Brown: Zadržavanje DRS-a za barem jednu sezonu je dobra ideja

Sljedeće sezone u Formulu 1 stižu novi bolidi, napravljeni prema novom tehničkom pravilniku, no zadržat će DRS. McLarenov CEO smatra da je to dobra odluka…

Iako su se mnogi nadali da će dolaskom novih bolida, koji bi trebali imati daleko bolje performanse za direktne borbe na stazi i praćenje drugog bolida, sustav DRS preseliti u ropotarnicu prošlosti – to se ipak neće dogoditi ili barem ne odmah.

Šefovi F1 momčadi odlučili su zadržati DRS za još barem jednu sezonu, a plan je ukloniti ga u budućnosti. Zak Brown iz McLarena smatra da je to dobra odluka jer nije isključeno da se novi bolidi na stazi neće ponašati baš onako kako je to zamišljeno.

“Prema svemu što mi ljudi govore, oni iz moje momčadi ili iz drugih, svi misle da će nova pravila funkcionirati, ali ipak ne možete znati dok bolide ne vidite na stazi. Zato mislim da je zadržavanje DRS-a za sada dobra ideja. Kao što je bilo i sa sprint utrkom, pošaljimo bolide na stazu pa da vidimo hoće li sve biti točno onako kako je zamišljeno ili ipak trebaju neke modifikacije. Trebaju li uopće DRS? Trebaju li ga za kraći vremenski period?”

“Mislim da je to baš kao i sa sprint utrkama. Svi mi radimo s određenim podacima, imamo neke nacrte i vizuale, ali opet ne znamo sve dok ne vidimo to na stazi. Svi razmišljaju konceptualno, što je dizajnirano trebalo bi i raditi, ali ostaju nepoznanice do izlaska na stazu”, kaže Brown.

DRS je od uvođenja u F1 imao svoju dobru i lošu stranu. U uvjetima kad su pretjecanja vrlo teška ili gotovo nemoguća, definitivno je doveo do većeg broja pretjecanja, ali kritičari tog sustava apsolutno su u pravu kad kažu da su ta pretjecanja “umjetna” i zapravo ne predstavljaju posebno umijeće vozača.

Nadajmo se da će novi bolidi ipak biti sve ono što se najavljivalo te da će se ispostaviti kako DRS ipak nije potreban.

17 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
sennad

DRS pomagalo sa kojim su se “stvorile” epske pobjede. Sa zadnjeg na prvo mjesto. Za razliku od Kimijevog epskog Japana.

F1 fan

Ha ha, izbace li drs, pretjecanja ćete gledati kao u monaku

LUTHER

najveći problem nije drs… najveći problem su ova hibridna pravila i vrlo usko postavljena pravila što se tiče aerodinamike… onaj tko se više sjeća u prošlosti… sjetit će se da je nekada bilo, de facto neograničeno testiranje, v8 ili v10 motori , bez (k)ersa i hibrida… motori su se korišteni za jedu utrku, nema kazne za izmjene djelova, razvoj aerodinamike do boli… nadolijevanje goriva… iako ni tada nisu utrke uvijek bile ful zanimljive sa 150 preticanja, opet je bilo zanimljivo gledati jer se sve svodilo na snagu motora… motori su se razvijali maximalno (sjetimo se mclaren mercedesa, kad je mercedesov… Read more »

Desmosedici

Sjećam se kao sad..gost emisije i sukomentator Niko Pulić koji je tada vozio Mercedes Euroline kamion..hvali on taj motor, sve neka svemirska tehnologija..počela utrka i nakon nekoliko krugova Mclaren se zaustavio u plamenu nakon što mu je eksplodirao motor.

rovaccccc

Zasto onda vozac kojeg je neko pretekao sa drs om,ne ucini to isto pa se vrati na poziciju……ne moze…..znaci da je bio sporiji…..a da nije bilo drs a taj sporiji vozac cesto ostane ispred……ocito je vecina zaboravila kakva je to dosada bila kad gledamo procesiju u kojoj svi zaglave gdje jesu

F1 fan

Upravo tako.

Desmosedici

Kad je to tako po tebi u redu, tada se može umjesto DRS-a uvesti neka zastava tako da sporiji bolid ispred mora propustiti brži bolid koji ga je sustigao..ono kao plava zastava za krug zaostale..kakva bi to bila razlika u učinku od DRS-a?..Nikakva..

Lewis8F

Protiv DRSa sam od kad je uveden.

Desmosedici

DRS treba odmah ukinuti jer daje neprirodnu prednost tako da vozač ispred ne može nikako obraniti poziciju iako su im bolidi sličnih perfomansi, a nema sreću da i on tada može koristiti DRS..skeptičan sam što se tiče novih bolida da će se moći pratiti na maloj udaljenosti sve dok imaju aerodinamiku previše ovisnu o radu prednjeg krila..vidim da su ta nova krila opet velikih dimenzija i da diktiraju protok i strujanje zraka na ostatak bolida.

1borna

Ako je netko stigao vozača ispred sebe to znači da je brži!
Danas slabije momčadi voze sa manjim postavkama prijanjanja kako bi bile brže na ravnome dok su na zavojima bitno sporiji. Bez DRS-a one bolje bi ih teško pretekle?

Lewis8F

I treba ga prestići. To se zove utrkivanje. DRS je nesportsko pomagalo. Umjesto da su napravili pravila takva da se može loviti zavjetrina oni dodaju DRS.

Desmosedici

Tako je..zato bi trebali služiti ovi novi bolidi sa drugačije koncipiranom aerodinamikom učinka tla ili ground effecta..kad sam vidi radne skice i modele novih bolida malo sam skeptičan ako budu tako napravljeni..da je to onaj izvorni ground effect koncept bez velike uloge prednjeg krila, nebi bilo nikakvih problema sa praćenjem bolida..ovako mi to izgleda kao neka mješavina koncepata gdje opet prednje krilo igra veliku ulogu..trebamo znati da se prednje krilo prilikom bliskog praćenja bolida nađe u turbulentnom zraku i da tada gubi downforce i bolid izgubi prianjanje prednjih kotača.

Desmosedici

Načelno je tako..ali vožnja pod DRS-om dosta popravlja vrijeme kruga..vozači kojima se posreći da tako voze dobar dio utrke profitiraju na umjetan način..

klepesina

kad si prvi nema pomoci nit profita na umjetan nacin

Desmosedici

Ima kada se obilazi one zaostale za krug ili nakon izlaska iz boksa kada se padne za nekoliko mjesta dok i ostali ne pođu na izmjenu guma..ima tu za svakoga raznih situacija.

F1 fan

Nije istina, puno puta smo vidjeli da se može braniti od drs-a. Ali baš hrpu puta
Ja ne znam koji ti sport pratis i zašto

Desmosedici

Može jedino ako su bolidi različite snage ili perfomansi..recimo da HAAS sa novim gumama pokuša prestići Mercedes kome su gume pri kraju..tada ga ovaj i sa DRS-om na pravcu teško može prestići..i sasvim je u redu da ga i ne pokušava prestići na takav umjetan način.

Related Posts