Osvrt na prvu polovicu sezone: Najbolje i najgore od 2021. – 2. dio

Prije tjedan dana, sadržajnom i dramatičnom Velikom nagradom Mađarske, okončan je prvi dio sezone Svjetskog prvenstva Formule 1 2021. Vrijeme je za podvući crtu i osvrnuti se na viđeno u protekla četiri mjeseca.

Od 28. ožujka i Velike nagrade Bahreina vidjeli smo 11 utrka, a osim te prve, sve su ostale održane na europskom tlu. Većinu pažnje zaokupio je opaki duel na vrhu između Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, koji su između sebe podijelili devet pobjeda (Max pet, Lewis četiri), a još su po jednu pobjedu upisali Sergio Perez i svoju premijernu Esteban Ocon. Tako je Alpine postao treći konstruktor pobjednik u ovoj sezoni, uz Mercedes i Red Bull.

Čak je deset različitih vozača ostvarilo barem jedan plasman na postolje, a bodove su osvajali svi vozači i sve momčadi, osim Haasa i njegovih rookiejaSchumachera i Mazepina. Dobra je vijest da su se na nekim stazama navijači vratili na tribine, a općeniti je dojam da su sva zbivanja u ovoj sezoni lagano podigla interes za Formulu 1 u odnosu na neke prethodne sezone.

Da bismo se prisjetili svih najvažnijih događaja i proanalizirali kako je tko odradio prvi dio sezone, pripremili smo različite teme za naš urednički četverac. Prvi dio osvrta mogli ste čitati u nedjelju, u nastavku slijedi narednih pet pitanja i odgovori, a vas pozivamo na sudjelovanje u anketi te da ostavite svoje odgovore u komentarima.

Hamilton protiv Verstappena – koje su prednosti, odnosno nedostaci rivala za naslov prvaka? Što će odlučiti ovu veliku bitku?

Lovro Pernjak-Grbac: Po meni će prvak biti onaj koji bude manje griješio od drugog. Realno, bolidi su vrlo blizu po performansama te pojedine staze odgovaraju više Mercedesu, a neke druge više Red Bullu, a kako je dogodine velika promjena pravila niti jedna momčad neće investirati puno resursa u ovogodišnji bolid. Isto tako, bitna ‘pomoć’ za dvojicu vozača koji se bore za naslov bi mogli biti njihovi momčadski kolege koji u drugom dijelu sezone moraju dignuti formu kako bi pomogli ponajviše momčadi, a onda i momčadskom kolegi. Ako u posljednjih nekoliko utrka uđemo s minimalnim zaostatkom jednog od vozača tu bi malu prednost dao Hamiltonu zbog iskustva.

Tomislav Radić: Marljivo skupljanje bodova i postolja će odlučiti prvaka. Obojici je prednost što imaju skoro identično brze bolide, daleko najbrže na gridu. Prednost Verstappena je u tome što su trenutno on i Red Bull malo ispred Lewisa i Mercedesa po brzini, a problema bi mogli imati s budžetom (zbog troškova popravaka) te ukoliko bi trebali uvoditi novu pogonsku jedinicu. No, uz dobar odabir staze za promjenu motora, mogu minimizirati štetu. Hamiltonu u prilog ide što momčad zasad nema većih troškova za popravke te mogu uložiti još nešto novca za razvoj, a nedostatak bi mogao biti dosta sporiji Bottas koji je predaleko da mu pruži potporu u borbi za naslov. Osim ako u prvom zavoju Bottas ne pokosi konkurente.

Igor Vukajlović: Za Maxa mi se trenutno čini da nema mana. Smireno i učinkovito dolazi do pobjeda, a svemu pomažu odlična Honda i najbrže odrađeni odlasci u boks. Dakle, za taj dio praktički ni ne mora brinuti. Ne znam koliko su ga nedavni sudari izbacili iz takta, ali sumnjam da je došlo do nekog negativnog pomaka. Nabrajati sada neke njegove grijehe iz prošlosti nakon Silverstonea nema smisla. Bitna je samo ova sezona, a Max je očito dosta naučio i trenutno nema kaznenih bodova na licenci, za razliku od glavnog mu konkurenta Hamiltona. Lewis ove sezone zrači nekom drugačijom, nervoznom energijom. Ipak, nakon Silverstonea ostavlja dojam kao da je osjetio neko olakšanje, iako se radilo o teškom i opasnom sudaru. Naravno, svjestan je da do kraja sezone ne može računati na konstantna odustajanja Red Bulla. U nastavku mora učiniti ono što je njemu trebao napraviti Sebastian Vettel s Ferrarijem, a to je da svojim iskustvom i umijećem pokrije eventualne nedostatke koje njegova momčad i bolid budu pokazivali.

Igor Šestak: U bolidima ove sezone nema prevelikih razlika, osim naravno nekih minimalnih, ovisno o karakteristikama staze ili preferencijama vozača. Uspoređujući sirovu brzinu, također je teško ustanoviti neku značajniju razliku između Lewisa i Maxa, međutim razlika ima u njihovim glavama. Hamiltonu se kao prednost može uzeti mnogo veće iskustvo u pogledu pobjeđivanja i osvajanja naslova, ali s druge strane djeluje kao da je i sam ostao pomalo zatečen ovosezonskom snagom svog konkurenta. Lewis je većinu svojih naslova osvojio bez ozbiljnog suparnika i povremeno se čini kao da ne zna što bi napravio kad osjeti nemoć u izravnim dvobojima s Verstappenom. S druge strane, postavlja se pitanje ima li Max sposobnost pretvoriti navedeno u svoju prednost i je li doista materijal za prvaka svijeta. Da je talentiran i da je silno brz, to znamo odavno, ali ne bi bio prvi vozač s tim karakteristikama koji jednostavno nije znao talent pretočiti u šampionsku kampanju. Nakon nedavnih događaja, za Maxa će biti strahovito važne prve dvije – tri utrke u nastavku sezone jer ne bude li na vrhunskoj razini, završit će kao Vettel 2018. I još bih dodao kako svoju ulogu moraju odigrati i momčadski kolege. Jako će biti važan doprinos Pereza ili Bottasa, koji od njih će se uspjeti pribrati i donositi velike bodove u kontinuitetu.

Tko će postati prvak svijeta u Formuli 1 za 2021.?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Ferrari i McLaren ove sezone vode “mrtvu utrku” za konstruktorsku broncu (Photo by Charles Coates / LAT Images)

Ferrari je za ovu sezonu McLarenu “ukrao” vozača, a veliko je pitanje može li i treće mjesto konstruktora?

Lovro Pernjak-Grbac: Rekao bi da je McLaren u maloj prednosti zbog bolida koji je bolji od Ferrarija na većini staza, ali faktor zbog kojega su bodovno poravnati je Daniel Ricciardo koji se nije uspio ‘sastati’ s bolidom. Leclerc i Sainz rade puno bolji posao za momčad trenutno, ali vjerujem da Australac u drugom dijelu sezone možemo poboljšati svoje performanse i pomoći odličnom Norrisu u borbi za treće mjesto.

Tomislav Radić: Ferrari ima prednost u boljoj učinkovitosti vozača, a McLaren ima bolji bolid. Kad bi Ricciardo postizao bolje rezultate McLaren bi sigurno bio ispred Ferrarija. Pozicija i rezultati Landa govore u prilog tome. Zato je nužno za McLaren da se Daniel prilagodi bolidu da pomogne momčadi u borbi za treće mjesto.

Igor Vukajlović: Ferrari ostavlja dojam da ovu sezonu odrađuje kao testnu, te služi tek toliko kao neki most do sljedeće sezone i novih pravila. Stvari su se doduše bitno promijenile na bolje, tako da popularno “hejtanje” Binotta polako pada u vodu. Dvije moguće pobjede su nažalost izmakle, ali za momčad je najbitnije da su one ponovno moguće. McLaren previše ovisi o Landu Norrisu koji će teško protiv oba Ferrarija, a Ricciardo je vjerojatno već otpisao ovu sezonu jer teško da će tu doći do nekog pomaka u filozofiji bolida kako bi bolje odgovarao njegovu stilu vožnje s kasnim kočenjem. Ricciardo je za sada tu da iskoristi vrlo moguć kiks Ferrarija, ali treba ipak više od toga. McLaren može slobodno probati s Norrisom riskirati strategiju i pokušati uzeti toliko vrijednu pobjedu.

Igor Šestak: Mislim da Ferrari može završiti sezonu na trećem mjestu, jedino si ne smije dozvoliti ponavljanje katastrofe kakva ga je zadesila u Francuskoj. Leclerc je strašno brz i pokazao je to ove sezone osvojivši dva pole positiona. Na njegovu žalost, priliku za napraviti takve pothvate ima jedino na stazama koje savršeno odgovaraju bolidu SF21, a takvih nema baš puno. Međutim, kvaliteta i brzina su tu, a da nije imao par velikih pehova, bodovno bi sigurno bio puno bliže Norrisu, Bottasu i Perezu. Sainz se vidno ubrzao kroz svoj proces prilagodbe na novi bolid i sposoban je iz vikenda u vikend donositi dobre bodove. S druge strane, Norris je imao gotovo savršeni prvi dio sezone, s izuzetkom Mađarske, a teško da može tako odraditi cijelo prvenstvo. Ricciardo pak djeluje izgubljeno u McLarenu, bez nekih naznaka da bi mogao krenuti na bolje. Zbog toga prednost dajem Ferrariju.

Tko će osvojiti treće mjesto u poretku konstruktora?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M – na njegovu žalost, prvi dio sezone nije bio za palac gore

Najveće razočaranje prvog dijela sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Nažalost, Daniel Ricciardo. Popularni vozač iz Australije ni nakon pola sezone nije ‘na ti’ s bolidom McLarena koji u rukama Landa Norrisa pokazuje odlične performanse. Iskreno se nadam da će u drugom dijelu sezone stvari doći na svoje te da ćemo gledati pravi četveroboj između Norrisa, Leclerca, Sainza i Ricciarda.

Tomislav Radić: Ricciardo. S obzirom na čiste performanse bolida i rezultate koje postiže Lando može i mora postizati daleko bolje rezultate. Još od odlaska iz Red Bulla nije se ni u Renaultu ni u McLarenu previše istaknuo te nikako da ulovi pravu formu. Vrijeme bi mu više bilo.

Igor Vukajlović: Neočekivano Daniel Ricciardo. Stvarno sam očekivao da će odnos brzine između njega i Norrisa biti nešto poput onog što je imao s Hülkenbergom u Renaultu, ali ispostavilo se da je situacija potpuno drukčija. Treba li kriviti bolid ili jednostavno nedostatak vozačkog umijeća koji itekako podrazumijeva brzu prilagodbu na novu okolinu, vidjet ćemo sljedeće godine. Ne vjerujem da su pobjede u Red Bullu bile Danielov maksimum.

Igor Šestak: Nekoliko je vozača koji su razočarali ove sezone, ali izdvojio bih Sebastiana Vettela. Istina, donio je Aston Martinu pobjedničko postolje u Bakuu, za još jedno u Mađarskoj ponestalo je goriva, ali realno gledajući od 11 njegovih nastupa, samo tri zaslužuju prolaznu ocjenu. Peto mjesto u Monaku, drugo u Bakuu koje je jednim dijelom produkt kaotične utrke i odustajanja vozača iz vrha, te slična situacija u Mađarskoj do koje su doveli Bottas i Stroll svojim “kuglanjem”. Sve osim toga opet nije bilo na razini četverostrukog prvaka svijeta. Skupljanje 13. i 15. mjesta nije baš za pohvalu, kao ni podatak da je isti taj Stroll više puta završavao utrke u bodovima i šest puta bio bolje plasiran od svog daleko renomiranijeg kolege. Očekivalo se od Vettela nekakvo “buđenje” nakon odlaska iz Ferrarija, njegova renesansa, no nije se dogodila. Barem ne još.

Fernando Alonso oduševio je nekim svojim potezima i borbama u povratničkoj sezoni

Najbolji potez/pretjecanje prvog dijela sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Ne bih izdvajao neki potez, već bi generalno rekao da je najbolji događaj sezone napokon borba za sam vrh. Verstappen i Hamilton su pokazali brzinu, kvalitetu i hrabrost u utrkama te možemo samo poželjeti da ćemo slične duele gledati do samog kraja sezone u Abu Dhabiju.

Tomislav Radić: Dvoboj Alonsa i Hamiltona u Mađarskoj. Fantastična borba dva stara rivala za isti komad staze. Napeto smo gledali njihovu borbu punih deset krugova, a da Alonso nije pogriješio sigurno bi trajala do samog kraja utrke. Nadam se da ćemo još ovakvih dvoboja gledati do kraja sezone.

Igor Vukajlović: Probijanje Fernanda Alonsa kroz poredak u sprint utrci na Silverstoneu. Sve što od starog lisca želimo gledati.

Igor Šestak: Borba Russella i Alonsa na Velikoj nagradi Austrije. Bilo je to za deseto mjesto i samo jedan bod, ali znamo koliko bi taj bod značio britanskom vozaču i Williamsu, dok je s druge strane Alonso sam priznao da se borba vodila takvim intenzitetom kao da se na zadnjoj utrci sezone odlučuje o prvaku. Nakon sjajnog duela, Španjolac je uzeo deseto mjesto, a Russell rezignirano priznao da u toj situaciji stvarno ne želite imati Alonsa iza sebe.

Esteban Ocon postao je 111. vozač u povijesti Formule 1 s barem jednom pobjedom u karijeri

Vaš najdraži F1 trenutak u 2021. do sada?

Lovro Pernjak-Grbac: Pobjedničko postolje u Mađarskoj! Vidjeti Ocona i Vettela sretne nakon prilično kaotičnog starta utrke na Hungaroringu je bilo odlično. Kao i u Bakuu, vidjeli smo neko ‘novo lice’ na pobjedničkom postolju te Vettela koji je kasnije kažnjen (i dalje postoji mogućnost da će se uvažiti žalba).

Tomislav Radić: Russellov emotivni intervju nakon osvajanja bodova za Williams. Na njemu se vidjelo da je konačno skinuo veliki teret s leđa, i samo je pustio svojim emocijama da govore umjesto njega. Toplo se nadam da ćemo ga ubrzo gledati u borbi za vrh u boljem i bržem bolidu od Williamsova.

Igor Vukajlović: Oconova pobjeda i Williamsovo osvajanje bodova, tj. suze radosnice Georgea Russella. Zaista jedan od najiskrenijih trenutaka u Formuli 1 koji očito pomalo nagovještava oporavak Williamsa.

Igor Šestak: Istaknuo bih kvalifikacijske krugove Georgea Russella u Q2 i Q3 na Silverstoneu. Prvo je u Q2 odvozio savršeno za sedmo mjesto i prolazak u završnu rundu, a onda je u Q3 doživio trenutke koji su bili posvećeni samo njemu. Prepune tribine glasnim su odobravanjem pratile svako prolazno vrijeme te znale nagraditi domaćeg vozača za fantastičnu vožnju, a osjećaj je bio kao da se rađa jedan poseban odnos za sljedeće desetljeće ili dva. Naravno, osvajanje prvih bodova za Williamsovu momčad nakon dvije godine posta, koje se dogodilo dva tjedna kasnije u Mađarskoj, zasigurno predstavlja jedan od posebnih trenutaka u ovoj sezoni.

Williams je na ljetnu stanku otišao kao osma momčad u poretku

Bio je to osvrt naših urednika na prvi dio sezone u ovom obliku debate, a u sljedećim danima donosimo vam analize postignuća svake momčadi i brojne druge tematske tekstove. Tako da, bez obzira na ljetnu stanku, uz GP1 vam neće nedostajati F1 sadržaja.

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Leo

Najbolje od svega po meni je što se napokon smanjila dominacija Mercedesa a uz to i ostatak grida je jako blizu stoga se bojim što će nam sada donesti nova pravila, naj više me strah da opet kojim slučajem ne ispliva Mercedes jer onda nismo ništa dobili već dapače ukoliko RBR uspije ove godine osvojiti naslov druge godine bi mogli puno izgubiti. Vidjet ćemo

robif

Nadam se da se Williamsu spremaju bolji dani….čak su u kombinaciji Bottas,Massa,Stroll i tko je već bio imali solidne rezultate.Vjerojatni je tada bilo i love i inžinjera.. P.S. pohvale članku👍🏻👍

Related Posts