u Zandvoortu gdje je Nijemac uglavnom bio statist pri čemu je u najvećoj mjeri vodio borbe s ekipom sa začelja bez značajnije i realnije mogućnosti za nekakav rezultatski napredak. Možda smo mogli biti pravedniji i u taj kontekst ubaciti i momčadskog mu kolegu Strolla koji također uglavnom nit smrdi nit miriši, no vjerujem kako ste shvatili bit priče. Za očekivati je kako ćemo sličnu priču gledati i u nastavku sezone uz nadamo se ipak još pokoji bljesak.

Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21

Yuki Tsunoda – iako su bodovne razlike između pojedinih momčadskih kolega čak i veće (Verstappen – Perez, Hamilton – Bottas, Norris – Ricciardo), Japanac je nesumnjivo jedan od vozača koji je ponajviše zasjenjen od strane brata po oružju. I dok Gasly već u rujnu malo po malo grabi ka rušenju čitave prošlogodišnje bodovne bilance, mladi Tsunoda još uvijek se koprca u akvariju zvanom Formula 1. U Nizozemskoj je za AlphaTaurijevog rookieja bilo malo razloga za zadovoljstvo jer je nakon dosta šokantnog ispadanja u Q1, u utrci bio prilično nevidljiv da bi u konačnici bio i jedan od rijetkih koji nije vidio crno bijelu zastavicu za kraj utrke. Osvojenih 18 bodova u prvoj sezoni nije loš skor, no malo veći poguranac za momčad u smislu osvajanja bodova bio bi poželjan. Ipak, osiguravanjem sjedala i za iduću sezonu dobio je povjerenje momčadi (i Honde) pa se u AlphaTauriju mogu nadati kako će u nastavku sezone biti što manje izdanja s VN Nizozemske, a što više primjerice VN Mađarske ili Azerbajdžana.

Kimi Raikkonen – netko će pomisliti da nam nešto nije u redu s glavama jer smo na listu gubitnika uvrstili čovjeka koji nije niti došao na stazu. Naravno, jedini razlog zbog kojega još malo umirovljenog Finca stavljamo na ovaj nepoželjni dio liste je upravo to što mu se usred više sile onemogućio realno gledajući već drugi nastup u nizu. Iako se iskusni Kimi u bolidima Formule 1 navozao kao malo tko u povijesti ovoga sporta, svima bi nam ipak bilo drago još koji put vidjeti ga na stazi.

Nakon pozitivnog testa na Covid, Kimi je volan morao prepustiti Kubici (Photo: Florent Gooden / DPPI)
Total
2
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Nosko
08.09.2021. 11:50
Reply to  given2drive

Slažem se.

avatar
r.u.m.
08.09.2021. 12:56
Reply to  given2drive

Zna čovjek o čemu priča, jedan od najjačih likova i naj trofejnijih trenutno u F1 uz Adriana Neweya tako da njegovo mišljenje sigurno ima težinu. Mnogi su govorili da će Alo povratak biti nešto slično kao i Šumaherov ali ovo ne pokazuje baš tako (prve dve,tri su mu bile onako malo opreznije) ali sada iz utrke u utrku mi se čini kao da gledam starog Nanda s alatom koji ima vrlo dobro odrađuje posao.A nije mu sigurno lako Ocon je brz i priviknuo se na bolid a on je došao u novo i dobro se drži s Oconom čak ga… Read more »

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x