Borba za naslov prvaka deset je puta stala u bod ili manje na pola sezone

Lewis Hamilton i Max Verstappen su na ljetnu stanku pauzu otišli razdvojeni za samo osam bodova u poretku za naslov svjetskog prvaka, a nakon 12. utrke u ovoj sezoni razlika je samo tri boda. Blizu? U svakom slučaju. Najbliže u povijesti Formule 1 na pola sezone? Ni blizu.

U nastavku donosimo deset situacija kada je borba za naslov svjetskog prvaka na polovini sezone bila razdvojena za samo jedan bod ili čak i manje.

JEDAN BOD

1951. – JUAN MANUEL FANGIO (15), NINO FARINA (14)
Broj utrka: 4 od 8
Osvajač naslova: Juan Manuel Fangio
Predratni as Giuseppe Nino Farina okrunjen je prvim naslovom svjetskog prvaka Formule 1 1950. godine. Na pola naredne sezone, kada je Farina branio naslov svjetskog prvaka i kada se činilo kako će ga i obraniti, pratio je vodećeg u prvenstvu, Argentinca Juana Manuela Fangia, za samo jedan bod. Fangio je pobijedio na otvaranju sezone na Bremgartenu u Švicarskoj i podijelio pobjedu za Fagiolijem u Reimsu, dok je Farina pobijedio na stazi Spa. Međutim, do kraja sezone, Farina je pao na četvrto mjesto, a Fangio osvojio prvu od svojih pet titula svjetskog prvaka ispred Alberta Ascarija.

1961. – PHIL HILL (19), WOLFGANG VON TRIPS (18)
Broj utrka: 4 od 8
Osvajač naslova: Phil Hill
Bila je to sezona tijekom koje su priličnu prednost imali vozači Ferrarija. Nakon utrke za VN Francuske na stazi Reims, na kojoj je debitirao i pobijedio Ferrarijev vozač Giancarlo Baghetti, što je ujedno i jedini slučaj kad je novak pobijedio na svojoj prvoj utrci u Formuli 1, a drugi Ferrarijev vozač, Amerikanac Phil Hill našao se za samo jedan bod ispred momčadskog kolege Wolfganga von Tripsa u poretku za naslov prvaka. Rasplet ove sezone je nažalost bio tragičan. Hill je proglašen prvakom na Monzi, nakon utrke tijekom koje je bolid njegovog protivnika von Tripsa, nakon sudara s Jimom Clarkom, odletio u gledalište. Bio je to sudar u kojem su von Trips i još 15 gledatelja izgubili život te će ostati upamćen kao jedna od najtragičnijih nesreća u Formuli 1.

1977. – JODY SCHECKTER (32), NIKI LAUDA (31)
Broj utrka: 8 od 17
Osvajač naslova: Niki Lauda
Jody Scheckter je sezonu započeo fantastično s novoformiranom momčadi Wolf. Južnoafrikanac je pobijedio na VN Argentine na svom prvom nastupu za novu momčad. Pobjedom u Monaku našao se na čelu poretka na polovini sezone, s jednim bodom ispred Nikija Laude. Bila je to Laudina prva čitava sezona nakon strašne nesreće koju je doživio na VN Njemačke 1976. godine. Scheckter je pobijedio još jednom tijekom sezone, na VN Kanade. Lauda je već tad sebi osigurao naslov prvaka, te je odlučio propustiti posljednje dvije utrke sezone, nezadovoljan politikom Ferrarija. Za narednu sezonu, Lauda se pridružio momčadi Brabham.

Niki Lauda u bolidu Ferrarija 1977.

1983. – ALAIN PROST (28), NELSON PIQUET (27)
Broj utrka: 7 od 15
Osvajač naslova: Nelson Piquet
Vozač momčadi Renault, Alain Prost, prvi se put u karijeri približio naslovu svjetskog prvaka 1983. godine. Borba se vodila između njega i Nelsona Piqueta, tada vozača momčadi Brabham. Pobijedivši na VN Belgije, Prost je poveo u borbi za naslov prvaka, imao je jedan bod ispred protivnika Piqueta. Prost je bio vodeći u prvenstvu sve do posljednje utrke na stazi Kyalami, da bi zbog problema s turbinom morao odustati iz utrke za VN Južne Afrike, čime je naslov svjetskog prvaka predao u ruke trećeplasiranog Nelsona Piqueta. Piquet je tako osvojio svoj drugi naslov svjetskog prvaka.

1986. – ALAIN PROST (39), NIGEL MANSELL (38)
Broj utrka: 8 od 16
Osvajač naslova: Alain Prost
Prost je svoj prvi naslov svjetskog prvaka osvojio 1985. godine, a godinu kasnije se borio s Williamsovim vozačem Nigelom Mansellom kako bi ga obranio. Do polovine sezone Mansell je pobijedio tri puta, a Prost dva, međutim Prost je nakon osme utrke sezone vodio s jednim bodom prednosti. Ovaj put, sreća je bila na Prostov strani, jer je Mansell, vodeći sa šest bodova prednosti prije posljednje utrke u Adelaideu, odustao iz utrke nakon puknuća gume. Prost je pobijedio i tako si vratio i obranio naslov svjetskog prvaka.

Alain Prost na VN Monaka 1986.

2016. – NICO ROSBERG (168), LEWIS HAMILTON (167)
Broj utrka: 10 od 21
Osvajač naslova: Nico Rosberg
Nico Rosberg nije baš s osmijehom prihvaćao činjenicu kako ga je momčadski kolega pobijedio i osvojio naslov prvaka dvije sezone za redom, 2014. i 2015. godine. Početkom 2016. godine vidjeli smo poboljšanje Rosbergove forme i četiri uzastopne pobjede od otvaranja sezone. Hamilton je uhvatio tempo u Monaku i Austriji pa se momčadskom kolegi približio na samo jedan bod. U konačnici, otkazivanje Hamiltonovog motora u Maleziji omogućilo je Rosbergu da poveća prednost, pa unatoč tome što je Hamilton pobijedio na dvije zadnje utrke sezone, to nije bilo dovoljno da pobijedi Rosberga. Rosberg je naslov osvojio s pet bodova prednosti, nakon čega je šokirao svijet Formule 1 najavom povlačenja iz sporta i odlaska u vozačku mirovinu.

2017. – SEBASTIAN VETTEL (177), LEWIS HAMILTON (176)
Broj utrka: 10 od 21
Osvajač naslova: Lewis Hamilton
Nakon što se Rosberg oprostio od Formule 1, Sebastian Vettel je morao istupiti naprijed i boriti se za naslov svjetskog prvaka s Lewisom Hamiltonom. Bila je to Vettelova treća sezona u Ferrariju. Sve je išlo dobro za četverostrukog svjetskog prvaka do polovine sezone, Vettel je vodio s bodom prednosti iako je pobijedio tri, a Hamilton četiri puta. No onda je nastupio „hammer time“. Hamilton je ubacio u višu brzinu i pobijedio pet puta, a Vettel samo dva puta uz dvije utrke bez bodova, u Singapuru i Japanu. Ovo je značilo da je u konačnici Hamilton osvojio svoj četvrti naslov svjetskog prvaka s 46 bodova prednosti u odnosu na Vettela.

Lewis Hamilton u trenucima slavlja tijekom 2017.

NIJEDAN BOD

1950. – NINO FARINA (9), JUAN MANUEL FANGIO (9), JOHNNIE PARSONS (9)
Broj utrka: 3 od 7
Osvajač naslova: Nino Farina
Nakon tri utrke prve sezone Svjetskog prvenstva Formule 1 1950. godine tri vozača su imala isti broj bodova na samom vrhu poretka u borbi za naslov prvog svjetskog prvaka. Tri vozača, Farina, Fangio i Parsons na svom kontu imala su po 9 bodova. Farina je pobijedio na prvoj ikada utrci na Silverstoneu u sklopu Svjetskog prvenstva, dok je na sljedećoj utrci, u Monaku, Fangio sebi osigurao najbolju startnu poziciju, najbrži krug i pobjedu. Nakon utrke Indianapolis 500, Johnnie Parsons se pridružio Farini i Fangiu na vrhu poretka pobijedivši u Kurtis Kraft-Offenhauser bolidu. Nakon još četiri utrke inauguralne sezone Svjetskog prvenstva, Farina i Fangio su ostvarili svaki po još dvije pobjede, no naslov je osvojio Nino Farina, s tri boda prednosti u odnosu na Fangia.

1956. – STIRLING MOSS (11), PETER COLLINS (11)
Broj utrka: 4 od 8
Osvajač naslova: Juan Manuel Fangio
Polovinom sezone 1956., Stirling Moss i Peter Collins bili su izjednačeni u borbi za naslov prvaka, no u konačnici ni jedan od njih dvojice nije pobijedio. Titulom prvaka okitio se Juan Manuel Fangio. Dva Engleza dijelili su prvo mjesto u poretku, svaki s 11 bodova, a do posljednje utrke u Monzi, Moss je ispao iz igre. U zadnju utrku sezone tri vozača su imali šansu za osvajanje naslova, Fangio, Collins i Jean Behra. Utrka u Monzi će biti zapamćena po jednom od najljepših i najvećih poteza u povijesti sporta, kada je Peter Collins predao svoj ispravni Ferrarijev bolid Fangiu, omogućivši tako Argentincu osvajanje četvrtog naslova svjetskog prvaka.

Juan Manuel Fangio u bolidu Ferrarija na VN Francuske 1956.

2008. – KIMI RAIKKONEN (48), LEWIS HAMILTON (48), FELIPE MASSA (48)
Broj utrka: 9 od 18
Osvajač naslova: Lewis Hamilton
Najžešća borba vodila se 2008., kada su tri vozača polovinom sezone bila izjednačena na najvišoj poziciji poretka, Ferrarijev dvojac Massa i Raikkonen i McLarenov vozač Lewis Hamilton. Na četvrtom mjestu pratio ih je vozač BMW Saubera, Robert Kubica, sa samo dva boda zaostatka. Hamilton je do tog trenutka pobijedio tri puta, a Massa i Raikkonen su imali po dvije pobjede. U drugom dijelu sezone Kimijeva forma je oslabila i četiri utrke bez bodova izbacile su ga iz utrke za prvaka. Dvoboj između Masse i Hamiltona je ušao u posljednju utrku, onu za VN Brazila, na kojoj je Massa pobijedio i počeo slaviti osvajanje naslova svjetskog prvaka, da bi u posljednjem krugu Toyotin vozač Timo Glock svoje peto mjesto predao Hamiltonu, kome je to upravo bilo dovoljno za prvi naslov svjetskog prvaka. Hamilton je Massu pobijedio za samo jedan bod.

Sažetak te dramatične VN Brazila 2008. možete pogledati ovdje.

Total
8
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
r.u.m.
02.09.2021. 10:53

Ovi bolidi na slici Massa i Hamilton su mi naj,naj lijepši i po zvuku i vizualno. …stara dobra vremena. Naj više mi je žao 2017 i Vettela od tada su njemu kola krenula prema dole i Ferrari se isto pogubi u tom razvoju ne kužim kako su te godine bili odlični kompetentni i onda opet kara a te godine su oni izbacili bočne usise zraka i onda su ih svi kopirali a Ferrari to nije okrunio naslovom to je baš šteta a kada oni trebaju nekoga iskopirat e tu su loši jer stalno kaskaju za rbr i Mercedesom trenutno a… Read more »

avatar
F1 44
02.09.2021. 14:42
Reply to  r.u.m.

2017 je ferrari zajebo sam sebe. Bio je bolji bolid od merca. Jest za mrvicu ali je bio bolji.
U singapuru imaju prvi startni red i sudar oba ferraria i maxa i lh pobjeduje.sljedeca utrka farrari dobar ALI aljkavost sa svjecicama i opet SV odustaje… I to je to..

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x